- 1 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (107 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (67 opinii)
- 3 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (47 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (97 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch miast (50 opinii)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (211 opinii)
Przenosiny dla rozwoju
- Dostaliśmy unijne pieniądze na projekt dotyczący południkowych sieci transportowych, w ramach którego będą wykonywane prace studialne dotyczące nowego terminalu promowego - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Pomogą one potem portowi w pozyskaniu pieniędzy na tę inwestycję.
Dodatkowe środki się przydadzą, gdyż budowa nowego terminalu nie będzie tania, będzie on jednak konieczny dla dalszego rozwoju portu.
- Patrząc przez pryzmat rozwoju portu w perspektywie najbliższych kilkunastu lat, chcemy bardzo intensywnie rozwijać pewne obszary działalności - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Portu Gdynia. - W szczególności chodzi nam o działalność kontenerową, ro-ro i promową, choć nie zapominamy oczywiście o innych rzeczach, które mogą nam przysporzyć dochodów i miejsc pracy.
Jeszcze do niedawna wszystkie trzy priorytetowe rodzaje działalności były realizowane w jednym miejscu, w bazie na Obłużu. W 2001 roku udało się wyprowadzić stamtąd ro-ro. To jednak nie wystarczy.
- Nie ulega wątpliwości, że ruch kontenerowy będzie się rozwijał - mówi Janusz Jarosiński. - W ubiegłym roku mieliśmy dwudziestoprocentowy przyrost ilości kontenerów. W tym roku będzie podobnie, osiągniemy rekordowy wynik w całej historii gdyńskiego portu. Istnieje niebezpieczeństwo, że wrótce będzie potrzeba większej ilości miejsca pod place składowe, linię cumowniczą. Jednocześnie chcemy stwarzać warunki rozwoju dla ruchu promowego, a w tym miejscu, gdzie znajduje się obecnie terminal, tego się robić nie da. Stąd pomysł przenosin bliżej śródmieścia.
Nowy terminal ma powstać przy nabrzeżu Polskim, w okolicach dawnego dworca morskiego. Na inwestycję, której koszt szacowany jest na kilkadziesiąt milionów złotych, przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej kilka lat (mówi się o roku 2008). Niemniej przygotowania już trwają i nie są to tylko wspomniane na wstępie prace studialne.
- Ważne jest dobre przyotowanie infrastruktury drogowej, stąd są już zlecone prace projektowe jeśli chodzi o ul. Polską, a w przyszłym roku powinna już się zacząć modernizacja ul. Janka Wiśniewskiego - mówi Janusz Jarosiński. - W nowym miejscu będzie miejsce na stworzenie więcej niż jednego stanowiska promowego, chcemy by były dwa, a później trzy.
W obliczu planowanych przenosin nieco mogą dziwić inwestycje w obecny terminal promowy na Obłużu, który niedawno przeszedł gruntowną modernizację, zbudowano nowy "rękaw", a wkrótce powstanie nowa, dwupoziomowa rampa.
- Patrząc na nasze inwestycje i stopy ich zwrotu, to do momentu przeniesienia nakłady się zwrócą - zapewnia Janusz Jarosiński.
Opinie (171)
-
2005-01-06 13:37
Teraz to juz naprawde koniec....
Nie moglem sobie odmowic wyslania tego postu na zakonczenie naszej pasjonujacej dyskusji....
Napisales, ze "Nic nie weryfikowałem,od początku twierdziłem,że 60% największych firm Pomorza ma siedziby w Gdańsku,Gdańsk ma 460 tys.mieszkańców,czyli stanowi jakieś 20% populacji Pomorza,ale duzych firm ma 60%,czyli 300 % normy,jesteś żałosny." skomentuj wiec swoja wczesniejsza wypowiedz, ktora tu dla porzadku przytaczam:
"To dobrze, że macie chociaż Prokom
Nie zmienia to faktu,że największa firma z siedzibą w Gdyni to hurtownia piwa,porównując duże firmy w Gdańsku i Gdyni,bijemy Was na głowę w stosunku 4:1,tylko nic nie pisz,że Gdańsk jest 2x wiekszy,jest większy dokładnie o 80%,a dużych firm ma 4x więcej,tłumoku z nad Kaczej rzeki.
Autor: Jaco 2005-01-03 15:58" - stoi jak wol - 80%.......
Co do rentownosci Naftoportu - smiem watpic czy rzeczywiscie sa tacy wspaniali - podejrzewam, ze pracownicy hurtowni piwa z Gdyni moga byc od nich lepsi jesli przeliczylbys wielkosc przychodu przypadajaca na jednego zatrudnionego.
pozdrawiam- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.