• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanek SKM w Orłowie przejdzie gruntowny remont

Krzysztof Koprowski
29 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda
Przesuń aby
porównać

Gdynia Leszczynki to nie jedyny przystanek kolejowy, który doczeka się niebawem modernizacji. SKM ogłosiła właśnie przetarg na przebudowę przystanku w OrłowieMapka. W ramach robót powstanie zupełnie nowy peron z zadaszeniem na niemal całej długości. Pojawi się też winda w przejściu od strony centrum handlowego.



Najlepsze dojście na przystanek kolejowy to:

Dwa tygodnie temu pisaliśmy o planowanym remoncie przystanku Gdynia Leszczynki. Inwestycja ta jest na etapie oczekiwania na oferty potencjalnych wykonawców robót budowlanych w postępowaniu przetargowym.

Szybka Kolej Miejska nie zamierza jednak zwlekać z przebudową kolejnego peronu. Kolejowa spółka ogłosiła właśnie przetarg na kompleksową modernizację peronu podmiejskiego w Orłowie.

Obecnie w tym rejonie trwają prace torowe związane z budową rozjazdów, ale największe prace (i zarazem utrudnienia) czekają pasażerów za kilka tygodni.

Rozkład jazdy pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej


Wiata przystankowa na niemal całej długości peronu



W ramach robót budowlanych przewiduje się wybudowanie od podstaw zupełnie nowego peronu z wiatą na niemal całej długości - od przejścia podziemnego przy centrum handlowym Klif aż do kładki nad torami kolejowymi.

  • Wizualizacja przebudowanego peronu Gdynia Orłowo.
  • Wizualizacja przebudowanego peronu Gdynia Orłowo - zejście do przejścia przy centrum handlowym Klif.
  • Wizualizacja przystanku Gdynia Orłowo po przebudowie - wejście od strony Klifu oraz obecny stan.
  • Wizualizacja przebudowanego peronu Gdynia Orłowo - zejście do przejścia przy centrum handlowym Klif.
  • Wizualizacja przebudowanego peronu Gdynia Orłowo.
  • Wizualizacja przebudowanego peronu Gdynia Orłowo.
Bez zadaszenia pozostanie jedynie krótki odcinek przy kładce prowadzący do podnośnika-windy (docelowo ma być wymieniona na tradycyjną windę).

Czytaj też:

Windy, które nigdy nie działają, mogą utrudniać życie



Nowa winda w tunelu przy centrum handlowym



W przejściu pod torami od strony centrum handlowym zbudowana od podstaw zostanie winda, która zastąpi zdewastowany od wielu lat podnośnik. Dojście do niej wymusi jednocześnie przebudowę schodów w tej części peronu.

Co ważne, całe przejście pod torami doczeka się gruntownego remontu. Nie zostanie jednak przedłużone pod torami dalekobieżnymi w stronę ul. Inżynierskiej.

  • Obecny wygląd przystanku w Gdyni Orłowie.
  • Zdewastowany szyb podnośnika w przejściu pod torami od strony Klifu.
  • Zniszczona nawierzchnia peronowa przystanku w Gdyni Orłowie.
  • Obecny wygląd przystanku w Gdyni Orłowie.
  • Obecny wygląd przystanku w Gdyni Orłowie.
  • Obecny wygląd przystanku w Gdyni Orłowie.

Wiatrołapy, mała architektura oraz system monitoringu



Na peronie poza standardowym dla SKM wyposażeniem typu ławki, śmietniki, ekrany informacji pasażerskiej, biletomaty itp., pojawią się dwa wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi przed podmuchami wiatru.

W projekcie uwzględniono ponadto wykonanie instalacji na potrzeby systemu monitoringu.

11 miesięcy na wykonanie wszystkich prac budowlanych



O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: najniższej ceny (94 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (6 proc.). Na realizację wszystkich prac przewidziano 11 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Miejsca

Opinie (122) 3 zablokowane

  • To absurd ze nie przedłuża od Klifu przejścia na peron Dalekobieżny

    • 6 0

  • na Orlowo cos przekonsic

    lece

    • 1 0

  • A tak z ciekawosci

    Czy okolice dworca tez zostaną uporządkowane , bo pozostawiają wiele do życzenia , jedno wysypisko smieci

    • 8 0

  • (3)

    tylko w Gdyni absolutny brak dialogu pomiędzy miastem a spółkami PKP aby jakoś ujednolicić perony w ramach jednego miejsca. Totalny brak koordynacji i kompetencji UM.

    • 26 9

    • Nie tylko w Gdyni, z PKP się nie da rozmawiać bo to beton większy niż poczta polska. (1)

      • 3 1

      • Serio? A w Krakowie jakoś można.

        • 0 2

    • Nie da się. Trzy strefy klimatu i różne geologiczne warunki 3 miast.
      A latając do Borneo trudno o wzorce zagramaniczne.

      • 1 1

  • Schody ruchome to już standard powyżej poziomu Gdyni

    • 5 0

  • Proszę kolejowych decydentów o tunel także na peron dalekobieżny! (1)

    • 16 1

    • Raczej za pozno

      Ale próbować trzeba

      • 0 1

  • (3)

    Obecny przystanek jest klimatyczny. Pamięta lata 90 i wyjazdy do Kwadratowej, Mechanika czy na Forty :)
    Młodszym czytelnikom przypominam, że kiedyś była to stacja dalekobieżna i można było w Orłowie wsiąść w pociąg do Warszawy czy Krakowa.

    • 36 8

    • Młody jestes

      Pamięta lata 50

      • 1 1

    • Kiedyś była to stacja graniczna...

      • 4 0

    • Nadal jest, choć bardzo nieliczne pociągi się na niej zatrzymują.

      • 4 0

  • W 2050 roku może będą takie pociągi obiecują jak ten dekiel premier i wszyscy w to wierzą

    • 1 0

  • Pani z wózkiem z inżynierskiej jednak się windy nie doczeka

    • 3 0

  • fajnie

    jak już robią remont, to mogliby jakiś projekt godny Orłowa przygotować, a nie takie g*wno byle klepnięte... czemu ludzie tracą totalnie poczucie klimatu? wszystko teraz takie nijakie.. będzie mniejsza przyjemność z podróży niż przed remontem

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane