• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne na Podwalu Przedmiejskim coraz bliżej

Arnold Szymczewski
3 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Pod koniec roku na tym skrzyżowaniu pojawi się przejście dla pieszych.
  • Pas zieleni zniknie ze środka, zamiast tego będzie można zawracać.

Lada dzień zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę skrzyżowania ul. Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. Docelowo powstanie tam łącznie sześć naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość przejazdu w poprzek Podwala Przedmiejskiego.



Czy będziesz korzystał z nowego przejścia naziemnego?

Drugie skrzyżowanie z pięciu planowanych



Będzie to drugie z pięciu skrzyżowań, które zostaną przebudowane na Podwalu Przedmiejskim. Przypomnijmy: w listopadzie ubiegłego roku końca dobiegła przebudowa skrzyżowania Podwala z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska. Prace trwały siedem miesięcy i pochłonęły 16 mln zł.

W kolejce do przebudowy skrzyżowania z ul. Podwale Przedmiejskie są jeszcze ul. Okopowa, Elbląska i Żabi Kruk. W kolejce do przebudowy skrzyżowania z ul. Podwale Przedmiejskie są jeszcze ul. Okopowa, Elbląska i Żabi Kruk.

Naziemne przejście do przystanku "Akademia Muzyczna"



W ramach inwestycji, na którą przetarg zostanie ogłoszony do końca tygodnia, w rejonie ul. Łąkowej i Podwala zostanie utworzone przejście naziemne, zmodernizowany zostanie także 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy.

Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe. Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.

Łącznie powstanie sześć naziemnych przejść dla pieszych. Łącznie powstanie sześć naziemnych przejść dla pieszych.
- W ubiegłym roku przebudowaliśmy pierwsze skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zdecydowanie przebudowa skrzyżowania poprawiła komfort osób, które zamieszkują śródmieście. Jednak kierowcy narzekają nieco na sygnalizację świetlną, która musiała powstać w tym miejscu z uwagi na naziemne przejścia dla pieszych i specyfikę skrzyżowania.

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim



Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł. Z kolei planowany termin zakończenia inwestycji to grudzień 2019 roku.

Miejsca

Opinie (349) ponad 10 zablokowanych

  • FRAG i słuchajace sie jej wladze Gdanska zakorkowuja miasto i wydłużaja czasy jazdy komunikacji miejskiej (2)

    Przypomnę że zakorkowywanie skrzyżowania z Chmielna miało trwac 2 miesiące !!!! a trwało ponad 7 dem .... Ile tym razem będzie opóźnienia???
    A potem włodarze miasta dziwia się ze maleje im ilośc mieszkańców , ludzie uciekają tam gdzie nie ma takich i**otycznych pomysłów

    • 15 7

    • Wypraszam sobie

      Im więcej takich realizacji tym bardziej mam ochotę tu zostać

      • 2 3

    • Samolubne podejście

      Inwalidzi na wózkach też chcą się poruszać po mieście, ale tuneli nie pokonają!!!

      • 0 1

  • Wszystko zle co dzieje się w tym mieście ,wszystko żle ,żle ,żle

    • 4 4

  • Ja nie wierzę... Zakorkujmy Gdańsk jeszcze bardziej!

    • 17 2

  • (1)

    Głupota jakich mało. Budować tunele odkorkowac miasto. A wy robicie wszystko na odwrót. Przejście dla pieszych jest kto korzysta z tego...

    • 20 7

    • A co z inwalidami?

      Przejście naziemne to jedyne rozwiązanie dla inwalidów na wózkach!!!

      • 1 1

  • (1)

    To skandal ze tak późno robią to przejście, przeciez tej autostrady przecinajacej starówkę wogole w tamtym miejscu nie powinno być.

    • 6 16

    • Downie z mafii po milcz

      • 3 1

  • Co z ul. Łąkową?

    • 7 0

  • A może zamiast robić to niepotrzebne przejście najpierw wyremontować Łąkową odcinek przy szkole i Długich Ogrodach? (1)

    Przecież stan nawierzchni woła tam o pomstę od nieba.

    • 17 3

    • Adamowicz nie miał prawa jazdy

      i zaniedbał drogi w Gdańsku. Fakt, Łąkowa od strony Długich Ogrodów to droga dla samochodów terenowych.

      • 2 0

  • ach

    jak mnie cieszy ból pewnej części ciała kierowców śmierdziuchów. jako (chwilowy) mieszkaniec podwala popieram decyzję. w końcu zacznie ten fragment miasta przypominać miasto, a nie jakąś porąbaną autostradę dla świrów. im więcej przejść naziemnych, tym większy ruch po drugiej stronie, a to jest przydatne dla całego miasta, bo generuje większy ruch turystyczny, a co za tym idzie większe podatki dla miasta i większe pieniądze na inwestycje (dla kierowców, niestety, też). szkoda, że tępy lud tego nie rozumie. zwykła głupota ludzi siedzących za kółkiem.

    • 3 15

  • Brak slow (1)

    i**otyzm! Dzieki tunelom nie ma wypadkow, nie ma korkow, jest mniej smogu i zanieczyszczen. Gdansk jest jednym z mniej zakorkowanych miast w Polsce dzieki tunelom i przejsciom takim jak na Zaspie (slynna kladka nad ulica).

    • 13 4

    • oj, oj...!

      Ale tunele nie są do pokonania dla inwalidów na wózkach!!!

      • 0 1

  • Jakiś obłęd . (1)

    Co 30 m przejście dla pieszych. Gdzie ekologia. Auto ruszające zwiększa 3 krotnie emisję CO2.

    • 13 1

    • to przestan sie nimi poruszac jak sie tak srodowiskiem przejmujesz. proste

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane