• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt ul. Nowej Jabłoniowej będzie gotowy dopiero na wiosnę

Maciej Naskręt
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Projekt Nowej Jabłoniowej znowu opóźniony
Ulica Jabłoniowa od lat obsługuje dojazd do tysięcy mieszkań. Ulica Jabłoniowa od lat obsługuje dojazd do tysięcy mieszkań.

Mieszkańcom południa Gdańska przyjdzie poczekać jeszcze pół roku na projekt budowy ul. Nowej Jabłoniowej. Urzędnicy musieli sporządzić aneks do umowy z projektantem.



Czy czekasz na realizację ul. Nowej Jabłoniowej?

Przypomnijmy, że ul. Nowa Jabłoniowa ma połączyć budowaną obecnie ul. Nową Bulońską zobacz na mapie GdańskaWęzłem Szadółki zobacz na mapie Gdańska. Droga ma być w klasie ulicy zbiorczej o przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, w tym jeden w każdym kierunku jako buspas. Pierwotnie rozważano tam budowę tramwaju.

Dodatkowo inwestycja obejmuje budowę ulicy Przywidzkiej od ulicy Jabłoniowej do granicy administracyjnej miasta z pełnym uzbrojeniem, w klasie ulicy zbiorczej również o przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, w tym jeden w każdym kierunku jako buspas.

Droga ma mieć ok. 3 km długości.

Głównymi założeniami projektu Nowej Jabłoniowej są:

  • uzyskanie większej przepustowości układu komunikacyjnego,
  • stworzenie zintegrowanego systemu transportowego łączącego obszary rozwojowe,
  • zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w transporcie,
  • usprawnienie ruchu miejskiego oraz zwiększenie bezpieczeństwa,
  • stworzenie szybkiej i niezależnej komunikacji miejskiej,
  • zwiększenie potencjału rozwojowego dzielnic południowych w rejonie objętym projektem.


Planowane trasy na południu Gdańska. Planowane trasy na południu Gdańska.

Opóźnienia w projektowaniu



Przypomnijmy, że umowę na opracowanie projektu dla ul. Nowej Jabłoniowej władze Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska podpisały na początku listopada 2016 r. Wykonawca miał zainkasować kwotę 1,29 mln zł. Zgodnie z klauzulą zawartą w umowie dokumentacja miała być gotowa w czasie 16 miesięcy, czyli urzędnicy spodziewali się jej pod koniec zimy 2018 r. Dzisiaj wiadomo, że nie udało się przygotować projektu.

Co było powodem opóźnień?

- W sierpniu bieżącego roku pozyskana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, która jest jednym z elementów dokumentacji projektowej. Z uwagi na długotrwałą procedurę pozyskania decyzji termin opracowania dokumentacji projektowej został wydłużony do kwietnia 2019 r. - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Po opracowaniu dokumentacji projektowej pozyskiwane będą pozwolenia administracyjne konieczne do rozpoczęcia robót. Realizacja inwestycji nastąpi po zapewnieniu środków finansowych na ten cel.

Nieoficjalnie mówi się też, że przyczyną opóźnień są zmiany w projektach inwestycyjnych, które są na styku z ul. Nową Jabłoniową.

Miejsca

Opinie (179) ponad 20 zablokowanych

  • Niech budują. (4)

    Nowe drogi są potrzebne w całym Gdańsku. Prawda jest taka, że nikt przy zdrowych zmysław nie przesiądzie się z samochodu na autobus czy tramwaj. Komunikacja miejska jest dla uczniów i tych co nie są w stanie zdać egzaminu na prawo jazdy. Mimo korków większość woli swój samochód. Ja też.

    • 12 7

    • Mam samochód. Mam zdrowe zmysły. Mam dzieci (2)

      Zarabiam 5 średnich krajowych. Po mieście jeżdżę komunikacją lub rowerem. Z moich obserwacji na samochód skazani są ci biedni, bo to ich nie stac na mieszkanie w dobrym miejscu. To oni muszą stac w korkach, nie ja. Ja mam szkołę blisko, sklep blisko, kawiarnie blisko, prace też.

      Obserwuj ten swój ruch drogowy uważniej.

      • 0 5

      • zieeew

        Już 500 raz czytam ten sam komentarz w tym roku.
        Wymyśl w końcu coś innego.

        • 2 0

      • Jesteś wyjątkiem, gratuluję jeżdżenia na rowerze, fajna sprawa. Jednak po markach samochodu wnioskuję, że jednak to ci zamożniejsi jeżdżą samochodem. Chociaż w sumie teraz to samozatrudnienie popularne (i bardzo dobrze) to w koszty samochód każdy wrzuca.

        • 4 0

    • Nie zgadzam się.

      Korzystam z komunikacji miejskiej bo szkoda mi czasu. Jadąc autobusem lub tramwajem przeglądam wiadomości, aukcje i robię zakupy w sieci więc nie tracę czasu tak jak w samochodzie. Dlatego wkurzam się czasem, bo komunikacja miejska w Gdańsku jest zawodna, niepunktualna i nie można na niej polegać. Samochodem poruszam się poza miastem. Korzystałem też z komunikacji w Anglii, Belgii i w Niemczech i moim zdaniem jesteśmy 100 lat za murzynami. Kraków, Warszawa czy Poznań biją Gdańsk na głowę.

      • 5 1

  • POgonić oszusta Budynia ! (1)

    Budyń dla Gdańska jest jak rak dla człowieka. Wysysa z durnych wyborcuff wszystko co najlepsze a daje w zamian demolkę i zniszczenie oraz przekręty. Apage Budyń !

    • 15 10

    • Z dowodami zapraszam do Prokuratury w celu złożenia zawiadomienia i zeznań. Ostrzegam, że niczym nie poparte oszczerstwa są karane.

      • 2 0

  • Budyń dożywotnim włodarzem miasta Danzig ! (1)

    Mieszkańcy miasta Danzig ! Wybierzcie swojego idola dożywotnim prezydentem ! On ma dopiero 9 mieszkań, których nie może się doliczyć i nie wie ile ma pieniędzy dzięki waszemu poparciu. Wybierzcie go na następną kadencję bo jeszcze za mało otrzymał kasy od was. Zróbcie go multi milionerem bo on na to zasługuje gdyż reprezentuje Partię Oszustów antyPOlskich.

    • 10 8

    • Masz jakieś podejrzenia albo dowody idź do prokuratury, a nie rzucasz oszczerstwami prawie anonimowo.

      • 2 1

  • Piotr

    A co z nową Świętokrzyską?

    • 6 0

  • Nie to, abym się czepiał czy hejtował, ale (1)

    Kilka godzin temu zamieściłem mój post odnośnie gdańskich inwestycji z konkretnym zapytaniem, czy w ciągu ostatnich 20 lat któraś z gdańskich inwestycji została zrealizowana w terminie, zgodnie z planem i po przewidzianych kosztach. Dostałem 1 przykład. To trochę mało. Może ograniczmy się do okresu ostatnich 5 lat. Proszę o merytoryczne odpowiedzi, hejt mnie nie interesuje. Chciałbym ocenić obiektywnie, co i jak zdziałały nasze aktualne władze. Hejterów z obu stron proszę, żeby dali sobie na wstrzymanie.

    • 10 4

    • Nie ma takich inwestycji w sektorze publicznym w całej Polsce. No cóż, kasta polityczno-urzędnicza jest najsłabszym ogniwem tego państwa. Wiadomo, są lepsi i gorsi, ale ogólnie każdy wie jak jest. A to nawet nie wina ludzi, a bardziej prawa, przepisów, procedur, interpretacji prawa (sic!), co w sumie wskazuję na nieudolność Sejmu i Senatu.

      • 5 0

  • (7)

    I znowu budyjemy jezdnie za grube miliony, gdzie jeden pas bedzie wykorzystywany przez 6 autobusow w jednym kierunku na godzine dzieki bus pasom. Nie dla bus pasow! Najpierw ogarnijcie komunikacje potem budujce prywatne jezdnie!

    • 25 30

    • (6)

      6 autobusów razy dwieście pasażerów to i tak więcej niż aut ( jedna osoba przeważnie )

      • 13 3

      • (5)

        Chyba chciales napisac ze srednio 20-30 pasazerow od godziny 5 do 22 na godzine w jednym autobusie. I w tedy autach bedzie zdecydowanie wiecej. Checie sobie jezdzic autobusami i manrowac czas wasza sprawa. Ale dzielmy ludzi na gorszych i lepszych, a ponizej robimy drogi ktore stoja puste....

        • 2 9

        • (4)

          Dlatego trzeba ograniczyć liczbę aut, wtedy pasażerów i autobusów przybędzie. Docelowo, to Ty będziesz marnować czas stojąc w korku godzinę, a ja dojadę buspasem w 10-15 minut do celu. Ale skoro jesteś taki burżuj, to widocznie Cie stać na marnowanie czasu.

          • 6 4

          • (3)

            Tak, tak zabierzmy bogaczom auta i pogonmy ich do autobusow! Posiadacze aut to wrogowie ludu! Proponuje zrobic barana w sciane, a jak nie pomoze to powtorka. Az do skutku.

            • 4 4

            • W normalnych miastach bogaci ludzie jeżdżą komunikacją (1)

              • 0 3

              • W normalnych miastach bogacze dolatują śmigłowcem do centrum. A ci biedniejsi mają szofera. A klasa średnia owszem porusza się komunikacją częściej niż u nas.

                • 3 0

            • Gdyby po ulicach jeździły same bogacze w swoich autach, to nie byłoby żadnego problemu (korków), bo ich liczba jest niewielka. Problem w tym, że teraz każdy plebs kupuje auto, bo ceny za szroty są śmieszne i wielce panoczek dojeżdża autem do roboty, "bo musi".

              • 3 4

  • Nowa Politechniczna czeka 50 lat na budowę - bez tej ulicy zablokujecie Morenę po otwarciu Nowej Bulońskiej (5)

    • 14 11

    • (3)

      a z nową politechniczną zablokuje się wrzeszcz!

      • 11 2

      • Tak i tak wszyscy i wszystkie samochody z Moreny jadą do Wrzeszcza (2)

        • 4 2

        • (1)

          czym mniejsza przepustowość tym mniej chętnych na samochód. proste.
          nie ma sensu budować nowych dróg w mieście bo tylko potęgują problem.

          • 6 6

          • Po co nam szkoły? Społeczeństwo i tak jest głupie, więc nie ma sensu uczyć ludzi, bo to tylko uświadamia ludzi jacy są głupi.

            • 3 0

    • Nowa politechniczna to powinien być tylko tramwaj.

      Dobudowanie drog nie zmniejsza korkow, tylko je zwieksza

      • 1 1

  • a inni??? (1)

    o Świętokrzyskiej ani słowa umarło... juz powinni sie zabrać za projektowanie nowej Świetokrzyskiej!

    • 8 0

    • To prawda, tragedia tam jest, coś z Niepołomicką też trzeba byłoby zrobić.

      • 1 0

  • (3)

    To ja tylko przypomnę, że zamiast puścić linię tramwajową Nową Warszawską do Szadółek, gdzie jest największe w Gdańsku centrum handlowe, Adamowicz w ramach kiełbasy wyborczej zrealizował linię do nikąd czyli do Łostowic. Gigantyczne pieniądze na marny projekt.

    • 13 10

    • (2)

      Pinokia bankstera mniej słuchaj, Kacperek nie posłuchał i obejdzie się smakiem Judasz!!

      • 1 3

      • Tramwaj, aby się opłacał (1)

        I spełnił funkcje musi iść przez bardzo gęsto zaludnione obszary. Widocznie południe w tamtym miejscu jest zbyt luźno i chaotycznie zabudowabe

        • 3 2

        • Eee? Ale tramwaj na Łostowice to bardzo dobry pomysł był, dużo osób korzysta.

          • 2 3

  • Co ta Nowa Jabłoniowa da, jak z jednej strony jest Słowackiego, z drugiej Jaśkowa Dolina (4)

    ulice, drogi budowane kompletnie bez wyobraźni. Największy skandal obecnego kacyka tego miasta.

    • 29 58

    • Co da? Haha, poczekaj to zobaczysz, bo takiego to przekonać inaczej niż empirycznie się nie da

      • 1 0

    • Mówisz, że Budyń zbudował Jaśkową Dolinę? (2)

      Nie wiedziałem że rządził w Gdańsku przed wojną...

      • 16 3

      • Dolinę to raczej wykopał :D (1)

        • 1 0

        • Dolina to chyba do zmylenia atakujących

          Bo góra, że można płuca wypluć :D

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane