• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu

Szymon Zięba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej. Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej.

Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy twoim zdaniem zwiększyły się korki po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Przesuń aby
porównać

Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.

Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza



- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza



To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.

Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.

Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. UphagenaMapka i przy al. GrunwaldzkiejMapka.

Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
  • przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
  • zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena


Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.

Ankieta od radnych z Aniołków



Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".

  • W ankiecie Trojmiasto.pl zdecydowana większość osób zagłosowała za przywróceniem "starej" organizacji ruchu.
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.

Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.

Opinie (562) ponad 20 zablokowanych

  • (10)

    Jeździłam tą drogą codziennie przez 5 lat - z Zaspy na uczelnię (PG) oraz do pracy z Zaspy do Centrum Gdańska. Jedyną uciążliwością był wyjazd z ul. Piramowicz na Al. Zwycięstwa, a konkretnie lawina rowerzystów przejeżdżająca o każdej porze dnia po ścieżce wzdłuż AL. Zwycięstwa. Dobrym rozwiązaniem było zakrzywienie ścieżki rowerowej, dzięki czemu jeden kierowca mógł "przeskoczyć" za ścieżkę i skupić się tylko na nadjeżdżających samochodach. Pierwszy krok - nie rozjechać rowerzystów, druki krok - bezpiecznie włączyć się do ruchu na al. Zwycięstwa. Jeżeli nie działa i kierowcy są nieogarnięci i nie potrafią się rozejrzeć... światła dla pieszych. Niestety. Jeśli jeden drugiemu nie umie ustąpić pierwszeństwa trzeba wymusić je w sposób sztuczny - światłami.

    • 43 8

    • (4)

      Z Zaspy na PG samochodem. Tacy wlasnie korkuja miasta

      • 14 11

      • Gdzie dzbanie wyczytałeś, że autorka jeździła samochodem? W poście nic na ten temat nie ma. (2)

        Motofobia - to się leczy.

        • 12 6

        • Jedyną uciążliwością był wyjazd z ul. Piramowicz na Al. Zwycięstwa (1)

          I rowerzystom to niby przeszkadza?

          najlepiej, gdy dzban od dzbanów wyzywa.

          • 5 2

          • Tak.

            • 0 0

      • Grupy defaworyzowane pieszo marsz!

        Największe korki były w soboty i niedziele w okolicach 7-8 rano jak wyjeżdżałam na uczelnię i ok. 20 jak z niej wracałam :) Jeśli po kilkunastu godzinach spędzanych na PG jeszcze powinnam dygać 32 minuty w jedną stronę podróżując tramwajem, niż 8 minut samochodem to przepraszam :D W czym masz problem? A od ilu kilometrów można się poruszać samochodem, jakie są wytyczne Wielmożnego Pana?
        A i od razu odpowiem na przyszłe pytanie skąd 32 minuty: z domu na przystanek 8 minut piechotą, w tramwaju 13 minut jazdy, potem 12-15 minut piechotą z przystanku na mój wydział. Pozdrawiam

        • 4 2

    • Zlikwidować tam wjazd w Grunwaldzką, na rzecz wjazdu następnego, bo kierowcy tam nawet kombinowali we dwóch z przodu i dwóch za nimi na ścieżce kiedyś. Rowerzysta może i 5 km/h jechać, jak nikt nie spojży w jego stronę to będzie kolizja.

      • 0 0

    • Trochę nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Piszesz, że kierowcy są nieogarnięci i nie potrafią się rozejrzeć, a światła proponujesz dla pieszych...

      • 0 1

    • Tyle czasu tam jeździłeś i nie zauważyłeś, że tak już tam jest poprowadzona droga rowerowa? (2)

      • 6 11

      • Codziennie przez 5 lat, a wcześniej niecodziennie przez 10 lat. (1)

        Przeczytałeś zbyt pobieżnie moją wypowiedź. Przytoczę: "Dobrym rozwiązaniem było zakrzywienie ścieżki rowerowej" Przecież napisałam, że to dobre. Tryb dokonany, czas przeszły. Tak, zauważyłam.

        • 11 2

        • Zwracam honor przeczytałem "byłoby"

          • 2 0

  • Czyli co

    kolejna akcja płatków śniegu, które są zdolne, chętne, odważne i nieegoistyczne, ale nie na tyle, żeby założyć rodzinę, spłodzić dzieci i zdać sobie sprawę, że samochód jest jednak niezbędny do życia? Mam DOŚĆ dyktatury tych ludzi. Jak jesteś taki chojrak, to zapraszam: zacznij żyć. Ożeń się, zacznij wychowywać dzieci. Pokaż, jaki jesteś cudowny. Wszyscy czekamy.

    • 2 5

  • Kierownik zamieszania (7)

    Zrobić barierki zwalniające rowerzystów jak są na przejściu w Jelitkowie na wysokości parkowej , przywrócić starą organizację i po problemie.

    • 54 12

    • Żadne barierki nie pomogą w tym, że 30% kierowców w d miała obowiązek obejrzenia się, czy nie nadjeżdża rower z Wrzeszcza (1)

      • 10 10

      • Więcej, niż połowa najpierw jedzie potem nasłuchuje, czy ktoś nie uderzy w bok.

        • 1 0

    • Zrobić murek zatrzymujący samochody i deptak, by nie smrodziły

      • 1 0

    • Pod warunkiem ze na grunwaldzkiej ( jezdni ) też będą barierki

      • 3 2

    • Może lepiej dla samochodów, może wtedy któryś by się rozejrzał.

      • 8 2

    • Tam są barierki dla rowerzystów i nic to nie dało

      Bo kierowcy patrzą tam tylko w lewo

      • 11 10

    • Ciekawe, że rowerzysta jadący 20 km/h jest niewidoczny, a samochód jadący 70 km/h już tak.

      • 11 8

  • A dlaczego tramwaje stoją w korku? (8)

    Bo znów kierowcy nie przestrzegają przepisów.

    • 30 56

    • Smrodoblachy zajeżdzające torowisko przy operze na pasie wyłączonym z ruchu są winni. Walnąć tam krawężnik i tramwaj przyjedzie.

      • 0 0

    • (3)

      Tam są dwa pasy, lewy na torowisku. Więc zgodnie z przepisami pojazdy jadą dwoma pasami.

      • 17 4

      • (2)

        to trzeba lewy zlikwidować dla samochodziarzy

        • 11 10

        • i wydłużyć korek ? (1)

          • 11 3

          • Zamknąć ulicę i zlikwidować korek raz na zawsze.

            • 7 0

    • Bo czekają na zakończenie remontu na Stogach

      • 1 0

    • gdyz auta stoja na drugim pasie , to proste jak budowa cepa

      • 3 0

    • Blokują tramwaje, rozjeżdżają rowerzystów,

      to oni są poszkodowani przecież.

      • 14 9

  • Zrobić buspas (5)

    Autobusy i tramwaje niech jadą bez korków. Samochody osobowe niech stoją w korkach. Ułatwienia dla samochodów to droga donikąd. I postulat kierowców autobusów i motorniczych zostanie spełniony.

    • 32 64

    • Osobówki niech jadą na około.

      • 0 0

    • Popieram buta kierowców jest straszna. Pędzili, wynuszaku pierwszeństwo, powodowało wypadki, ale cały swiat winny tylko nie oni smieszne

      • 5 2

    • proponuje zrobić buspas, wydzielone torowisko, DDR, Chodnik i cztery pasy w każdą stronę

      i co jeszcze ???

      • 2 3

    • gdzie tam buspas zrobić? byłeś tam kiedyś? (1)

      • 17 7

      • na torach tramwajowych....

        • 12 5

  • ...a urzędnicy swoje (28)

    Czy nie można byłoby zainstalować świateł przy wyjeździe z Piramowicza w Grunwaldzką, żeby zabezpieczyć rowerzystów (ktorzy zapier***ją ścieżką i na nic się nie oglądają?). zamiast korkować pół wrzeszcza?!?!

    • 425 50

    • rowerzystów (ktorzy zapier***ją ścieżką) (6)

      A może po prostu: rowerzystów jadących z pierwszeństwem, na których notorycznie je wymuszano? (zwłaszcza na tych jadących z Wrzeszcza do centrum, których nie raczyło się zauważać)

      • 40 86

      • Nie ma co się na smrodoblachy denerwować, przecież większość niedowidzi, niedosłyszy i nie umię jeździć zgodnie z przepisami.

        • 2 2

      • Tomasz J. i Roger J. (4)

        Przestańcie podporządkowywać cały świat rowerom. Większość ludzi nimi nie jeździ. Czy wasza krzycząca mniejszość może się łaskawie uspokoić?

        • 61 18

        • (1)

          Czyli co pod samochody trzeba wszystko ustawiać? Przecież najbardziej naturalnym sposobem przemieszczania jest chód lub bieg.

          • 7 8

          • Tak było ale zanim ludzie wyszli z jaskiń. Na wakacje też biegniesz z rodziną w góry?

            • 12 4

        • Tomasz W. i Agata L.

          To wierni wykonawcy poleceń rowerzystów w GZDiZ.

          • 8 5

        • Nie

          • 5 14

    • Trzeba zamknąć wyjazd w Grunwaldzką, nic więcej, by ten odcinek był bezpieczny od niedowidzących smrodoblachów.

      • 1 0

    • brzydko to nazwałeś... ale masz rację :) (4)

      tam aż się prosi o światła
      albo po prostu znak STOP dla rowerzystów

      • 12 6

      • Taki stop dla rowerów stoi przy klubie żeglarskim (2)

        Hestii. Kiedyś siedziałem tam na ławce obserwując rowerzystów. Przez pół godziny tylko jeden facet zauważył znak i się zatrzymał, reszta miała to w du...

        • 12 4

        • a widziałeś tam jakieś służby wlepiające mandaty ?

          • 0 0

        • Bo to byli kierowcy na rowerach, a jak powszechnie wiadomo kierowcy w Polsce są najlepsi i robią co chcą.

          • 1 4

      • A może by tak postawić znak STOP też dla kierowców na Grunwaldzkiej?

        Ten sam pomysł zaczyna brzmieć głupio, jak zamienisz rower na samochód, co?

        • 6 11

    • Ja bym zlikwidował ścieżkę dla rowerów (4)

      • 40 10

      • Radykalny krok ale bardzo dobry ale żeby nie było że jesteśmy ujami dla edałów to przenieśmy im tą ścieżkę gdzieś za miasto albo do lasu tam będą mogli wykrzykiwać swoje mądrości na drzewa i kamienie

        • 5 2

      • Super. Z przyjemnością wyjedziemy rowerami na Al. Zwycięstwa (2)

        Na pewno będziesz zachwycony.

        A tak przy okazji: wiesz, że w kierunku centrum już możemy się nią poruszać w zgodzie z przepisami?

        • 15 28

        • Ha! Niby gdzie? (1)

          A czy ty wiesz, że zgodnie z przepisami masz się poruszać po DDR, jeśli prowadzi w kierunku w którym jedziesz? W przepisach nie ma NIC na temat strony jezdni po której ta DDR się ma znajdować. Jeżeli obecna DDR byłaby jednokierunkowa w stronę Wrzeszcza, to wtedy miałbyś prawo jechać Zwycięstwa w kierunku Gd. głównego, ale jest dwukierunkowa i twoim obowiązkiem jest z niej korzystać.

          • 25 10

          • Niestety, mysiu pysiu, wk cię to bardzo, ale nie masz racji

            • 9 21

    • Chłopie (1)

      To jest główny rowerowy ciąg komunikacyjny Trójmiasta. To normalne, że jedzie się tam ze zwykłą rowerową prędkością, a nie rekreacyjnie 10 km/h, jak w Sopocie nad morzem. Proponujesz kolejne spowolnienie ruchu rowerowego, który już teraz traci kilkanaście minut na przerzucaniu z jednej strony alei Zwycięstwa/Grunwaldzkiej na drugą. Nie tędy droga. A pewnie zapiep**anie sporo ponad ograniczeń prędkości przez samochody Grunwaldzką już ci nie przeszkadza.

      • 17 35

      • Ja tam popieram zlikwidowanie tej pseudo ścieżki

        W zamian jeden z trzech pasów Alei Zwycięstwa można by zmienić w prawdziwą drogę dla rowerów. 3 pasy dla kopciuchow to jest zdecydowanie za dużo.

        • 5 9

    • no właśnie cały cyrk polega na tym, że wszystko odbywało się tam bez świateł

      tylko dlatego było płynnie

      • 5 1

    • spowolnić ruch

      szykany zwalniające ruch - rowerów i samochodów lepsze niż światła

      • 7 3

    • Nie trzeba świateł (4)

      Rowerzyści powinni uważać, kierowcy wyjeżdżający jeszcze bardziej. Ludzie, jesteśmy odpowiedzialni za własne czyny! Przecież urzędnicy nie zapewnią nam bezpieczeństwa.
      Przywrócić poprzednią organizację ruchu, skoro ta się nie sprawdziła i już.

      • 53 7

      • Ależ sprawdziła się (2)

        jest dużo bezpieczniej.

        • 12 46

        • Czyżby 3 osoby uważały, ze jest obecnie niebezpieczniej? (1)

          • 7 7

          • Nie, po prostu płaczą, że wszyscy nie chcą się podporządkować ich wyborom

            • 10 0

      • Poprzednia też się nie sprawdziła

        • 6 5

    • w przeciwieństwie do samochodów, które jeżdżą szybko, ale bezpiecznie

      i dzięki którym we Wrzeszczu nie ma już przejścia choćby przy Teatrze Miniatura.

      • 10 2

  • Rower to środek komunikacji dla ubogich rodem z Azji ;-) (2)

    Samochodzik to samochodzik jest wygodnie i szybko.
    Ludzie oszczędzają swój czas w przeciwieństwie do Dulkiewicz i Grzelaka, którzy tylko bija pianę w tym mieście. Niedorośli to sprawowanych urzędów.

    • 9 4

    • Czyli gimbusie europa zachodnia jest według ciebie uboga bo tam jest 1000 razy wiec ej rowerzystów w miastach (1)

      • 0 2

      • A samochodów jest pewnie 1000 razy mniej?!

        w tej Twojej Europie zachodniej

        • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Oczywste (15)

    Tramwaje teraz mają problem i również stoja w korku . Brawo urzędnicy. W dodatku zero pokory - to najgorsze ! Każdy może popełniać błędy ale trzeba podejmować decyzje korygujące jeśli zapadła zła decyzja . Ale nieee- wszytko gra !
    A na dodatek jeden z drugim będzie zachęcał mieszkańców do komunikacji a sami siedzą w blachosmrodach wystarczy zobaczyć parking przy UM.

    • 472 30

    • Błędy popełniali kierowcy... (3)

      I przez co najmniej kilka lat nie można ich było wyedukować, a teraz pretensje do urzędników, bo zdecydowali się na drastyczny krok...

      • 11 18

      • (2)

        Wszyscy kierowcy, czy tylko niektórzy? Czy jest gdzieś jakieś skrzyżowanie na którym nigdy, żaden kierowca nie popełnił błędu? To jest wytłumaczenie? Ukarać wszystkich kierowców, bo kilku jest takich, których wyedukować nie możemy, a jednak akceptujemy fakt, że są kierowcami? A rowerzyści nie popełniają błędów? Sporo jeżdżę po mieście na rowerze i codziennie widzę kilku, kilkunastu rowerzystów przejeżdżających gdzieś na czerwonym świetle. We Wrzeszczu, kawałek dalej, przy Konopnickiej, wiele razy widziałem jak rowerzysta wyjechał na czerwonym wprost pod samochód jadący z Jaśkówki... Czy nie powinni tam, w takim razie, zamknąć ścieżki rowerowej na tym odcinku?

        • 7 1

        • (1)

          Heh... kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle lub jadących powyżej dopuszczalnej prędkości też uświadczysz mnóstwo i zgodnie z Twoją logiką należy wtedy zamknąć wszystkie drogi. W omawianym punkcie problem jest taki, że wykonano szereg zmian, aby kierowcy błędów nie popełniali, ale bezskutecznie.

          • 1 1

          • Nie. To jest logika urzędników i tych którzy popierają takie rozwiązanie, więc chyba i Twoja. Ewidentnie nie zrozumiałeś tego co napisałem. Nie można karać wszystkich za to, że niektórzy popełniają błędy. Trzeba karać tych co je popełniają. Tylko że to wymaga pracy i jakiegoś wysiłku również intelektualnego i tu pojawia się problem. Jaki szereg zmian tam wykonano? Wywalono tylko publiczne pieniądze na nic niewnoszące, niczego niezmieniające dekoracje. Jechałeś kiedyś tamtędy autem, widziałeś to miejsce z perspektywy kierowcy? Jeśli rowerzysta nie zwolni w tym miejscu, to kierowca ma małe szanse zauważenia go w porę, bo z obu stron ma przysłonięty widok. A tak na marginesie, dużo więcej widzę rowerzystów przejeżdżających na czerwonym świetle, niż samochodów. Są takie miejsca gdzie prawie żaden rowerzysta się nie zatrzymuje, a nie kojarzę takich świateł, gdzie prawie wszystkie auta przejeżdżają na czerwonym. Procentowo rzecz ujmując to jest przepaść i pewnie w tym jest problem, bo jakby tam zamontowali światła to i tak by się rowerzyści nie zatrzymywali i nie dałoby się już zwalić winy na kierowców.

            • 1 1

    • Tramwaje teraz mają problem i również stoja w korku (6)

      jakoś właśnie 4 nr boczny 1023 przejechała z Wyspiańskiego do Opery w 2 minuty.
      Więc proszę sobie tramwajami gęby nie wycierać.

      • 11 36

      • może poczekaj do godzin szczytu? (5)

        • 24 2

        • 14:43. 5 o numerze 1033 przelatuje do Opery bez opóźnień. (2)

          A dziś piątek.

          • 4 13

          • Może to samolot był, a nie tramwaj?

            • 0 0

          • 15:31. 3 o numerze bocznym 1143 z Brzeźna przelatuje odcinek Wyspiańskiego - Opera w 2 minuty wobec 3 rozkładowych.

            2 numer 1037 ten sam odcinek jechała o 15:16 w 4 minuty, to samo 4 numer 1036 o 15:07. Tragedia!

            • 4 8

        • cóż, jak widać przyzwyczajenia pozostały, tylko zmienił się obiekt (1)

          kiedyś kierowcy uniemożliwiali przejazd rowerzystom, teraz zaczęli blokować tramwaje

          • 9 15

          • co tam tramwaje

            mi samolot blokowali

            • 9 2

    • Warto pamiętać co korkuje te tramwaje :) (1)

      No bo chyba nie inne pojazdy komunikacji miejskiej, ani nie piesi :)

      • 11 12

      • Wiadomo, że urzędasy

        • 3 1

    • To prawda

      Tramwaj już dawno powinien trafić jak to było w pierwotnych planach pod własny wiadukt przy SKM Politechnika i zniknąć z większej części Hallera od Opery do dzisiejszego wiaduktu.

      A póki to się nie stanie - wydzielić w godzinach szczytu pas dla tramwaju.

      1 tramwaj = 200 osób.
      Czyli tyle, ile w 100-150 samochodów.

      A często na tym odcinku jest więcej niż 1 tramwaj na raz.

      • 8 7

    • No przecież !!!

      Tylko głupi w czasie pandemii będzie jeździł w zatłoczonym na maksa tramwaju.

      • 16 3

  • Garby by sie przydały.

    "Podziwiam" wyobraźnię niektórych osób które za wszelką cenę chcąc się wykazać, co jakiś czas fundując nam różne niespodzianki. Czy ten ktoś lubi komuś robić na złość ? Stawiamy parę znaków. Odwracamy ruch i po ptakach. Współczuję mieszkańcom którzy mieszkają przy ul.Hallera. Hałas i spaliny. O współczuciu tym którzy stoją w korkach już lepiej nie pisać. Ciekawe kto i dlaczego za wszelką cenę usiłuje coś "polepszyć" ? Drogi Decydencie - może czas posypać głowę popiołem i wycofać się z tej mało popularnej decyzji. Myślę że koszt przeorganizowania ruchu nie przekroczy strat jakie ponosi dziennie społeczeństwo naszego miasta. Można na skrzyżowaniu z ulicą Grunwaldzką na ścieżce rowerowej zamontować odpowiednie progi zwalniające bądź po prostu stworzyć szykanę dzięki czemu rowerzyści będą musieli zwolnić przed skrzyżowaniem. Chodzi tu przede wszystkim o bezpieczeństwo rowerzystów.
    Nikomu nic się nie stanie jeśli będzie musiał na chwilę ograniczyć prędkość.
    W Gdańsku jest wiele takich miejsc nad którymi warto byłoby się pochylić. Tu chodzi o bezpieczeństwo.

    • 7 4

  • Niech sobie w końcu ktoś w mieście uświadomi że rowerzyści to jedynie promil wszystkich uczestników ruchu. (2)

    Czy komuś się to podoba czy nie zawsze głównymi pojazdami w mieście będą auta i powinno się budować ruch i ułatwienia głownie dla tej grupy społecznej.
    Rowerem można sobie pojeździć po lesie lub po rekreacyjnych ścieżkach rowerowych.

    • 9 4

    • A Ty sobie uświadom, że rowerzyści to był tylko pretekst aby zmienić organizację ruchu na tej ulicy na niekorzystną dla każdego oprócz mieszkańców tej ulicy (bo mają mniejszy ruch). Pytanie kto tam mieszka.

      • 0 1

    • Dzbanie uświadom sobie ze w wielu miastach najbardziej rozwiniętych na świecie to 60% to rowerzysci

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane