- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (108 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (57 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (61 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (321 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato
W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.
Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł
Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.
W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:
- MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.
Urzędnicy czekają na ZRID
- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.
To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.
W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.
Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
Opinie (244) 7 zablokowanych
-
2019-11-18 18:55
drugą część Łąkowej by mogli wyremontować za tą kasę
- 6 0
-
2019-11-18 19:05
Mogli by jeszcze dla matek z dziecmi wiecej udogodnień zrobic !!!
- 1 1
-
2019-11-18 19:25
Hehe (2)
Miód na serce ból smrodziarzy, którym się zatrzymali w czasie i wciąż im się wydaje, że samochód to oznaka luksusu. Jest dokładnie na odwrót - samochodami poruszają się tylko biedaki mentalne. Miasto, na szcżęście, będzie coraz mniej wam sprzyjać, bo idziemy w stronę cywilizacji. Jak chcecie sobie pruć swoimi smrodami, to się wyprowadźcie do Rosji.
- 6 8
-
2019-11-19 12:36
Idżcie, idźcie
w stronę tej waszej cywilizacji, ale sami. Nam pozostawcie wybór.
- 1 0
-
2020-02-07 18:54
hehe
Tylko nie zapomnij założyć maseczki przed wejściem do tramwaju.
- 0 0
-
2019-11-18 20:13
tunele sa straszne (1)
schody ciemosci strach wszytkie powinny byc zasypane
- 3 6
-
2019-11-18 21:01
Wystarczy wyremontować i nię będą straszne
- 4 2
-
2019-11-18 20:35
hmm (1)
deweloperka ma się dobrze, tyle w temacie :/
- 6 3
-
2019-11-18 22:34
no i dobrze. ta droga jak i jej okolice to jedna wielka rozpacz
czas cos z tym zrobic. w koncu to centrum miasta
- 0 2
-
2019-11-18 20:35
To jakis plan jak ze snu szalenca (1)
Powstrzymać należy takie pomysły juz tam są ciągle korki Ludzie rozwijajmy miasto a nie je zwijajmy dobudujcie jeden pas - bus pas i jeden pas dla rowerów a nie zwężajecie czegoś co już jest ledwo wystarczające za kilka lat będa to robierać i rozbudowywać poszeżać. Już jedno takie skrzyżowanie zrobiliscie i co ono dało powróciły korki czuje sie w centrum Gdańska jak na przymorzu. Czy ma dość do protestu społecznego demonstracji aby ktoś zaczął w Urzedzie mysleć i rozbudowywać miasto a nie je zwijać. To jest bardzo zła dla miasta koncepcja ta przebudowa za Motławą pokazuje że to szkodliwe Wstrzymąc takie plany i Tworzyć nowoczesne rozwiązania a nie cofać miasto w rozwoju . Spójrzcie na Warszawę czy tam ktoś zwęża w centrum ulice mimo wybudowania trzypasmowych obwodnic. Nic podobnego wiadomo, e miasto dla prawidłowego potrzebuje szerokich dróg trzy pasy to dzisiaj minimum. W Hamburgu jak wybudowano ostatnio tunel pod rzeką Alster to ma 6 pasów w jedną stronę u nas wybudowano dwa i jest szaleństwo. Pytam na jaka perspektywe jest to plan chyba na lata 70 dwidziestego wieku a nie na obecne czasy tak samo to co wtym artykule w latach 70 dwudziestego wieku ok ale nie w teraz.
- 12 0
-
2019-11-19 10:16
Dokładnie. U nas się buduje na "tu i teraz", a nie z perspektywą wizju na dziesięciolecia do przodu...
- 2 0
-
2019-11-18 20:41
Bez sensu to nie powinno nigdy powstać (1)
Bez sensu
- 3 3
-
2020-02-07 19:46
Tego nikt o zdrowych zmysłach nie powinien podpisać.
- 0 0
-
2019-11-18 20:45
(1)
Tam jest szeroki chodnik można było wcisnąć ścieżkę rowerową, na tej ulicy nie jest bezpiecznie jeździć i jest dziura na dziurze
- 4 2
-
2019-11-18 22:37
jaka dziura na dziurze jak nowy asfalt bedzie
chodnik jak sama nazwa wskazuje sluzy do chodzenia, jezdnia do jezdzenia. rower chodzi czy jezdzi? niby takie proste...
- 0 3
-
2019-11-18 21:53
Chciałbym się dowiedzieć czy ten lasek który wyrósł na miejscu dawnej Blaszanki będzie nowym parkiem.
- 4 0
-
2019-11-19 01:10
I tym sposobem sens budowy tunelu pod Wisłą budowanego przecież także
w celu zmniejszenia smogu w centrum Gdańska wydalanego z pojazdów udających się w stronę Chełma ,Oruni czy tez Moreny szlag szlag trafił . One już teraz stoją stoją w potężnych korkach na Elbląskiej i Podwalu Przedmiejskim emitując bezproduktywnie ogrom spalin Durnych radnych nie sieją , ich wybierają mieszkańcy. Prz okazji spytajcie się. w Gdańskim Magistracie jaki był. prawdziwy powód przebudowy dwa lata temu ul. Chmielnej, skoro znaczna jej część jest notorycznie rujnowana przez trwające tam cały czas budowy.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.