• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezydent w reklamie ZKM-u

Michał Stąporek
28 października 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat PO (tęga) w Sejmiku
W czwartkowym wydaniu Gazety Wyborczej Trójmiasto ukazała się całostronicowa reklama Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. Połowę zajmuje tekst o historii gdańskich tramwajów, pozostałą część przeznaczono na dwie krótkie rozmowy. O nowych rozkładach jazdy opowiada Mariusz Uziębło, jeden z kierowników ZKM, a o szeroko pojętej "nowoczesności w komunikacji"... prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

Dlaczego ZKM zdecydowało się na wykupienie takiej reklamy? - Czy jest w tym coś niestosownego, że chcemy dotrzeć do pasażerów z pewnymi ważnymi dla nas treściami? - pyta Izabela Kozicka-Prus, rzecznik prasowy gdańskiego ZKM-u. - Niestety, dziennikarze nie zawsze informują czytelników o naszej firmie w rzetelny sposób.

Dlaczego jednak w reklamie występuje prezydent Gdańska, który w pięciu bardzo ogólnych zdaniach mówi o faktach wielokrotnie opisywanych przez wszystkie media: nowych, nispokopodłogowych autobusach i tramwajach, oraz o budowie linii tramwajowej na Chełm?

- Prezydent trafił do naszej reklamy ponieważ z racji pełnionej funkcji jest niejako właścicielem naszej firmy - tłumaczy pani rzecznik.

Zdaniem Izabeli Kozickiej-Prus skojarzenie obecności prezydenta w reklamie z trwającą kampanią wyborczą jest całkowicie nieuprawnione. Wyjaśnia, że już wcześniej na łamach Dziennika Bałtyckiego i Gazety Wyborczej Trójmiasto pojawiały się podobne reklamy, w których obok informacji o zakupie nowych autobusów czy festynie komunikacyjnym także występował prezydent. Zapewnia, że także po zakończeniu kampanii wyborczej takie reklamy będą publikowane.

- Oczywiście obecność pana prezydenta w reklamie wynika tylko i wyłącznie z naszej inicjatywy - zastrzega rzecznik ZKM-u.

Potwierdzają to pracownicy Referatu Informacji i Komunikacji Społecznej gdańskiego magistratu. - Nasza rola ograniczyła się do pośredniczenia w autoryzacji tej rozmowy - tłumaczy Błażej Słowikowski z UM.

Czy zdaniem gdańskich urzędników nie ma niczego niestosownego w tym, że w czasie kampanii wyborczej prezydent pojawia się w płatnej reklamie firmy, której jedynym właścicielem jest miasto? - Prezydent wychodzi z założenia, że trwająca kampania wyborcza nie jest powodem, dla którego powinien zniknąć z życia publicznego - tłumaczy Błażej Słowikowski. - Jeżeli może się pochwalić swoimi osiągnięciami na tym, stanowisku, to nie ma powodów, dla których miałby tego nie robić.

Już po raz drugi w ciągu ostatnich tygodni prezydent Paweł Adamowicz pojawia się w mediach za sprawą płatnych komunikatów, za które nie płaci jego komitet wyborczy, lecz inne podmioty. Wcześniej za całostronicową reklamę w Dzienniku Bałtyckim zapłacił Urząd Miasta.

Zobacz także

Opinie (114) 10 zablokowanych

  • R.Wakulinski

    Czekamy zatem na merytoryczny głos prawdziwego fachowca w temacie. Prosimy nie żałować słów!

    • 0 0

  • fajna reklama i historia tramwajów!!!

    Reklama jak reklama, a jak się komuś nie podoba Gdańsk i komunikacja miejska no to spadać do Gdynii, a komunikacja tam wcale nie lepsza...co do P.Adamowicza to chyba póki co jest prezydentem i to sprawa ZKMu co chce reklamować a nie sprawa dziennikarzy!?Jak komuś się korki nie podobają, to mam radę-zamiast autobusa należy wynająć helikopter...powodzenia, ZKM OK!ps.ciekawa historia tramwajów!

    • 0 0

  • Tylko tyle?

    Co za lipa...

    • 0 0

  • :|

    ciekawa dyskusja ale 3 (słownie: trzy) tramwaje zepsujące się w trakcie podróży do pracy pod rząd... już nie wspomne o tym jak to punktualnie jeżdżą i nigdy nie ma luk w rozkładzie.... ZKM jest prawie świetna firmą ;) o czym Pan Adamowicz może oczywiście zaświadczyć. Pozdrawiam serdecznie zwolenników P.Adamowicza i ZKM/ZTM

    • 0 0

  • TYLKO PAWEŁ

    Jak znajdziecie innego kandydata to mi powiedzcie,a póki co to ta mucha jest już nażarta i nie należy karmić nowej głodnej

    • 0 0

  • Ciekawa reklama

    Co w tym złego, że ZKM i prezydent jako właściciel miasta chwali się i mówi o planach komunikacji miejskiej,to chyba dobrze, że jakieś plany rozwoju są! Zresztą był już w prasie i będzie w innych reklamach także!! a ZKM cały czas się zmienia na lepsze, tylko, że ludzie nie widzą, że remonty dróg i torowisk nie można ominąć,a jak się ktoś spóźnia to wcześniej trzeba wyjść z domu albo kupić sobie furę i zobaczyć czy będzie lepiej i szybciej...!

    • 0 0

  • Hodowca much

    Zapomniałeś, że apetyt rośnie w miarę jedzenia.

    Adamowicz szuka coraz większej kupy.

    Nowa mucha zacznie od małych kup.
    Ale przede wszytskim nowy wyczyści UM, który przez osiem lat zarósł niezłymi pajęczynami.

    • 0 0

  • a najbardziej na transporcie miejskim zna sie niejaki Adamowicz. Hahahahaha

    • 0 0

  • odzwierny

    przestań lamentować, oby tylko wszędzie urzędy funkcjonowały jak ten w Gdańsku. wszystkie sprawy załatwiaszw BOMach szybko sprawnie i kompetentnie. Wiele rzeczy mozna załatwić telefonicznie lub on-line. Wiem, ze przez lata komuny przywykło sie narzekać na urzędników, ale jezeli chodzi o UM w Gdańsku obsługa jest bardzo dobra.

    • 0 0

  • petent

    Nie twierdzę, że w urzędzie nic sie nie zmienia.
    Zmienia się na lepsze. Trudno, żeby tak się nie działo.
    Bywam tu i tam i wiem, że w innych miastach nie jest goprzej, a często duzo lepiej.
    Ułatwianie załatwiania spraw urzędowych jest psim obowiązakiem władz. Nie ma nad czym piać.

    Boli mnie natomiast korupcja w tych miejsach gdzie urzędnicy podejmują decyzje. Koncesje, zezwolenia itp.
    Z każdą zmianą władz sytuacja w tych kwestiach poprawia się, a następnie z utrwalaniem władzy znów systematycznie sie pogarsza.

    Zauważ, że afery z Mincewiczem i Lewną to ostatni z ośmiu lat prezydentury Adamowicza. To nie przypadek. Teraz może być tylko gorzej.

    Adamowicz musi odejśc, dla dobra naszego miasta.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane