• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu

Szymon Zięba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej. Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej.

Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy twoim zdaniem zwiększyły się korki po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Przesuń aby
porównać

Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.

Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza



- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza



To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.

Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.

Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. UphagenaMapka i przy al. GrunwaldzkiejMapka.

Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
  • przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
  • zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena


Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.

Ankieta od radnych z Aniołków



Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".

  • W ankiecie Trojmiasto.pl zdecydowana większość osób zagłosowała za przywróceniem "starej" organizacji ruchu.
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.

Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.

Opinie (562) ponad 20 zablokowanych

  • Zrobić buspas (5)

    Autobusy i tramwaje niech jadą bez korków. Samochody osobowe niech stoją w korkach. Ułatwienia dla samochodów to droga donikąd. I postulat kierowców autobusów i motorniczych zostanie spełniony.

    • 32 64

    • gdzie tam buspas zrobić? byłeś tam kiedyś? (1)

      • 17 7

      • na torach tramwajowych....

        • 12 5

    • proponuje zrobić buspas, wydzielone torowisko, DDR, Chodnik i cztery pasy w każdą stronę

      i co jeszcze ???

      • 2 3

    • Popieram buta kierowców jest straszna. Pędzili, wynuszaku pierwszeństwo, powodowało wypadki, ale cały swiat winny tylko nie oni smieszne

      • 5 2

    • Osobówki niech jadą na około.

      • 0 0

  • Korki na Hallera? Super. (1)

    W tamten rejon miasta naprawdę nie musi się jeździć samochodem.

    • 22 52

    • no przeciez tam nie ma w poblizu ani skm ani autobusow ani tramwajów

      to jak biedny przesladowany kierowca ma sie poruszac

      • 6 6

  • Czego się spodziewacie opo najgorszych, najmniej kompetentnych ludzi, których żadna firma nie chciała zatrudnić?

    Sensownych decyzji?

    • 62 9

  • Tak to jest jak decyzję wydaje urzędnik zza biurka...

    • 53 5

  • Jak chłop krowie na rowie.

    Ci dalej swoje. Biurokracja

    • 29 4

  • (2)

    Tą osobę która to wymusiła zwolnił bym każe już takich głupot nie robiła

    • 46 13

    • W Polsce urzędnicy państwowi nie ponoszą żadnych konsekwencji za swoje złe decyzje. Przykładowo Jacek Sasin wydał 70 mln zł na organizację wyborów, które się nie odbyły i nie poniósł żadnych konsekwencji.

      • 11 1

    • Kiedyś na statkach na środku oceanu

      marynarze mówili, że za złe decyzje to oni "za hu*a i do wody" z urzędnikami też tak powinno być

      • 4 0

  • A dlaczego tramwaje stoją w korku? (8)

    Bo znów kierowcy nie przestrzegają przepisów.

    • 30 56

    • Blokują tramwaje, rozjeżdżają rowerzystów,

      to oni są poszkodowani przecież.

      • 14 9

    • (3)

      Tam są dwa pasy, lewy na torowisku. Więc zgodnie z przepisami pojazdy jadą dwoma pasami.

      • 17 4

      • (2)

        to trzeba lewy zlikwidować dla samochodziarzy

        • 11 10

        • i wydłużyć korek ? (1)

          • 11 3

          • Zamknąć ulicę i zlikwidować korek raz na zawsze.

            • 7 0

    • gdyz auta stoja na drugim pasie , to proste jak budowa cepa

      • 3 0

    • Bo czekają na zakończenie remontu na Stogach

      • 1 0

    • Smrodoblachy zajeżdzające torowisko przy operze na pasie wyłączonym z ruchu są winni. Walnąć tam krawężnik i tramwaj przyjedzie.

      • 0 0

  • Katastrofa (2)

    I jeszcze ta argumentacja że wszystko dla dobra rowerzystów

    • 73 11

    • no wiadomo, przecież człowiek na rowerze to podludź, po co mu bezpieczeństwo.

      • 9 7

    • to nie jest dla rowerzystów

      tylko żeby dokuczyć kierowcom. Trzeba znaleźć konkretną osobę w urzędzie która podjęła tę decyzję i ją pociągnąć do odpowiedzialności , a nie mówić o wszystkich urzędnikach bo to rozmywa winę .

      • 3 2

  • Urzędnik wie lepiej (1)

    Całkowity brak wyobraźni i wiedzy. To samo na Podwalu Przedmiejskim. Pasy wymalowane jak w slalomie i bezsensowne miejsca wyłączone z ruchu. Do szkoły ich wysłać.

    • 49 8

    • Trzeba malować slalomem, bo Polski kierowca na prostej myśli, że jest na autostradzie. Połowa do tych wymalowań się pewnie nie stosuje, bo jak coś jest według nich złe to robią sobie wykluczenia w PORD.

      • 2 0

  • Problem leży w tym, że małej grupie podporządkowuje się dużą grupę (4)

    rowerzyści mają swoich reprezentantów, którzy głośno mówią o ich interesach w mieście. Takich przedstawicieli nie mają kierowcy. Siłą rzeczy ich głos w urzędzie jest mniej słyszalny.

    • 69 21

    • Skoro kierowcy są takimi społecznymi konusami

      to po co ich żałować?

      • 4 16

    • Wydaje się wszystkim kierowcom, że rowerzyści stanowią małą grupę

      Wszak na drodze i parkingu zajmują mniej miejsca a i nie eksponują się w wielogodzinnych korkach, ergo - jest ich mniej :)

      • 6 9

    • No tu akurat jest odwrotnie

      Zdecydowanie więcej tu jest rowerzystów niż kierowców.

      • 1 4

    • Tu chodzi o coś innego

      Miasto swoją nieudolność i zaniechania w dziedzinie rozbudowy infrastruktury miejskiej maskuje twierdzeniem, że dobro pieszych i rowerzystów jest ich priorytetem. Urzędasy za to muszą pokazać, że coś robią. Więc wymyślają różne absurdy. Może myślą, że od mieszania herbata robi się słodsza.

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane