• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezydent zapowiada przystanki kolejowe. Miasto odpowiada

rb
11 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Ostatnie pociągi z pasażerami pojechały przez Letnicę do Nowego Portu w 2005 r. Kilka miesięcy temu linia została rozebrana, obecnie modernizację przechodzi linia dla pociągów towarowych. Ostatnie pociągi z pasażerami pojechały przez Letnicę do Nowego Portu w 2005 r. Kilka miesięcy temu linia została rozebrana, obecnie modernizację przechodzi linia dla pociągów towarowych.

Prezydent Andrzej Duda wraz z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem zapowiedzieli w ciągu 5 najbliższych lat budowę 200 nowych przystanków kolejowych. Spośród 14 przystanków w woj. pomorskim aż 8 miałoby powstać w Trójmieście m.in. Gdańsk Brzeźno, Gdańsk Nowe Szkoty oraz Gdańsk Zaspa Towarowa. W poniedziałek poseł PiS Kacper Płażyński zaapelował do władz miasta o wsparcie inicjatywy prezydenta Dudy i podjęcie decyzji o reaktywacji linii kolejowej do Nowego Portu.



Czy miasto wraz z marszałkiem województwa powinno skorzystać z propozycji ministerstwa i prezydenta Dudy?

Propozycja prezydenta Dudy zakłada w ciągu pięciu lat budowę 200 przystanków kolejowych w całej Polsce. Przystanki mają ułatwić skorzystanie z transportu kolejowego i "wymazać białe plamy komunikacyjne".

- Za kwotę 1 mld zł zamierzamy budować nowe przystanki kolejowe, odbudować te, które od lat nie istnieją oraz wydłużać perony tam, gdzie nie mogą zatrzymywać się pociągi dalekobieżne. Jest to kolejna odsłona walki naszego rządu z wykluczeniem komunikacyjnym - tłumaczy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Prezydencki program budowy przystanków kolejowych zakłada powstanie 200 przystanków w 5 lat. Prezydencki program budowy przystanków kolejowych zakłada powstanie 200 przystanków w 5 lat.
Zdaniem ministerstwa dzięki programowi budowy 200 przystanków podróż pociągiem stanie się powszechniejsza, spadnie też liczba regionów wykluczonych komunikacyjnie. Warunkiem realizacji inwestycji będzie deklaracja regionalnego organizatora przewozów o korzystaniu z wybudowanej infrastruktury. Sama budowa ma być też szansą dla niedużych polskich firm budowlanych na przetrwanie ewentualnej recesji na rynku spowodowanej koronawirusem.

Tramwaj dwusystemowy



W poniedziałek propozycję prezydenta i ministra poparł poseł PiS Kacper Płażyński oraz miejscy radni Andrzej SkibaPrzemysław Majewski. Jak tłumaczyli dziennikarzom na wiadukcie między Nowym Portem a Brzeźnem, przywrócenie linii kolejowej w Letnicy i budowa przystanków Gdańsk Brzeźno, Gdańsk Nowe Szkoty oraz Gdańsk Zaspa Towarowa powinny być jednym z priorytetów miasta w planowaniu transportu szynowego w mieście. Zaapelowali też do prezydent Aleksandry Dulkiewicz, by zamkniętą od 2005 r. linię po reaktywacji obsługiwały tramwaje dwusystemowe.

Na poniedziałkowej konferencji poseł Kacper Płażyński zaapelował do władz miasta i województwa o reaktywację linii przez Brzeźno do Nowego Portu. Na poniedziałkowej konferencji poseł Kacper Płażyński zaapelował do władz miasta i województwa o reaktywację linii przez Brzeźno do Nowego Portu.
- Mając na względzie potencjał rozwoju aglomeracji miejskiej dzielnic Nowy Port, Brzeźno i Letnica, gdzie docelowo zamieszkać może nawet 25 tys. mieszkańców Gdańska, podzielam pogląd gdańskiego samorządu o potrzebie odbudowy powyższych przystanków i reaktywacji pasażerskiej linii kolejowej z Brzeźna do Gdańska Głównego - napisał w oficjalnym piśmie skierowanym do prezydent Gdańska poseł Płażyński.

Nikomu nie zależy na przywróceniu pociągów SKM do Letnicy



W skład planowanych nowych i przebudowywanych peronów wchodzą Gdańsk: Brzeźno, Zaspa Towarowa, Nowe Szkoty, Park Maszynowa, Osowa Północ, Osowa II w rejonie Barniewic, a także w Gdyni Orłowie i Małym Kacku.

Miasto: czekamy na konkrety



Warto dodać, że miasto Gdańsk w uchwalonym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego podtrzymało przebieg tej linii kolejowej.

Jak zauważa Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska to spółka PKP rozbierała perony i torowiska na tej linii.

- Zaangażowanie finansowe samorządu województwa na innych liniach kolejowych spowodowały, że przygotowaliśmy się do obsługi nowej zabudowy na Letnicy komunikacją miejską poprzez zmianę układu linii autobusowych. Nowa propozycja rządu i prezydenta Dudy jest mocno związana z kampanią wyborczą i nie była w żaden sposób konsultowana z samorządami. Czekamy więc na konkrety, aby móc się w pełni odnieść do tej obietnicy - przyznał Borawski.
Dawna stacja kolejowa w Nowym Porcie przy ul. Oliwskiej. Dawna stacja kolejowa w Nowym Porcie przy ul. Oliwskiej.
rb

Opinie (460) ponad 50 zablokowanych

  • Czy to nie kontrolowane przez pis PKP likwiduje tą linie? (1)

    • 10 7

    • oczywiście. Ale tak działa Pis. Rozebrali i ogłosili, że chca zbudować ale im Gdańsk blokuje

      • 2 0

  • A te tory z pierwszego zdjęcia nie mogły być położone prosto?

    Wygląda, że byłoby na to miejsce :P

    • 6 1

  • Kacper podobno jestes prawnikiem, dlaczego odleglosc nie zostala zachowana? (1)

    A poza tym zenada taka sama jak Adrian

    • 12 11

    • Bierze przykład z prezesa.

      • 3 0

  • urzędasy jak zwykle wszystko na nie bo sami tyłki wożą brykami

    wiadomo , pani prezydent jak zwykle ,wszystko na nie ,to nie jej pomysł ,to nie ma czego popierać ,trzeba wszystko zburzyć i oddać grunty deweloperom ,to włodarze miasta umieją robić najlepiej,nic nie robią dla zwykłych obywateli miasta ,tam gdzie nie widzą interesu dla siebie to wszystko jest be i trzeba to uznać za mało ważne i nie godne uwagi

    • 12 5

  • Skibie chyba zimno.

    Skiba chyba kurtkę komuś zajumał, bo 3 rozmiary za duża.

    • 4 5

  • Linia kolejowa Matarnia-Osowa (1)

    Zapomniana linia wzdłuż "gdańskiej doliny kremowej" to kolejna inwestycja zasługująca na dwusystemowe tramwaje. Mogło by to jeszcze bardziej podkrecic atrakcyjność tych terenów dla hi-tech inwestycji

    • 5 3

    • No - fajna linia wzdłuż ogródków działkowych

      I tak co działeczka - przystanek.
      Po marchewkę i cebulę - pociągiem

      • 2 0

  • Yest jest Kasper, a już myślałem że siedzi zakopany po uszy.

    • 5 9

  • Zapomnieli wspomnieć że legislacja nie pozwala

    Tramwaje dwusystemowe to zbadanie dla rozwoju Trójmiasta. Porblemem jest jedynie to że na takie rozwiązanie trzeba prawo dostosować

    • 4 3

  • Kielbasa wyborcza, musza cos powiedziec zeby ich wyborcy wierzyli, a czy zrobia to zupelnie inna para kaloszy

    • 8 6

  • Bomba !!! (2)

    Już to słyszałem, chyba od babci w dzieciństwie. Jak po rewolucji rozebrano burżuazyjną linię kolejową po to żeby zbudować własna, proletariacką. Teraz mamy zdemontowaną linię kolejowa zbudowaną przez komunistów, wiec zbudujemy sobie nową, pisowską....

    • 9 5

    • czyli jakby nie patrzeć dalej komunistyczną

      • 1 0

    • błąd, linię do NP zbudowano w Wolnym Mieście Gdańsku

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane