• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu

Szymon Zięba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej. Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej.

Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy twoim zdaniem zwiększyły się korki po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Przesuń aby
porównać

Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.

Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza



- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza



To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.

Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.

Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. UphagenaMapka i przy al. GrunwaldzkiejMapka.

Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
  • przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
  • zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena


Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.

Ankieta od radnych z Aniołków



Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".

  • W ankiecie Trojmiasto.pl zdecydowana większość osób zagłosowała za przywróceniem "starej" organizacji ruchu.
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.

Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.

Opinie (562) ponad 20 zablokowanych

  • to miasto to kraina absurdów (14)

    na razie niewiele osób o tym wie, ale wkrótce wiele osób wytrzeszczy oczy ze zdumienia.
    Na Stogach na skrzyżowaniu ulicy Stryowskiego i Sówki zrobiono wyniesienie dla pieszych. Nie żaden leżący policjant tylko chodnik w poprzek ulicy. To jest głowna ulica do stoczni Wisła, do zbiorników paliwowych i dzielnicy Górki Zachodnie. Po tym będą przejeżdząc cięzkie samochody. To się rozleci tak jak przystanki na Przeróbce w dwa tygodnie.
    I kwestia najwazniejsza. Po tym też będą musiały jeździc karetki z chorymi ludżmi.
    Coraz częściej myslę, że decyzje dotyczące miasta nie są podejmowane w UM ale przez pacjentów szpitala na Srebrnikach

    • 48 8

    • Czas się nauczyć, że miasto jest dla pieszych (9)

      a samochody się z konieczności toleruje.

      • 5 17

      • zawież matkę rowerem do szpitala jak zawału dostanie bo samochody są bee (8)

        • 18 4

        • szkoda, że tłumoków też trzeba tolerować (7)

          Czytać nie nauczyli? ze zrozumieniem?
          przecież pisałem o konieczności.

          A samochodziarze zawsze drą japę, jakby codziennie zawałowców do szpitali wozili...

          • 2 12

          • a bez epitetów nie nauczyli dyskutowac? (6)

            czy jakis uraz do samochodziarzy po 30 oblanym egzaminie na prawko?
            Acha
            i nie jestem tylko samochodziarzem, dostrzegam także dostrzec innych uzytkowników ruchu,
            Może zobaczmy jak to robią na swiecie, a nie zawsze po swojemu i bez sensu

            • 7 1

            • Ach, te enuncjacje z 30 podejściem... (5)

              Do Was wszystkich trzeba z batem albo z kałachem. Po dobroci to wam zawsze krzywda. Zawsze macie do przewiezienia babcię do szpitala, pół przedszkola, betoniarkę albo wyposażenie całej serwerowni. I zawsze szybko, ale bezpiecznie.

              A jak ktoś z azjatycką dziczą próbuje porządek zrobić, zaraz kwik jak w chlewie.

              • 2 7

              • bo moj drogi chamie (1)

                na tym polega idea drogi publicznej, że trzeba przewidziec karetkę, betoniarkę , autobus i straz pożarną. A nie tylko rowerek.
                Poza tym widzę , że masz jakies potrzeby sadystyczne, ale tu już ci nie pomogę

                • 4 1

              • A gdzie ty na zdjęciach widzisz te wszystkie wymienione pojazdy?

                ja ich nie widzę.

                • 1 3

              • (2)

                Rozumiem, że temu że tam jeździ autobus miejski też zaprzeczasz? Od razu widać kto tu jest azjatycka dziczą.

                • 2 0

              • Autobus? (1)

                To 283 20 razy dziennie? I dla tych paru osób na krzyż w tym autobusie robić bałagan na głównym ciągu rowerowym?

                • 0 3

              • chyba nie zrozumiałes wątku który komentujesz

                zluzuj bokserki

                • 1 0

    • po co ma wjeżdżać tam ciężki sprzęt, są rurociągi - pozornie drogie (3)

      tylko Mietek za kółkiem koszty transportu sprowadza do benzyny i swojej kasy. A koszty to też dewastacja, hałas i spaliny. Dlatego w Europie samochodowy transport ciężki tylko na krótkich odcinkach.

      • 1 5

      • Stal do stoczni... (1)

        ...rurociągięm? Dobrze się Pan czuje?

        • 6 0

        • nie pytaj bo Ci zapropouje transport kadłuba lub arkuszy blach rowerem

          • 4 0

      • Tamtędy też jeździ autobus. Pasażerów też rurociągiem będziesz wysyłał? Durnota ludzi nie zna granic.

        • 5 0

  • jeszcze się nie zorientowaliście?

    Chodzi o bezpieczeństwo mieszkańców okolicznych willi w szczególności tych z statusem dyplomatycznym. Bezpieczeństwo szare życie nie jest ważne.

    • 12 8

  • Przywrócić stary kierunek jazdy a rowerzystom ustawić znaki STOP (10)

    tak jak ma to miejsce na moście na początku ul. Starogardzkiej (też jest tam ograniczona widoczność dla rowerzystów i pojazdów mechanicznych).

    • 27 17

    • To by było niezgodne z prawem (6)

      Na Starogardzkiej jest skrzyżowanie drogi dla rowerów z drogą dla samochodów. Tutaj jest wlot bocznej ulicy w główną, a droga dla rowerów biegnie razem z główną. Wedle prawa trzeba by postawić stop na całej Grunwaldzkiej.

      • 6 3

      • (2)

        a "wlot bocznej ulicy w główną" to nie skrzyżowanie?
        Proponuję lepiej nie udzielać się, a przepisów nie interpretować po swojemu.
        To, że droga dla rowerów biegnie obok "głównej" nie ma tu nic do rzeczy.

        • 2 7

        • nie skrzyżowanie

          bo nawet nie ma ciągłości nawierzchni jezdni. Kolega PJ robił razem z Szymonem?

          • 1 1

        • no właśnie ma. byłby to absurd nawet jak na polskie standardy

          ddr jest czescią drogi publicznej tej samej co jezdnia.

          • 2 3

      • (2)

        Na StarogRdzkiej nie ma skrzyzowania z droga rowerowa. Na wale leci chodnik z dopuszczonym ruchem rowerow

        • 4 0

        • nie, nie. To droga technologiczna. Ciekawe, jak wygląda tam interpretacja przepisów.

          • 1 1

        • ale jest przejazd dla rowerzystów

          co jest bezsensu ze znakiem stop. po co robić przejazd dla rowerzystów ze stopem? co autor miał na myśli? nie wiadomo. trochę abstrakcja wyszła

          • 1 0

    • Ile razy trzeba tłumaczyć, że jest to niezgodne z przepisami?

      Równie dobrze można by sobie postawić Stop na prawym pasie Grunwaldzkiej.

      • 5 2

    • Ciekawe rozwiązanie, stop na drodze z pierwszeństwem

      • 6 2

    • stop dla rowerzystow na starogardzkiej absurd niech policja sprawdzi 85 procent rowerzystow tego nie respektuje

      • 1 0

  • Rosną kontrowersje...

    Kontrowersje? Przecież odwrócenie ruchu to zwyczajna głupota.

    • 23 6

  • eee tam, jakoś to będzie.

    • 1 0

  • Po co tyle gadać? (3)

    Przywrócić do stanu pierwotnego i tyle. Dlaczego miastowe urzędasy robią nam Mieszkańcom pod górę??!!

    • 20 10

    • mnie zrobili w dół (1)

      • 2 1

      • Mnie też :)

        I mojej sąsiadce

        • 0 0

    • Nie mieszkańcom, tylko srodoblachom. Na piechotę dygajcie to zdrowo.

      • 1 0

  • Mądrością jest przyznanie się do nietrafionej decyzji. Może jednak powróćmy do poprzedniego rozwiązania z większym uwzględnieniem np. rowerzystów.

    • 7 2

  • Oficer rowerowy

    Ma zawsze rację koniec kropka. I nikt mu nie podskoczy.

    • 14 3

  • kontrowersje sobie mogą rosnąć (5)

    kogo to w tym mieście wolności interesuje.
    Mieszkańcy mają płacic za parkowanie we własnym mieście nawet w niedzielę.
    Mają płacić więcej za komunikację miejską, a w zamian likwiduje się linie i kursy
    Mają wdychać szadółkową bryzę, albo pyły z Nabrzeża Oliwskiego
    mogą stac w korkach
    jestem dumny z władz mojego miasta.

    • 26 9

    • za parkowanie we własnym mieście (4)

      jakieś akty własności byłbyś w stanie zaprezentować?

      • 4 5

      • byłbym (3)

        ale myslę, że to wladzom się funkcje mieszają.
        Prezydent to nie monarcha

        • 5 2

        • ależ się nie krępuj, czekamy (2)

          z przyjemnością się dowiem, że ktoś ma prawo do trawnika przy 3 maja albo Pohulance

          • 3 7

          • a z kim czekasz? (1)

            jest was wiecej, czy piszesz za wszystkich?
            Poza tym zawsze parkuję na parkingu. Nieładnie parkować na trawniku, popraw się.

            • 4 2

            • wszystkich zainteresuje udokumentowanie prawa do zostawienia swojego wozu w konkretnym miejscu

              poza swoim garażem czy podwórkiem.

              • 1 4

  • (1)

    co za bezczelne krytykanctwo
    flagę wielokolorową wciągać
    rydwan odkurzyć
    o Polskę i świat walczyć a nie sypać piach w rozpędzone koło postępu

    • 11 3

    • flagi tez nie chcą wciągać

      PIS czy PO jedna idea koryto plus

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane