- 1 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (35 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (151 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (435 opinii)
- 4 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (23 opinie)
- 5 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (65 opinii)
- 6 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (93 opinie)
Przenosiny dla rozwoju
- Dostaliśmy unijne pieniądze na projekt dotyczący południkowych sieci transportowych, w ramach którego będą wykonywane prace studialne dotyczące nowego terminalu promowego - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Pomogą one potem portowi w pozyskaniu pieniędzy na tę inwestycję.
Dodatkowe środki się przydadzą, gdyż budowa nowego terminalu nie będzie tania, będzie on jednak konieczny dla dalszego rozwoju portu.
- Patrząc przez pryzmat rozwoju portu w perspektywie najbliższych kilkunastu lat, chcemy bardzo intensywnie rozwijać pewne obszary działalności - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Portu Gdynia. - W szczególności chodzi nam o działalność kontenerową, ro-ro i promową, choć nie zapominamy oczywiście o innych rzeczach, które mogą nam przysporzyć dochodów i miejsc pracy.
Jeszcze do niedawna wszystkie trzy priorytetowe rodzaje działalności były realizowane w jednym miejscu, w bazie na Obłużu. W 2001 roku udało się wyprowadzić stamtąd ro-ro. To jednak nie wystarczy.
- Nie ulega wątpliwości, że ruch kontenerowy będzie się rozwijał - mówi Janusz Jarosiński. - W ubiegłym roku mieliśmy dwudziestoprocentowy przyrost ilości kontenerów. W tym roku będzie podobnie, osiągniemy rekordowy wynik w całej historii gdyńskiego portu. Istnieje niebezpieczeństwo, że wrótce będzie potrzeba większej ilości miejsca pod place składowe, linię cumowniczą. Jednocześnie chcemy stwarzać warunki rozwoju dla ruchu promowego, a w tym miejscu, gdzie znajduje się obecnie terminal, tego się robić nie da. Stąd pomysł przenosin bliżej śródmieścia.
Nowy terminal ma powstać przy nabrzeżu Polskim, w okolicach dawnego dworca morskiego. Na inwestycję, której koszt szacowany jest na kilkadziesiąt milionów złotych, przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej kilka lat (mówi się o roku 2008). Niemniej przygotowania już trwają i nie są to tylko wspomniane na wstępie prace studialne.
- Ważne jest dobre przyotowanie infrastruktury drogowej, stąd są już zlecone prace projektowe jeśli chodzi o ul. Polską, a w przyszłym roku powinna już się zacząć modernizacja ul. Janka Wiśniewskiego - mówi Janusz Jarosiński. - W nowym miejscu będzie miejsce na stworzenie więcej niż jednego stanowiska promowego, chcemy by były dwa, a później trzy.
W obliczu planowanych przenosin nieco mogą dziwić inwestycje w obecny terminal promowy na Obłużu, który niedawno przeszedł gruntowną modernizację, zbudowano nowy "rękaw", a wkrótce powstanie nowa, dwupoziomowa rampa.
- Patrząc na nasze inwestycje i stopy ich zwrotu, to do momentu przeniesienia nakłady się zwrócą - zapewnia Janusz Jarosiński.
Opinie (171)
-
2004-12-29 12:50
no i gdyby nie port - Gdynia nadal byłaby zwykłą wiochą, mniejszą niż Sopot, ale historia zadecydowała inaczej.
Ale jeszcze raz zapytam:
czy ktoś jest normalny, że w centrum miasta chce budować bazę kontenerową?
Równo dobrze można postawić też tam rafinerię, może się wciśnie.
Wkurza mnie to gdy jakiś dupek się napije, a potem w pijackim widzie tworzy super-głupoty- 0 0
-
2004-12-29 12:57
Bolo
W jakim centrum? Przeciez w artykule jest wyraznie napisane, ze ma byc blizej centrum a nie w nim samym. N.b. Polskie to jeszcze nie scisle centrum miasta. Centrum dopiero sie zaczyna od Slaskiego.
- 0 0
-
2004-12-29 13:23
Mag - super
No może pomyliłem się o ca. 1 km.
"Ważne jest dobre przyotowanie infrastruktury drogowej, stąd są już zlecone prace projektowe jeśli chodzi o ul. Polską, a w przyszłym roku powinna już się zacząć modernizacja ul. Janka Wiśniewskiego" - więc dowóz kontenerów TIR-ami????? Paranoja, no chyba, że Kurylczyk wybuduje autostradę przez centrum Trójmiasta.
Zamiat pomyśleć o rozbudowie obecnej bazy, wymyśla się proch.
Mam nadzieję, że skończy się tylko na projekcie /nota bene za który ktoś zgarnie kasę/
a pozostaną plany podobne do tych jak w epoce tow. Gierka jeden mądry chciał budować stocznię na Stogach.- 0 0
-
2004-12-29 13:55
bolo
"A prałata do Gdynia może Gdańskowi pozazdrościć" -
Człowieku odstaw te leki które bierzesz, bo zaczynasz bredzić. Pozazdrościć pedofila? A ten ołtarz to szczyt kiczu niczym z cygańskiego pałacu.
Gdzie wyczytałeś że terminal kontenerowy ma być w centrum?
Masz problemy z rozumieniem słowa pisanego ? Planowane jest wybudowanie terminala promowego przy nab. francuskim obok Dworca Morskiego - tam skąd odchodził polski transatlantyk 'Batory'.- 0 0
-
2004-12-29 13:59
A przykład wspaniale prosperującego terminala masz w gdańsku na westerplatte - po nabrzeżu i budynku wybudowanym za ciężką kasę hula wiatr.
- 0 0
-
2004-12-29 14:28
Don vito
Nie wyczuwasz sarkazmu bola w sprawie amber-ołtarza.
- 0 0
-
2004-12-29 14:32
enteligentny vito wziął to na poważnie:)
ROTFL
- 0 0
-
2004-12-29 14:35
Olis
nie przejmuj się, Don de vito rozumuje w schematyczny sposób.
Jak ma być 2+2 to musi być dokładnie 4 i pół bez rezerwy!
a dla mnie może być 4 z VAT-em
Don vito
ja o ile dobrze znam Gdynię i patrzę na plan tegoż miasta, to centrum obejmuje również dworzec morski
No a ty i reszta twierdzicie że jest to skrzyżowanie Świętojańskiej z 10 lutego.
No jak tak, to centrum jest super!- 0 0
-
2004-12-29 14:36
Bolo - przeczytaj raz jeszcze artykul,
ktory tak nieudolnie probujesz komentowac. Napisane jest w nim, ze przenosiny blizej centrum planowane sa dla terminalu promowego....
na twoje usprawiedliwienie mozna policzyc fakt, iz tresc tego artykulu jest troszke nieprzejrzysta ;-)
Aha, czytanie tekstu bez zrozumienia nazywamy analfabetyzmem funkcjonalnym.- 0 0
-
2004-12-29 14:43
Adwersarze
To ja tak dla rozładowania napięcia.
Wyobraźcie sobie kanał portowy kończący się na Pl. Kaszubskim i zacumowany tam prom lubo tyż statek pasażerski równolegle do osi Świętojańskiej. Wieczór, pełne oświetlenie...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.