• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy przez torowiska tramwajowe zmienią nawierzchnię

Krzysztof Koprowski
29 czerwca 2023, godz. 11:00 
Opinie (100)
Najwięcej prac przewidziano w rejonie skrzyżowania Nowe Ogrody - Pohulanka, gdzie wymianie ulegnie nawierzchnia przejazdu i dwóch przejść dla pieszych. Najwięcej prac przewidziano w rejonie skrzyżowania Nowe Ogrody - Pohulanka, gdzie wymianie ulegnie nawierzchnia przejazdu i dwóch przejść dla pieszych.

Gdańsk przygotowuje się do przebudowy przejazdów i przejść przez torowiska tramwajowe. Na jezdni kolidującej z torami przewiduje się zastąpienie płyt gumowych nawierzchnią bitumiczną. Gumowe płyty pojawia się natomiast na przejściach, gdzie stosowano betonową kostkę.



Czy przejazdy przez tory tramwajowe wymagają przebudowy?

Inwestycja jest na etapie przystąpienia do przygotowania dokumentacji projektowej, która będzie niezbędna do ogłoszenia za kilka miesięcy kolejnego przetargu - na prace budowlane.

Do wymiany nawierzchni z płyt gumowych na nawierzchnię bitumiczną (potocznie asfaltową) wskazano pięć przejazdów przez tory tramwajowe:
  1. Chłopska - KołobrzeskaMapka (w kierunku al. Grunwaldzkiej)
  2. Marynarki Polskiej - SwojskaMapka
  3. Wały Piastowskie - BłędnikMapka
  4. Nowe Ogrody - PohulankaMapka
  5. Grunwaldzka - ZwycięstwaMapka

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Przebudowa przejść dla pieszych przez tory tramwajowe



Ponadto w czterech lokalizacjach w obrębie przejść dla pieszych przez torowiska przewidziano zmianę nawierzchni z kostki betonowej lub asfaltu na płyty gumowe:
  1. Nowe Ogrody - PohulankaMapka
  2. Kartuska - przystanek Powstańców WarszawskichMapka
  3. Wita Stwosza - przystanek TetmajeraMapka
  4. Wita Stwosza - przystanek UniwersytetMapka (modernizacja istniejącej nawierzchni z płyt)

Projekt przebudowy powinien także uwzględniać niezbędną wymianę torowiska w obrębie przejazdów i przejść, zaś w zakresie infrastruktury dla pieszych montaż płytek fakturowych - ostrzegawczych tzw. guzków.



Planowany do przebudowy przejazd przez tory Grunwaldzka - Zwycięstwa. Planowany do przebudowy przejazd przez tory Grunwaldzka - Zwycięstwa.

Dwie oferty w przetargu, projekt za osiem miesięcy



W przetargu na przygotowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem uzgodnień oraz pełnieniem nadzoru nad realizacją, ogłoszonym przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, wpłynęły dwie oferty:
  • Pracowni Projektowej Promar z Pelpina na kwotę 316 602 zł
  • Pracowni Projektowej MiD z Gdańska na kwotę 329 640 zł

Obie oferty mieściły się w budżecie rezerwowanym na ten cel w wysokości 401 tys. zł.

Urzędnicy jako najkorzystniejszą ofertę wybrali propozycję pracowni z Pelplina. Zgodnie z zapisami postępowania przetargowego na wykonanie zamówienia przewidziano osiem miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.



Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (100) 3 zablokowane

  • Szofery nie potrafią jeździć (3)

    • 9 10

    • (1)

      Piesi nie potrafią chodzić.

      • 2 6

      • Dokładnie Towarzyszu.

        • 0 4

    • Bo bez gumy nie ma jazdy...

      • 0 0

  • Szpilek (3)

    Powinny być wybudowane kładki lub wiadukty dla tramwajuf.

    • 4 12

    • jo, ino wartko (1)

      hej!

      • 3 0

      • Szpilek

        Wiem co to ino hładko,ale co to wartko?

        • 0 4

    • Płyty betonowe dla szoferków.

      • 0 1

  • totalnie na odwrót logice (5)

    tam gdzie przejazdy sa gumowe, nie dzieja sie cuda i fale dunaju. Gumy latwo wymienic jesli po latach sie zuzywaja. Tam gdzie sa asfaltowe zawsze po chwili powstaja garby, asfalt sie kruszy a tory wyginaja sie i powstaja wielkie fale z izolacji. Patrz Mickiewicza, fragment przy Operze Bałtyckiej. Kierunek powinien byc wlasnie odwrotny, wszedzie gdzie sie da powinny byc gumowane przejazdy

    • 40 9

    • Gumy mają swoje plusy, ale dużo minusów (2)

      Odkształcają się szybciej i łatwiej. Trzeba je częściej wymieniać i wyglądają mniej estetycznie. Jedyną zaletą jest dosyć łatwa wymiana.
      Masa bitumiczna starczy jednorazowo na dłużej, wygląda ładniej, ale wymaga więcej pracy przy wymianie

      • 7 3

      • (1)

        Gumy są też bardzo śliskie na deszczu co wydłuża drogę hamowania samochodów.

        • 12 3

        • A z jaką prędkością ty wjeżdżasz na ten przejazd że masz tam taką wydłużoną drogę hamowania?

          Może warto zwolnić?

          • 4 8

    • Dokładnie!

      • 4 5

    • Kto niszczy gumy to wymienia.

      • 0 6

  • Znając życie i "fachowość" ekipy prezydenty (dającej zarobić swoim króliczkom), pewnym jest znaczne pogorszenie (5)

    wymienianych nawierzchni.

    • 21 10

    • Jeden króliczek zarabia 1.2mln zł rocznie pilnując łąki zwanej CPK. (4)

      A nie, sorry.. o wałkach Prawa i ZPRawiedliwości nie można mówić publicznie.

      • 8 4

      • Macie racię Towarzyszu z Partii Ludowej PO (1)

        • 5 8

        • Prawo i ZPRawiedliwość jest bliżej PRLu niż był sam PRL.

          • 8 4

      • Można zacisnąć zęby i przymknąć oko na króliczka, ale ta ekipa prezydenty dodatkowo za co się nie weźmie, to totalnie spartoli. (1)

        • 3 8

        • Pomyliłeś chyba z Sasinem.

          • 6 3

  • A przejazd przy Operze? (4)

    I żeby ten "potocznie asfalt" nie wybrzuszał się zaraz i nie wychodził bokami jak wzdłuż ul. Mickiewicza.

    • 102 7

    • (3)

      Tak wygląda właśnie nawierzchnia gorsza czyli bitumiczna po kilku miesiącach gdzie jest duży ruch pojazdów...

      • 12 5

      • fale z gumy nie są wiele lepsze, zwłaszcza te przy Zieleniaku jadąc od strony Wałów Piatowskich (2)

        • 13 1

        • Gumy łatwiej wymienić (1)

          Ustandaryzowane wymiary, zakupić zapas i w razie potrzeby regularnie GZDiZ w godzinę w nocy wymieni te najbardziej zniszczone.

          • 8 7

          • I już słyszę skowyt parkingowego gdyby tak zrobili, że bez sensu pieniądze wydają.

            • 11 1

  • przejazd pod zieleniakiem (2)

    to co dzieje się na jednym z głównych skrzyżowań w mieście - na przejeździe pod zieleniakiem - to jest jakiś żart, 10cm uskok, trzeba jechać 3km/h, porażka.

    • 32 4

    • Za szybko Towarzyszu

      • 0 4

    • Miasto twierdzi że stan jest dobry

      Zgłaszałam do dyżurnego ruchu na kontakt@gdansk.gda.pl , odpowiedz była taka, że przejazd jest w dobrym stanie. I że "wymyślam"

      • 0 0

  • Z naszą prezydent znowu przetarg opóźniony droższy znowu bedą fuszerki (5)

    Taką ekipę niestety wybraliśmy w wyborach . Jak tam mevo ? Haha . Jak oni chca polską rządzić jak Po nie potrafi uczciwie zarządzać najprostszymi sprawami a ziemie sprzedają za bezcen jak przy forum . Tragedia

    • 15 10

    • ona jest zajęta zbawianiem świata (3)

      a jej podwładni popadli w samouwielbienie i przeświadczenie o własnej nieomylności, wszelką krytykę wściekle zwalczają nazywając ją atakami politycznymi.

      • 3 7

      • Każdy ma wady. (1)

        Nie każdego jadą 3s po opublikowaniu jakiegokolwiek artykułu, na temat, czy nie...

        • 5 1

        • 60 kopiejek od wPiSu piechotą nie chodzi.

          • 5 0

      • "wszelką krytykę wściekle zwalczają nazywając ją atakami politycznymi." To akurat domena Prawych i ZPRawiedliwych.

        • 6 0

    • Jak tam elektrownia w Ostrołęce? Jak tam Narodowa szwalnia maseczek? Jak tam milion aut elektrycznych? Jak tam CPK?

      Jak tam maseczki bez atestu od kolegi narciarza i respiratory widmo od handlarza bronią? Jak tam ziemia od zaprzyjaźnionego proboszcza? Jak tam ..?

      • 6 0

  • Może Izera wyprodukuje super lekkie tramwaje? (9)

    Tramwaj to nie łódź podwodna to może z włukna szklanego super lekkie tramwaje można zbudować, które nie będą niszczyć nawierzchni?

    • 27 26

    • Najcięższy element tramwaju to jego podwozie, a tego nie możesz skonstruować z włókien szklanych

      • 5 1

    • z włukna

      Przemyślenia analfabety.

      • 18 3

    • Pasażerów nie odchudzisz (1)

      Jeśli tramwajem jedzie 100 osób to już masz prawie 10 ton. Dodaj silniki elektryczne, w których niczym nie zastąpisz metalu. Konstrukcja tramwaju niosącego taki ładunek to też niestety musi być ponad 10 ton. Czyli w godzinie szczytu będzie to co najmniej 20 ton.

      • 7 1

      • Moze jeszcze wprowadzic selekcje osob ciezszych i lzejszych

        To juz bylby absurd

        • 0 1

    • Już nad tym pracujemy (1)

      Pieniądze wzięte, premie rozdane. A czy się uda cokolwiek zrobić to zobaczymy za 10 lat.

      • 14 1

      • Ok, Mateuszu

        Jarosław

        • 9 1

    • kto wie co MOradziecki projektuje w tych górach Izerskich

      • 8 3

    • Jak tylko skończy produkcję miliona aut elektrycznych.

      A nie, czekaj.. Las pod fabrykę wycięli i zamknęli projekt bez wyprodukowania jeżdżącego prototypu.
      #kraść to miliardy!

      • 10 4

    • Lepsze będą z " włókna"!

      • 0 0

  • Akyrat tam ta nawierzchnia gumowa (1)

    dobrze się sprawdziła - woec po co zmieniac na gorszy wariant?!

    • 15 6

    • kasa

      koszt ten sam a zysk większy.

      • 0 7

  • (2)

    Takie miejsca jak torowisko między Opera a Hallera, Mickiewicza... wystarczy przystanąć i można poczuć ta wielka masę przetaczająca się po trzeszczących pod nią torach. Niby tory wkomponowane w ulicę to trudne wyzwanie na poprawne i trwałe wykonanie(non toper cyklicznie trzeba takie miejsca remontować, ale przytoczę mały przykład. Jest nim Oliwska w Gdańsku. Przez całą jej długość biegną tory wkomponowane w jezdnię asfaltową. Mimo tego, że nawierzchnie ulicy remontowano z 25(?) lat temu, to dało się to zrobić dobrze i na lata. A w innych miejscach? XD

    • 10 0

    • Dlatego też od tego pęka budynek pobliskiej Opery.

      • 0 0

    • Podbudowa

      W ul. Oliwską, Władysława IV i część asfaltową ulicy Wolności partycypował Zarząd Portu. Zależało na jakości, bo w perspektywie był dojazd samochodów o zwiększonej masie. Dlatego wytrzymały te odcinki wiele lat. W Londynie np. wtopiony jest w asfalt średniej wielkości gres. Jest to związane z podkowami koni uczestniczącymi często w paradach, ale również utrzymywaniu właściwej struktury, podczas efektu polaryzacji słońca odbijanego od szklanych budynków np. w City. Generalnie u nas problemem jest słaba podbudowa jezdni oraz przeładowane ciężarowe auta. Tam gdzie są częściowo betonowe jezdnie, tam nie ma problemu. Oczywiście i te nawierzchnie mają swoje wady np. są droższe od asfaltowych, ale przewyższają je 3-4 krotnie trwałością.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane