- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (53 opinie)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (42 opinie)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (282 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (113 opinii)
- 5 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (295 opinii)
- 6 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
Przebudowa płk. Dąbka odkorkuje Obłuże
Dodatkowy pas na ul. płk. Dąbka w kierunku Kosakowa oraz wydłużenie prawoskrętu w kierunku ul. Kwiatkowskiego mają rozładować korki na Obłużu. Pieniądze na inwestycję udało się znaleźć w miejskiej kasie po latach zbywania próśb mieszkańców. Prace ruszą w przyszłym roku.
Miasto: czekamy na lotnisko
Dlatego od wielu lat w zapytaniach kierowanych przez mieszkańców do władz miasta przewija się temat terminu przebudowy ulicy. W 2012 roku tuż przy splocie dróg udało się przesunąć przystanki autobusowe oraz postój taksówek i wykonać zatoki. Jednak wobec stale wzrastającej liczby samochodów przejeżdżających przez skrzyżowanie niewiele to pomogło. Prawdziwe zmiany w infrastrukturze miały nadejść w momencie otwarcia lotniska Gdynia-Kosakowo, które nie nastąpiło.
Władze Gdyni przekonywały, że w związku z tym nie ma konieczności rozbudowy drogi, choć rezerwa terenowa w planie miejscowym na poszerzenie płk. Dąbka była od dawna. Tłumaczono się też brakiem pieniędzy. W tym roku sytuacja uległa zmianie. Przebudowa zaczęła być uważana za "inwestycję priorytetową", co więcej, zostały już zarezerwowane środki na realizację.
Najlepszy wariant
- Przygotowując się do inwestycji analizowaliśmy różne rozwiązania. Te, które dałoby się wprowadzić znacznie szybciej, przyniosłyby efekt, ale na krótko. Dlatego szukaliśmy długofalowego rozwiązania. Wszystkie analizy wskazują, że to jest optymalny plan - opowiada Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM w Gdyni.
Jaki będzie zakres inwestycji?
- Wybrana w przetargu firma do połowy grudnia tego roku będzie musiała przygotować dokumentację projektową budowy dodatkowego pasa ruchu w ciągu ul. płk. Dąbka wraz z przebudową skrzyżowania ul. płk. Dąbka z ul. Kwiatkowskiego w Gdyni. Wydłużony, aż do wysokości wjazdu na działki i teren lotniska, zostanie także prawoskręt na jezdni od strony Kosakowa. Do zmienionej geometrii krzyżówki, dostosowana zostanie sygnalizacja świetlna - tłumaczy Roman Witowski, dyrektor ZDiZ Gdynia.
Rząd może jeszcze pomóc
Prace budowlane zostały podzielony na etapy. Te zaplanowane na przyszły rok obejmą skrzyżowanie i okolice. Prawdopodobnie w 2018 roku robotnicy przeniosą się dalej w kierunku Kosakowa.
- Niezależnie od tego trzeba pamiętać, że miasto zabiega o rządowe finansowanie Drogi Czerwonej, której realizacja może jeszcze bardziej przyczynić się do odciążenia estakady i Trasy Kwiatkowskiego, czy choćby rozwiąże problem przejazdów kolejowych w Chyloni - dodaje Drausal.
Miejsca
Opinie (258) 2 zablokowane
-
2016-08-03 09:01
zostawi te szklane domy.wyjsc na dzielnice.
zaprosic rezyserow p.szczurek na te ulice plk.dabka .niech nakreca film o rozwoju gdyni.bedzie hicior.
- 1 0
-
2016-08-03 09:25
Ulice płk Dabka zmienić na L.Kaczynskiego to za dwa miesiące bedzie po przebudowie i remoncie ,a wstęgę przetnie W.Szczurek z Jarosławem .
- 1 1
-
2016-08-03 09:52
Te plany to taki "listek figowy" dla ukrycia indolencji władz miasta. Chodzi tylko o pokazanie że, "coś" się w sprawie robi. Bez budowy "Drogi Czerwonej" żadne modernizacje niczego nie załatwią. Natomiast drożność skrzyżowania ulic Kwiatkowskiego i płk.Dąbka można poprawić tylko przez budowę ronda turbinowego i zmianę przejść dla pieszych na kładki albo tunele.
- 0 0
-
2016-08-03 09:53
Czy planowana Przebudowa płk. Dąbka odkorkuje Obłuże ?
Rejon Oksywie ,Obłuże , Pogórze , Suchy Dwór , Kosakowo , Mosty i Rewa rozwija się dynamicznie i przybywa tam mieszkańców . Z uwagi na duże jeszcze rezerwy terenu ten proces będzie trwał jeszcze wiele lat i planiści-urbaniści powinni to brać pod uwagę . To , co proponuje Pan Dyrektor Witowski wraz z gdyńskimi planistami to taktyka strusia zakopywania głowy w piasku. Chyba nie za to Pan dyrektor bierze pieniądze. Tu trzeba myśleć kategoriami perspektywicznymi , widzieć procesy urbanistyczne na 30 , 50 lat do przodu . Zaproponowana przebudowa to marne rozwiązanie nie dające nadziei na poprawę sytuacji .
Podstawowym problemem skrzyżowania Kwiatkowskiego-Dąbka jest lewoskręt z estakady na Pogórze Górne a w tym temacie nie ma żadnej propozycji ze strony planistów. To jakieś nieporozumienie i strata pieniędzy . Tam poprawić może sytuację tylko duże ( najlepiej 3 pasmowe ) turbo-rondo , z bezkolizyjnymi prawoskrętami oraz bez sygnalizacji świetlnej . Jest na to teren ( obok placu zabaw i rekreacji koło Biedronki ). Problem ruchu pieszych można rozwiązać dwoma przejściami podziemnymi z windami dla niepełnosprawnych.
Takie rozwiązanie da efekt przynajmniej na kilka lat .
W dalszej perspektywie trzeba myśleć o kilku rozwiązaniach alternatywnych , na przykład :
1.Planowaną Czerwoną drogę wyprowadzić nie tylko do portu ale również w rejon Suchego Dworu nową ulicą równoległą do serpentyn :
2.Wybudować wiadukty na Puckiej i poszerzyć serpentyny do Pogórza ;
3.Zmodernizować dojazd z Rumii przez Dębogórze do Kosakowa ;
4.Zaprojektować i zrealizować most wysokowodny w ciągu ul. Władysława IV ponad terenem portu bezpośrednio na Oksywie i przebudować ul. Dąbka na 2 pasmówkę :
5.Wykonać dojazd do lotniska ( może kiedyś ruszy ?) tunelem lewoskrętnym z estakad w rejon obecnych garaży przy wjeździe do lotniska .
Mamy fundusze unijne do wykorzystania i trzeba z tego skorzystać .Taka okazja się nie powtórzy. Trzeba stworzyć plan i działać a nie mydlić oczu prowizorkami . Gdynai od czasów Prezydent Cegielskiej pozwija się i piękniej tylko w centrum i w Orłowie . Dzielnice w tym mieście sukcesu są zapomniane i wstydliwe . Pekiny , Meksyki , Osady Rybackie czy Dęptowo i Leszczyki jakby nie należały do miasta . tam czas się zatrzymał po wojnie .Zacznijmy to nadrabiać . Programy rewitalizacji to kpina z mieszkańców i listek figowy na zakrycie wstydu .
Trzeba otwartych głów i do roboty !!!- 6 0
-
2016-08-03 10:09
Nie no, naprawdę z rozmachem.
Najpierw mega inwestycja w postaci poszerzenia Nowowiczlińskiej o metr na odcinku 50 m, teraz dobudowanie jednego pasa na odcinku 200 m i poszerzenie prawoskrętu na odcinku 50 m i w dodatku to wszystko jeszcze podzielone na etapy(!) i rozłożone na lata, a pieniędzy szukano na to kilka lat w budżecie.
Tragikomedii ciąg dalszy.- 1 0
-
2016-08-03 12:00
Buspas dla Pogórza!!!!
Poszerzanie, żeby jeździły samochody jest bez sensu. Zaraz się zakorkuje. Lepiej zatrzymać ludzi w autobusach i niech autobusy jeżdżą szybko, a Ci co chcą wygodnie i pod drzwi, niech stoją w korku. Coś za coś, a podatki płacą wszyscy. ( w przypadku miejskich dróg, kierowcy najmniej, bo nawet na bilety nie płacą :)
- 0 2
-
2016-08-03 16:03
Wreszcie
Wreszcie te styropanowe mózgi z magistratu gdyńskiego zaczęły coś działać. Prezydent Szczurek czuje ze mu się grunt pod nogami pali. Mogliby jeszcze pomyśleć o drodze rowerowej z Obłuża do ul Morskiej lub do skm Grabowek.
- 2 0
-
2016-11-10 19:20
Zjazdy
Zjazd z Estakady przez obłuze na Oksywie to jakaś porażka. Od 14-15 sa już korki a jest duzo miejsca na poszerzenie drogi. Urzędnicy jak zwykle, zamiast mózgu używają d*py do myślenia.
- 1 0
-
2016-11-11 11:29
Rondo
W tym miejscu powinno powstać rondo turbinowe, rozwiązałoby to sprawę.
- 1 0
-
2019-07-09 14:21
projektantant tego rozwiazania jest chyba po podstawowce i nie ma pojecia o infrakstrukturze drogowej - to sa wyrzucone pieniadze korki sa dalej i od strony Kosakowa i Oksywia jezcze wieksze jak przed modernizacja
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.