• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przygotowania do budowy przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk Główny

bra
21 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (472)
Razem z przejściem naziemnym wydłużone zostaną też perony tramwajowe, by ułatwić pasażerom dotarcie na przystanki. Razem z przejściem naziemnym wydłużone zostaną też perony tramwajowe, by ułatwić pasażerom dotarcie na przystanki.

Na przełomie marca i kwietnia gotowy ma być projekt przejścia dla pieszychMapka przy dworcu Gdańsk Główny, uwzględniający niedawne zmiany w prawie budowlanym. Wówczas nic już nie powinno stanąć na przeszkodzie przed wydaniem zgody na budowę. Przetarg ma być ogłoszony w drugiej połowie roku.



Przejście naziemne przy LOT-cie utrudnia przejazd przez centrum?

We wrześniu ub.r. zmieniły się przepisy techniczno-budowlane dotyczące dróg publicznych. Zniknął z nich zapis dotyczący minimalnej odległości między przejściami dla pieszych.

Wcześniej wojewoda Dariusz Drelich odmówił wydania zgody na budowę nowego przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku, powołując się właśnie na to, że nowe przejście będzie zbyt blisko innego, już istniejącego.

Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu

Wcześniej obowiązujące przepisy mówiły, że na ulicy klasy G, jaką jest Podwale Grodzkie, odległość między przejściami dla pieszych musi wynieść przynajmniej 200 m. A odległość od nowego przejścia do już istniejącego wynosi 185 m. Wcześniej obowiązujące przepisy mówiły, że na ulicy klasy G, jaką jest Podwale Grodzkie, odległość między przejściami dla pieszych musi wynieść przynajmniej 200 m. A odległość od nowego przejścia do już istniejącego wynosi 185 m.
Przejście przez Podwale Grodzkie powstanie na wysokości ul. Elżbietańskiej. W związku z tym przedłużone zostaną perony tramwajowe, by można było na nie dotrzeć bez konieczności schodzenia pod ziemię. W tym miejscu powstanie też sygnalizacja świetlna.

Miasto jest zdeterminowane do realizacji inwestycji, która jest zapowiadana od lat. Ma ona jednak też przeciwników, głównie kierowców, którzy twierdzą, że dołożenie kolejnych świateł na głównej ulicy przelotowej przez centrum miasta sparaliżuje ruch.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2022 r. otwarte zostało przejście między LOT-em a Forum Gdańsk.

Przejście przy Bramie Wyżynnej już otwarte Przejście przy Bramie Wyżynnej już otwarte

Pytanie o to, kiedy nastąpi budowa nowego przejścia przy dworcu, wystosowała do władz miasta, w formie interpelacji, radna Emila Lodzińska.

W tym miejsc planowane jest powstanie naziemnego przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie. W tym miejsc planowane jest powstanie naziemnego przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie.
Ze względu na zmiany prawa budowlanego trwa obecnie aktualizacja dokumentacji projektowej dla powyższego przejścia. Odbiór dokumentacji planowany jest na przełom I i II kwartału [marzec-kwiecień - dop. red.]. Następnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wystąpi o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Przetarg na roboty budowlane planowany jest na drugą połowę 2023 r. - taką odpowiedź przygotował zastępca prezydenta Piotr Grzelak.
To oznacza, że nowe przejście powinno powstać w 2024 r.
bra

Opinie (472) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Po ilości negatywnych komentarzy (2)

    widać ilu w Trójmieście samosmrodziarzy co z komunikacji nie korzystają, autem najchętniej by wjechali do środka Biedronki i pojęcia nie mają jaką masakrą jest OD LAT dla pieszych okolica Dworca Głównego, te cudowne tunele z milionami schodów do pokonania wózkami walizkami, po tygodniu takich przesiadek byście błagali sami o normalne naziemne przejścia jak w cywilizowanym świecie. Wyjdźcie czasem z tych Waszych puszek i zobaczcie jak wygląda świat, przestrzeń miejska jest dla ludzi a nie złomów, a kysz z Wami!
    tak dla przejść naziemnych !

    • 3 10

    • Nie ma potrzeby czytać komentarzy

      Wystarczy spojrzeć na ulice

      • 0 0

    • jestem pieszą

      codziennie chodzę tunelem. Jeżdżę tramwajem. I uważam kolejne naziemne przejście przy tunelu za chory wymysł.
      Służyć ma chyba tylko łatwiejszemu dojściu do PG4.

      • 3 0

  • Przejscie (20)

    Nareszcie coś dla obywatela bo tylko wszystko dla kierowców przejście przy forum wspaniałe coś dla pieszego dobra sprawa przy dworcu też będzie dobrze gdy będzie takie przejście dla pieszych czekamy

    • 107 275

    • A kierowcy jakie mają obywatelstwo?

      • 0 0

    • Mniej jeść, wtedy nóżki podąża za ciałem (6)

      Trudno z przejścia podziemnego skorzystać? Niedługo aby wstać z łóżka będzie trzeba pod nim instalować pas na tasmie aby pana do kibelka podwiózł??
      Dramat i tyle!

      • 19 11

      • Jak kiedyś będziesz musiał używać do przemieszczania się kul, to życzę, abyś przypomniał sobie własne słowa. (3)

        Mniej jeść. Dramat i tyle!

        • 14 13

        • Do kulasa

          Też mam problemy ze stawami i korzystam z wind i nie narzekam.

          • 1 0

        • (1)

          Mam też problem z chodzeniem i czekają moje stawy kolanowe na wymianę. I choć czasem nie przebieram w słowach , to traktuję to jako dodatkową bezpłatną rehabilitację, bo na fundusz czeka się ok 9-10 miechów na zabiegi , a o sponsora w dzisiejszych czasach trudno.

          • 7 6

          • Mądry nie jesteś

            • 4 7

      • Skoro tak łatwo chodzić (1)

        To wysiądź z auta i idź. Drogę się zlikwiduje

        • 3 8

        • A skąd założenie, że jeździ samochodem?

          Ja jako pieszy też uważam ten dodatkowy wysyp przejść za dziwny pomysł.

          • 11 3

    • (3)

      A czemu dla obywateli. Ja tu widzę przewagę minusów nad plusami
      - kasa wywalona w błoto, bo są pilniejsze potrzeby
      - więcej korków, dłuższy czas przejazdu, trudniej będzie się przebić pojazdom uprzywilejowanym, a ponoć życie ludzkie nie ma ceny
      - więcej stania to więcej spalin ,czyli gorsza jakość powietrza
      - dłuższy czas przejazdu tramwajów, a o autobusach nie espomnę
      więcej spalin, to więcej potencjalnie chorych, czyli znów dłuższe kolejki do specjalistów
      -więcej postojów, to szybsza degradacja dróg, czyli więcej kasy na łatanie dziur ,zamiast naprawę i budowę nowych chodników
      - większa bezkarność tych i zuchwałość tych ,co nie dnbają o swpólne mienie i niszczą windy dla niepełnosprawnych i matek z małymi bobasami w wózkach,
      - mniej przejść w miejscach mniej ruchliwych ,ale być może i bardziej niebezpiecznych,a o kosztach utrzymania nie wspomnę.

      • 25 12

      • Nie jeździjcie autami to będzie (1)

        - szybszy przejazd aut uprzywilejowanych
        - nie będą się drogi niszczyć
        - nie będzie niebezpiecznie na przejściach

        • 5 16

        • Nie łaź przez ulicę nie trzeba będzie przejść budować

          Głupie gadanie

          • 10 4

      • Oj ciii... Dla nich "obywatel" = "aktywista". Pod tym względem nawet "blachosmrodziarze" są bardziej inkluzywni, bo więcej jest kierowców niż aktywistów. Tyle że aktywiści głośniej krzyczą i dorwali się do koryta.

        • 13 6

    • Masz trochę znaków interpunkcyjnych i sobie kopiuj jak coś piszesz, bo się tego czytać nie da: . , ; : ' " \ / (2)

      • 26 14

      • (1)

        da da ,tylko ciołki nie przeczytają

        • 2 12

        • dziwne, zwykle ciołki ciągną do ciołków

          • 4 1

    • Też mi się podoba

      Ostatnio zamiast chodzić po plaży, przyjeżdżam na spacer na przejście pod forum. Świeże powietrze i wspaniałe widoki. Super pomysł z tym przejściem!!! Więcej przejść dla pieszych, niech ruch kołowy zamrze!!!

      • 5 4

    • jeszcze schody ruchome na wiadukcie

      • 0 0

    • Kierowca to obywatel. (1)

      Obywatel w samochodzie.

      • 32 12

      • W smrodzie a nie w samochodzie

        • 5 16

    • Za 15 lat na grunwaldzkiej będzie deptak

      Bo jiktjue bedsie miał samochodu, minus taki że herddiess jadł głównie proso i żyto

      • 4 8

  • Cieszę się, że powstanie przejście ... (5)

    przy Dworcu PKP - coś dla osób starszych, niepełnosprawnych, pasażerów z walizkami, matek z wózkiem itp. Kierowcom nic się nie stanie jak na chwilę się zatrzymają.

    • 5 14

    • A pasażerowie z wózkami czy walizkami muszą schodzić do tunelu z pociągu to ci już nie przeszkadza?

      • 0 0

    • A może by tak zamontować ruchome schody (2)

      Mówi to coś panu ?

      • 4 3

      • Na ruchomych schodach z wózkiem??? (1)

        Albo z walizką? Jak na nie ma wejść starsza, niedowidząca osoba?

        • 1 0

        • z rowerem daję radę...

          a dla wózków są windy...

          • 0 0

    • nie dla wymienionych osob...

      ...a dla hotelu.

      • 1 0

  • Ludzie niepełnosprawni w szczególności na wózku (1)

    potrzebują tego przejścia i tej dostępności

    • 13 10

    • A co mają zrobić gdy chcą skorzystać z skm?

      • 0 0

  • mieszkaniec (4)

    Po komentarzach widzę ,że dużo ludzi tkwi mentalnie jeszcze w latach 50-tych w których samochód był kierunkiem rozwoju i postępu cywilizacyjnego . Świat rozwija się obecnie w innym kierunku , transport publiczny , dostępność piesza , wyłączenia całych kwartałów z ruchu samochodowego, czyste powietrze - Kopenhaga , Berlin . Gdańszczanie czy zgodzilibyście się na ruch samochodowy na Długiej ?... Chyba nie .... To dlaczego wychodząc na dworcu pół milionowego miasta chcecie aby przyjezdny, mieszkaniec czy też turysta chodził jak KRET po podziemiach ... To już było...Przecież windy z przystanków do tych podziemi kosztują majątek . Każdy kiedyś będzie stary . Nie dla ludzi , schody i podziemia.

    • 17 41

    • Świetnie więc zróbmy przejścia naziemne przez tory kolejowe skoro nie dla ludzi schody i podziemia

      • 0 0

    • Podwale Grodzkie to NIE jest Długa! Podwale Grodzkie to teren POZA dawnymi murami, POZA centrum miasta! (1)

      Cały czas blokujecie akurat te drogi, którymi samochody omijają centrum miasta. To właśnie dzięki drogom jak Podwale Grodzkie czy Okopowa można ominąć kwartał przeznaczony dla pieszych, jak Główne Miasto. Blokując je tylko korkujecie miasto i powodujecie że kierowcy w Trójmieście mają największe spalanie w całej Polsce.

      • 11 4

      • O grubo, nawet nie wiesz gdzie jest centrum miasta xD

        Jeśli historyczną osadę bierzesz za centrum to współczuję

        • 2 10

    • To ludzie mentalnie z ruskiego mira... marzy im się prospekt Lenina, Dzierżyńskiego i Putina

      • 3 6

  • Nowa akcja Dulkiewicz - Zakorkujmy Gdańsk jeszcze bardziej! (10)

    • 64 19

    • (8)

      Korkuja kierowcy. Jedna osoba w jednym samochodzie

      • 14 13

      • Polska jest wolnym i demokratycznym panstwem (6)

        nikt nie będzie mówił ile osób ma przebywać w samochodzie,co Polak ma jeść i jak się ubierać.

        • 11 13

        • (4)

          Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka. A ten drugi ma już dość tuneli i schodów.

          • 13 12

          • Ale gdy musi udać się na pociąg to schody już nie przeszkadzają?

            • 0 0

          • (2)

            To nie jest pojęcie wolności a głupoty, bezsensowne wydawanie pieniędzy.

            • 9 10

            • Wg mnie to nie jest bezsensowne wydawanie pieniędzy. (1)

              I co mi zrobisz?

              • 8 6

              • no np jesli chodzi o mnie to chetnie bym ci rąbnał

                • 2 2

        • To stoj dalej i narzekaj na korki

          • 4 2

      • A ludzie robią tłoki w komunikacji miejskiej

        • 0 0

    • Ja bym tą akcję nazwał inaczej

      Najważniejszy jest człowiek...

      • 5 3

  • (3)

    Biedne kierowczyki hehe. Jak dobrze, że skończyla się epoka rozcinania centrów miast na części "autostradami" w które wpychano tranzyt oraz wpychania ludzi w drogie w utrzymaniu i niebezpieczne tunele.

    • 30 57

    • A rozcinanie miasta przez kolej ci nie przeszkadza? A gdy chcą skorzystać z skm to już im tunel nie przeszkadza? Hipokryzja

      • 0 0

    • (1)

      Co za głupie myślenie.

      • 7 4

      • ćśśś Brajan myśli, że jedzenie rośnie w sklepie, ratownicy medyczni i strażacy teleportują się na miejsce, śmieci magicznie znikają itd.
        dostanie swoje ukochane 15-minutowe miasto aka obóz koncentracyjny XXI wieku, robaki na śniadanie, obiad i kolację oraz jeden wyjazd za granicę na dekadę to ciekawe czy nadal będzie się tak cieszył.
        dlaczego my normalni ludzie musimy cierpieć bo niedojrzali czerwoni tzn. zieloni płaczą? A już najbardziej płaczą jak im wytkniesz kto ich funduje. To taka tajemnica ale inicjały tego jegomościa to V. P.

        • 2 0

  • (6)

    po co? korków za mało?

    • 52 33

    • Jedyną przyczyną korków jest zbyt duża ilość aut wożących tylko kierowcę. (5)

      • 16 11

      • A tłoki w komunikacji są bo za dużo ludzi z niej korzysta?

        • 0 0

      • Liczby aut nie zmniejszych ale po co kolejne przejście (3)

        • 11 9

        • można sobie doskonale wyobrazić kierowców, którzy rezygnują z przejazdu samochodem

          na rzecz przejazdu komunikacją miejską, SKM lub rowerem. Niedługo dojdzie do tego MEVO. Tam będzie nie tylko przejście dla pieszych ale i przejazd rowerowy - tak jak przy Bramie Wyżynnej.

          • 1 5

        • No tak, bo są tylko auta jednoosobowe.

          • 2 2

        • Kolejne?

          Po to, żeby ludzie mogli normalnie się przemieszczać

          • 9 7

  • I znowu te same komentarze co podczas budowy przejścia koło lot-u (49)

    Pokażcie mi ten gigantyczny korek koło lotu, który wcale nie jest przedłużeniem korka do Huciska.
    Pokażcie te rzesze rannych pieszych które niechybnie miały się pojawić, bo będą biegać do tramwaju na czerwonym.
    No i oczywiście, zgodnie z komentarzami sprzed paru lat, nikt z przejścia koło lotu nie korzysta.

    • 181 267

    • Kierowcy zapowiadali że będzie więcej spalin i badania to potwierdziły - trójmiejscy kierowcy mają największe spalanie w kraju (9)

      • 8 12

      • może mieć to związek z dość sporymi wzniesieniami w Gdańsku (1)

        • 2 5

        • ale jeździ się dzięki temu

          z górki...

          • 0 0

      • jakie badania, prosze o źródło (4)

        • 6 5

        • "Najwięcej CO2 wyemitowały auta w Trójmieście" (3)

          Czytaj więcej na: https://moto.trojmiasto.pl/W-ktorym-miescie-przejechanie-10-km-trwa-najdluzej-Jak-wypadlo-Trojmiasto-n175422.html

          • 6 7

          • Nie rób korka z logiki

            W jaki sposób porównanie emisji w Gdańsku z innymi miastami ma dowodzić, że "spalanie wzrosło"?

            • 0 2

          • W porównaniu z Kościerzyną czy Kartuzami, to zgoda. (1)

            • 2 3

            • W porównaniu np. z Warszawą, Krakowem, Katowicami czy Łodzią

              • 3 0

      • Trojmiasto zajelo 151 miejsce z 600 zbadanych (1)

        Czyli moze nie tak znowu najwieksze skoro w 150 bylo wieksze

        • 0 3

        • 600 miast w Polsce?

          • 3 0

    • Mydlenie oczu (10)

      Prawda jest taka, że jak pieszy idzie chodnikiem i che przejść na drugą stronę przechodzi w miejscu, gdzie ma w danym momencie najbliżej przejście na drugą stronę. Jeżeli przejścia byłyby co 200 metrów na każde znaleźliby się chętni. To, że ludzie przechodzą przez to przejście nie oznacza, że musiało powstać. Nie było na mieście żadnych akcji, że mieszkańcy się tego domagali. Inny przykład. Jak kierowca wjeżdża na parking przed sklepem i chce zaparkować auto parkuje najbliżej wejścia jak się da, a nie tam gdzie dalej. Podobnie pieszy jak chce przejść na drugą stronę to przechodzie gdzie bliżej, a nie np 50 metrów dalej. Wynika to z wygody, czasami z lenistwa. Prawda jest tylko jedna. Przejście obok Bramy Wyżynnej nie musiało powstać. Tak samo jak obok dworca głównego nie musi powstać.

      • 26 38

      • (1)

        Prawda jest taka, że jak automobilista jedzie autkiem i che zaparkować parkuje w miejscu, gdzie ma w danym momencie najbliżej wolne miejsce parkingowe. Jeżeli parkingi byłyby co 2 metry na każdy znaleźliby się chętni. To, że ludzie parkują na jakimś parkingu nie oznacza, że musiał powstać.

        • 3 2

        • Oj tam, wolne miejsce parkingowe od razu. Wystarczy kawałek chodnika, lub trawnika. Bo to przecież "tylko na chwilę". A w ogóle, to "miasto powinno budować więcej parkingów" ;)

          • 1 1

      • (3)

        Bardzo popieram te wypowiedz. To ze ludzie wjezdzaja samochodami do centrum to tylko dlatego, ze moga i sa leniwi. Jesli im sie te mozliwosc zabierze, to oni sobie spokojnie poradza jezdzac innymi drogami. Chyba nigdy nie widzialem takiego poparcia dla wyrzucenia samochodow z centrum jak w tym komentarzu. Brawo! Popieram calym sercem!

        • 29 9

        • a gdzie ty widzisz...

          te inne drogi??!

          Zmień okulistę...
          Może z oczami coś się da zrobić...
          Bo na głowę to już stanowczo za późno...

          • 3 3

        • (1)

          I nie mogą wjechać do centrum bo całe centrum obejmuje Strefa Ograniczonej Dostępności

          • 5 5

          • Ale wjeżdżają, bo mają w 4 literach zakazy.

            • 9 1

      • "Nie było na mieście żadnych akcji, że mieszkańcy się tego domagali." LOL

        • 13 9

      • "Mydlenie oczu" - doskonały komentarz

        Czyli wystarczy jedno przejście na powiat, bo jak nie będzie przejść, to nie będzie już pieszych!

        • 19 8

      • słaby argument, samochody też nie muszą jeździć, rozumiem że budowa dróg to mydlenie oczu?

        • 24 11

      • musiało

        • 12 13

    • Kiedyś nie było korka od Stogów, teraz jest cały dzień (3)

      Dodatkowo autobusy z Oruni mają problem legalnie zmienić pas, aby dostać się na przystanek ale to też nie problem przejścia... Kiedyś była przerywana od zjazdu po przystanek, a teraz? Kawałeczek za zjazdem czyli w korek i za przejściem prosto wjazd na przystanek... Ale zrobiło się lepiej ...

      • 24 12

      • Co ma przejście przy locie w kierunku Huciska do Stogów??? (1)

        Bo przejście na jezdni w kierunku Wojciecha niczego nie zmieniło, światła tam były już wiele lat wcześniej

        • 7 5

        • A co ma Wojciech do Stogów? Dojazd od strony Stogów do LOTu stoi w korku. Już rozumiesz? Warto czasem spojrzeć poza czubek własnego nosa.

          • 2 0

      • nie było korka od stogów, hahahhaha, powiedz skąd bierzesz piguły bo srogie :D

        • 14 15

    • Najgorsi to są ludzie (5)

      Wbiegają pod samochody na czerwonym świetle. widzą z daleka tramwaj i lecą jak muchy do g

      • 13 15

      • Więcej ludzi w tramwaju to mniejsze korki. (2)

        Gdyby Ci ludzi uzywali samochodów to korki byłyby większe. W Stanach masz 20 pasów i tez są korki.

        • 17 11

        • Za to większe tłoki

          • 2 1

        • na południu gdańska jest tylko jeden korek

          bo innych dróg nie ma.

          • 4 3

      • Cytuję

        Pokażcie te rzesze rannych pieszych które niechybnie miały się pojawić, bo będą biegać do tramwaju na czerwonym.

        • 11 3

      • najgorsi są kierowcy, którzy widzą żółte z odległości 100 m i rozpędzają dizla i wjeżdżają w pieszych na czerwonym.

        Dać po 200 pkt i po 10 tys grzywny to się nauczą

        • 9 8

    • Powinni budować przejścia podziemne, nad nimi przejście dla pieszych a nad tym dołożyć jeszcze kładkę. To powinien być już standard w naszym mieście.

      • 4 2

    • Przecież codziennie jest tam korek. (6)

      • 63 41

      • (2)

        i ten korek jest taki sam jaki byl zanim wybudowano przejscie. ani sie nie zmniejszyl ani sie nie zwiekszyl.

        • 49 30

        • (1)

          Taki sam? Ale bzdura. Jeździsz w ogóle autem?

          • 16 23

          • Tak, taki sam. A ty tam jeździsz?

            I tak jest zakorkowane między lotem a huciskiem, różnica żadna

            • 15 7

      • No i dobrze. Nie podoba się to zostaw dizla pod oborą w Żukowie.

        • 11 10

      • Zgadza się, identyczne jak wcześniej, bez przejścia

        Samochody stoją zarówno przed jak i za przejściem, samo przejście zwiększa korek o 10 metrów

        • 18 5

      • przed przejściem też był. nic się nie zmieniło

        • 51 44

    • Bo ciągle te same rusko-konf. trolle siedzą i piszą. Płącą im.

      Niedawno sam prigożyn potwierdził.

      • 2 8

    • (1)

      Chyba ranem ani popołudniem nie jeździsz w tamtych okolicach. Jest jakaś masakra, zaraz kolejnym krokiem Dukiewicz będzie zakaz samochodów w centrum, aby ratować się przed upadkiem jednocześnie wbijając sobie gwóźdź do trumny. Przyjdą wybory, to zostanie wyjaśniona - zamiast zwiększać przepustowość ulic, to definitywnie zmniejsza.

      • 46 30

      • Wyjaśnij proszę w jaki sposób zmniejszyła się przepustowość przy locie?

        Jak jest korek, to jest zatkane również od lotu do Huciska i nic się nie zmienia. A jak korka nie ma, to światła są zsynchronizowane z tymi na Hucisku. Z kolei w kierunku Wojciecha światła były od bardzo dawna i przejście nic nie zmieniło.

        • 15 10

    • Przejście Lot. (2)

      Przejście przy Locie jest oblegane przez ludzi. Można w niedzielę przejść się i zobaczyć.
      Te zmiany są w dobrym kierunku powoli przypominamy kraj europejski a nie wschodni taki jak Indie czy Pakistan.

      • 24 20

      • W Pakistanie są przejścia podziemne? Z tego co widziałem na róznych filamch o tym państwie, a trochę widziałem (1)

        (Islamabad, Karachi) przeważnie buduje się przejeścia naziemne, powyżej poziomu jezdni.

        • 8 2

        • w dodatku w Indiach i w Pakistanie ..

          ... ludzie regularnie łażą po jezdniach, wzdłuż i w poprzek, razem ze skuterami, osłami, tuk-tukami i samochodami. Właśnie idziemy w tym kierunku, jakby co.. :)

          • 7 6

    • Korzysta !

      • 0 2

    • Korek jest mniejszy o mnie, bo czując pismo nosem co się tam będzie działo, skręcam ulicę wcześniej. Zaczęło się robić jak za PRLu gdzie władza kombinowała jak ludziom utrudnić życie, a ludzie - żeby się z tego jakoś wykaraskać.

      • 20 19

    • Codziennie rano? Ślepy jesteś?

      • 10 6

    • Teraz przejscia naziemne na perony kolejowe.

      • 27 11

  • Im szybciej szlachta w kilkunastoletnich autach zrozumie, (3)

    ze samochod ma służyć do jazdy na dalsze odległości, a nie wozić tylek jasnie hrabich z szadolek do Gdańska tym lepiej.

    • 2 7

    • dalsze?

      50 kilometrów w jedną stronę to nie są dalsze odległości?

      Najpierw się zorientuj, gdzie ludzie mieszkają, gdzie załatwiają życiowe sprawy a gdzie pracują...
      I nie robią tego dla przyjemności...
      Może coś zrozumiesz...

      • 0 0

    • (1)

      a ty zrozum, że miasto to nie wieś

      • 1 1

      • O właśnie miasto to nie wieś

        Na wsi jeździ się wszędzie autem, a w mieście od tego jest komunikacja miejska

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane