• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekty linii tramwajowej na Przeróbkę i dojazdów do PKM będą gotowe wiosną

Maciej Naskręt
31 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Zły stan techniczny torowiska tramwajowego na Moście Siennickim w Gdańsku. Możliwe, że już jesienią przyszłego roku zacznie zmieniać oblicze. Zły stan techniczny torowiska tramwajowego na Moście Siennickim w Gdańsku. Możliwe, że już jesienią przyszłego roku zacznie zmieniać oblicze.

Bliżej do przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej z Długich Ogrodów na Przeróbkę. GIK ogłosił przetarg na opracowanie projektów budowlanych dla modernizacji tej trasy, a także budowy dojazdów do planowanych stacji Kolei Metropolitalnej w Kiełpinku i Jasieniu. Prace projektowe w obu przypadkach zakończą się wiosną 2013 r.



Orientacyjna mapa projektowanego dojazdu od ul. Kartuskiej do planowanej stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk - Jasień. Orientacyjna mapa projektowanego dojazdu od ul. Kartuskiej do planowanej stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk - Jasień.

Zobacz w jak złym stanie technicznym jest nawierzchnia Mostu Siennickiego.

Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej, która łączy centrum Gdańska z Przeróbką i Stogami. Przedsięwzięcie przygotowywane jest w ramach Gdańskiego Programu Komunikacji Miejskiej III c i obejmuje remont torowiska na ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska na odcinku od ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

W ramach zadania projektanci przygotują dokumentację dla przebudowy 4,4 km pojedynczego toru. W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn w łukach.

Wszelkie przejazdy tramwajowe dla samochodów i pieszych zyskają nawierzchnię z płyt gumowych typu strail. Można je napotkać chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem.

Na remontowanym odcinku projektanci muszą zaplanować zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich ma być całkiem nowe w Gdańsku rozwiązanie - przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Tego typu rozwiązanie powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie także poszerzony.

Czy twoje miasto powinno inwestować czy oszczędzać?

Na przystankach tramwajowych Brama Żuławska, Głęboka, Przeróbka i Lenartowicza zainstalowane zostaną nowe wiaty z wbudowanymi tablicami systemu informacji pasażerskiej. Opracowanie ma także uwzględniać wykonanie wygrodzenia z osłon przeciwrozbryzgowych na długości peronu tramwajowego Brama Żuławska oraz dwóch peronów tramwajowych Głęboka.

Na przebudowę linii tramwajowej z centrum w kierunku Stogów mieszkańcy czekają od lat. Torowisko jest w tak fatalnym stanie technicznym, że na wielu odcinkach tramwaje nie jeżdżą tu szybciej, niż z prędkością 15 km/h. Przynajmniej raz w tygodniu torowcy odwiedzają Przeróbkę, by dokonać tu prowizorycznej naprawy.

Teraz coś dla mieszkańców Moreny, Jasienia i Kiełpinka. GIK ogłosił także przetarg, który obejmuje wykonanie dróg dojazdowych do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: Gdańsk - Jasień i Gdańsk - Kiełpinek. By zapewnić dostęp do pierwszej stacji od ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska zaplanowano nową drogę w śladzie planowanej ul. Gronostajowej i ul. Nowej Myśliwskiej. Ten zakres inwestycji obejmuje budowę drogi, chodników, drogi rowerowej, oświetlenia i odwodnienia, kanalizacji teletechnicznej dla sterowania sygnalizacją świetlną oraz informacji pasażerskiej.

W celu zapewnienia dojazdu do drugiej stacji, przebudowana ma zostać ul. Szczęśliwa. Nowy projekt zyska odcinek drogi od ronda zobacz na mapie Gdańska przy centrum handlowym do stacji Gdańsk - Kiełpinek zobacz na mapie Gdańska. Ułożona zostanie nowa nawierzchnia i chodniki, staną latarnie. Przebudowa drogi ma zapewnić dogodny dojazd do planowanej stacji kolejowej.

Zwycięzcy przetargów, których poznamy na początku września, będą mieli prawie osiem miesięcy na opracowanie dokumentacji.

Kiedy będzie można wbić pierwszą łopatę przy przebudowie torowiska i na budowie dróg dojazdowych do Kolei Metropolitalnej? - Jesienią 2013 r. lub wiosną 2014 r., ale wcześniej musimy mieć potwierdzoną możliwość finansowania tych inwestycji przez miasto - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.

Miejsca

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • Nie tylko przy okazji remontu warto coś ulepszyć, unowocześnić (6)

    Pętla "na Przeróbce" powinna być przeniesiona w pobliże Trasy Sucharskiego z przystankiem końcowym-przesiadkowym dla autobusowej linii 106 na Westerplatte. Bardzo liczni pracownicy i okolicznych zakładów pracy właśnie tam wysiadają z tramwaju. Liczę i na to, że omawiana linia "na Przeróbkę" będzie przebiegała swoją, niezależną od układu drogowego trasą także i na nowo wybudowanym moście.

    • 46 23

    • (1)

      Miałbyś też jakieś uwagi względem wyświetlaczy?

      • 11 7

      • sie koleś rozpędził. Jak kliknąłem w temat to brzmiał. Wreszcie remont tramwaju na Stogi.

        Więc powinni wyremontować sam tramwaj. I tak cud że przy takiej hołocie jeszcze jeździ.

        • 3 6

    • Dobry pomysł (1)

      pętla w stylu door to door, tylko nie wiem czy jest tam tyle miejsca na postój i tramwajów i autobusów z Westerplatte

      • 4 4

      • chyba jest

        zarośnięty chaszczami teren pomiędzy elektromontażem a szkołą nr.61

        • 4 1

    • może mi też coś podpowiesz ?

      np jakim stylem mam parkować samochód na mieście ?

      • 4 9

    • O wykolejeniach ani słowa

      Szkoda że nie napisano o sobotnim wykolejeniu się tramwaju, i o tych poprzednich wykolejeniach też ani słowa. Tory się nie łączą nawet w osi.

      • 9 0

  • pożyjemy - zobaczymy. Idea słuszna, zobaczymy co będzie. (1)

    Powodzenia.

    • 35 3

    • tak samo będzie jak przystanek

      SKM śródmieście. Było wiele zapowiedzi a skończyło się na niczym jak zawsze.

      • 1 2

  • jak tramwaj spadnie z mostu to "remont" odbedzie się natychmiast. (7)

    Szkoda ze wtedy to będzie tragedia.

    • 99 10

    • planowana ?

      • 2 2

    • jak tramwaj spadnie z mostu to (1)

      będzie tramwaj wodny...za chwilę podwodny

      • 26 1

      • Pasażerowie proszeni są o laminowanie biletów

        Renoma

        • 23 0

    • i kolejny most pontonowy

      • 2 0

    • zamknąć

      most i osoby odpowidzialne za niego !!!!!

      • 3 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • jak tramwaj spadnie z mostu to zamkną trasę,bo nie będzie pieniędzy na remont

      • 1 0

  • Za to sama trasa od przystanku Lenartowicza do przystanku Plaża Stogi to idylla??? (8)

    Czyli jak rozumiem najpierw zostanie wstrzymany ruch tramwajowy ze względu na wymianę torowiska na Przeróbkę a w perspektywie ze względu na wymianę torowiska na Stogi.
    A co najśmieszniejsze jeszcze troszkę później ze względu na budowę zawalającego się mostu na Siennickiej.
    Reasumując:
    Jaki sens ma przebudowa torowiska na Przeróbce, bez uwzględnienia wymiany torowiska na Stogach, które wcale nie jest w lepszym stanie niż to o którym mowa powyżej.
    Czyli długo długo tramwajem ze Stogów do Centrum nie dojedziesz...

    • 76 8

    • sens to jest w portfelu....czyli nie mają tyle pieniedzy aby wykonać całosc trasy (3)

      potem tramwaje pojada na Przeróbke i bedzie remont torów na Stogi, czyli z dwa lata bez tramwaju.

      • 9 2

      • Ale wtedy będzie już tunel pod Martwą Wisłą (1)

        i obsługa Stogów (może) zmieni się diametralnie.

        • 13 0

        • Torowisko wzdłuż ul. Budysza

          zmieni swoje położenie wraz z budową 2 nitki tej ulicy więc po co jej remont..
          Swing po tym pojedzie bez przeszkód...

          • 0 2

      • ciekawe czy stogi są brane pod uwagę tory też są w fatalnym stanie

        • 1 0

    • (1)

      Najlepsze jest to, że najpierw wyremontują torowisko, po czym zdemontują cały most (z tym nowym torowiskiem włącznie).

      To tak jak na dworcu w Poznaniu - najpierw za kilkadziesiąt baniek wyremontowano peron, po czym go rozebrano w ramach przebudowy dworca.

      • 10 0

      • Ja nie rozumiem czemu 9 jeździ na przeróbkę, skoro mogła by pojechać jeszcze te parę przystanków, zwłaszcza w wakacje odciążyło by to taki tłok w tramwajach. Czy władze oszczędzają na prądzie? Może dla odmiany mogli by obniżyć sobie pensje i nie przydzielać premii za siedzenie i nic nie robienie!

        • 12 6

    • Życzę szczerze Stogom metra

      Od ulicy Lenartowicza przez całą Wosia Budzysza aż do Stogów tramwaj śmiga przez pola wydzielonym, porządnym torowiskiem na podkładach. Na Stogach wzdłuż linii tramwajowej stoją obiekty handlowe i szkoła, za nimi dopiero bloki mieszkalne.Na Przeróbce tramwaj przejeżdża 10 m od naszych okien. Znając stogowych działaczy najchętniej z zawiści zablokowaliby całość prac, a przecież i tak jeżdżą przez most Siennicki i Przeróbkę.

      • 2 8

    • 100% RACJI

      co prawda to prawda! CAŁA TRASA POWINNA ZOSTAĆ ODNOWIONA A NIE TYLKO 1/3 ! ! !

      • 2 0

  • Oby nie było tak jak z nową linia tramwajową

    Nowa linia tramwajowa nie do końca została zaprojektowana i zrobiona prawidłowo, dlatego od samego jej początku mamy z nią takie cyrki nacodzień

    • 31 4

  • Najpiękniejszy tramwaj na świecie to ten pomalowany w barwy Lechii Gdańsk (4)

    • 59 107

    • nie rób wiochy chłopie na tym forum...

      • 18 11

    • Zrób sobie zdjęcie...

      i do łazienki:)

      • 2 2

    • Ładny by był

      gdyby od nowa reklamę wymienili na nową!!
      Folia się łuszczy i odkleja!
      Kiedy #1115 dostanie nowe ubranko?

      • 0 1

    • Lechia się nadaje do likwidacji

      Po co ładować kasę w klub który nie potrafi grać i nie generuje żadnych zysków, a w dodatku jest zadłużony...

      • 3 2

  • to jest dobre hehehe (8)

    Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom
    mieszkam przy Havla i tez miały być nowoczesne i ciche tramwaje i wogóle miało byc słychac świerszcze zapewniali inwestorzy
    a co słychac pisk stukaniei zgrzytanie po prostzrąbanana inwestycja

    • 32 24

    • wyprowadź sie z miasta -zrzędo (5)

      będziesz miał ciszę

      • 16 7

      • (2)

        z miłą chęcią
        jak tylko bedzie mnie na to stać

        • 4 8

        • w takim razie musisz znosić

          albo zrobić coś, by zarobić

          • 6 1

        • jak Cie nie stac to skad miales kasę na mieszkanie w tej części Gdańska?

          trzeba bylo kupic sobie mieszkanie w Barniewicach, Egiertowie albo w Trąbkach Wielkich...cisza, spokoj, sielnka, gnojowica

          • 8 1

      • Zet nie narzeka na hałas. (1)

        Narzeka na to, że inwestor, co innego mówił przed inwestycją, a co innego jest jej efektem. Tutaj nie jest problemem hałas, tylko fałszywe zapewnienia inwestora. Gdyby od początku utrzymywano: będzie tramwaj - będzie hałas, to też inaczej byłaby odbierana inwestycja.
        Więc nie wiem, po co się wypowiadasz o wyprowadzce z miasta, jak nie rozumiesz co się do Ciebie pisze.

        • 20 7

        • czochraj bobersona... inaczej odebrana inwestycja... przeciez i tak siedzisz w robocie po 15 godzin

          w koncu kredyt na 40 lat to trzeba tyrac.. a mowilem... kupic altanke i na dzialce..cisza, spokoj

          • 0 9

    • jakbyś mieszkał w lesie, przeszkadzałyby ci pewnie ptaki o poranku (1)

      człowieku, w mieście mieszkasz, odkładaj na dom poza miastem, tylko że tam też cicho zupełnie nie będzie, świerszcze też ćwierkają odnóżami a jak w tłumie to potrafią i myśli zagłuszyć

      • 11 6

      • świerszcze są okropne

        mieszkam na wsi i wiem jak potrafią uprzykrzyć życie ,czasami sobie myślę że lepszy był by widok na pociąg jak w książce Nienackiego" Raz w roku w Skiroławkach"

        • 2 0

  • A mnie zastanawia jedna rzecz na rysunku dojazdu do stacji PKM na jasieniu (5)

    jaki sens był budować rondo, jeżeli jest na nim tylko wjazd i wyjazd? a teraz dojazd do stacji planuje się nie od tego ronda tylko kilkadziesiąt metrów wcześniej... i teraz sytuacja będzie wyglądała tak, że przejeżdżać będziemy przez rondo, na którym jest możliwość wyboru tylko jednego kierunku jazdy, żeby za chwilę utknąć na skrzyżowaniu, na którym prawdopodobnie zamontowane będą światła.
    Chyba, że dziennikarz się nie popisał i zrobił na odwal rysunek.

    • 20 6

    • (1)

      ten rysunek to bzdura, stacja kolejki ma być zlokalizowana na 10 m nasypie ???

      • 3 1

      • Nie...

        ...bo akurat tam, gdzie bedzie stacja, nie ma nasypu.
        A mapka jest ewidentnie zrobiona na odwal.

        • 6 0

    • Rysunek jest na odwal ! (1)

      Tutaj jest plan sytuacyjny:
      www.pkm-sa.pl/glowna/wp-content/gallery/o-projekcie-dt/mapa-pkm_2012_decyzjalokalizacyjna.jpg

      Droga Gronostajowa to też jakoś dziwnie się wbija w ulicę skoro obok już jest wybudowane w tym celu rondo ...

      Polecam autorowi artykułu lepsze rozeznanie w temacie.

      • 0 0

      • Szkic

        Przy czym szkic zawarty w SIWZie niewiele odbiega od tego "dzieła" :)

        • 0 0

    • sensowny - bezsensowny

      A gdzie ty masz rondo n a tym rysunku?

      • 0 0

  • a kiedy wyremontują Przetoczną i Ku Ujsciu - przy nich tory tramwajowe to pikuś

    dziura na dziurze

    • 24 4

  • Będze za późno. Tam katastrofa wisi w powietrzu. (1)

    ja omijam to miejsce jak mogę.

    • 43 0

    • to dopiero przetarg na projekt

      a gdzie inwestycja albo raczej gdzie remont? uuuuuu daleka droga, tym bardziej ze Gdańsk to bankrut. Najlepsze jest i tak pytanie w sondzie hehehe, szkoda tylko tych ludzi w tym niebezpiecznym tramwaju

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane