• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poznaj pracę terminalu kontenerowego w Gdyni

Patryk Szczerba
13 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Dzień otwarty BCT to doskonała okazja, by poznać pracę terminalu. Dzień otwarty BCT to doskonała okazja, by poznać pracę terminalu.

W sobotę po raz kolejny Bałtycki Terminal Kontenerowy zobacz na mapie Gdyni zaprasza na dzień otwarty. Zaplanowano m.in. prezentację skanerów, psa tropiącego oraz nietypowych eksponatów, które próbowano wwieźć do kraju. Będą też rejsy po porcie i pokaz strażacki.



Wybierasz się na dzień otwarty BCT?

Pracownicy terminalu na gości będą czekać od godz. 9 do godz. 14. Można przyjechać samochodem, ale równie dobrze komunikacją miejską. Na miejsce pasażerów zawiezie bezpłatnie autobus linii F. Zabierze on chętnych z przystanków w centrum Gdyni: park Rady Europy na skwerze Kościuszki oraz Gdynia Dworzec Główny - hala niedaleko gdyńskiego dworca.

Bałtycki Terminal Kontenerowy: dzień otwarty atrakcje



Warto skorzystać z okazji, bo na co dzień terminal jest zamknięty dla postronnych osób, więc możliwość jego zwiedzenia to praktycznie jedyna okazja, aby zobaczyć na własne oczy, jak działa port.

- Będzie oczywiście możliwość przyjrzenia się pracy naszego terminalu z bliska, obejrzenia, a nawet manipulacji naszymi terminalowymi maszynami, przyjrzenia się z bliska przeładunkowi kontenerów na statku kontenerowym, obejrzenia nietypowych przedmiotów, które składuje się u nas w magazynie, a także posłuchania o specyfice kolejowych przeładunków kontenerów - zachęcają organizatorzy.
Rozkład jazdy bezpłatnej linii 4F. Rozkład jazdy bezpłatnej linii 4F.
Krajowa Administracja Skarbowa przygotowała prezentację pracujących na terminalu skanerów stacjonarnego i mobilnego. Chętni zobaczą, jak pracuje pies tropiący (godz. 10:30, 11:30, 12:45). Będzie można odwiedzić także minilaboratorium oraz zobaczyć nietypowe eksponaty, które nielegalnie próbowano wwieźć do kraju.

Portowa Straż Pożarna zaprezentuje z kolei swoje wozy bojowe i przedstawi pokaz gaszenia pożaru. Te atrakcje będzie można zobaczyć w południe.

Firma Fairplay Holowniki Polska udostępni swoje holowniki. Będzie można wejść na pokład i posłuchać opowieści kapitanów.

Dzień otwarty BCT: rejsy po porcie



Zaplanowano również cztery godzinne rejsy po porcie, które rozpoczynają się przy kei BCT o następujących godzinach: 9:15, 10:30, 11:45, 13 (czytelnicy informują, że biletów już nie ma)

Nie zabraknie też atrakcji dla dzieci. Dla nich swoje stoisko przygotowało m.in. Akwarium Gdyńskie, ale będą też kąciki zabaw. Dobrze będzie również rozejrzeć się za wolontariuszami zbierającymi datki na Hospicjum Bursztynowa Przystań w Gdyni.

Zobacz relację z zeszłorocznej imprezy w BCT

Wydarzenia

Dzień Otwarty BCT (8 opinii)

(8 opinii)
dni otwarte

Miejsca

Opinie (116) 6 zablokowanych

  • Nie wpadnę ma flexa (5)

    Nie mogę wpaść, Irek dzwonił na flexa i nie dam rady , w DCT kolejny rekord bijemy.

    • 12 1

    • (4)

      Busowy busowy

      • 0 0

      • Tak (3)

        Tak

        • 1 0

        • Busowy (2)

          Nie ścinaj ronda bo Pudzian w oknie. Czy dalej jest mielony w kantynie ?

          • 0 0

          • Zmielony (1)

            Wczoraj był

            • 0 0

            • Wieża wieża ,brak zadania

              • 0 0

  • (2)

    Gdynia jak Rotterdam, Shenzen czy Shanghai :D

    • 10 2

    • chyba nigdy nosa nie wystawiłeś oprócz tej swojej gdyni..

      • 0 1

    • Nawet przy Gdanskim DCT to gdyńskie terminale to bida z nędzą

      • 6 2

  • Drogi budujcie

    A nie... tylko kase z i w openera ladujecie

    • 0 1

  • Jakie zarobki na terminalu? (5)

    Szukają może do pracy na terminalu?

    Obecnie pracuję na małym kontenerowcu jako marynarz (O/S) i w czasie wacht portowych zrówno w nocy jak i w dzień nadzoruję wyładunek oraz załadunek kontenerów oraz sprawdzam ich pozycje wg. loading planu. Dodatkowo mocuję kontenery (lashing), zamykam twist-locki oraz podłączam kontenery chłodzone. Jeśli statek jest w porcie to praca 12 godzin, niedziela, piątek, świątek.
    System pracy 2 miesiące na statku, potem 2 miesiące w domu. Pensja 1100 euro na rękę miesięcznie płatna tylko w czasie pobytu na statku. Potem przez 2miesiące w domu na bezpłatnym urlopie. Czyli praktycznie tą pensję trzeba podzielić na pół, bo w czasie pracy na morzu rachunki, kredyty trzeba opłacać, a dziecko też kosztuje.
    Armator nie opłaca żadnych składek emerytalno-rentowych i NFZ.

