• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim

kk, ms, km
30 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 13:34 (30 września 2015)
  • Przykłady przebudowy skrzyżowań w Gdańsku, w ramach zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu na drogach rowerowych między Wrzeszczem i Śródmieściem.

W środę władze Gdańska ogłosiły wyniki głosowania na budżet obywatelski. Wśród projektów miejskich wygrała m.in. warta ponad 2 mln zł inwestycja "Sieć głównych tras rowerowych Gdańska - poprawa bezpieczeństwa i jakości", która zakłada przebudowę aż 20 skrzyżowań.



Czy projekty na które głosowałeś będą realizowane?

Aktualizacja, godz. 13:34 Szykują się zmiany w przyszłorocznej edycji BO.

- Chcemy, by w 2017 roku budżet obywatelski miał wspólną datę głosowania od Wejherowa do Tczewa, by odbywało się ono w jednym, wybranym tygodniu, by był to termin wspólny dla całego obszaru metropolitalnego. Sądzę, że wynikną z tego same plusy i że się to powiedzie - zapowiada Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.
Wkrótce mieszkańcy Gdańska będą mogli także wypełnić ankietę na stronie miasta, by ocenić zakończoną edycję BO, ale też by wypowiedzieć się, co należy zmienić w kolejnej edycji.

Ponadto w przyszłym BO pomysłodawcy mają otrzymywać listę z Wydziału Skarbu z terenami na sprzedaż. Obecnie, z powodu braku takich informacji odpadło dużo projektów, które chciano realizować na gruntach nienależących do miasta.

Fiaskiem okazały się też spotkania w dzielnicach, na których omawiano projekty, bo przychodziło na nie jedynie kilka osób. Zamiast tego miałyby być wydawane materiały o projektach.



Aktualizacja, godz. 13:19 Podczas trwającego dwa tygodnie głosowania najwięcej głosów oddano na Chełmie 16,5 tys., w Pieckach-Migowie 13,3 tys., we Wrzeszczu Górnym 11,6 tys., a najmniej na Rudnikach - jedynie 219.

Sprawdź zwycięskie projekty w III edycji Budżetu Obywatelskiego (oznaczone są kolorem zielonym)(pdf)



Aktualizacja, godz. 13:01 W tej edycji można było głosować na 210 projektów, 188 z nich to były projekty dzielnicowe, a 22 ogólnomiejskie. Ostatecznie zwyciężyły 63 projekty dzielnicowe i trzy ogólnomiejskie, na szacunkową kwotę 10 961 525 zł.

Wśród zwycięskich projektów ogólnomiejskich, oprócz sieci tras rowerowych, realizowany będzie też projekt Animal Patrol, czyli patroli, które zajmowałyby się wyłapywaniem kotów do sterylizacji za kwotę 250 tys. zł, na który oddano 1493 głosy, a także projekt Gdańska woda zdrowia doda, dotycząca powstania sieci poidełek za 140 tys. zł, na który oddano 1178 głosów.



Aktualizacja, godz. 12:40 Pozostałe informacje o zwycięskich projektach w dzielnicach oraz dokładne wyniki głosowania w budżecie obywatelskim Gdańska 2015 już wkrótce. Przypomnijmy, że już w poniedziałek podano, że w trwającym dwa tygodnie głosowaniu wzięło udział 33 987 mieszkańców (nieco ponad 9 proc. uprawnionych), czyli o ok. 10 proc. mniej niż poprzednio.


W zwycięskim projekcie rowerowym prace mają się skupić przede wszystkim na głównej osi komunikacyjnej Gdańska, czyli ciągu północ - południe, ze szczególnym uwzględnieniem odcinka między Wrzeszczem a Śródmieściem. Na ten projekt oddano 6733 głosów.

To tutaj planuje się wyprostować niebezpieczne "zygzakowate" przejazdy, w tym przez ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska czy przy Operze Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska oraz wynieść poziom przejazdów i przejść dla pieszych do wysokości chodników i drogi rowerowej.

Odpowiednio oznakowane mają być również przejazdy w ciągu drogi technicznej wzdłuż Kanału Raduni, a także utworzony przejazd z ul. Braci Lewoniewskich w al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska, co zapowiadano już ponad dwa lata temu przy prezentacji koncepcji utworzenia pasów rowerowych na tejże ulicy.

Czytaj też: Orunia: kolizyjna droga rowerowa do poprawy

Dość ciekawą propozycją do realizacji jest także przejazd przez skrzyżowanie przy Zieleniaku zobacz na mapie Gdańska. Planuje się tutaj budowę krótkiego pasa rowerowego, który pozwoli łatwo dostać się na drugą stronę szerokiej arterii i tym samym ułatwi dojazd do dworca kolejowego.

Dodatkowo sam przejazd przez ul. Wały Piastowskie zobacz na mapie Gdańska również zostałby wyprostowany i poszerzony. Zmianie uległby też cykl świateł, który obecnie zmusza do przejazdu w dwóch etapach.

Innym znacznym ułatwieniem w ruchu rowerowym jest koncepcja budowy przejazdu przez środek skrzyżowania ul. Chłopska-Pomorska zobacz na mapie Gdańska. Obecnie rowerzyści podróżując drogą rowerową w pasie rozdziału ul. Pomorskiej muszą pokonywać skrzyżowanie trzykrotnie przekraczając jezdnię, za każdym razem oczekując na zielone światło.

W projekcie uwzględniono też uzupełnienie i korektę drogi rowerowej m.in. wzdłuż al. Hallera między torami kolejowymi a Operą Bałtycką zobacz na mapie Gdańska, budowę przejazdu po zachodniej stronie skrzyżowania al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Havla zobacz na mapie Gdańska oraz obniżenie krawężników na dojeździe do Rafinerii Lotos.

Ale projekt swym zakresem obejmuje także mniejsze inwestycje. To m.in. remont 24 przejazdów i przejść przez tory tramwajowe, odmalowanie 209 przejazdów rowerowych przez jezdnię, montaż 30 luster dla lepszej widoczności na przejazdach, 200 podpórek dla rowerzystów w strefie akumulacji ruchu na skrzyżowaniach oraz odmalowanie i poprawa oznakowania dróg rowerowych.

- Wszystkie nasze pomysły zostały przedyskutowane i zaakceptowane przez Referat Mobilności Aktywnej oraz Zarząd Dróg i Zieleni. Znaczna ich część posiada już niezbędną dokumentację, umożliwiającą szybkie rozpoczęcie prac - informuje Jackowski.
kk, ms, km

Opinie (284) 5 zablokowanych

  • Brakuje znaków dla kierowców, że zbliżają się do ścieżki rowerowej (7)

    W projekcie brakuje znaków dla kierowców, że zbliżają się do ścieżki rowerowej albo jakiś wysokich garbów przed ścieżką dla tych zmotoryzowanych matołów.Jadąc np ścieżką przy Grunwaldzką aż szyja boli od tego ciągłego oglądania się na boki bo może któryś grubas zza kierownicy znowu będzie chciał wymusić.

    • 17 23

    • (2)

      za te 2mln to byście porozdawali światła i odblaski do tych rowerów. Jak tu kogoś dojrzeć w tłumie ludzi po zmroku. A szowinizm to sobie zachowaj we własnej chacie.

      • 7 12

      • Żeby były skuteczne

        Musiały by wypalać dziury w potylicy. Jak ktoś nie patrzy to i oświetlonego nie zobaczy.

        • 6 3

      • Już kilka razy rozdawali a jakoś wciąż pełno batmanów

        Były niedawno dwie akcje rozdawania lampek. Pewnie się bateryjki skończyły albo jeszcze pewniej leżą w szufladzie.

        • 0 1

    • :(

      Szyja to boli pieszych od ciągłego rozglądania się czy jakiś rowerzysta, albo nie daj Boże kolarz, wjeżdża na przejście dla pieszych, albo zapitala chodnikiem i dzwoni na człowieka.

      • 6 8

    • Powinni zamontować kamery i karać mandatami

      Powinni zamontować kamery i karać mandatami, a garby swoją stroną też ale takie na pół metra

      • 0 3

    • a kierowców szyja boli od sprawdzania czy jakiś osioł nie wjeżdza na przjeście 30 czy 40 km/h (1)

      To nie jest argument. Przy takich prędkościach kierowca nie zauważy rowerzysty na skrzyżowaniu bez świateł. Będzie się musiał każdorazowo niema zatrzymywać przed przecięciem ścieżki. Kilka razy już widziałam taki dzwon na żywo i to przy mniejszych prędkościach.

      • 2 6

      • "Będzie się musiał każdorazowo niema zatrzymywać przed przecięciem ścieżki."

        O zgrozo, zatrzymać? Naprawdę?

        W dodatku na lokalnej drodze (bo przecież na głównych ciągach są zwykle skrzyżowania z sygnalizacją) TRAGEDIA!

        PS. W większości przypadków, jeśli widoczność jest dobra, to sprawny kierowca obejdzie się bez zatrzymania. Wystarczy, że będzie przewidywał i zawczasu zacznie zerkać na drogę dla rowerów...

        • 5 0

  • Kastracja (1)

    Kastrowanie kotów ważniejsze niż place zabaw i siłownie dla ludzi. O co tu chodzi przecież Jarek ma już kotka

    • 32 6

    • to pomysl o co chodzi

      • 2 6

  • to dobrze (1)

    A ja się cieszę, przeszło wszystko na co głosowałam

    • 8 5

    • A moje żadne...

      • 1 1

  • czyli uciekania przed rozpędzonymi obcisłogacimi osobnikami ciąg dalszy

    • 18 9

  • a kto posprząta teraz ...

    te plakaty reklamowe porozwieszane nielegalnie na czym popadnie w całym mieście ?

    • 7 2

  • precz z trwonieniem publicznych pieniędzy dla garstki cyklistów (3)

    jakie niby uzasadnienie jest że cykliści czują się niezbyt bezpiecznie? ile było ofiar wśród cyklistów a ile ofiar spowodowali sami cykliści

    • 24 27

    • " ile było ofiar wśród cyklistów a ile ofiar spowodowali sami cykliści"

      no właśnie cymbale pieniaczu :D

      • 10 4

    • tabletki odstawione?

      • 1 3

    • To trzeba było głosowac na co innego. Do kogo masz pretensje?

      • 3 0

  • psy szczekają, karawana jedzie dalej (1)

    • 3 3

    • Patrząc na projekty

      to raczej koty miauczą

      • 2 1

  • Kanał Raduni. (5)

    Od Oruni proszę się odczepić! Nie można dopuścić do realizacji tego chorego pomysłu! Zamiast przejazdu rowerowego powinny tam być barierki! Przejazd powinien być przy obecnym przejściu dla pieszych! Inaczej doprowadzicie do jeszcze większych korków i będzie znacznie więcej wypadków!

    • 12 15

    • Re: Kanał Raduni. (3)

      ~Botrzebamyśleć

      Ty chyba sam masz do łba daleko ;)

      przecież 200m dalej w górę i tak są upierdliwe światła... 30m w dół również....
      WCALE to nie wpłynie na korki... przejazd rowerowy - z pierwszeństwem aut w tym wypadku jak jest w projekcie - NIC NIE ZMIENI w sprawie korków....

      " i będzie znacznie więcej wypadków" - hahahahhaa ;) no tak, bo oznakowany przejazd to (Twoim skromnym zdaniem) więcej wypadków niż obecny nielegalny nieoznakowany po krawężniku dodatkowo ze słabą widocznością zza rogu xD

      co za debil

      ps. patrz kmiocie:
      http://bo.rowery.gdansk.pl/trakt-sw-wojciecha-przejazd-przez-ul-podmiejska
      pod obrazkiem masz suwak...

      • 12 8

      • (2)

        Ja już widzę jak rowerzysta widząc przejazd będzie ustępował pierwszeństwa. W tym momencie przejazdu tam nie ma i tak powinno zostać. Postawić barierki i kierować rowery w stronę obecnego przejścia. Tam niech sobie jadą. Puknij się w łeb.

        • 5 11

        • Re: re re (1)

          to, że Ty pajacu nie widzisz, nie znaczy, że znajdzie się rowerzysta-psychopata który będzie się ładował pod koła :)))

          zakładasz, że wszyscy rowerzyści to samobójcy - jesteś idiotą...

          • 9 3

          • po prostu zakłada, że rowerzyści jeżdżą w jego stylu

            • 9 3

    • Widać że jesteś pisowki. Bo barierki tam tylko pisowskie szmaty proponują ze sługusem Jaworskim na czele. Ta ulica na Oruni powinna mieć strefę tempo 30 z wyniesionymi przejściami dla pieszych. Dojazdem dla aut do Centrum jest Havla

      • 3 3

  • Ogólnie lipa (2)

    W 450 tys mieście zwycięski projekt uzyskał 6tys. głosów a pozostałe jeszcze mniej. Porażka demokracji - ale tak to jest jak tylko święta większość się liczy i nie szanuje się zdania mniejszości.

    • 13 4

    • jak swoje zdanie wyrazila mniejszosc?
      brakiem reakcji na cokolwiek?

      • 3 0

    • Nikt nikomu nie bronil glosowac

      jesli Polacy olewaja wszelkiego rodzaju wybory i glosowania a pozniej maja pretensje, to ich problem.

      • 4 0

  • super, jestem bardzo zadowolona z wyniku

    nasz projekt wygral, bardzo sie ciesze

    • 5 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane