- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (39 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (55 opinii)
- 3 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (126 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (347 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (83 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (23 opinie)
Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT wciąż szuka wykonawcy
Miejsca przecięcia szyn tramwajowych z jezdnią i chodnikami od zawsze nastręczają problemów w bieżącym utrzymaniu. Nawierzchnia jezdni w takich miejscach niemal zawsze szybko ulega zniszczeniu, a w Gdańsku obecnie brakuje firmy, która mogłaby się podjąć takich napraw. Pierwszy przetarg GAiT na realizację najpilniejszych napraw zakończył się fiaskiem - nikt nie złożył oferty.
Obecnie ich bieżące utrzymanie leży w gestii spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która z kolei próbuje znaleźć wykonawcę na realizację najpilniejszych robót torowych.
W przetargu ogłoszonym kilka tygodni temu oferty nie złożył jednak żaden podmiot.
GAiT: dokonujemy napraw torów na bieżąco
- Stale dokonujemy obserwacji stanu torowisk i na jego podstawie realizowane są prace naprawcze przez Dział Torów GAiT. Równolegle w najbliższym czasie powtórzony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy specjalistycznych napraw nawierzchni drogowych na terenie całego miasta - zapowiada Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:
Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające
Prowizorka na Hucisku, docelowa naprawa po przetargu
O tym, jak wyglądają prace prowadzone przez GAiT, można przekonać się na wspomnianym już Hucisku w rejonie Wałów Jagiellońskich. Przejście dla pieszych zostało tam tymczasowo wypełnione masą bitumiczną. Przejazdy są w nie lepszym stanie, choć remont torów i przejazdów w tym miejscu był prowadzony zaledwie trzy lata temu.
- Naprawa nawierzchni na przejściu przez tory na Hucisku ma charakter tymczasowy. Po wyłonieniu wykonawcy napraw we wspomnianym przetargu wykonana zostanie w tym miejscu specjalistyczna naprawa nawierzchni. Podobne prace planowane są m.in. na ul. Mickiewicza, przy Operze Bałtyckiej, 3 Maja i w każdym innym miejscu wymagającym naprawy - zapowiada rzecznik GAiT.
Czytaj też artykuł z 2012 r.:
Torowisko na Mickiewicza zniszczone po pięciu latach
Inna konstrukcja? GAiT: każda wymaga bieżącego utrzymania
W kontekście najbardziej zdegradowanych przejazdów często nasi czytelnicy sugerują stosowanie płyt gumowych, które lepiej znoszą intensywną eksploatację. Inne miasta stosują również kostkę brukową, którą w razie potrzeby łatwo uzupełnić, lub osadzają szyny w konstrukcjach betonowych.
Jak tłumaczy GAiT, płyty gumowe nie nadają się do złożonych układów torowych, zaś wszystkie inne technologie, niezależnie od swoich zalet, wymagają także bieżącego utrzymania i napraw.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Miejsca
Opinie (140) 10 zablokowanych
-
2020-08-17 16:41
Nie mówię że mamy gorszych inżynierów czy pracowników ale może trzeba popatrzeć sobie jak inne kraje radzą sobie z takimi problemami
- 4 1
-
2020-08-17 11:50
Masakra w PL (3)
Amerykańska firma wysyła w kosmos ludzi a statek wraca i jest ponownie gotowy do wystrzelenia.... za moment będzie globalna infrastruktura sieci w kosmosie umożliwiająca dostęp do Internetu na całym globie
A
W Polsce nie potrafią zrobić porządnie w odpowiedniej technologii podłoża pod przejazd tramwajowy ;)
III świat ....- 33 1
-
2020-08-17 12:10
I tak, i nie. (1)
Polecam zapoznać się z kanałem CharlieBo313 na YT.
Zobaczysz te rozwinięte USA.- 2 0
-
2020-08-17 16:09
Zerknę ;) jeśli chodzi o inwigilację to nasze telefony są już wystarczające do tego.
Polecam oglądać film . Wyścig z czasem ... przyszłość nadejdzie .... rzeczy spiskowe 60lat temu dziś się dzieje i powstają .- 0 0
-
2020-08-17 12:10
Zaraz napiszą, że jesteś pisowskim trollem i że na Ukrainie jest jeszcze gorzej.
- 5 0
-
2020-08-17 11:08
Dużo do zrobienia (3)
Zapytajcie się motorniczych oni wiedzą najlepiej
- 74 1
-
2020-08-17 11:23
Takie mamy teraz nieudolne władze (2)
- 5 4
-
2020-08-17 12:30
(1)
To się ciesz, że nie dorwał się do władzy walnięty Brałn, czy ten drugi wariat od krucjat pro rodzinnych haha, to dopiero byśmy mieli tu Kambodżę;)
- 5 5
-
2020-08-17 16:06
A skąd to
wiesz?
- 2 2
-
2020-08-17 15:54
wystarczy zmienić zarząd łacznie z prezesem!
- 5 1
-
2020-08-17 14:05
Odpowiedzialność urzednikow (1)
Już wystarczy wstęp - jezdna w tym miejscu zawsze ulega szybkiemu zużyciu.... Żeby poznać tego przyczynę. Właśnie olewanie sprawy przez lokalne redakcję. Nie, nie zawsze Panie Redaktorze, widział Pan jak to wygląda w Niemczech? A te trasy nie aż tak dawno były odbierane, nic nie uzasadnia takiego stanu. To urzędników trzeba przywoływać z imienia i nazwiska a gdyby było normalnie, to oni by płacili za niegospodarność.
- 7 6
-
2020-08-17 15:54
W niemczech wyglada to tak ze Niemcy rezygnuja z tramwajaów i napotege kupują autobusy elektryczne
ponad 50% produkcji autobusów elektrycznych w Polsce trafia do Niemiec
- 1 2
-
2020-08-17 15:52
Nie powinno sie wydawac juz nawet jednego gorsza na te szkodniki miasta!Szkoda kasy taniej wyjdzie kupic autobusy
- 3 6
-
2020-08-17 15:48
Nikt się nie zgłosił do naprawy to smutne ale powinno to zmusić do zadumy dlaczego tak się stało.
Normalnie analizujemy nasze wymagania ,poprawiamy,ale według dzisiejszych urealnionych wymagań i stawek i ogłaszamy następny przetarg-proste?Mamy mało kasy?zmieniamy zakres prac i gwarancji.
- 4 1
-
2020-08-17 15:42
no bedzie
oby nie aldesa firma krzak ktora robi remont na stogach bo bedzie masakra w gdansku
- 7 0
-
2020-08-17 15:42
Przejazdy
Tylko i wyłącznie betonowe ale z takiego betonu jak za wujka Adolfa,autostrady i mosty wybudowane w tamtych zamierzchłych czasach do tej pory mogą być przykładem myśli inżynierskiej
- 9 3
-
2020-08-17 15:12
przejazd Kosciuszki/ Legionów
czekam az te gumowe płyty staną na sztorc, co ciekawe prawie kazdy autobus jadacy z bazy obciera podwoziem i co? nic! czyli GAIT nic nie robiąc niszczy swoje własne a własciwie nasze mienie
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.