    Moża zarobić więcej na terminalu jako kontroler? Jest sens przeskakiwać na ląd czy siedzieć dalej w tym syfie za marne wynagrodzenie?

    • 3 1

    • Praca BCT (1)

      Jeśli szukasz pracy jako doker - operator, to cały czas trwa nabór do bct. na stornie internetowej znajdziesz nr do kadr i możesz się spytać czy warto próbować z Twoimi uprawnieniami oraz doświadczeniem.

      • 0 2

      • Nie ma żadnego naboru - był ale oferty dawno zniknęły.

        Poza tym lepiej zatrudnij się gdziekolwiek, niż miałbyś zatrudnić się w BCT.

        • 1 0

    • (1)

      Od lipca w DCT podwyżka. Kontroler może się spodziewać około 3400zł brutto do tego premia średnio 500zł brutto plus jakieś 2 stówy za nocki a jak zrobisz nadgodziny (24) to jakieś 3800 masz na rękę za niecałe 200 godzin pracy w systemie dwu zmianowym, to jakieś 16-17 dni pracy w miesiącu. Do tego 100zł na kartę paliwową. A co najważniejsze, wszystko na kwicie i codziennie w domu z rodziną. Pozdrawiam.

      • 1 0

      • Aplikuj bezpośrednio do DCT-u przez ich stronę. Albo zadzwoń.

        • 0 0

    • Jako sztauer/trymer na lądzie spokojnie tyle zarobisz
      składki opłacone będą a ty ci dziennie w domu
      tylko rzadko są ogłoszenia ale czasem coś się pojawia

      • 1 0

  • Po co iść tam? (1)

    To chyba jakieś nieporozumienie jest.

    • 2 1

    • Chyba napewno to nieporozumienie jest.

      • 1 1

  • Dlaczego ten terminal jeszcze pracuje !!! (10)

    Powinien zostać zamknięty a kontenery powinno się rozładowywać w Rostocku !!!

    • 10 45

    • Sp.....

      Spi ..... folksdojczko do swojej cioci Makreli i wujka Donka

      • 1 3

    • Ooo. Antypis czyli co? Platforma? Jeszcze terminal by szwabom sprzedali? Paszoł won bo psami poszczuje

      • 1 2

    • nie karmcie pisowskiego trolla! (1)

      • 2 5

      • ty

        nie masz POczucia humoru. Tylko swojacy od koryta mogą ironizować z innych .

        • 5 0

    • (1)

      W Rostocku nie przeladowuje sie kontenerow

      • 0 4

      • To trzeba go przenieść do Rostocku np ten z Gdyni !!

        • 1 0

    • Horała, słaba prowokacja

      • 5 2

    • (2)

      Trzeba donieść na Polskę do Strasburga, że w ogóle śmie posiadać terminale kontenerowe

      • 14 6

      • Tak, jak Rydzyk donosił

        Że śmiemy posiadać telewizję?

        • 3 4

      • i rozładowywać u towarzyszy

        w kaliningradzie

        • 8 0

  • Będzie padać, czy nie będzie???

    • 4 0

  • ale atrakcja:( (3)

    ten terminal ledwo zipie, zero trwałych inwestycji. kiedy podwyżki dla pracowników??

    • 9 5

    • wg ciebie na inwestycje nie ma kasy, a na podwyżki ma się znaleźć? (1)

      PiSowska logika ekonomiczna

      • 2 2

      • Czytanie ze zrozumieniem to jak widać dla niektórych wciąż czarna magia.

        • 1 0

    • Pełna lipa - nie ma realnych, trwałych inwestycji,

      więc nie ma szans na podwyżki (w sensie podwyżki dla szarych pracowników).

      • 5 0

  • bct (1)

    a dla gości kamizelka do zwiedzania grupacon czy innego dziadostwa?

    • 2 1

    • Już niedługo ten napis na kamizelce będzie po ukraińsku.

      • 0 0

  • Terminal w mieście otoczony osiedlami mieszkaniowymi to totalne nieporozumienie (5)

    Powinni już dawno zamknąć ten terminal i wszystko wysyłać przez terminal DCT w Gdańsku. Nie było by wtedy korków na estakadzie jedynej drodze dojazdowej dla mieszkańców osiedli mieszkaniowych na Obłużu, Pogórzu i Oksywiu.

    • 24 59

    • mysl troche

      Gdy powstał terminal wokół byly łąki a nie osiedla. Jak sie nie podoba to na wieś. Gdynia była jest i będzie miastem portowym. Najlepiej zamknąć kontenerowki bo korki. Masowy bo pyli. No debile

      • 8 1

    • Te osiedla

      Są po to żeby trzymać tam tania siłę roboczą, między innymi dla terminala, więc bez tych firm nie są do niczego potrzebne

      • 5 0

    • praca pod nosem = brak korków

      Nie byłoby korków? Bdura!
      Gdyby ludzie z miejscowości i dzielnic na północ od estakady jeździli codziennie do pracy do DCT w Gdańsku, albo do innej pracy, np. w centrum Gdyni, to byłyby korki.
      Dla TIR-ów masz transport estakadą z obwodnicy o raz linię kolejową, więc ruch miejski na tym mało cierpi.

      • 5 0

    • szczurek to ty napisałeś? (1)

      wiem, że chcesz wpuścić deweloperów do portu

      • 10 0

      • Edziu przecież to twój bełkot. Każdy wie, że sam sobie odpowiedziałeś.

        • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane