• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie przejście naziemne między Bramą Wyżynną i Forum Gdańsk

Katarzyna Moritz
21 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Rekomendowana koncepcja przejścia naziemnego między Bramą Wyżynną i Forum Gdańsk. Przystanki tramwajowe zostaną wydłużone, a pasy jezdni nieco zwężone. Dzięki temu powstanie chodnik łączący przystanki z naziemnym przejściem dla pieszych. Rekomendowana koncepcja przejścia naziemnego między Bramą Wyżynną i Forum Gdańsk. Przystanki tramwajowe zostaną wydłużone, a pasy jezdni nieco zwężone. Dzięki temu powstanie chodnik łączący przystanki z naziemnym przejściem dla pieszych.

W styczniu ma być wybrany ostateczny projekt przejścia naziemnego prowadzącego od Bramy Wyżynnej do budowanego Forum Gdańsk zobacz na mapie Gdańska. Przejście podziemne pozostanie jako alternatywna droga na niższy poziom centrum handlowego i do przystanków.



Czy podoba ci się pomysł przejścia naziemnego do Forum Gdańsk?

Przejścia naziemne zamiast tuneli mają tyle samo zwolenników (piesi) co przeciwników (kierowcy). Do grona tych pierwszych w lipcu dołączyła grupa gdańskich radnych PO. Zaapelowali oni o utworzenie przejścia naziemnego przy Forum Gdańsk, co - ich zdaniem, wraz z planowanym przejściem przy dworcu PKP i kolejnymi na Podwalu Przedmiejskim - wpisze się w europejskie standardy i politykę przestrzenną otwartą na pieszych w dużych miastach.

Od Bramy Wyżynnej na kładkę w Forum Gdańsk?

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku. Od tamtej pory jest tam jedynie tunel, który z powodu budowy Forum Gdańsk, jest od wielu miesięcy zaślepiony od strony Targu Siennego i prowadzi jedynie na przystanki tramwajowe.

W czwartek przedstawiono propozycje lokalizacji nowego przejścia naziemnego w tym miejscu. Zostały przygotowane trzy koncepcje z jednym nadrzędnym założeniem, czyli zachowaniem przepustowości przystanku tramwajowego, tak aby nadal mogły na nim zatrzymywać się dwa składy tramwajów.

Ul. Okopową między Bramą Wyżynną i Forum Gdańsk, już za rok będzie jeździło znacznie mniej aut niż dziś. Powód? Do użytku zostanie oddana podziemna ul. Nowe Podwale Grodzkie (na rysunku zaznaczona niebieską, przerywaną linią), która pozwoli kierowcom ominąć centrum miasta - Wały Jagielońskie, Hucisko i właśnie Okopową. Ul. Okopową między Bramą Wyżynną i Forum Gdańsk, już za rok będzie jeździło znacznie mniej aut niż dziś. Powód? Do użytku zostanie oddana podziemna ul. Nowe Podwale Grodzkie (na rysunku zaznaczona niebieską, przerywaną linią), która pozwoli kierowcom ominąć centrum miasta - Wały Jagielońskie, Hucisko i właśnie Okopową.
- Na bazie wielu analiz doszliśmy do wniosku, że tego przejścia nie da się wykonać wyłącznie przy pomocy farby i namalowania pasów - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wariant rekomendowany zakłada, że przejście powstanie niedaleko skrzyżowania z ul. Bogusławskiego, czyli jest oparte o istniejącą sygnalizację z tej ulicy, jednocześnie nie chcemy zakładać sygnalizacji na przejściu i przejeździe dla tramwajów przez torowisko. Chcemy uniknąć takiej sytuacji, żeby pieszy dodatkowo musiał zatrzymywać się przed torowiskiem. Mamy pozytywne doświadczenia choćby z ul. Kartuskiej, gdzie zamiast klasycznej sygnalizacji jest ostrzegawcza z głosowym ostrzeżeniem "uwaga tramwaj".
Przejście ma mieć też wpływ na geometrię jezdni na Wałach Jagiellońskich w stronę Traktu św. Wojciecha. Analizowane jest zawężenie pasów ruchu do 3 m, co pozwoli poszerzyć peron tramwajowy o 2 m, a z drugiej strony będzie mógł powstać ciąg pieszy od przejścia, połączony z przystankiem (wzdłuż wyjścia z tunelu o szerokości 2 m).

Pojawią się wtedy dodatkowe możliwości na przekraczanie jezdni dla pasażerów idących na peron tramwajowy w przeciwnym kierunku. Istnieje jednak konieczność wydłużenia przystanków w stronę Huciska od 8 do 15 m.

W pierwotnym projekcie architekci Forum Gdańsk uwzględnili przejście naziemne. Potem ono zniknęło, ale obecnie wraca się do tej koncepcji. W pierwotnym projekcie architekci Forum Gdańsk uwzględnili przejście naziemne. Potem ono zniknęło, ale obecnie wraca się do tej koncepcji.
Do stycznia będą trwały szczegółowe analizy rekomendowanej koncepcji oraz tego, jaki będzie ona miała wypływ na ruch pieszy, tramwajowy i samochodowy. W lutym rozpocząć mają się z kolei prace projektowe. Koszt budowy przejścia szacuje się wstępnie na 800-900 tys. zł. Obecnie władze Gdańska nie chcą deklarować kiedy nowe przejście będzie gotowe. Otwarcie centrum Forum Gdańsk planowane jest na wiosnę przyszłego roku.

Czy inwestor z Forum Gdańsk będzie musiał zmienić projekt?

- Przy Forum Gdańsk przewidziana jest zatoka dla autobusów turystycznych i wycieczek do kunsztu wodnego, gdyby się okazało, że rekomendowana wersja będzie realizowana, to tę zatokę trzeba będzie przeprojektować. Przewidzieliśmy jednak pas dający możliwość na przełożenie tej zatoki i na ewentualne rozszerzenie przystanków autobusowych - zapowiada Wawrzonek.
Nie jest wykluczone, że nowe przejście będzie wychodzić wprost albo tuż obok kładki, która jest nad schodami tzw. teatralnymi wychodzącymi z tunelu.

Nowe przejścia i nowa filozofia komunikacji Gdańska.

Budzący sporo emocji projekt przejścia przy Dworcu w ramach BO. Miasto zastrzegło sobie jednak możliwość wytypowania ostatecznego miejsca. Budzący sporo emocji projekt przejścia przy Dworcu w ramach BO. Miasto zastrzegło sobie jednak możliwość wytypowania ostatecznego miejsca.
Gdańsk, wzorem innych miast, chce, by centrum miasta było bardziej przychylne dla pieszych i rowerzystów. W ramach zintegrowanych inwestycji terytorialnych miasto pracuje też nad koncepcją przejścia między Dworcem Głównym PKP a Krewetką. Przygotowywane jest także skrzyżowanie z przejściem dla pieszych u wylotu nowego Podwala Grodzkiego.

Gdy w ramach projektu ogólnomiejskiego budżetu obywatelskiego zademonstrowano wizualizacje przejścia przy Dworcu PKP, to okazało się, że wzbudza on bardzo szeroką dyskusję.

- Mamy świadomość, że jest też projekt przejścia przy Dworcu w ramach budżetu obywatelskiego, ale uzgodniliśmy z wnioskodawcą, że ostateczny kształt tego przejścia będzie zrealizowany w oparciu o tę koncepcję, która DRMG zaleca i niekoniecznie będzie ona wyglądać tak, jak jest prezentowana na wizualizacjach w ramach BO - zapewnia Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Czytaj też: Powstanie naziemne przejście przy dworcu w centrum Gdańska

Możliwe lokalizacje przejść przy Dworcu PKP. Możliwe lokalizacje przejść przy Dworcu PKP.
To nie wszystko, w przyszłym roku powstaną też przejścia dla pieszych na Podwalu Przedmiejskim. Jeszcze w październiku ma być ogłoszony przetarg na przebudowę tej ulicy. Miasto ma już gotową dokumentację na pierwszy etap. Na tej obecnie dość ruchliwej ulicy zostaną otwarte skrzyżowania - w ten sposób, by ruch samochodowy i pieszy mógł odbywać się we wszystkich kierunkach.

W czerwcu przyszłego roku zostanie otwarte skrzyżowanie ul. Chmielnej, w następnej kolejności powstaną też skrzyżowania przy ul. Okopowej, Słodowników, Żabi Kruk, Łąkowej, Elbląskiej i Długie Ogrody.

Opinie (676) ponad 20 zablokowanych

  • Janusze 60+ (4)

    i sebixy GND i GDA będą bredzić jakie to przejścia sa be
    ale cywilizowany świat już dawno stwierdził że tunele to patologia.

    Polecam wycieczke do jakiegokolwiek miasta europy, samolot nie gryzie

    • 8 12

    • Akurat!

      Hmmm mm, chyba nie na Zachodzie i nie w miastach o takiej urbanistyczne co?

      • 0 0

    • słuchaj ok.80% z nas było w róznych miastach na zachodzie i wschodzie i jestesmy świadomi -wiemy jakie sa rozwiązania w miastach

      więc takie uwagi... możesz sobie.........

      myślenie

      • 2 0

    • Bo tam nigdy nie mieli podziemnych przejść dla pieszych - dopiero teraz je zaczynają budować!

      • 4 1

    • a w tych miastach też jest 50 rodzajów biletów

      i bilet miesięczny nieważny w pociągach?

      Może od tego zacząć edukację?

      • 4 0

  • Po co? (139)

    Ja uważam, że przejscia naziemne to nieporozumienie, przecież w tamtym miejscu przepustowość jest już tragiczna. Podziemne są o wiele lepszym pomysłem.

    • 664 422

    • (36)

      To będzie armagedon. Korki plus wypadki śmiertelne w wyniku wbiegnięcia pieszych na czerwonym świetle pod jadące pojazdy.

      • 97 95

      • Ponoc straszne korki i samochody stoja... (21)

        Jak mozna wpasc pod stojacy samochod?

        Czy dane z przejsc np. przy Galerii Baltyckiej albop Opery potwierdzaja Panstwa obawy?

        • 100 37

        • (2)

          Wyczuwam ironię, nie obrażam się. Proszę nie degradować możliwości pieszych, tutaj to nie pieszy wbiega pod pociąg, ale pociąg potrąca pieszego. Centrum ma jednak całkiem większych przepływ ludzi niż pozostałe miejsca.

          • 23 17

          • Normalnie hatakumba pieszych tam będzie (1)

            • 19 3

            • hakunamatatumba

              • 0 0

        • w jakiej odległości masz światła przy Operze Bałtyckiej? (14)

          Jedziesz od centrum to startując z Błędnika stajesz dopiero przy OB później na chwile przy Jantarze a centrum? Od Błędnika stoisz dopiero na Hucisku a poźniej o ile skręcasz w prawo to na AK, po cholere w połowie tej drogi przejście? co 100m swiatła zrobić - faktycznie pomyślane
          zróbcie tak na każdej ulicy i co 2 zrobić czerwone będzie tak jak chcecie bezpiecznie, plus do tego strefe w całym mieście 30km i progi zwalniające co pomiędzy każdymi światłami....

          • 24 35

          • (13)

            Ale jechałeś tam kiedyś? Masz światła przy Bramie oliwskiej, potem przy Uniw Medycznym, potem przy AZSie i dopiero jest Opera.

            • 28 4

            • AZS-ie, słoiku????? (12)

              Pewnie chodziło o sportowe tereny Centrum Sportu Akademickiego Politechniki Gdańskiej? Nie wiem, czym tam jechałeś, ale powtórz wyczyn.

              • 6 31

              • (6)

                Aleś facet sobie w stopę strzelił... Od lat się mówi na ten kompleks AZS i tak się przyjeło - jeszcze nie słyszałem by ktoś mówił że wysiada przy CSAPG :D
                Co następne? "Jadę z Piecki-Migowo i będę w Wrzeszczu jak tylko minę starówkę w centrum?" ;)

                • 9 0

              • (1)

                W Gdańsku nie ma starówki. Najbliższa jest w Toruniu więc na pewno będziesz mieć długą drogę jadąc przez starówkę :)

                • 1 4

              • I w Gdańsku i w Toruniu jest starówka

                Tylko w Warszawie jest Starówka.

                • 0 0

              • (3)

                Prawdziwy Słój powie "NA Wrzeszczu".

                • 6 2

              • a prawdziwy Gdańszczanin powie Langfurth (2)

                Od ilu lat rodzina w Gdańsku? 20? A moze 60 lat temu dziadka przywieźli w bydlęcym wagonie... ?

                Ludzie, Gdańsk po wojnie został zaludniony ludnością przybyła. Nic w tym złego. Tylko wtedy nie ma co się szamotać swoją "gdańskością".

                • 4 7

              • Nie ludnością przybyłą

                a wygnaną, zmuszoną przez sowietów do opuszczenia swoich domów np. z wilenszczyzny.

                • 0 0

              • ten Gdansk obecny zbudowali ludzie po wojnie.

                i sa Gdanszczanami od poczatku. faszystow niemieckich nie liczy sie.

                • 3 2

              • potraficie minusować, ale nie skomentować? (2)

                Za mała wiedza o mieście, do którego przybyliście, słoiki?

                • 5 18

              • minusy za brak kultury osobistej

                • 2 1

              • ...pewnie dlatego, że dyskusja z niektórymi osobami - co widać po wypowiedziach - ani specjalnie nie sprawia przyjemności, ani nie rozwija...

                • 9 3

              • (1)

                CSA to nowa nazwa, tam zawsze był AZS

                • 11 3

              • Słoj nie może tego wiedzieć :)

                • 9 6

        • korki to nie postój ani parking

          więc zastanów się zanim coś napiszesz

          • 1 2

        • Uwierz !

          Pieszy potrafi wpaść nawet pod stojący.

          • 6 7

        • potwierdzają. tyle trzeba czekać jadąc autem, koło GB że szkoda gadać. a wypadki z udziałem pieszych i rowerzystów w pobliżu już się zdarzały

          • 2 6

      • A może tak powróćmy do epoki kamienia łupanego !!! (13)

        Po co budować nowe osiedla - niech każdy wykopie sobie norę , ulepi lepiankę lub zamieszka w szałasie - przecież mamy piękne Wzgórza Morenowe . Rozumie że są ludzie którzy lubią poruszać się pieszo lub rowerami ale lobbing właśnie tych grupy ludzi jest wyjątkowo roszczeniowe i napastliwe . Jeżeli ludzie lobbujący za takimi rozwiązaniami będą miały wpływ w przyszły rozwój Gdańska to do tytułowej " epoki kamienia łupanego " prędzej czy później się cofniemy . Dziwie się politykom wchodzącym w ten temat bez żadnej refleksji . Przy obecnych możliwościach technicznych można budować windy i schody ruchome które poprawiają możliwości komunikacyjne osobom z dysfunkcjami ruchowymi . Tworzenie albo inaczej cofanie się w rozwoju zamieniając bezpieczne bezkolizyjne przejścia podziemne na naziemne jest ogromnym błędem urbanistycznym . Po otwarciu tych planowanych przejść jest pewne że utrudnienia w ruchu kołowym będą dużo większe niż to przedstawiają lobbyści na ten temat . Nie twierdzę że po wprowadzeniu tych rozwiązań co dziennie będzie na tych przejściach ktoś odnosił rany czy nie daj boże będzie ginął ale tym zdarzeniom w skali roku i dłuższym się nie zapobiegnie . Więc będą ofiary czy to się komuś podoba czy nie i niech lobbyści i decydenci dobrze się zastanowią czy chcą mieć krew przyszłych ofiar na własnych rękach . Jestem kierowcą , pieszym oraz rowerzystą i dla mnie jest najważniejsze moje bezpieczeństwo a to zapewniają mi podziemne przejścia .

        • 41 71

        • no bo rowerzystom to nie przeszkadza, jest czerwone a to se zjadę na chodnik, przeskoczę bokiem i dalej po ścieżce. Też jestem zaskoczony jak to rowerzyści wymuszają infrastrukturę pod siebie.

          • 0 1

        • (5)

          Nie ma bardziej roszczeniowej i uprzywilejowanej grupy niż kierowcy. Przejścia podziemne i estakady w miastach to relikt XX wieku, od takich rozwiązań od dawna się odchodzi.

          • 77 40

          • (3)

            szkoda, że mało w tym prawdy co piszesz. Pojedz sobie gdzieś do cywilizacji np zobacz miasta w Japonii albo taki np Singapur, to wtedy zmienisz zdanie. Tam jak się coś robi i projektuje to się na prawdę myśli, a ruch uliczny maja setki razy większy niż taki w trójmieście.

            • 10 5

            • I pytanie - czy Azjaci przypadkiem nie są w urbanistyce tam, gdzie Europa była 40 lat temu? (1)

              • 2 4

              • Bo Ich jest więcej..;)

                • 0 0

            • Jesli juz powoluje sie Pan(i) na Tokio to moze wprowadzimy zasade, ze trzeba wykazac sie wlasnym miejscem parkingowym, jesli

              • 3 2

          • Ażeby po 20 tu latach powrócić...;)
            To jest takie poszukiwanie idealnych rozwiązań (ulubione przez lewicowców i spoleczników) i dzięki temu kołem się toczy

            • 11 16

        • Ja mam jak największą nadzieję (4)

          że będą takie korki aż może paru kierowcom w końcu się znudzi i zrezygnują z jeżdżenia tamtędy.

          • 34 12

          • a ja

            bede tam jeździł w kółko, codzienne. Na złość takim Januszom jak ty.

            • 1 1

          • (2)

            Właśnie o to chodzi ,wreszcie się przyznałeś. Garska oszołomów chce sobie zawłaszczyć tą część miasta, to się nie uda.

            • 9 19

            • Będziecie kierowcy mieli (1)

              piękną nowiutką podziemną drogę - Nowe Podwale Grodzkie - aby móc ominąć to miejsce. Czego Ci jeszcze do szczęścia potrzeba? ile jeszcze szerokich, bezkolizyjnych dróg byś sobie tam życzył aby być w pełni szczęśliwym? Czy przywrócenie ruchu kołowego na Długiej i Długim Targu będzie wystarczającym zadośćuczynieniem wobec tak niecnych zamiarów i myśli jak przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej?

              • 25 6

              • A co będa mieli pasażerowie autobusów i tramwajów jadących tranzytem?

                Kolejne wydłużenie czasu jazdy?

                • 6 6

        • Jako kierowca, pieszy i rowerzysta

          muszę z przykrością stwierdzić, że infrastruktura dla wszystkich trzech grup jest postawiona na odwal bez przemyślenia.

          Samochody pierw zdominowały koncepcje infrastruktury, spychając na margines pieszych, czyli de-facto głównego użytkownika infrastruktury. Jeżeli ktoś uważa inaczej to chyba jeździ tylko w relacji parking spod domu-parking pod samymi drzwiami pracy. Wszyscy jesteśmy pieszymi, w mniejszym lub większym stopniu.
          Pojawienie się większego ruchu rowerowego spowodowało tylko eskalację problemu infrastruktury i jej nie przemyślanych rozwiązań.
          Obecnie kierowcy duszą się w korkach, rowerzyści są znienawidzeni przez pozostałe dwie grupy a piesi nie mogą się swobodnie poruszać bo muszą kluczyć przez pierdziliard przejść, tuneli i świateł a komunikacja stoi w korkach lub awariach...

          • 17 0

    • Tylko podziemne! (7)

      O już sobie wyobrażam przejścia naziemne w tym miejscu: wypadki, korki, jedno wielkie komunikacyjne nieporozumienie. Niech zostanie projekt z podziemnym!

      • 114 121

      • (2)

        ludzie na gore, szczury do tuneli. Korki? Proszę zacząć uzywać komunikacji/roweru. jeszcze tego brakowalo zeby ludzie musieli ustepowac miejsca maszynom...

        • 22 12

        • Argument bez sensu

          Choćbyś nie wiem jak się prężył to ruchu samochodów nie zlikwidujesz.
          A efekt będzie taki, że zamiast zejść (lub zjechać) do tunelu i swobodnie przejść to będziesz stał czekając na światła wdychając spaliny, a samochody stojąc na światłach też jedynie będą smrodziły, zamiast bezkolizyjnie pojechać.

          • 0 0

        • Życie stwarza różne życiowe scenariusze

          Rozumiem że przedszkole gdzie musisz dowieść dzieci jest zawsze koło przystanku tramwajowego ,no i dzieci wstaną odpowiednio wcześniej . Praca jest także w pobliżu przystanków autobusowych i tramwajowych ,także nie ma problemu kiedy pada ,śnieg jest .A i siatki zakupów też ci przywiozą pod drzwi.Do lekarza po pracy też pojedziesz autobusem ,czy tramwajem. Samochód nie jest potrzebny .Ma stać w garażu. Kończysz pracę dumny korzystania z komunikacji miejskiej i wchodzisz do domu o ....godzinie 22-23-ciej....Co innego jak ktoś ma punkt od do,ma wliczone opóźnienia transportu publicznego i nie ma nic do załatwienia po drodze

          • 3 2

      • Na pewno tunele bezpieczniejsze !

        Naziemne mniej bezpieczne,wypadkowe.Jednak weselsze,szczególnie dwu etapowe gdy ludzie biegają,żeby zdążyć na raz.

        • 32 8

      • Niech zostanie tak jak było ;) (1)

        • 44 15

        • i pierwszy z brzegu przykład :

          jeden sędzia przechodził sobie przejściem naziemnym i do dzisiaj jest bezkarny, mimo że nie żyje...

          • 41 1

      • Ja mam inną koncepcję

        Auta pod ziemię a na górze tylko piesi i komunikacja miejska.

        Oczywiście na czas wykonania zamknięty ruch samochodowy - na okres 2-3 lat :D:D:D

        • 80 16

    • (16)

      Ludzie bez samochodów, Wy też postoicie - w tramwajach. Będzie strata kilku minut jak będą światła

      • 44 35

      • (13)

        Ja z chęcią stracę te kilka minut, zamiast z dwójką małych dzieci i wózkiem po tych schodach przypominających bardziej skatepark niż przejście chodzić.

        • 37 12

        • pochylnia zamiast schodów (4)

          a gdyby zamiast schodów była pochylnia? łagogne zejście? czy to byłoby OK?

          • 4 5

          • a moze po prostu zwykle przejscie (2)

            jest ich wiele w roznych miejscach Trojmiasta i jakos ludzie zyja.

            Ciag Grunwaldzkiej (czy to jako Okopowa, czy Waly Jagiellonskie czy Niepodleglosci - wiadomo o co chodzi) jest niezwykle nieprzyjazny innym uzytkownikom niz kierowcom samochodow. Przez ostatnie lata tylko likwidowano kolejne przejscia naziemne.

            Wreszcie ten trend sie odwrocil. Sorry koledzy, ale jak ktos chce jechac z Gdanska do gdyni, to albo obwodnica, albo pociag. Albo wydluzona jazda. Chorym jest puszczanie trasy tranzytowej samym srodkiem miasta.

            • 8 0

            • Ale innej trasy nie ma (1)

              a pociągiem od tczewa np. do Politechniki nie pojedziesz

              • 0 1

              • a przesiadać się nie potrafisz?

                Z Moreny do Londynu też nie pojedziesz, ale możesz się przesiąść na samolot.

                NIe brałeś tego pod uwagę?

                • 1 0

          • Przez pół roku jest zima

            Pochylnia musiałaby być podgrzewana albo z któreś strony musiałby być orczyk.

            • 7 2

        • Rozumiem, że przy 1500+ wciąż cię nie stać na własne auto? (7)

          • 10 42

          • Ano nie stać (3)

            Głupie kupienie złomu to nawet nie 50% ponoszonych kosztów (OC, przeglądy, wymiana opon, parking itp.)

            • 28 2

            • to przynajmniej nie bądź psem ogrodnika (1)

              Za parę lat latorośle będą się wstydzić, że ojca nie stać na żadną furę.
              P.S. Dostałeś ode mnie plusa za szczerość, a nie dlatego, że popieram poglądy

              • 6 28

              • Ja latorośle chowam na mądrych i wysportowanych ludzi

                nie na kalarepy z otłuszczonym ciałem i umysłem i zesztywniałymi, nieużywanymi mięśniami

                • 15 3

            • To raczej kogoś, kto jest zmuszony na codzień poruszać się samochodem nie stać na mieszkanie w dobrej lokalizacji...

              • 21 2

          • serio? serio sa ludzie, ktorzy mysla, ze jak ktos nie jezdzi samochodem

            To dlatego, ze go nie stac?!

            Boze... No coz. Chlop ze wsi wyjdzie, ale wies z chlopa nigdy.

            Bidaki w Londynie, Berlinie i Wiedniu...

            • 20 2

          • Mam pewnie lepsze auto niż ty :) Ale po mieście tylko ZTM

            • 10 0

          • I to jest właśnie straszne

            Ludzie kupują graty za grosze i uważają, że pana Boga za nogi złapali. Przecież jak już się ma takie cudo to absolutnie nie można nogami ziemi dotykać, trzeba parkować pod klatką a w miejscu docelowym co najwyżej przejść 2-3 metry. A bilet na komunikację? Przecież za to można auto przez tydzień utrzymać więc się nie opłaca.

            • 19 2

      • Czytaj artykuł ze zrozumieniem!!!! (1)

        "Wariant rekomendowany zakłada, że przejście powstanie niedaleko skrzyżowania z ul. Bogusławskiego, czyli jest oparte o istniejącą sygnalizację z tej ulicy, jednocześnie nie chcemy zakładać sygnalizacji na przejściu i przejeździe dla tramwajów przez torowisko."

        Będzie "uwaga tramwaj" jak na Karuskiej. Działa od dwóch lat.

        • 1 0

        • "uwaga tramwaj"

          Jak huknie ten głos to można się wystraszyć i potknąć o szyny...

          • 0 0

    • (12)

      Miasta europejskie stawiają na przejścia podziemne. Sa droższe, ale naprawdę sprawdzają się, rozładowują ruch. a my kombinujemy...

      • 37 69

      • ktore miasta i gdzie dokladnie? (1)

        Poza tym na zachodzie slyszalem kalifat, lewacy, gender i haremy dla Polek. To jak to teraz? :D

        • 5 4

        • zmień dietę informacyjną

          nie daj się zwariować palantom

          • 1 0

      • Bzdura (8)

        Miasta europejskie zasypuja takie przejścia, jako: drogie w utrzymaniu, niebezpieczne, bedace faktycznym barierami w poruszaniu się po miescie

        • 61 27

        • POdaj przykład takich miast (minimum 460tyś. mieszkańców), gdzie ZASYPANO tunele (5)

          • 22 15

          • przecież nie projektuje się zasypania tunelu

            We Wrocławiu stworzono przejście na poziomie jezdni wzdłuż Świdnickiej,
            tunel pozostawiono - przekształcono funkcję tunelu w galerię/sklep

            To samo się dzieje w Warszawie na Emilii Plater przy Dworcu Centralnym.

            Po co przeginasz fakty a nie bierzesz pod uwagę argumentów?

            • 1 1

          • Warszawa, Wrocław

            • 2 1

          • (2)

            Np. na Elepant&Castle w Londynie

            • 22 9

            • niewątpliwie "Elepant" ;) (1)

              Jeden tunel na taką metropolię? Chyba śmieszny jesteś....

              • 10 20

              • Chciałeś przykład to masz

                A teraz jeden to za mało?

                • 22 4

        • ale budują tunele dla samochodów w tych miejscach!

          • 4 2

        • Bo on z Europy to był tylko w Makarskiej na plaży ;)

          • 29 6

      • :))))

        No nie, robią dokładnie odwrotnie, kolega chyba za granicą nie był.

        • 15 4

    • co za porażka (2)

      Projekt zakłada przejścia podziemne i tk powinno zostać po co generować koszta plus do tego tworzyć w tym miejscu korki.

      • 32 41

      • (1)

        Tu nie chodzi o samochody, chodzi o to, żeby urzędnicy mieli jak najkrótszą drogę, pracy i do pracy.

        • 2 9

        • tu chodzi o to, by miasto było bardziej dla ludzi

          a nie głównie dla pojazdów.

          Tylko tyle i aż tyle

          • 1 0

    • o matko... (2)

      Już tam jest dużo korków a co będzie jeszcze? Strach pomyśleć.

      • 22 28

      • (1)

        No właśnie będzie to samo, korki będą zawsze.

        • 16 0

        • w Kopenhadze i Amsterdamie są dużo mniejsze niż Gdańsku

          W Nowym Jorku też były duże, ale przekształcenie TImes Square w przestrzeń dla pieszych ożywiło centrum Manhattanu.

          • 2 0

    • przepustowość pojazdów to co innego niż "przepustowość ruchu ludzi"

      liczba pieszych przechodzących w poprzek w tym miejscu jest przypuszczalnie dużo większa niż liczba kierowców i pasażerów samochodów jadących wzdłuż Wałów Jagiellońskich/ Okopowej.

      Jak się miasto udrożni dla pieszych, wszystkim będzie się lepiej żyło.

      • 0 0

    • Gdańsk komunikacyjne to kier. północ - południe. Brawo Magistrat !!! O głupszej wersji przejścia nie słyszałam (2)

      Brawo Magistrat !!! O głupszej wersji nie słyszałam

      • 2 5

      • No Patrz, skoro pln - pld to idealnie pokrywa sie z linia SKM (1)

        I obwodnica...

        • 3 1

        • A gdzie ty masz SKM na Orunię albo do Pruszcza?

          • 0 0

    • (3)

      Tylko podziemne! Brak korków, wygoda, nie trzeba czekać jak baran na przejściu.

      • 34 51

      • Taka wygoda, że hej. (1)

        Zwłaszcza w nocy, kiedy połowa oświetlenia nie działa. Na pewno też wygoda dla osób z problemami ruchowymi, o matkach z dziećmi w wózkach nie będę wspominać. Jednak, najgorzej mają niepełnosprawni na wózkach. Polska to nie jest kraj dla słabszych.

        • 15 2

        • Dla osób z problemami ruchowymi są przeznaczone windy, a można uwzględnić także budowę pochylni dla wózków, tak jak na Wzgórzu w Gdyni.

          • 1 1

      • brak korków? Ale tu argumentem jest, że już są tak straszne korki, że się jeździć nie da

        To jak to - jest przejście podziemne, a i tak korki?

        • 7 1

    • tunel (1)

      to niech tunel zrobią - dla samochodów - i po problemie. tylko niech zrobią to 4 x szybciej niż w Sopocie. to w końcu nie jest na tyle skomplikowana inżynieryjna konstrukcyjna, żeby to robić 2 l.

      • 13 1

      • jesli kierowcy maja zamiar to sfinansowac to ok

        Przypomninam zacietrzewionym osobnikom - z akcyzy na paliwo do budzetu miasta nie trafia na drogi ani grosz.

        • 0 1

    • naziemne - ale niekolizyjne !!!!!! (1)

      naziemne - ale niekolizyjne !!!!!!

      ulicę trzeba wkopać w ziemię

      Naziemne kolizyjne - to paranoja

      • 26 12

      • dokladnie - wprowadzmy specjalna oplate za wjazd do centrum

        i z tych pieniedzy uzbierajmy na tunel.

        O, jak bedzie oplata, to nagle polowy samochodow nie bedzie.... Szkoda. Jak to jest? Z podatkow, ktore placa emerytki, rencisci i biedna "matka z dzieckiem" (#dej, mam horom curkie) ma sie budowac drogi dla niewielkiej - bogatszej ponoc - czesci spoleczenstwa.

        Tak jak parkingi - za friko dla kierowcow budowac i utrzymywac.

        Kasta panow :(

        • 1 1

    • (2)

      Z SKM śródmieście znacznie lepiej będzie z przejściem podziemnym, generalnie powiem Wam, ze na tym obszarze jest dużo przejść podziemnych i chyba tylko dlatego ten wąski pas nie jest jeszcze zakorkowany.

      • 19 20

      • zatem czesc ludzi bedzie chodzic przejsciem podziemnym, a czesc naziemnym

        gdzie problem?

        • 2 0

      • Włącznie z tym durnym przejściem podziemnym na rogu Okopowej...

        Czy tam ktoś w ogóle chodzi?

        • 7 2

    • Zostanmy przy podziemnych (3)

      Przejścia podziemne to fajny pomysł, wysiadasz z SKM i nawet jak pada to sobie suchą nogą wchodzisz do forum Gdańsk, a do tego nie robią się sztuczne korki. Naziemne kasa w błoto

      • 74 61

      • Hahaha, zapraszam po wiekszych opadach do przejsc podziemnych. Mozna sobie tam poplywac jak w basenie.

        • 4 3

      • Opisałeś właśnie mokre sny sklepikarzy z Forum Wstydu

        • 16 5

      • Alez bardzo proszę :)

        Nikt ci nie broni korzystać z przejscpodziemnych, możesz śmiało nimi spacerować :)

        • 43 17

    • Nope (15)

      Samochody nie powinny być piorytetem dla centrum miasta

      • 58 34

      • (5)

        No właśnie to po jakiego grzyba takie wielkie centrum handlowe w środku miasta?

        • 31 8

        • Zamiast centrum mogli tam parking postawić (2)

          A ile autek by się na takiej powierzchni zmieściło, ho ho ho.

          • 8 3

          • bedzie na 1500 samochodow... (1)

            • 3 0

            • No ale jakby tych durnych sklepów nie było

              to ze 6000 by się zmieściło spokojnie.

              • 2 0

        • Odbudujmy gildie !!!!

          • 6 3

        • Chluba Budynia

          • 10 4

      • centra handlowe też nie !!! (4)

        Po co nagle jest tam potrzebne przejście naziemne?????
        Może Magistrat by to wyjaśnił ????

        • 25 19

        • Sprawa jest prosta (2)

          Prosta droga dla lemingów żeby trafili do centrum handlowego. Czy to układ właścicieli CH i miasta? Bo tak to wygląda.

          • 15 15

          • Normalnie mafia przejściowa (1)

            Trzeba zgłosić do CBA i ABW bo to jakaś zmowa emerytów, niepełnosprawnych i matek z wózkami, którzy przekupili urzędasów aby nie musieć się męczyć na schodach.

            • 20 2

            • Zapamiętaj sobie swój komentarz na całe życie, wrócimy do tego za 30 lat :) Widzę ze do znienawidzonych przez kierowców grup, po rowerzystach, pieszych, innych kierowcach dołączyły kobiety z wózkami i ludzie starsi. Juz niedługo protest przeciwko przedszkolakom :)

              • 6 4

        • Jak sama nazwa wskazuje, służy do przejścia z jednej na drugą stronę ulicy. Jakich tłumaczeń potrzebujesz?

          • 17 15

      • (1)

        Kto tu mówi o priorytetach dla samochodów? Przejście podziemne ma tą wielką zaletę, że ruch odbywa się ciągle. Ruch pieszych i pojazdów jest rozdzielony, czytaj jest bardziej bezpieczny.

        • 22 28

        • W ramach rozdzielenia ruchu

          można ten odcinek zamknąć dla samochodów i będzie tak samo bezpiecznie.

          • 15 5

      • tak piorytet to auta specjalne wożące urzędasów

        Budyń już zaciera łapki tluste, a Wy będziecie stać w korkach !! W autobusach i na rowerkach też !!!!!!!

        • 14 23

      • taaa.... lepiej motorówki...

        • 19 25

    • Nie! (9)

      Jeśli tam zrobi się przejścia nad ziemią to cały ruch stanie a przypomnę że to też wylotówka na Elbląg jakby nie było.

      • 45 76

      • nie zapomni ,ze od 2018 zaczyna sie zwezanie podwala do 2 pasow i budowa przejsc naziemnych (1)

        chodzi o scalenie dolnego miasta .

        • 25 9

        • Urzędnicy aktywni na forum. wszystko wygadają

          • 2 3

      • a to mieszkańcy Gdańska nic nie robią tylko jeżdżą do Elbląga? (3)

        i ci co jeżdżą są ważniejsi od tych, którzy chodzą po mieście?

        • 71 27

        • oczywiscie - porzadny obywatel ma samochod (1)

          Gold prawiem nie towarem!

          • 9 12

          • golf prawem nie towarem

            Tak mialo byc :)

            • 4 3

        • Spoko, ci co chodza po miescie tez przejda ale pod ziemia. Myslisz ze tam trzeba bedzie fruwac? Będziesz o tym myslal jak postoisz na swiatlach wieki.

          • 16 31

      • (2)

        Kolega ma jakieś stare informacje, wylotówką na Elbląg od dawna juz jest Południowa Obwodnica Gdańska, zaś dojechać do niej można Tunelem pod Martwą Wisłą i Trasą Sucharskiego

        • 42 12

        • Tunelem tunelem (1)

          Przez to jeżdżenie do NOL Przymorze jest już niemiłosiernie zakorkowane :(

          • 8 3

          • Trzeba tam jak najszybciej podziemne przejścia pobudować

            żeby tylko przepustowość za bardzo nie spadła.

            • 13 1

    • (1)

      Gdańsk to nie wieś żeby po nim samochodami jeździć.

      • 25 17

      • taki tok myślenia wyniosłaś ze wsi tak?

        • 4 5

    • Sam trolu zmiantaj do tunelu ,na korki jest rozwiazanie stosowane juz na całym swiecie 1Dodatkowo opłaty za jazde blachozłomem (2)

      Jedziesz sam placisz dodatkowo jedziec w 2 3 osoby nic nie doplacasz

      • 9 19

      • a ty będziesz tym pasożytem, co pojedzie na waleta moim wypielęgnowanym autem? (1)

        • 7 7

        • Proszę nie zapomnieć

          podjechać jutro na pedicure opon bo się trochę autko odpielęgnowało od hamowania przed przejściami dla pieszych.

          • 6 1

    • (1)

      Przepustowość bardziej ograniczają idioci blokujący skrzyżowania aniżeli przejścia dla pieszych.

      • 29 15

      • Co ty wiesz o przepustowości. Chyba z internetu.

        • 4 8

    • (2)

      Projekt z podziemnymi jest jak najbardziej trafiony.

      • 14 13

      • Chyba w głowę

        • 1 2

      • przepraszam za minusa, uznałam za "trafiony"

        • 1 0

    • (1)

      Tylko podziemne!!!!!!!! Co za bzdura z tym naziemnym, zobaczymy ile wypadków będzie jak ludzie na czerwonym będą lecieć na autobus.... Ktoś miał nieźle poroniony pomysł

      • 13 17

      • Masz rację

        w ramach poprawy bezpieczeństwa dodany do projektu progi zwalniające przed wszystkimi przejściami w centrum.

        • 16 2

    • Przejścia podziemne sa o wiele lepszym pomysłem, zresztą jak już są to po co prosić miasto o ich wykonanie.

      • 5 11

  • Tak to jest gdy dorosłe dzieci zaczynają realizować swoje wizje.

    • 2 1

  • Do "mieszkańca" (3)

    Nie pójdziesz bo nie stać Cię gdyż wysyłasz pieniążki Rydzykowi.

    • 0 9

    • O uwaga to właśnie mentalność kogoś z Gda;)

      • 0 0

    • a ty żyjesz na garnuszku społeczeństwa biorąc diety

      za radę taką i owaką

      • 1 1

    • a ty lepiej przeznacz na lekarza

      • 1 0

  • . (1)

    tunele są ochydne -śmierdzą moczem

    • 6 2

    • Bo w Gdańsku jest brudno? Czemu?

      • 0 0

  • Pisury w ataku oni wszystko negują specjalnie ,bo Jaworski by raj na ziemi zrobił ,he,he,he (5)

    napluć ,napluć na wszystkie działania by dorwać się do koryta ,a gdańszczanie cholerka to nie mochery ,nie da się nimi manipulować

    • 3 4

    • Wow ale podejście strategiczne i progdanskie, niemal pisowskie:)

      • 0 0

    • Gdańszczanie to się wszystkiego boją i nie mają zdania inaczej by takich jaj nie było od lat A to dzielenie na po i Pisiory i po to nie ma znaczenia.

      • 0 0

    • jaworski to już zrobił raj

      stoczniowcom jak był dyrektorem! Razem z przygłupem guzikiewiczem zaorali stocznię! Brawo pisie mendy, menele!

      • 0 0

    • smutna prawda.

      Najgorsze dopiero przyjdzie.
      Bo teraz PiSowska upolitycvzniona jest: policja, prokuratura. a będą też i sądy.
      Jak za komuny.

      • 1 0

    • pluje na ciebie platfusowa ruro

      • 0 2

  • Przestańcie już pieprz@ć o tych korkach bo to nudne. (5)

    Miasto dla ludzi a nie samochodów.

    • 18 36

    • Tak ale ten głupi pomysł nie jest dla mieszkańców tylko właścicieli galerii i łapówek urzednikow

      • 0 0

    • jestes z GW? oni lybia takie akcje

      • 1 1

    • jak mieszkasz na ołowiance, to masz rację

      ale jazda tramwajem z północy na południe to już dziś godzina, ale władza stara się o to, aby było jeszcze więcej...

      • 7 1

    • w samochodach nie ma ludzi? (1)

      Wszyscy gdańszczanie muszą cierpieć przez brak dobrych POmysłów u POmagierów Budynia?

      • 12 5

      • Nie tylko samochody są ważne

        • 3 10

  • Jesteś w Gdańsku - deweloperze uśmiechnij się ! (1)

    Swoją drogą zawsze mogli wybudować Centrum Handlowe na Targu Węglowym - byłoby jeszcze bliżej Głównego Miasta zwanego przez przyjezdnych Starówką.

    • 6 1

    • Gdańsk nie ma Starówki to wie każdy wykształcony człowiek humanista, bo uczą o tym

      • 0 0

  • (1)

    Dziwne, że pomysł powstał akurat, kiedy powstaje Forum Gdańsk, żeby ludzie lądowali przechodząc - chcąc nie chcąc prosto w tym klocu......

    • 10 1

    • Łapówki, Łapówki. ...

      • 0 0

  • Bardzo dobry pomysł. Należy stopniowo likwidować wszystkie przejścia podziemne w centrum (11)

    W centrum absolutny priorytet powinni mieć piesi i komunikacja miejska. Docelowo auta pod ziemię a na powierzchni zabudowa pierzejowa i deptaki jak na Długiej czy Stągiewnej

    • 18 33

    • Ty naprawdę wolisz iść piechotą (5)

      i jechać tramwajem niż wygodnie w samochodzie? Poza tym ja wolę przejścia podziemne niż naziemne. Dlaczego chcesz mnie dyskryminować?

      • 9 8

      • młody jest, ze wsi... Tam wszędzie blisko, a w stodole u sąsiada można się zabawić (1)

        • 6 6

        • Nie ze wsi tylko z Gdańska. Wasza slynny brak mentalności nowoczesnej, dzielenie ludzi, arogamcja, jezdzenie wszędzie samochodem i podejście cale zycie za plot nie wygladam ale wiem lepiej i nie lubie sprzatać - wszędzie jest znana

          • 0 0

      • Wsiok vel Pomeraanian tak woli

        • 0 0

      • komunikacja tez stoi na swiatlach i czeka ruszajac z przystanku.... tamujac dojazd innym busom

        • 0 0

      • idiota roku

        ogłoszony

        • 3 2

    • Skąd Ty się wziąłeś? Jedz zobaczyć jak jest w cywilizowanich miastach!!!!!!@@@

      • 0 0

    • ty Ale ty mówisz

      Nie o mieście a dawnej fosie za murami

      • 0 0

    • no co ty ? (1)

      właśnie teraz budujemy nowe przejście podziemne na 200m dalej na Okopowej

      • 1 0

      • Bo to jest dla urzedasów

        • 0 0

    • sam sobie przeczysz

      Jak zbiorkom ma miec priorytet, skoro wszedzie beda deptaki?

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane