- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (111 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (71 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (20 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (63 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (329 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (192 opinie)
Przejazdy przez torowiska tramwajowe zmienią nawierzchnię
Gdańsk przygotowuje się do przebudowy przejazdów i przejść przez torowiska tramwajowe. Na jezdni kolidującej z torami przewiduje się zastąpienie płyt gumowych nawierzchnią bitumiczną. Gumowe płyty pojawia się natomiast na przejściach, gdzie stosowano betonową kostkę.
Do wymiany nawierzchni z płyt gumowych na nawierzchnię bitumiczną (potocznie asfaltową) wskazano pięć przejazdów przez tory tramwajowe:
- Chłopska - Kołobrzeska (w kierunku al. Grunwaldzkiej)
- Marynarki Polskiej - Swojska
- Wały Piastowskie - Błędnik
- Nowe Ogrody - Pohulanka
- Grunwaldzka - Zwycięstwa
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Przebudowa przejść dla pieszych przez tory tramwajowe
Ponadto w czterech lokalizacjach w obrębie przejść dla pieszych przez torowiska przewidziano zmianę nawierzchni z kostki betonowej lub asfaltu na płyty gumowe:
- Nowe Ogrody - Pohulanka
- Kartuska - przystanek Powstańców Warszawskich
- Wita Stwosza - przystanek Tetmajera
- Wita Stwosza - przystanek Uniwersytet (modernizacja istniejącej nawierzchni z płyt)
Projekt przebudowy powinien także uwzględniać niezbędną wymianę torowiska w obrębie przejazdów i przejść, zaś w zakresie infrastruktury dla pieszych montaż płytek fakturowych - ostrzegawczych tzw. guzków.
Dwie oferty w przetargu, projekt za osiem miesięcy
W przetargu na przygotowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem uzgodnień oraz pełnieniem nadzoru nad realizacją, ogłoszonym przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, wpłynęły dwie oferty:
- Pracowni Projektowej Promar z Pelpina na kwotę 316 602 zł
- Pracowni Projektowej MiD z Gdańska na kwotę 329 640 zł
Obie oferty mieściły się w budżecie rezerwowanym na ten cel w wysokości 401 tys. zł.
Urzędnicy jako najkorzystniejszą ofertę wybrali propozycję pracowni z Pelplina. Zgodnie z zapisami postępowania przetargowego na wykonanie zamówienia przewidziano osiem miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-29 11:13
Może Izera wyprodukuje super lekkie tramwaje? (9)
Tramwaj to nie łódź podwodna to może z włukna szklanego super lekkie tramwaje można zbudować, które nie będą niszczyć nawierzchni?
- 27 26
-
2023-07-01 08:58
Lepsze będą z " włókna"!
- 0 0
-
2023-06-29 12:24
Jak tylko skończy produkcję miliona aut elektrycznych.
A nie, czekaj.. Las pod fabrykę wycięli i zamknęli projekt bez wyprodukowania jeżdżącego prototypu.
#kraść to miliardy!- 10 4
-
2023-06-29 12:20
kto wie co MOradziecki projektuje w tych górach Izerskich
- 8 3
-
2023-06-29 11:41
Już nad tym pracujemy (1)
Pieniądze wzięte, premie rozdane. A czy się uda cokolwiek zrobić to zobaczymy za 10 lat.
- 14 1
-
2023-06-29 12:20
Ok, Mateuszu
Jarosław
- 9 1
-
2023-06-29 11:32
Pasażerów nie odchudzisz (1)
Jeśli tramwajem jedzie 100 osób to już masz prawie 10 ton. Dodaj silniki elektryczne, w których niczym nie zastąpisz metalu. Konstrukcja tramwaju niosącego taki ładunek to też niestety musi być ponad 10 ton. Czyli w godzinie szczytu będzie to co najmniej 20 ton.
- 7 1
-
2023-06-30 10:08
Moze jeszcze wprowadzic selekcje osob ciezszych i lzejszych
To juz bylby absurd
- 0 1
-
2023-06-29 11:24
z włukna
Przemyślenia analfabety.
- 18 3
-
2023-06-29 11:19
Najcięższy element tramwaju to jego podwozie, a tego nie możesz skonstruować z włókien szklanych
- 5 1
-
2023-06-29 23:02
Gumowe (1)
gwarantują umiarkowanie równą nawierzchnię przejazdu przez wiele lat. Bardziej "trwałe" wypełnienie znamy, wystarczy spojrzeć na "super równy" przejazd na Zieleniaku.
- 10 0
-
2023-06-30 10:56
Umiarkowanie równą?
Zapraszam na przejazd Świętokrzyska-Havla. Gdyby w międzytorzu była nawierzchnia betonowa wyrównana gumą o twardości Shore 90, to może by to było równe...
- 0 0
-
2023-06-29 11:57
(6)
niech lepiej nie cudują tylko załatają dziury w jezdni. Stan ulic w Gdańsku pogarsza się roku na rok , a oni to robią przejści anaziemne przy podziemnych , korekty przejazdów rowerowych. Wyrzucanie pieniędzy w błoto . Pani prezydentka nei zna się na rzeczy
- 82 25
-
2023-06-30 08:18
Po co tyle jeździsz i niszczysz ulice?
- 0 0
-
2023-06-29 18:44
Heheh
I jak kolejny geniusz kierownicy wpakuje się w tramwaj, co zdarza się w Gdańsku przynajmniej raz w tygodniu, to już pasażerowie nie beda poturbowani, ale zabici. Genialna myśl.
- 1 3
-
2023-06-29 13:10
Dla tych, co korzystają z przejść i przejazdów rowerowych
łatanie dziur to wyrzucanie pieniędzy w błoto. A to dużo większe pieniądze. Więc traktuj tak dalej większość mających prawa wyborcze w Gdańsku...
- 9 3
-
2023-06-29 12:16
Ale jak krokodyle czy policja zatrzyma przeładowaną "teczwórkę", to już płacz że atak na wolność, nie? (2)
- 15 5
-
2023-06-29 13:57
(1)
Autor tak płakał?
- 0 2
-
2023-06-29 14:53
Bardzo możliwe.
Grupa "wincyj dróg i parkingów" zadziwiająco dobrze pokrywa się z grupą "jeżdżę niesprawnym samochodem".
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.