• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa ul. Chwarznieńskiej. Dwie jezdnie do końca roku?

Maciej Naskręt
16 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Tak powstaje dwujezdniowy odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej.


Sprawdziliśmy postęp prac na budowie 1,5-kilometrowego - leśnego - odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Wykonawca planuje udostępnić dwie nitki jezdni do końca roku.



Leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy. Leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy.
W kwietniu ruszyła budowa leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Inwestycję zleciły władze miasta, a wykonawcą jest spółka Strabag, która za wykonanie robót w 79 tygodni otrzyma ok. 25,9 mln zł.

Przypomnijmy, że ul. Chwarznieńska zostanie rozbudowana na odcinku 1,5 km do dwóch jezdni. Na zmodernizowanym odcinku powstanie wiadukt, umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom. Będzie ono służyło także jako przejazd gospodarczy. Powstanie też kładka dla pieszych na wysokości Domu za Falochronem oraz ścieżka rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Postanowiliśmy sprawdzić co do tej pory udało się wykonać drogowcom, a także jakich zmian w ruchu mogą spodziewać się niebawem kierowcy.

Postęp prac widać na całym froncie. Zostały usunięte prawie wszystkie karpiny drzew, które wycięto jesienią ubiegłego roku. Ponadto pozostały do usunięcia nieliczne korzenie drzew, które wrosły w sieci podziemne.

Czy budowa specjalnych objazdów na czas prac drogowych to dobry pomysł?

Na północ od dotychczasowej jezdni gotowy jest ok. 500-metrowy odcinek o nawierzchni bitumicznej. To objazd, którym pojadą za parę dni kierowcy. Wcześniej musi on zostać odebrany przez gdyńskich urzędników. - Objazd wykonaliśmy na podbudowie płyt betonowych. Prace i materiały to nasz koszt. Zależy nam, by utrzymać przejezdność na remontowanym odcinku drogi - mówi Maciej Konopka, dyrektor gdańskiego oddziału firmy Strabag.

W dwóch miejscach ruszyła także budowa murów oporowych. Budowlańcy wykonują szalunki, prowadzą betonowanie. Niebawem ruszy także budowa przejścia dla zwierząt, które zostanie wyposażone w sztuczne elementy lasu, by zachęcić zwierzynę do jego pokonywania.

Zgodnie z harmonogramem robót, prace przy budowie ul. Chwarznieńskiej mają potrwać do wakacji 2014 r. Wykonawca jednak chce zapewnić przejezdność nieco wcześniej. - Planujemy jeszcze przed zbliżającą się zimą udostępnić kierowcom dwie docelowe nitki jezdni. Sami zajmiemy się wtedy pracami poza drogą. Czy nam się to uda, zobaczymy - mówi Konopka.

Dodajmy jeszcze, że w przetargu firma Strabag zaproponowała udzielenie 55-miesięcznej gwarancji na wykonane prace drogowe. Do tej pory w Trójmieście, jak i całym Pomorzu, urzędnicy w przetargach oczekiwali zaledwie trzyletniej rękojmi. Zdecydowana większość przetargów nie uwzględniała okresu gwarancji jako kryterium wyboru wykonawcy.

Miejsca

Opinie (114) 2 zablokowane

  • Gdyby Szczurek mieszkał na Chyloni... (4)

    ...to już dawno mielibyśmy tunel, a może nawet OPAT...

    • 56 10

    • A gdyby Szczurek mieszkał na Pogorzu, to przebudowane byłyby zjazdy z Estakady i cała ul. Plk. Dabka (1)

      • 1 0

      • a gdyby mieszkał w Gdańsku...

        to byłaby kolejka Maglev zamiast SKM
        a gdyby mieszkał w warszawie, to by było TGV do gdyni,
        a gdyby w Szwecji to mielibyśmy tunel pod Bałtykiem

        • 0 0

    • Nie masz pojęcia (1)

      Jaki jest koszt wybudowania jednego kilometra tunelu.

      • 5 8

      • tunel??? wykopią 2 równoległe rowy wypełnią je betonem potem wyleją warstwę betonu na wierzch wyciągną to co zostało w środku i tunel gotowy ;)))

        • 1 1

  • "Powstanie też kładka dla pieszych na wysokości Domu za Falochronem" (5)

    ... znaczy się taka ze schodami? Jeśli tak to już widzę jak przez jezdnię będą "biegać" piesi po 50zł od sztuki.
    A jeśli kładka w formie "wiaduktu" to było by coś extra.

    • 17 7

    • prezes klubu tecza (2)

      zainteresuj się tematem, nie korzystaj tylko z
      informacji na tej stronie.
      Będzie też winda, tylko nie narzekaj, że windy są beee

      • 2 4

      • ... cóż, wypowiedź ta sama tylko inny podpis - żenujące zachowanie. (1)

        • 4 3

        • bo z ZDIZ ;)

          • 0 0

    • do usuniecia (1)

      do usuniecia

      • 1 4

      • Fakt, nie znam tematu, ale i też nie narzekam!

        Zaintrygował mnie tylko fakt "kładki" które nad ulicami zazwyczaj posiadają schody. Czasem jest to poważne utrudnienie dla osób które udają się tam na rehabilitację. Winda - OK, tylko znając życie długo sprawna nie będzie. Więcej luzu drogi zigi.

        • 5 0

  • Znowu gdyńskie półśrodki i połowiczne inwestycje

    Czemu nie można było od razu puścić tej drogi skrajem lasu z ominięciem Witomina i wlotem w ul. Kielecką?

    Te 2 pasy przez las nic nie zmienią bo korek i tak bedzie do i z Witomina!

    • 3 0

  • czy prawdą jest... (3)

    że chwarzńeńską da się dojechać z domu czterokadencyjnego do UM ?...

    • 29 6

    • Jak królik zamieszkał to kanalizacja na Chwarznie ruszyła z kopyta. Dawniej nie było pieniędzy... (1)

      • 5 0

      • Przede wszystkim budowa kanalizacji i dróg ruszyła na Wiczlinie

        • 4 0

    • Mozna nawet wystrzelic w kosmos z tego pasa.

      • 12 0

  • Gdynia XXIw.

    Gdyńskie tempo ! A dr Stępa już 8 lat obiecywał barierę akustyczną Obwodowa/Dąbrowa.I ciągle jest to obietnica.
    A jak kiedyś to zbudują to Bruksela przyzna dzięki PR nagrodę za SUKCES.Gdyńska URODA !

    • 0 0

  • To nieprawda, co piszesz...

    Na razie nic się nie zmieniło, nie ma większych korków w związku z tym, że trwa przebudowa. Mieszkam na Chwarznie, dojeżdżam do centrum, więc widzę jak jest. No cóż, ale narzekanie jest w modzie, nawet jak się nie ma pojęcia o tym, co się pisze.

    • 1 1

  • wszystko fajnie

    ale co dalej?? Witomino nadal jest wąskim gardłem.

    • 3 0

  • Gratulacje za rozgrzebanie (3)

    alternatywnej trasy Gdynia- Szczecin via Wejherowo. Po sparaliżowaniu remontem Morskiej rozgrzebano jedyną dostępną trasę alternatywną w tamtym kierunku- korki przed rondem w Chwaszczynie zaczynają się w Gdyni- Dąbrowie. Nic dodać, nic ująć...

    • 15 35

    • ?

      Korki są identyczne, albo prawie identyczne, jak się zwiększyły to było to efektem robót przy klifie a nie tej przebudowy.
      Jak do tej pory nie widziałem żeby jakiś pojazd z budowy blokował drogę do Chwarzna, za to pojawił się sporo większy ruch, gdy zwężono jezdnie przy klifie.

      • 0 2

    • A od kiedy to Chwarznieńska to Chwaszczyńska

      Wiesz, jaka jest różnica w nazwach tych ulic?

      • 4 1

    • A co te korki mają wspólnego z budową?

      Tak korki zawsze były, a że są większe jest związane z większym ruchem spowodowanym pracami na estakadzie.

      • 5 3

  • Bez sensu (1)

    Nawet teraz podczas przebudowy nie tworzą się korki na ODCINKU LEŚNYM , korki tworzą się i tworzyły od dawna na odcinku od Witawy do lasu i ten odcinek powinien być przebudowany JAKO PIERWSZY należało wziąść po uwagę również to że jezdnia na odcinku leśnym niedawno została zmodernizowana (kto za to zapłacił) a na odcinku Witominskim obecnie można uszkodzić sobie samochód - jest tak złe.

    • 15 0

    • Nie od Witawy, ale od lecznicy dla zwierzat.

      na stryjskiej

      • 3 0

  • Więcej rzetelności dziennikarskiej! (2)

    Jeżeli się pisze o tym, że 55-miesięczny termin gwarancji jest ewenementem na skalę Pomorza, to wypadałoby to sprawdzić. Nawet ja wiem, że na kilku odcinkach Trasy Słowackiego i Sucharskiego jest 60-miesięczny okres gwarancji, który był wymagany jako najkrótszy dopuszczalny już na etapie przetargu. Dziennikarz zajmujący się inwestycjami powinien mieć więcej rozeznania w temacie. Ostatni akapit brzmi jak tekst propagandowy, bo udzielnie 55-miesięcznej gwarancji na 1,5 km drogi z aż 1(!) wiaduktem nie jest niczym nadzwyczajnym i szczególnie ryzykownym dla wykonawcy.

    • 4 3

    • hehe (1)

      Tam jest 36 miesięcy ofermo

      • 0 0

      • Uuuu, widzę rzeczową odpowiedź...

        Tam, to znaczy gdzie? Na zadaniu I i II Sucharskiego i na odcinku tunelowym Słowackiego jest 60 miesięcy. GDDKiA na Węźle Karczemki też miała taki okres gwarancji. Myślę, że nie są to wszystkie przypadki Sprawdź lepiej zanim coś napiszesz. I nie rozumiem z czego ta radość?

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane