• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przeciągają się negocjacje w sprawie kładki na Ołowiankę

Katarzyna Moritz
15 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
Koncepcja zwycięskiej kładki przez Motławę. Koncepcja zwycięskiej kładki przez Motławę.

Nawet 80 proc. więcej za swoją pracę chcieli otrzymać zwycięzcy konkursu architektonicznego na projekt kładki na Ołowiankę. Do końca lipca Słoweńcy z pracowni Ponting muszą się zastanowić, czy zaprojektują ją za przewidziane w konkursie 910 tys. zł. Jeśli nie, to budowa przeprawy opóźni się co najmniej o rok.



Czy często chodzisz na Ołowiankę?

Mimo że konkurs na kładkę na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska został rozstrzygnięty jesienią 2012 roku, ciągle nie ma umowy ze zwycięzcą międzynarodowego konkursu, pracownią Ponting z Mariboru w Słowenii.

Negocjacje w tej sprawie miały się zakończyć do końca czerwca, ale wciąż trwają.

- Pod koniec ubiegłego tygodnia wysłaliśmy im pismo, w którym poinformowaliśmy, że do końca lipca czekamy na ostateczne stanowisko w sprawie ceny, jaką możemy zapłacić za projekt kładki. Została ona określona w warunkach konkursu. Nie damy za projekt grosza więcej - zarzeka się Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który w imieniu miasta prowadzi negocjacje ze słoweńską pracownią.

Przypomnijmy: zgodnie z zapisami rozstrzygniętego w ubiegłym roku konkursu, zwycięzca nie tylko otrzymał 50 tys. zł głównej nagrody, ale mógł też liczyć na zamówienie z wolnej ręki na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, projektów wykonawczych, kosztorysu inwestorskiego, harmonogramu prac, pełnienie nadzoru inwestorskiego.

Miał za to otrzymać 910 tys. zł, czyli dokładnie 7 proc. z wynoszącego 13 mln zł budżetu, jaki zagwarantowano na budowę kładki łączącej teren dawnego Zamczyska z Ołowianką.

- Na początku naszych rozmów pracownia Ponting chciała nawet 80 proc. więcej. Kolejne negocjacje spowodowały obniżenie ich oczekiwań do poziomu wyższego od konkursowego o 30 proc. My stoimy twardo na stanowisku, że nie możemy dać ani złotówki więcej. Liczę na to, że Słoweńcy potraktują kładkę w Gdańsku jako pewnego rodzaju wizytówkę, dzięki której będą mogli się promować - wyjaśnia Kotłowski.

Przeciągające się negocjacje na pewno nie przyspieszą budowy kładki, która nie powstanie wcześniej niż za dwa lata, czyli w 2015 roku. Projektu budowlanego podobno nie można wykonać szybciej niż w rok od podpisania umowy. Jeśli więc negocjacje zakończą się sukcesem, to projekt będzie gotowy latem 2014 roku, ale na budowę kładki trzeba zarezerwować kolejny rok.

Zobacz pozostałe projekty pracowni, które brały udział w konkursie.

Idea budowy otwieranej kładki na Ołowiankę pojawiła się w 2004 roku. Według założeń konkursowych kładka ma otwierać się i zamykać w czasie nie dłuższym niż 2 minuty, jej konstrukcja ma sprawiać wrażenie lekkości i tworzyć jak najmniejszą barierę wizualną w korytarzu widokowym rzeki Motławy.

Projekt kładki pracowni Ponting w Słowenii.

Opinie (105) 4 zablokowane

  • "Podniebnym wagonikiem na Ołowiankę" - szkoda, że nie realizują takiej wizji (4)

    • 49 21

    • Miasto płaci prawnikom grube setki tysięcy, jeśli nie miliony. A jak co do czego, to się okazuje że nie byli w stanie sprawdzić poprawnie regulaminu konkursu????

      • 6 4

    • Czemu nie w Pradze taka kolejka robi furorę i nikomu to nie przeszkadza !!!!!!!!!!!!!!

      • 3 2

    • podniebne wagoniki nie zapewniają ciągłego dostępu do drugiego brzegu

      • 0 0

    • Znacznie bardziej przypadły mi do gustu projekty które zajęły drugie i trzecie miejsce w tym konkursie.

      • 0 0

  • W wizualizacjach POlska jest the best (3)

    na świecie

    • 50 17

    • bo to zielona wyspa!!!

      • 5 10

    • Spadajcie.

      Pisanka nie dla prawdziwych polaków.

      • 3 1

    • A nieudacznicy jak zwykle ...

      .. tylko kłap kłap dziobami :)

      • 0 1

  • Może za naszego żywota się doczekamy. ;) (1)

    • 14 9

    • naprawdę nie było ładniejszej i tańszej?

      • 2 1

  • Przeprawa na ołowiankę ....rok 2047 ...nareszcie

    • 29 5

  • Ważne że BUDYŃ zbudował bunkier pod nazwą ESC (3)

    to po co kładka

    • 85 16

    • Ważne, że "prawdziwi" polacy nie zapomnieli jak pluć jadem :) (1)

      tfu tfu

      • 4 5

      • Do roboty, urzędasie!

        • 0 1

    • Drugi bunkier

      pod nazwą "teatr szekspirowski" w budowie.....

      • 1 0

  • Jesteśmy mistrzami w wizualizacjach

    gorzej z porządnym wykonaniem

    • 32 8

  • moze i dobrze (5)

    ten projekt jest i tak brzydki. Czy nie mozna zrobic czegos, z zachowaniem proporcji, na ksztalt mostu Karola w Pradze?

    • 41 19

    • Może od razu zamek ze zwodzonym mostem

      będziemy mieli własny disneyland z podrabianymi zabytkami

      • 23 4

    • I pałac i króla

      kto bezie królem?

      • 1 0

    • Taka nowoczesna kładka pasuje do architektury Starego Miasta jak świni siodło.

      • 1 1

    • ręce opadają...

      Coś na kształt mostu Karola?????

      Jak czytam takie rzeczy, zaczynam rozumieć, że polska edukacja LEŻY.
      W każdej dziedzinie, a architektem czuje się w tym kraju każdy.

      • 4 0

    • PROM

      • 0 0

  • bardzo mozliwe (2)

    bardzo mozliwe ze istnieja pproblemy natury technicznej w "realnej" wersji tej kładki. byc moze nie jest wykonalne polaczenie wygladu ze sposobem działania (np kwestia silownka i jego przyczepów). Stad niewykluczone ze to próba "ceny zaporowej", po tym jak ktos sie zorientował że projekt budowlany najpewniej bedzie nieco inny niz architektoniczny...

    • 37 1

    • widać, że nie wiesz zabardzo o czym piszesz. Projekt architektoniczny jest projektem budowlanych. Najpewniej chodziło Ci o koncepcję i późniejsze projekty budowlany i wykonawczy. Niemniej nawet jeśli by się zorientowano, to tak czy siak, nie jest to żadną podstawą do robienia takich myków z ceną. To normalne, że podczas poszczególnych procesów projektowych, proponowany obiekt ewoluuje, czy to ze względu na zmieniające się wytyczne, czy zastosowaną technologię.

      • 3 4

    • Na bank

      Inaczej nie bedzie, w koncu mamy 19 wiek :D

      • 0 1

  • a gdzie opcja w ankiecie "jestem PRZECIW KŁADCE"? (3)

    Kto jest waszym bohaterem redakcjo i dlaczego Lenin?

    • 83 21

    • Bo nie ma w niej nic o kładce

      pacanie

      • 4 19

    • Jac ty pisowcu!!!!!!!!

      • 2 5

    • Lanin, widac z kim mamy do czynienia :)

      Zgryźliwy tetryk odreagowujący swe zmarnowane życie :P

      • 1 7

  • Wielkie (6)

    halo wybudować kładkę.Pogonić Słoweńców i niech nasi architekci wezmą się za robotę. Będzie i taniej i szybciej panowie administratorzy Gdańska!!!

    • 19 8

    • (2)

      architekci? a czemu nie stoczniowcy? tam powinien być prom, a nie kłódka...

      • 5 6

      • I parowcem, opalanym węglem ... (1)

        ... do kompletu ze dwie opryskliwe baby od biletów i paru darmozjadów do obsługi paleniska i mam problem bezrobocia rozwiązany, co nie ? :)

        • 1 0

        • albo prom WIOSŁOWY, był by jeszcze lepszy przeciw bezrobociu

          kto chętny do roli napędu? Mogę miastu zafundować pierwszy yuloh, na zachętę

          • 1 0

    • Czy taniej - raczej nie

      Zwłaszcza, jak wygra ekipa Kozikowskiego i ferajny

      • 1 2

    • Polscy architekci (1)

      najpierw niech się zbadają u psychiatry, zanim cośkolwiek zaprojektują. To, co pokazują woła o pomstę do nieba (z małymi wyjątkami).

      • 3 2

      • Ale Ty sie znasz Bolciu, jesteś moim idolem :)

        Love Bolesłav :-*

        • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane