- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (105 opinii)
- 2 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (35 opinii)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (177 opinii)
- 4 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (75 opinii)
- 5 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (117 opinii)
- 6 Wyzwania dla nowych władz Sopotu (36 opinii)
Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu
Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. Piramowicza. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.
Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.
porównać
Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.
Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza
- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza
To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.
Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.
Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. Uphagena i przy al. Grunwaldzkiej.
Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
- przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
- zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
- wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena
Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.
Ankieta od radnych z Aniołków
Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.
Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.
Opinie (562) ponad 20 zablokowanych
-
2020-09-26 10:28
To tylko pokazuje
A. Jak bardzo władze, które mają wspomagać obywateli, nie wiedzą jak funkcjonuje miasto/mieszkancy i ich codzienny rytm
B. Jak bardzo układy i ukladziki są na porządku dziennym i jak pewnie czuja się osoby to praktykujące
C. Jak nie istotne (dla włodarzy) jest zdanie użytkowników danej przestrzeni (nie tylko w tym przypadku)
D. Jak bardzo ubozeje poziom przygotowania/ specjalizacji ludzi na stanowiskach, którzy winni myśleć przyszłościowo, calosciowo i posiadać umiejętności planowania przestrzeni miasta oraz jego funkcjonowania.- 8 3
-
2020-09-26 10:26
to jest przklad jak mozna zablokowac wyjazdy dwoma drogami w trzech kierunkach, praktycznie na caly dzien poprzez zamkniecie jed
sytuacja w tym miejscu zostala przywrócona do stanu z przed otwarcia tunelu, a nawet gorzej bo ul. hallera w strone opery nigdy nie byla zakorkowana przez wiekszosc dnia. Zastanawiam sie czy do gdanska w ramach wymiany partnerskiej nie zostali zaproszeni inzynierowie od planowania ruchem z warszawy. Stolica wszak jest kolebka "sztuki plynnego ruchu na ulicach". A swoja droga to teraz sa w tym miejscu dwie uliczki jednokierunkowe w praktyce do jezdzenia w kolko.
- 5 3
-
2020-09-26 10:17
Niech Dulkiewicz odrestauruje Złotą Bramę, skandal główny zabytek miasta, a popisany i zdewastowany,
Narzekamy że na Ukrainie niszczeją nasze zabytki, w centrum Gdańska dzieje się to samo.
- 5 0
-
2020-09-26 10:16
Obecna prezydent niszczy miasto.
- 4 2
-
2020-09-26 10:04
Na Hallera na przejściu dla pieszych było wiele wypadków (1)
Teraz jest jeszcze gorzej korki ograniczaj widoczność, tylko raz i ktoś zginie pod kołami nadjeżdżającymi składu tramwajowego.
- 2 2
-
2020-09-26 10:12
i tu trafiłeś(aś) jak kulą w płot
przy prędkości 5 km/godz piesi są bezpieczniejsi
- 1 1
-
2020-09-26 10:11
Jestem rowerzystą i dla mnie jest to skandal co zostało zrobione.
Wcześniej ruch był płynny i było bardziej bezpiecznie.
- 4 2
-
2020-09-26 07:52
ZDiZ zrobi ankietę wśród mieszkańców Piramowicza (1)
obawiam się że 100% będzie za utrzymaniem obecnej organizacji ruchu
- 2 2
-
2020-09-26 10:09
Niech się wyprowadzą.
To takie proste.
- 1 0
-
2020-09-26 10:09
To najsłabszy prezydent jaki kiedykolwiek był w Gdańsku.
- 5 2
-
2020-09-26 10:09
Dulkiewicz trzeba na taczcew wywieźć z Gdańska.
Ona szkodzi temu miastu.
- 3 1
-
2020-09-26 10:08
Dulkiewicz jak widać już dawno odkleiła się od tego miasta.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.