- 1 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (100 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (66 opinii)
- 3 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (41 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (97 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch miast (50 opinii)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (210 opinii)
Przenosiny dla rozwoju
- Dostaliśmy unijne pieniądze na projekt dotyczący południkowych sieci transportowych, w ramach którego będą wykonywane prace studialne dotyczące nowego terminalu promowego - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Pomogą one potem portowi w pozyskaniu pieniędzy na tę inwestycję.
Dodatkowe środki się przydadzą, gdyż budowa nowego terminalu nie będzie tania, będzie on jednak konieczny dla dalszego rozwoju portu.
- Patrząc przez pryzmat rozwoju portu w perspektywie najbliższych kilkunastu lat, chcemy bardzo intensywnie rozwijać pewne obszary działalności - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Portu Gdynia. - W szczególności chodzi nam o działalność kontenerową, ro-ro i promową, choć nie zapominamy oczywiście o innych rzeczach, które mogą nam przysporzyć dochodów i miejsc pracy.
Jeszcze do niedawna wszystkie trzy priorytetowe rodzaje działalności były realizowane w jednym miejscu, w bazie na Obłużu. W 2001 roku udało się wyprowadzić stamtąd ro-ro. To jednak nie wystarczy.
- Nie ulega wątpliwości, że ruch kontenerowy będzie się rozwijał - mówi Janusz Jarosiński. - W ubiegłym roku mieliśmy dwudziestoprocentowy przyrost ilości kontenerów. W tym roku będzie podobnie, osiągniemy rekordowy wynik w całej historii gdyńskiego portu. Istnieje niebezpieczeństwo, że wrótce będzie potrzeba większej ilości miejsca pod place składowe, linię cumowniczą. Jednocześnie chcemy stwarzać warunki rozwoju dla ruchu promowego, a w tym miejscu, gdzie znajduje się obecnie terminal, tego się robić nie da. Stąd pomysł przenosin bliżej śródmieścia.
Nowy terminal ma powstać przy nabrzeżu Polskim, w okolicach dawnego dworca morskiego. Na inwestycję, której koszt szacowany jest na kilkadziesiąt milionów złotych, przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej kilka lat (mówi się o roku 2008). Niemniej przygotowania już trwają i nie są to tylko wspomniane na wstępie prace studialne.
- Ważne jest dobre przyotowanie infrastruktury drogowej, stąd są już zlecone prace projektowe jeśli chodzi o ul. Polską, a w przyszłym roku powinna już się zacząć modernizacja ul. Janka Wiśniewskiego - mówi Janusz Jarosiński. - W nowym miejscu będzie miejsce na stworzenie więcej niż jednego stanowiska promowego, chcemy by były dwa, a później trzy.
W obliczu planowanych przenosin nieco mogą dziwić inwestycje w obecny terminal promowy na Obłużu, który niedawno przeszedł gruntowną modernizację, zbudowano nowy "rękaw", a wkrótce powstanie nowa, dwupoziomowa rampa.
- Patrząc na nasze inwestycje i stopy ich zwrotu, to do momentu przeniesienia nakłady się zwrócą - zapewnia Janusz Jarosiński.
Opinie (171)
-
2004-12-29 07:34
najlepiej terminal kontenerowy umiejscowić na Skwerze Kościuszki, przynajmniej podniesie to atrakcyjność turystyczną tego miejsca. I uruchomić komunikację niskopodłogową
A swoją drogą
zbudowno terminal w miejscu gdzie on jest bo tam było najwięcej miejsca. Do tego dobudowano niedokończoną słynną estakadę...
a właśnie, lepiej zbudować terminal w nowym miejscu niż dokończyć estakadę
No to się zastanawiam jak te kontenery będą tam jechały?
10 lutego czy Starowiejską?
a może linia kolejowa przez centrum Gdyni?
Na całym świecie do baz kontenerowych 80% ładunku dojeżdża koleją. W Gdyni będzie inaczej.
Brawo! Niech żyje Wielki Mag!- 0 0
-
2004-12-29 07:38
estakada prosto w las...
... i nachalna szczurkowa propaganda od której głowa normalnym ludziom pęka
a nasze ścieżki rowerowe, panie szczurek? Może przejedź się pan do Gdańska i zobacz pan jak to robią w europejskim mieście- 0 0
-
2004-12-29 08:24
"A ja sobie otworzyłem Wyborczą-Trójmiasto i widzę rozpieprzone molo"
a ja ci mówie jak zepsułeś to napraw bo bedzie źle:)- 0 0
-
2004-12-29 08:30
gallux
To nie ja to kroniki
- 0 0
-
2004-12-29 08:32
I bardzo dobrze, że chcą przenieść. To co jest teraz od początku wyglląda jak prowizorka... no może po ostatnich remontach juz nie dokońca, ale i tak ten terminal z tego co pamiętam miał być tylko "na chwilę".
- 0 0
-
2004-12-29 08:33
Korniki - bleee czeski błąd
- 0 0
-
2004-12-29 08:42
to nie same korniki:)
to sopockie tsunami:)
temat dla sopociaka raczej niewesoły ale mnie to raczej nie smuci
koń i prezydent mają dużą głowę to niech sie martwią
to sopockie molo porozbijane na kawałki to obraz sopockiego stanu rzeczy:)
w lecie jeszcze jeszcze ale po sezonie na tym zadupiu jedynie pijackie imprezy nazywane "młodzieżowowo artystycznymi" ozywiają nad ranem sopockie rewiry- 0 0
-
2004-12-29 09:15
Dziwny ten artykul.Z jednej strony prawie euforia ,ze nowy terminal wzrost ilosci przeprawy a potem ze dopiero za trzy lata i nawet nie wiadomo czy za trzy lata poczatek budowy,czy zakonczenie prac budowlanych. Dotego niezrozumialy poczatek artykulu,gdzie wladze Gdyni chca dac pieniadze dla Port-u aby uzyskal fundusze.Trochr nirlogiczne no chyba,ze Miasto ma duze udzialy w MPG i udziela wsparcia w taki sposob.Jednak to bzdura bo BTC nabyli bodajze rok temu filipinczycy i dlatego ten wzrost przeladunkow.
Ale zeby nie zapeszac bylpby fajnie gdybyten terminal powstal bez powodowania skutkow ubocznych dla jak problemy transportowe.
Chcialbym czesciej czytac o podobnych inwestycjach,ale nistety widze,ze haslaw stylu Otwarte Miasto itp nie przynosza wymiernych skutkow ekonomicznych jak bylo w zalozeniu programu .- 0 0
-
2004-12-29 09:44
przenoszą ten terminal co go niedawno rozbudowywali i cieszyli się że taki piękny?
- 0 0
-
2004-12-29 10:02
jak tam połączenie promowe Gdansk-Kopenhaga ?
jak zwykle w Gdansku kompletna porazka....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.