• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

RD Oliwy: wstrzymać prace na Wita Stwosza

Katarzyna Moritz
30 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie Wita Stwosza i Derdowskiego, tu m.in. mają przebiegać nowe pasy rowerowe i zatoczki parkingowe. Skrzyżowanie Wita Stwosza i Derdowskiego, tu m.in. mają przebiegać nowe pasy rowerowe i zatoczki parkingowe.

W Oliwie ruszyły prace, oficjalnie nazwane "utwardzaniem poboczy". - To omijanie prawa, faktycznie powstają tam parkingi bez pozwoleń budowlanych, prace są nielegalne - alarmuje zarząd osiedla Oliwa.



Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży. Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży.

Czy Oliwa potrzebuje nowych miejsc parkingowych?

W czwartek Rada Osiedla Oliwa wysłała pisma do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, Pomorskiego Konserwatora Zabytków i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, w których zawiadamiają, że w ciągu ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska w Oliwie od 22 listopada, wykonywane są roboty budowlane bez pozwoleń i żądają ich natychmiastowego wstrzymania. Dlaczego?

Kilka dni temu na zlecenie Zarządu Dróg i Zieleni ruszyły prace, które w przetargu zostały nazwane: "utwardzanie poboczy w ciągu ulic Wojska Polskiego i Wita Stwosza w Gdańsku". W ramach prac mają być rozebrane i przeniesione krawężniki, ma także powstać nawierzchnia z betonowych płyt typu MEBA.

Wiążą się one z powstaniem nowych pasów dla rowerów. Pisaliśmy o tym w artykule: Magistrat: Oliwa bardziej rowerowa. Mieszkańcy: nie na siłę.

- Prześledziliśmy dokumentację przetargową i takie sformułowanie jak "utwardzanie poboczy" wiąże się z tym, że nie wymaga się na nie pozwoleń na budowę, środowiskowych i konserwatora zabytków, bo Stara Oliwa jest objęta ochroną - podkreśla Tomasz Strug, z zarządu Rady Osiedla Oliwa.

Radni Osiedla powołują się też na spotkanie z mieszkańcami gdzie wiceprezydent Maciej Lisicki, w kontekście budowy pasów rowerowych publicznie mówił o budowie miejsc parkingowych, pokazywał także slajdy zliczające przyszłe miejsca parkingowe.

- Obecne prace to omijanie prawa za pomocą terminologii, intencją miasta od samego początku była budowa miejsc parkingowych, dlatego żądamy natychmiastowego ich wstrzymania. Budowane zatoczki na dotychczasowych trawnikach nie są żadnym utwardzanie pobocza, lecz budową miejsc parkingowych - podkreśla Strug.

Co na to ZDiZ? - Utwardzane jest pobocze, a to co w tym miejscu powstanie to jest kwestia terminologii. Żeby zrobić cokolwiek, chodnik czy miejsca parkingowe, postojowe, trzeba najpierw pobocze utwardzić. Z naszej strony wszelkie formalności zostały dopełnione - wyjaśnia Katarzyna Karczmarek, rzecznik ZDiZ.

Pomorski konserwator zabytków, na wiosek ZDiZ, 9 listopada wydał decyzję zezwalającą na prowadzenie prac związanych z przebudową pobocza na miejsca parkingowe, pod warunkiem zachowania istniejących drzew, oraz że prace nie mogą szkodzić ich systemowi korzeniowemu, z umiejscowieniem krawężników tylko równolegle do ulicy Wita Stwosza.

- Prace drogowe są wykonywane zgodnie z planem zagospodarowania w tym miejscu - podkreśla Marcin Tymiński, rzecznik pomorskiego konserwatora zabytków. Jednak obecnego pisma do Rady Osiedla o wstrzymaniu prac urząd nie otrzymał. Trafiło ono za to do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.

- Za wcześnie na opinie, dopiero zapoznajemy się wnioskiem. Więcej informacji będę miał w przyszłym tygodniu - wyjaśnił nam Tadeusz Samulski, z PINB.

Tymczasem prace w Oliwie, mają się zakończyć już 22 grudnia. Robotnicy wkrótce wejdą do strefy starej Oliwy.

- Od malowania drogi na czerwono i "utwardzania pobocza"jazda dla rowerów i samochodów bardziej komfortowa nie będzie. Lepiej by wydano te pieniądze, czyli 860 tys. zł na porządne połatanie Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. W Oliwie ludzie pukają się w głowę, jak słyszą o tym wizjonerskim, rowerowym pomyśle Lisickiego - podkreśla Strug.

Opinie (141) 5 zablokowanych

  • Pomysł z pasami dla rowerów w Wita Stwosza jest chory! (11)

    Lepiej wydać pieniądze na coś innego - jak już mam coś wymyślić głupiego to niech to będzie wprowadzenie ograniczenia do 30 tylko i wyłącznie - tak jak wprowadzono na Myśliwskiej na Migowie - zrobili strefę 30 i zlikwidowali (!) nowo wybudowane ścieżki rowerowe!! Wiele innych miejsc potrzebuje ścieżek, a tam równolegle do Wita Stwosza na Grunwaldzkiej jest już część takiej infrastruktury, którą należałoby rozbudować.

    • 105 67

    • pomysł z pasami dla rowerów na Wita Stwosza (6)

      to jeden z najlepszych pomysłów na tworzenie infrastruktury rowerowej w Gdańsku i okolicach. Bardzo tanie rozwiązanie, przyzwyczajające kierowców do obecności rowerzystów obok nich jako pełnoprawnych uczestników ruchu. Dobrze, że wreszcie w Gdańsku tworzy się przestrzeń dla rowerów nie kosztem chodników.

      • 40 36

      • dziady z oliwy oczywiście minusują, bo każda ścieżka rowerowa dla nich to wymysł szatana

        • 21 14

      • bravo !

        pieszy , kerowca i cyklista raz po raz bravo! za mądrą odpowiedz

        • 10 6

      • (3)

        ja jako rowerzysta całoroczny mam szczerze dość bycia uszczęśliwianym na siłę te całe separacje wydzielania itd to tylko tworzy wrogość.Ulica o tak małym ruchu nie powinna mieć w ogóle żadnej specjalnej infrastruktury rowerowej po co szukać konfliktów?Przejazdy na wydzielonych z chodnika drogach rowerowych to najgorsze miejsca dla rowerzystów to tam dochodzi do najpoważniejszych wypadków i kolizji z samochodami.Drogi rowerowe są wykonywane na odwal się przykład to krawężniki na przejazdach.Firmy budowlane nie rozumieją że rower to pojazd i ma jechać płynnie bez podskakiwania co chwila na krawężnikach.W rowerach gną się koła pękają ramy a durnie dalej zostawiają nawet centymetrowe krawężniki w poprzek.Niby dlaczego niedawno w Gdańsku to szlifowali?Bo wcześniej zrobili fuszerę i ta fuszera była w użyciu przez ładnych parę lat.Nie dziwię się że już drugi raz mi pierdyknęła na dolnym spawie aluminiowa rama taka jest "jakość" dróg rowerowych.O takich kwiatkach jak sygnalizacje świetlne czy mnożące się pętle indukcyjne uniemożliwiające w wielu miejscach jazdę zgodnie z zasadami prawa o ruchu drogowym nie wspomnę.Wg mnie polityka rowerowa w trójmieście zaczyna być jednym wielkim przesadyzmem.Po co np droga rowerowa na takiej ulicy jak Rzemieślnicza w Sopocie?Zamiast niej można było zrobić zatoki postojowe dla samochodów a rowerzyści spokojnie jadą w jezdni po takiej drodze.

        • 21 3

        • mniej jedz (1)

          to rama ci pękać nie będzie

          • 7 6

          • Brawo za inteligentny wpis ;D

            • 2 0

        • właśnie na Wita Stwosza robi się co innego niż na Rzemieślniczej

          Na Rzemieślniczej powstał ciąg pieszo rowerowy kosztem chodnika, na Wita Stwosza powstaje pas rowerowy kosztem pasa jezdni, na którym parkowały samochody. Dla nich powstają obok inne miejsca do parkowania - wilk pozostaje syty, a koza jest cała. Malowanie na jezdni potrzebne jest po to, by kierowcy wiedzieli o co kaman a rowerzyści bez takiej wprawy i doświadczenia jak ty, mieli poczucie bezpieczeństwa.

          • 9 4

    • Nieoficjalnie pracownicy Urzędu Miasta mówią o bezprawiu. Jednak Prezydent ma to za nic i za jego decyzja wszystko to się dzieje nie zważając na nic.

      • 7 6

    • nasze pieniądze

      A niestety chory moim zdaniem pomysł zakupu domków dla dzikich kotów,to także marnotrawienie naszych pieniędzy, wydają jakby były to ich zarobione, szkoda bo podobno niektóre dzieci chodzą głodne w szkołach.
      Dziki kot sobie poradzi.

      • 6 5

    • Jestem za parkingami

      osobiście popieram parkingi. Nareszcie można by było normalnie zaparkować. A nie jeździć ciągle i szukać jakiejś wolnej luki. NIECH BUDUJĄ PARKINGI !!! A jak nie to niech to psia krew jasna zaleje... niech to piorun ognisty, siarczysty... aż mnie nosi jak ciągle słyszę o tych ścieżkach rowerowych. Zaczynam odczuwać wstręt i nienawiść do tego piekielnego urządzenia.

      • 0 6

    • Skoro samochody będą parkować w zatoczkach, to po co wyznaczać pasy dla rowerów?

      Dla poprawy statystyki? To nie jest najważniejsze. Na dwóch pasach rowerzyści będą się czuli bezpiecznie, a kierowy będą mogli czasem kogoś wyprzedzić.

      • 0 0

  • Ale dlaczego Tadek miałby Maćkowi wstrzymać prace? (2)

    chcecie poróżnić długoletnich przyjaciół? Chwała nam i naszym kolegom!

    • 78 8

    • no (1)

      a ja mam w glebokiej d.. Waszego Macka lyberala i Tadka
      kimkolwiek un jest, to nie jest reforma czynszow ze jeszcze cos rozumiem, to jest brak przewidywania ruchu drogowego z wykorzystaniem tych ulic jako alternatywa dla ul. Grunwaldzkiej a co to jest?, kiedys sw. pamieci Antoniemu Szczytowi napyskowalem ze wzduz lasu na Polankach nie wytyczyl drogi rowerowej, no i zamiast tego mamy taka kiche. Lisek by se na rower wsiadl i pojechal po Polankach wzduz lasu jest dosc miejsca. Ale On ma nadmiar wzrostu na wzwo... em chyba

      • 10 5

      • ynteres się liczy!

        • 6 2

  • a ja i tak kocham Trójmiasto (2)

    :-)

    • 32 15

    • Trójmiasto - jedna aglomeracja - trzech prezydentów miast (1)

      czas to zmienić

      • 7 9

      • patrz wprzod

        Czemu jak chcą cos zrobic to to blokujecie??????

        ludzie dajcie żyć!!!!!!!

        zajmijcie się sobą, dajcie robic ludziom swoją robotę, a bedzie lepiej!!!!!!!

        • 8 6

  • jako rowerzysta (6)

    też nie jestem przekonany czy rozdzielanie ruchu rowerowego i samochodowego wszędzie ma sens. Wita stwosza jest mało obciążoną ulicą i zasadniczo przy zachowaniu jej opowiedniej szerokości jezdni rowery mogły by sobie jezdzić razem z samochodami.

    Paranoiczną jest np sytuacja koło ergoareny gdzie jest ograniczenie do 30 i na dodatek jest poprowadzona droga rowerowa.

    • 100 10

    • jeździć rekreacyjnie rowerem (1)

      można po Trójmiejskim Parku Krajobrazowym; brak aut, mało spacerowiczów; co do przemieszczania się po mieście jako alternatywa dla ZKM swoją rolę spełnia ciąg rowerowy wzdłuż al.Grunwaldzkiej; zgadzam się z przedmówcą - w wielu miejscach wystarczy KULTURA użytkowników dróg; rower jest pełnoprawnym ich użytkownikiem

      • 25 1

      • a co z ludźmi, którzy od tego ciągu muszą odbić?

        przejścia dla pieszych i chodniki? Fakt faktem, pełnych pasów tam nie trzeba - wystarczyłyby śluzy i krótkie pasy na dojazdach.

        • 5 3

    • przecież tam ruch rowerowy właśnie będzie się odbywał bez rozdzielenia (3)

      go krawężnikiem. Samochody parkujące dotychczas na jezdni będą parkowały obok, na jezdni będzie wymalowany pas do jazdy rowerem (taki, jaki się powszechnie spotyka w miastach europejskich; w Polsce najwięcej takich rozwiązań powstało ostatnio we Wrocławiu)a samochody będą miały miejsce do jazdy obok swoim lewym pasem.

      • 12 4

      • (2)

        tylko ciekawe że nikt nie planuje wymiany tego zasyfiałego 40 letniego asfaltu super zrobią mi pas rowerowy pełen dziur pęknięć zapadniętych studzienek itd po co mi to

        • 6 2

        • ...ta część drogi, jak zrozumiałem jest obecnie bardzo zniszczona właśnie przez auta tam wiecznie parkujące. Wiadomo jak jest asfalt w słońcu obciążony, to muszą tam w końcu powstać grajdoły. Bardzo często kiedyś jeździłem tam dlatego, że ta jezdnia jest mało obciążona ruchem samochodowym, ale za to pełno było aut stojących.

          • 3 2

        • jak się zrobi pas, to się go wyrówna

          (przyjdzie walec). Lekki ruch rowerowy nie niszczy naprawionej jezdni, parkowanie samochodów owszem. Większy ruch rowerów w mieście = mniejsze koszty utrzymania infrastruktury, mniej zniszczone jezdnie

          • 3 1

  • lepiej pociągnijcie ścieżkę rowerową (10)

    wzdłuż Spacerowej do Osowej, a nie się bawicie w malarzy...

    • 146 20

    • i czego minusujo?

      gimbusy

      • 11 11

    • jedna inicjatywa nie przeczy drugiej. Malowanie pasa rowerowego na jezdni (4)

      to jeden z najtańszych sposobów tworzenia infrastruktury rowerowej. Środki zaoszczędzone na budowie drogi rowerowej kosztem chodnika będą mogły pójść na dokończenie drogi rowerowej do Osowej.

      • 15 11

      • a może lepiej nie robić rzeczy małopotrzebnych ?

        widać, że sens tych prac na Wita Stwosza jest wątpliwy - ale miasto brnie z dużym uporem. Cóż to kasa podatnika.

        • 9 5

      • (2)

        za prawie milion możnaby tę Wita Stwosza wyasfaltować na nowo bo to co tam teraz jest to sito a nie asfalt

        • 6 2

        • można by wyasfaltować (1)

          ale parkujące na asfalcie samochody bardziej go pofałdują niż jeżdżące na pasie dla rowerów rowery.

          • 0 4

          • jak się nie ma argumentów, to się nie minusuje tylko przedstawia swoje

            to na prawdę nie jest trudne do zrozumienia

            • 1 3

    • brak ścieżki na Osowę to skandal (1)

      a a która jest kończy się w polu, wszystko to jest po prostu chore....

      • 9 2

      • jeżeli wszystko wg ciebie jest chore

        pomyśl o sobie: czy zdrowie ci dopisuje w trzech sensach: biologicznym, społecznym i psychicznym. Być może krótka terapia w postaci przejażdżki rowerem ci pomoże.

        • 1 5

    • Dokladnie. Jest tyle tras, na których potrzeba ścieżek dla rowerzystów, więc po co powielać coś co już istnieje. Jak ktoś chce na tym odcinku przejechać rowerem to może jechać ścieżką na Grunwaldzkiej!

      • 5 1

    • za budżet przeznaczony na wymalowanie pasa na Wita Stwosza

      droga rowerowa do Osowej przedłużona byłaby tylko o kilkaset metrów, czyli ciągle nie zapewniałaby ciągłej jazdy. Na kolejnym odcinku cykliści albo by musieli jechać po drodze gruntowej albo być narażani na niepochlebne opinie kierowców chcących się wyszaleć na Spacerowej i bałakających że "rowerzyści blokują ruch" Jak będą środki, droga wzdłuż Spacerowej będzie mogła powstać, ale priorytetem jest ruch rowerów tam, gdzie jest więcej ludzi i celów ich podróży. Wszystko po kolei. Nie podważajcie sensownych działań miasta, bo takie podejście jest porównywalne ze strzelaniem sobie w stopę

      • 2 1

  • KOLEJNY PRZYKLAD ZE WLADZA WIE LEPIEJ CZEGO CHCA LUDZIE (4)

    pomijajac fakt ze zazwyczaj co by nie budowac lokalsi zawsze drą chlupy i blokuja praktycznie kazde przedsiewziecie

    • 77 7

    • czasami wie lepiej, czasami niekoniecznie (2)

      ludzie czasem próbują dyskredytować posunięcia władzy nie mając argumentów. Warto jednak zawsze dbać o właściwe porozumiewanie się: rada osiedla czasami należy do niejawnego stronnictwa posiadaczy samochodów, udając dbałość o interes wszystkich mieszkańców.

      • 8 7

      • (1)

        w Gdyni uparli się na tę estakadę wbrew wszystkim i co do tej pory jej nie oddali bo jest tak najeżona debilizmami władza pochodzi z wyboru ludzi więc ma ich słuchać a nie się szarogęsić.

        • 3 1

        • pozostaje kwestia, których ludzi słuchać

          tych którzy mają argumenty i cierpliwość, czy tych którzy dużo szczekają i mało mleka dają.

          • 0 0

    • Władza czasem słucha mieszkańców (zablokowana budowa drugiego pasa Gospody) i to jest zły wybór, a czasem nie słucha (strefy płatnego parkowania na Siedlcach i ścieżka na Wita Stwosza) i to też jest złe. Chwila, a gdzie pozytywne przykłady? Na kogo głosować w przyszłości, żeby było dobrze i żeby nam wszędzie krzyży i pomników L.K. nie nastawiali?

      • 1 0

  • (7)

    Widac kto siedzi w radach dzielnic. Lesne dziadki, ktore tylko boja sie jakichkolwiek zmian. Oliwa nie jest waszym prywatnym grajdolem, a jedna z podstawowych dzielnic miasta. Pasy rowerowe to bardzo dobry pomysl, a miejsca parkingowe beda i tak niemal w calosci zrekompensowane. I tak wspolnoty maja pelno miejsca na podworzach, tylko kasy zal na zrobienie utwardzenia pod parkingi. Lepiej w koncu, by wszyscy sie dorzucali.

    • 39 70

    • rady dzielnic są OK

      chyba że udają, że uwzględniają wszystkie rozsądne argumenty. Zmiany na Wita Stwosza to krok we właściwą stronę.

      • 9 10

    • nie znasz probemu więc milcz

      • 4 6

    • (3)

      powiem Tobie tak, pasy rowerowe ok, ale jak jedziesz WS to chyba widzisz jak wygląda prawy pas, same dziury, żaden rowerzysta się nie będzie tam pchał. Zamiast robić coś na siłe lepiej naprawić nawierzchnie, rowery i auta na tej ulicy się akurat zmieszczą bez problemu.

      • 11 4

      • rowery i auta się zmieszczą, jeśli parkujące auta się przesuną w bok (2)

        i to jest sens tam podejmowanych zmian. Parkujące samochody zawężają pas jazdy rowerem, nieasertywny rowerzysta nie czuje się tam bezpiecznie. Pasy poprawią warunki jazdy a dziury swoją drogą warto załatać.

        • 10 6

        • (1)

          tylko że nie jest planowana zmiana nawierzchni na nową wolną od dziur a to jest chyba problem mam jechać trekkingiem czy kolarką po takim g.. bo paru baranów chce błysnąć i odtrąbić PRowski sukces?

          • 1 1

          • gratuluję doboru problemów do dyskusji publicznej

            to będzie sukces nie tylko PR-owski. To będzie sukces dla wszystkich mieszkańców miasta. Im miasto bardziej rowerowe, tym lepiej dla mieszkańców. Dwa razy więcej ruchu rowerowego to sukces, dwa razy więcej ruchu samochodów to katastrofa również dla kierowców.

            • 1 2

    • Beton

      Dziadku nieleśny wyluzuj i nie obrażaj innych Mieszkańcy Oliwy kochają swoją zieloną oliwę a ty sam się zabetonuj w zgodzie z wygłoszonym bełkotem.

      • 2 0

  • tworzenie pasów dla ruchu rowerów na Wita Stwosza to znakomita inicjatywa na rzecz rozwoju miasta i ruchu rowerowego (2)

    blokowanie prac pod pretekstem dbania o interes mieszkańców jest praktyczną formą wyrażania się zwolenników dostosowywania miasta do potrzeb posiadaczy i użytkowników samochodów głównie. Od tego miasto się dusi, ale tak nie musi być.

    • 29 57

    • bla bla bla (1)

      nie wiesz o co chodzi ale 3 grosze wtrącasz

      • 6 11

      • wiem lepiej niż autorka artykułu

        jak nie masz argumentów to dyskredytujesz adwersarza

        • 10 7

  • parkingi dla Oliva Gate (3)

    niedługo przestaną się mieścić...

    • 38 5

    • niech jezdza SKM, to 5 min na piechote lub mniej. a zamiast tego jezdza sobie kierowcy w pustych samochodach i robia tlok

      • 16 5

    • równe prawa...? (1)

      Rowerzyści jako użytkownicy dróg powinni mieć równorzędne prawa i obowiązki. Zaczną płacić podatek drogowy i obligatoryjne OC, proszę bardzo niech będą ścieżki w ciągach ulic. Obecnie z niewiadomych przyczyn magistrat traktuje tą grupę jak uprzywilejowaną.
      Z kolei duże parkingi potrzebne są przy budowanych biurowcach, nie na Wita Stwosza. Miasto powinno wymusić je na inwestorach, podobnie jak tworzenie warunków dla płynnego wjazdu i wyjazdu z obiektów. Dlaczego nie dostrzega problemów tam gdzie one realnie są? Przykładem jest tu Hestia, stawia swoje biurowce w elitarnej lokalizacji, zapominając o parkingach. Pół Jelitkowa i cała Bitwy Pod Płowcami obstawiona jest przez jej pracowników. Może tam stworzyć strefę płatnego parkowania?

      • 12 3

      • te przyczyny są wiadome

        rowery zabierają ułamek tej przestrzeni, którą zabierają parkujące samochody, których kierowcy docierają często z małych odległości lub możliwych do przejechania inaczej: transportem publicznym, rowerem, wspólnym samochodem etc. etc.

        • 3 6

  • 2 sprawy (11)

    1 - niekonsekwencja urzędników jest porażająca: Myśliwska na Morenie: likwidacja ścieżek rowerowych i wywalenie rowerzystów na ulicę (uspokojono ruch do 30km/h) pomimo, że nikt tego nie chciał, Wita Stwosza: przerobienie 4 pasmowej drogi na 2 pasmową żeby zmieścić ścieżkę rowerową, której nikt nie chce...
    2 - mieszkańcy Oliwy zadarli z p mieczysławem i mają teraz przerąbane - mogą zapomnieć o bieżącym naprawianiu chodników, ulic i ochronie terenów zielonych...

    • 85 16

    • na Mysliwskiej nie zlikwidowano ścieżek rowerowych (4)

      tylko przekształcono chodnik z dwukolorowych płytek na ciąg pieszo-rowerowy, który nie zobowiązuje rowerzystów do korzystania z niego. Ta zmiana była wprowadzona na wniosek mieszkańców mających dość doświadczenia w jeździe, by korzystać z jezdni. Ruch uspokojono w interesie wszystkich (przed zmianami na przejściu zginął człowiek). Kto ci Martinez dał prawo do reprezentowania wszystkich? Wielu rowerzystów Gdańska jest zainteresowanych poprawą warunków jazdy na Wita Stwosza, wymalowanie pasów nie zmienia warunków jazdy kierowców, ponieważ dotychczas i tak połowa "dwupasmowej" jezdni była zajęta przez parkujące samochody. Przestań ściemniać udając obrońcę terenów zielonych.

      • 12 12

      • ogarnij się..

        • 4 4

      • aha... (2)

        co do Myśliwskiej - żeby był ciąg rowerowo pieszy, to musi być znak o tym informujący, widziałeś tam takie ostatnio? Nie bo ich już nie ma, a więc rowerzyści zgodnie z przepisami MUSZĄ jeździć ulicą

        • 12 3

        • aha ma racje

          kostkę na chodniku ,można ułożyć w takich kolorach jak fantazja podpowie , a znak drogowy zobowiązuje

          • 9 0

        • no właśnie - tak chcieli korzystający z tej ulicy mieszkańcy

          jeżdżący rowerami. Jak chcesz ich nazywać rowerzystami, to twoje prawo. Ja jestem zadowolony z uspokojenia ruchu na tej ulicy, czuję się bezpiecznie na jezdni zarówno wtedy, gdy ją przechodzę w poprzek jako pieszy, jak i wtedy, gdy jadę wzdłuż niej rowerem.

          • 1 2

    • naprawdę niekonsekwencja? (4)

      co z tego, że Wita Stwosza ma 2x2 pasy na większości swej długości, skoro prawe pasy służą jako parkingi? teraz parkingi się przesunie na pobocze, na ulicy parkowania się zakaże, a rowery - zamiast chodnikami - będą jeździć ulicą. Co ważne dla niektórych - odśnieżaną - w przeciwieństwie do ścieżek.

      • 15 8

      • ... (3)

        rowery i tak jeżdżą ulicą bo chodnik jest dziurawy, a ruch minimalny dlatego ludzie mogą sobie spokojnie parkować na prawym pasie i nikomu to nie przeszkadza. Po zakończeniu inwestycji liczba miejsc parkingowych spadnie, ruchu rowerowego nie będzie prawie w ogóle, a o odśnieżaniu ścieżki zapomnij bo to nie priorytet.

        • 9 9

        • (1)

          ruch minimalny, ale 90% samochodów jedzie powyżej dopuszczalnej prędkości (od Bażyńskiego do Abrahama to pewnie przekraczają ją dwukrotnie. Skoro ruch minimalny to dlaczego niektórzy walczą o dwa pasy dla samochodów? Skoro mieszkańcy Oliwy nie chcą miejsc postojowych to na miejscu prezydenta nie utwardzałbym im poboczy tylko wymalował pas rowerowy i puścił straż miejską na łowy. Mieszkańcy mogą parkować pojazdy na swoich posesjach

          • 14 10

          • właśnie a tym co parkują na ulicy "pińcset" złotych i blokada na koła :)

            Każdy niech parkuje na swojej posesji!

            • 5 8

        • jak się odśnieży jezdnię, to się i od razu odśnieży pas dla rowerów

          jak się zbuduje obok dwukierunkową drogę dla rowerów, to będzie tak często odśnieżana, jak chodniki - czyli wiadomo jak.

          • 3 1

    • bzdury wypisujesz cfaniaczku z ziemowita, i tak ci nigdy nie naprawią twojej zapyziałej uliczki :P

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane