- 1 Upił się kradzionym alkoholem i zasnął (42 opinie)
- 2 Tunel zamiast kładki nad obwodnicą? (143 opinie)
- 3 Absurd drogowy na Przymorzu (150 opinii)
- 4 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (285 opinii)
- 5 Był klub Pokład, będzie hotel (179 opinii)
- 6 Zaatakował nożem na ulicy, trafił do aresztu (109 opinii)
Przeładowane tiry nie wyjadą z portów
Jest szansa, że trójmiejskie drogi rzadziej będą rozjeżdżane przez przeładowane samochody ciężarowe. Wszystkie pojazdy przed załadunkiem kontenera i opuszczeniem portu, mają być ważone. To efekt porozumienia zawartego między wojewodą, służbami kontroli i zarządcami terminali.
- To między innymi przeładowane samochody ciężarowe doprowadzają do sytuacji, z jaką mieliśmy do czynienia na Obwodnicy Trójmiasta w piątek 6 grudnia, podczas załamania pogody na Pomorzu - uważa wojewoda, Ryszard Stachurski - Wierzę, że zawarte dziś porozumienie pomoże ograniczyć tego typu zdarzenia na pomorskich drogach - dodaje.
Inicjatywa ma służyć także poprawie bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz przeciwdziałać zjawisku nieuczciwej konkurencji między przewoźnikami drogowymi.
Podpis pod dokumentem złożyli przedstawiciele: Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gdańsku, Polskiej Izby Spedycji i Logistyki w Gdyni, Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych w Gdyni, DCT Gdańsk, GTK Gdańsk, BCT Gdynia, GCT Gdynia, BTDG Gdynia oraz DB Port Szczecin.
- Nowa procedura jest krokiem milowym w przewozach kontenerów - podkreślił Jędrzej Mierzewski, członek zarządu ds. Operacyjnych, który podpisał dokument w imieniu DCT. - Dzięki porozumieniu wszystkich zainteresowanych stron mamy realne szanse, by zwiększyć bezpieczeństwo na naszych drogach i pomóc w utrzymaniu dobrej jakości ich nawierzchni.
Pomysłodawcą procedury jest właśnie zarządca terminala DCT. - Testujemy nowe przepisy od połowy września - mówi Marcin Kamola, jeden z koordynatorów projektu ze strony terminalu DCT.
- Na początku rzeczywiście wielu kierowców zgłaszało się po towar nieodpowiednim pojazdem, którego masa była tak duża, że po podjęciu ładunku całość przekraczała dopuszczalne 40 ton. Obecnie, po trzech miesiącach testów, mogę powiedzieć, że klienci przyzwyczaili się do nowych zasad i chętnie z nami współpracują.
Dopuszczalna masa całkowita z kontenerem weryfikowana jest na podstawie dokumentów ciągnika oraz naczepy i deklarowanej przez spedytora wagi kontenera. Jak pokazuje praktyka, działanie to ma sens, gdyż kierowcy niejednokrotnie jeżdżą pojazdami przekraczającymi dopuszczalną masę całkowitą nawet o 50 - 60 proc..
- Odnotowaliśmy przypadek próby podjęcia dwóch mniejszych kontenerów w sytuacji, gdy pojazd wraz z kontenerami ważył 70 ton - dodaje Justyna Przestrzelska, kierownik kompleksu bramowego w DCT, koordynująca projekt od strony praktycznej. - Tak rażąco duże przeciążenie na drodze, gdy dopuszczalna masa wynosi 40 ton, a jedynie w uzasadnionych przypadkach 42 lub 44 tony, to występuje zagrożenie nie tylko dla samego kierowcy, ale przede wszystkim dla innych uczestników ruchu drogowego, którzy przy zderzeniu z tak przeciążonym pojazdem nie mają właściwie żadnych szans - dodaje.
Poszczególne terminale będą teraz stopniowo wdrażać procedurę do swoich wewnętrznych procedur.
Miejsca
Opinie (162) 4 zablokowane
-
2013-12-12 11:35
Problem z przeładowanymi Tirami nie może zasłaniać indolencji GDDKiA w dbaniu o drogi krajowe,zwłaszcza podczas trudnych warunków pogodowych.Na odcinku gdańskim obwodnicy jeszcze jakoś funkcjonują,natomiast dyrektor Marszałek zawsze miał i ma w głębokim poważaniu odcinek gdyński,podobnie zresztą jak z budową OPAT.
- 1 0
-
2013-12-12 11:40
Fabryka dostanie najwekszy mandat - bo to z niej wyjechalo. ITD nie interesuje ze producent wynajak spedytora zeby mu sprawnie, bezpiecznie i zgodnie z prawem zorganizowal transport. Odwolanie bedzie trwalo lata, i efekt jest niepewny.
- 0 0
-
2013-12-12 11:47
Gdzie tu sens?
Skoro pojazd ma być ważony PRZED załadunkiem kontenera? Co drogę i mnie obchodzi ile waży ciężarówka? Waży pewnie tyle, że może jeździć. Że niby paliwa ma za dużo nalane i wtedy kontenera nie można załadować ??? Raczej powinny być ważone PO załadunku kontenera żeby wiedzieć czy masa łączna nie przekracza dopuszczalnej ...
- 2 0
-
2013-12-12 12:26
Kolejny super pomysł który utrudni życie kierowcy.
Ja spokojnie pobieram 2 lub 3 kontenery a zestaw zazwyczaj waży blisko 60 ton. Możliwe? Tak- pracuję w Geteborgu i na szczęście do Polski przyjeżdżam tylko osobówką:) Pozdrawiam Polskich kierowców i podziwiam za stalowe nerwy które w tym kraju są napewno potrzebne.
- 1 2
-
2013-12-12 12:28
Ten uzasadniony przypadek dopuszczający DMC pojazdu członowego 44t, to ciągnik trzyosiowy + trzyosiowa naczepa. (1)
Oczywiście tylko w wypadku transportu kontenera
- 0 2
-
2013-12-12 16:23
150 km od miejsca destynacji lu b do zapomniałeś dodać
- 0 0
-
2013-12-12 12:30
wojewoda sie osmieszyl (2)
co ten politykier stachurski z PZRP wygaduje...ciekawe czy sam to wymyslił czy mu ktos moze z wszechwiedzacej ITD podpowiedział. kuzwa co za kraj... wstyd ze takie glupoty klepią w mediach ludzie ktorzy pija wodke za nasze pieniadze
- 2 2
-
2013-12-12 13:27
(1)
co tam?Gul skoczył wsiokowi że na dwa razy gnojowicę wozić trzeba będzie?
- 0 1
-
2013-12-12 16:39
nie skoczył
skacze raczej takim zielonym osłom jak ty prostaku zyjący za publiczną jałmużnę
- 1 0
-
2013-12-12 12:33
Tiry na tory , pociagi na statki , statki na samoloty
i problem rozwionzany
- 4 0
-
2013-12-12 13:00
buahahahah
to i tak nic nie da :) z portu wyjeżdżają dwa TIR'y a za portem robi się z niego jeden :P:P
- 1 2
-
2013-12-12 14:42
jeden TIR
jeden TIR niszczy nasze wspaniałe autostrady jak milard samochodów osobowych
ciekawe że w Holandii mają autostrady z 10 ton wyższą DMC
my budujemy drogo i .....
transport ciężki przerzućmy na balony- 1 0
-
2013-12-12 16:28
dzisiaj biorę
Taka jedną dwudziestkę elegancką z dct 26 ton kamienia to muszę u kaszuby dołożyć chociaż 10 ton na przód dla równowagi inaczej jak popada nie ruszę zrozumcie mnie !
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.