• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne na Podwalu Przedmiejskim coraz bliżej

Arnold Szymczewski
3 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Pod koniec roku na tym skrzyżowaniu pojawi się przejście dla pieszych.
  • Pas zieleni zniknie ze środka, zamiast tego będzie można zawracać.

Lada dzień zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę skrzyżowania ul. Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. Docelowo powstanie tam łącznie sześć naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość przejazdu w poprzek Podwala Przedmiejskiego.



Czy będziesz korzystał z nowego przejścia naziemnego?

Drugie skrzyżowanie z pięciu planowanych



Będzie to drugie z pięciu skrzyżowań, które zostaną przebudowane na Podwalu Przedmiejskim. Przypomnijmy: w listopadzie ubiegłego roku końca dobiegła przebudowa skrzyżowania Podwala z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska. Prace trwały siedem miesięcy i pochłonęły 16 mln zł.

W kolejce do przebudowy skrzyżowania z ul. Podwale Przedmiejskie są jeszcze ul. Okopowa, Elbląska i Żabi Kruk. W kolejce do przebudowy skrzyżowania z ul. Podwale Przedmiejskie są jeszcze ul. Okopowa, Elbląska i Żabi Kruk.

Naziemne przejście do przystanku "Akademia Muzyczna"



W ramach inwestycji, na którą przetarg zostanie ogłoszony do końca tygodnia, w rejonie ul. Łąkowej i Podwala zostanie utworzone przejście naziemne, zmodernizowany zostanie także 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy.

Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe. Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.

Łącznie powstanie sześć naziemnych przejść dla pieszych. Łącznie powstanie sześć naziemnych przejść dla pieszych.
- W ubiegłym roku przebudowaliśmy pierwsze skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zdecydowanie przebudowa skrzyżowania poprawiła komfort osób, które zamieszkują śródmieście. Jednak kierowcy narzekają nieco na sygnalizację świetlną, która musiała powstać w tym miejscu z uwagi na naziemne przejścia dla pieszych i specyfikę skrzyżowania.

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim



Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł. Z kolei planowany termin zakończenia inwestycji to grudzień 2019 roku.

Miejsca

Opinie (349) ponad 10 zablokowanych

  • najpierw kurky zróbcie alternatywę dla tej trasy!!!! ja pitole, dlaczego wokół jest tylu d**ili? Jak mam się kurka wydostać do centrum skoro tu mieszkam? Od wprowadzenia tego zarąbistego rozwiązania w godzinach szczytu korki są jeszcze większe, więc kurka pytam, gdzie jest alternatywa dla tranzytu pajace z urzedu?!

    • 6 3

  • Chorych decyzjodawcow rozkaże na nowym przejściu. Sam będę chodzić tunelami.

    • 3 1

  • Mieszkaniec Gdańska (1)

    Pytam się po co do diaska zlikwidowano linię tramwajową prowadząca z centrum na Łąkowa ? Minęło trochę czasu i odtwarzamy lokalny charakter głównej ulicy ze światłami i przejściem dla pieszych... Zamysł drogi wylotowej z miasta, usprawniającej ruchu samochodowy uleciał... A tramwaj mieszkańcom by się przydał i stymulował rozwój Dolnego Miasta

    • 10 1

    • Zlikwidowano bo z wiaduktu nie można było skręcić bo torowisko podwyzszyli...

      • 0 0

  • Może za ulice sądową się weźmiecie...

    ... Chodniki i nawierzchnia dla aut powinny być wyłączone z expolatacji... Można polamac nogi i zerwać zawieszenie... Centrum miasta... Dramat.

    • 4 1

  • Głupi wymysł, który nic nie da (1)

    Równolegle do Długiej też znajdują się ulice, które są puste przez cały rok. Wprowadzenie pasów spowoduje korki na Podwalu. Idioci.

    • 4 2

    • Co mają ulice koło Długiej do brudnego tunelu?

      • 0 1

  • Więcej spalin!!! (1)

    Co to za moda z tymi przejściami naziemnymi?! Efekt jest taki, że o wiele częściej zatrzymują się samochody, więc spowalnia się ruch kołowy i zwiększa się tylko emisja spalin, ponieważ o czym chyba zapomnieli genialni tfórcy tych przejść - najwięcej spalin wydobywa się podczas ruszania pojazdów spalinowych.

    • 8 1

    • Więcej smogu, więcej stresu

      bo jaśnie krowy muszą przejść przez 6 pasów zamiast tunelem.

      • 1 0

  • Wnioskuję o budowę metra

    Tramwaje staną w korkach, chyba że cykl świateł będzie dostosowany do ruchu tramwajów.

    • 8 0

  • W zalewie durnych pomysłów, mam taki o oto...

    Czy zatem mozna by zrobić tym tunelem jednokierunkowy zjazd dla aut jadących w stronę ulicy Długie Ogrody..;) tu poszerzą, ttrochę pogłębią i osobówka sie zmieści a ile drogi sie zaoszczędzi ...;)

    • 2 1

  • jaja sobie robia

    • 3 1

  • Czas na wypieranie aut z centrum.

    W Europie zachodniej to już standard. Uspokojenie ruchu, wyższe ceny za parkowanie. Tylko ciągle brakuje dobrej komunikacji miejskiej.

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane