- 1 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (66 opinii)
- 2 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (53 opinie)
- 3 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (174 opinie)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (40 opinii)
- 5 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (447 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
Przenosiny dla rozwoju
- Dostaliśmy unijne pieniądze na projekt dotyczący południkowych sieci transportowych, w ramach którego będą wykonywane prace studialne dotyczące nowego terminalu promowego - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Pomogą one potem portowi w pozyskaniu pieniędzy na tę inwestycję.
Dodatkowe środki się przydadzą, gdyż budowa nowego terminalu nie będzie tania, będzie on jednak konieczny dla dalszego rozwoju portu.
- Patrząc przez pryzmat rozwoju portu w perspektywie najbliższych kilkunastu lat, chcemy bardzo intensywnie rozwijać pewne obszary działalności - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Portu Gdynia. - W szczególności chodzi nam o działalność kontenerową, ro-ro i promową, choć nie zapominamy oczywiście o innych rzeczach, które mogą nam przysporzyć dochodów i miejsc pracy.
Jeszcze do niedawna wszystkie trzy priorytetowe rodzaje działalności były realizowane w jednym miejscu, w bazie na Obłużu. W 2001 roku udało się wyprowadzić stamtąd ro-ro. To jednak nie wystarczy.
- Nie ulega wątpliwości, że ruch kontenerowy będzie się rozwijał - mówi Janusz Jarosiński. - W ubiegłym roku mieliśmy dwudziestoprocentowy przyrost ilości kontenerów. W tym roku będzie podobnie, osiągniemy rekordowy wynik w całej historii gdyńskiego portu. Istnieje niebezpieczeństwo, że wrótce będzie potrzeba większej ilości miejsca pod place składowe, linię cumowniczą. Jednocześnie chcemy stwarzać warunki rozwoju dla ruchu promowego, a w tym miejscu, gdzie znajduje się obecnie terminal, tego się robić nie da. Stąd pomysł przenosin bliżej śródmieścia.
Nowy terminal ma powstać przy nabrzeżu Polskim, w okolicach dawnego dworca morskiego. Na inwestycję, której koszt szacowany jest na kilkadziesiąt milionów złotych, przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej kilka lat (mówi się o roku 2008). Niemniej przygotowania już trwają i nie są to tylko wspomniane na wstępie prace studialne.
- Ważne jest dobre przyotowanie infrastruktury drogowej, stąd są już zlecone prace projektowe jeśli chodzi o ul. Polską, a w przyszłym roku powinna już się zacząć modernizacja ul. Janka Wiśniewskiego - mówi Janusz Jarosiński. - W nowym miejscu będzie miejsce na stworzenie więcej niż jednego stanowiska promowego, chcemy by były dwa, a później trzy.
W obliczu planowanych przenosin nieco mogą dziwić inwestycje w obecny terminal promowy na Obłużu, który niedawno przeszedł gruntowną modernizację, zbudowano nowy "rękaw", a wkrótce powstanie nowa, dwupoziomowa rampa.
- Patrząc na nasze inwestycje i stopy ich zwrotu, to do momentu przeniesienia nakłady się zwrócą - zapewnia Janusz Jarosiński.
Opinie (171)
-
2004-12-29 11:47
a co powiecie na to moi mili?
"Najwięcej dla Polski w 2004 roku zrobił Roman Giertych - uważa tak 16% Internautów Wirtualnej Polski. Po 14% uważa, że Ci najbardziej zasłużeni to: Jan Rokita oraz Lech i Jarosław Kaczyńscy. 15% uważa, że najwięcej zrobiła osoba spoza zaproponowanej listy."
ta osoba zpoza listy to pewnie ja:)- 0 0
-
2004-12-29 11:53
Olis
Hala widowiskowa - paranoja Adamowicza i paru innych głupoli. Tu akurat Szczurek ma rację - finansować badziewie, a ponoć jeszcze ma być rozbudowany stadion lechii. Więc z tą halą to już zupełnie kretyński pomysł.
No, ale może chodzi o pomnik i potem nazwą
"Cyrk widowiskowo-cyrkowy im. prezydenta A."!
Bielt wspólny, elektroniczny, czy jak mu tam - rzecz absoutnie nie do realizaci, chociażby ze względu że chodzi o 3 miasta i o problem kto i ile dorzuci. A jak jeszcze do tego podwiązać SKM, to wyjdzie zupełny koktajl mołotowa.
Na razie SKM sobie dobrze radzi i chyba wychodzi na swoje, więc w gówno pchać się nie będzie.
A z resztą - v-ce ministrantem ds infrastruktury został niejaki Kurylczyk i on załatwi ... na cacy i bez mydła.
Najdroższą autostradę w Europie ... do nikąd!
A prałata do Gdynia może Gdańskowi pozazdrościć, postawi taki ołtarz, że z Helu go będzie widać.
No, chyba że Szczurek wpadnie na pomysł coby na Kamiennej Górze postawić 400-metrowy krzyż- 0 0
-
2004-12-29 11:56
kancik
Nie oceniam kto ma rację (chociaż swoje zdania "na temat" mam). Przytaczam to o czym wróble ćwierkają, bo oficjalnie nikt tego nie powie (poprawność polityczna).
Płatne parkowanie - akurat ja jestem za. Co ma parkowanie do polityki ? Ano ma. Bo jeżeli w Gdyni może być bezpłatnie to dlaczego w Gdańsku i Sopocie trzeba płacić ?
Woda na młyn lobby samochodowego i radnych opozycji. I z tego musi się Jacuś i Pawcio tłumaczyć w prasie i w radach miast. Jest powód żeby nie kochać Szczurka ? Jest.- 0 0
-
2004-12-29 11:58
dwie sroki za ogon i sześć kucharek
te pieniążki co poszły w "prace studialne" nad halą mógł jajacus wywalic w molo z lepszym pozytkiem
teraz nie ma mola nie ma hali a i reelekcja po takich skutkach rządzenia jakby bardziej w oddali sie jawi...- 0 0
-
2004-12-29 12:05
A wiec
Kolega Jaco jak zwykle sie mUndrzy oczywiscie zapominajac o istotnych rzeczach. A jak myslisz Jaco dlaczego Gdynia remontuje i dba o terminale? Po to, zeby wlasnie te linie promowe przyciagnac do siebie. Myslisz, ze w tych czasach jakas inna linia promowa niz Polferries chcialaby odplywac z Nowego Portu?
Kolega kancik, zas zwyczajnie lamentuje. Nie jest wcale tam zle moj drogi. To nie Warszawa i nadajacych sie na zlom blachosmrodow nie ma az tak duzo. To, ze parkowanie w Gdyni jest bezplatne to wlasnie otwarta reka wladz dla was samochodziarze-narzekacze. Tak wiec miasto pomimo, ze stawia glownie na komunikacje miejska, nie utrudnia wam zycia. Platne parkowanie mozna by zrobic, ale jedynie pod warnunkiem scislego centrum a nie tak beznadziejnie jak w Gdansku, ze nawet na zadupiach trzeba placic za parkowanie.- 0 0
-
2004-12-29 12:06
Bolo
"Hala widowiskowa - paranoja Adamowicza i paru innych głupoli. Tu akurat Szczurek ma rację "
I wypada dodać, że podatki zasilą gdański i ew. sopocki budżet. Jaki interes ma mieć z hali Gdynia ?
Chyba taki, że Szczurek każe kibicom gdyńskich klubów jeździć na zawody do Gdańska. Miła perspektywa.- 0 0
-
2004-12-29 12:10
nie ma hali i z pół mola
ciężka jacusiowa dola- 0 0
-
2004-12-29 12:12
"I wypada dodać, że podatki zasilą gdański i ew. sopocki budżet"
czekaj tatka podatka:)- 0 0
-
2004-12-29 12:29
Olis
Ta konkurencja zaczęła się praktycznie w momencie rozpoczęcia budowy portu w Gdyni,Gdańsk ma swoje mocarstwowe ambicje i na bank nie ustąpi,zresztą na dzień dzisiejszy Gdańsk potrzebuje wielkich pieniędzy,dużych inwestycji,jest coraz bardziej zdeterminowany na to aby każda potencjalna złotówka,która mogłaby zostać zainwestowana faktycznie została wydana w GD,stąd ten dywanik,Dwór Artusa itp.przed inwestorem z DCT,zresztą każde miasto rozkładałoby dywanik przed firmą,która chce zostawić w mieście 500 mln dolarów,sąsiedzi zza Kamiennego Potoku też nie odpuszczą,bo ich również rozpiera ambicja.Pewnie takich przykładów konkurencji znalazłoby się więcej:choćby dwa Parki Technologiczne,Festiwal Filmów Fabularnych,który stoi ością w gardle Gdańskowi,gdy wręczają Gdańskie Złote Lwy w Gdyni,Miedzynarodowe Targi Gdańskie-tutaj akurat doszło do połączenia,od 1989 trwa ostra rywalizacja o lokalizacje dla inwestycji,pamiętasz World Trade Center i Europartenariat,pamiętasz pomysł tworzenia w Gdyni uniwersytetu,sic,nie mam czasu sięgać głębiej pamiecią,ale na pewno tych przypadków znalazłoby sie dużo więcej.Czyja to wina Pawła czy Wojciecha?A może to historia taki właśnie napisała scenariusz i oba miasta,które niby wraz z Sopotem stanowią jedno miasto skazane są na konkurowanie między sobą?
- 0 0
-
2004-12-29 12:35
budowa portu w gdyni nie była konkurencją ale koniecznością
nie chcielismy uzależniac sie od niezbyt przychylnego nam senatu wolnego miasta o orientacji politycznej i gospodarczej raczej niezbyt przychylnej Polsce
po 1933 okazało sie że mielismy racje a gdynia stała sie naszą sztandarową inwestycją i strzałem w dziesiątke- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.