• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Magistrat: Oliwa bardziej rowerowa. Mieszkańcy: nie na siłę

Maciej Naskręt
23 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów. Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów.

Za pół roku mają powstać pasy dla rowerów na ul. Wita Stwosza w Gdańsku. Pomysł podoba się rowerzystom, ale część mieszkańców Oliwy uważa, że jest on zły i sugeruje, by w pierwszej kolejności rozbudować ścieżkę wzdłuż ul. Spacerowej w stronę Osowy.



Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży. Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży.
Kierowcy będą musieli podzielić się ul. Wita Stwosza z rowerzystami. - Jeszcze w tym, albo na początku przyszłego roku wytyczymy pasy dla rowerów na obu jezdniach - mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy z Urzędu Miejskiego.

3,5-kilometrowe pasy dla rowerów powstaną na odcinku od ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska do wysokości al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na obu jezdniach ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska. Będą one podobne do tych na ul. Rajskiej w centrum Gdańska. Natomiast między ul. Derdowskiego, a ul. Obrońców Westerplatte zobacz na mapie Gdańska zostanie wytyczona strefa zakazu jazdy z prędkością wyższą niż 30 km/h.

W czwartek odbyło się w tej sprawie spotkanie konsultacyjne, w którym udział wzięli urzędnicy z gdańskiego magistratu i mieszkańcy Oliwy. Wzięło w nim udział ok. 45 osób.

Czy pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza to dobre rozwiązanie?

Pomysł nowych pasów rowowych nie podoba się mieszkańcom. Dlaczego? - Miejsca postojowe zostaną zabrane z prawego pasa, gdzie powstanie ścieżka dla rowerów. Nowe stanowiska dla samochodów powstaną kosztem przydrożnych zieleńców. Ponadto nie będzie wymiany nawierzchni na nowym pasie, a obecne dziury z pewnością nie zostaną załatane. Rowerzyści, a jestem jednym z nich, nie poczują się tam pewnie - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Oliwa.

Te obawy potwierdza dyrekor ZDiZ. - Na razie nie mamy w planach naprawy nawierzchni na tej ulicy - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Lwią część z wartego 800 tys. zł remontu pochłonąć ma przebudowa sygnalizacji świetlnej.

Dlatego też mieszkańcy uważają, że miasto nie powinno wytyczać wątpliwych według nich pasów, a zaoszczędzone pieniądze wydać na przedłużenie ścieżki rowerowej przy ul. Spacerowej. - Z naszych wyliczeń wynika, że zbudowanie 500 metrowego odcinka drogi z Rynarzewa w stronę Osowej powinien pochłonąć ok. 860 tys. zł - mówi Strug.

O pomysł budowy ścieżki, która połączy Oliwę z Osową zapytaliśmy urzędników z gdańskiego magistratu. Ci już planują jej przebieg. - Jest tu wiele pomysłów. Problem jednak stwarza bliskość lasów, którymi zarządzają Lasy Państwowe. Trudno nam tam będzie wytyczyć drogę wiodącą gdzieś w lesie daleko od drogi. Z tego powodu rozważamy wytyczenie ścieżki w części jezdni. Trzeba jednak w tym celu zmienić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - zapowiada Remigiusz Kitliński.

Miejsca

Opinie (434) 3 zablokowane

  • super (18)

    oby tak dalej

    • 61 108

    • Pomysł nowych pasów rowowych nie podoba się mieszkańcom. Dlaczego? (3)

      Też nie wiem. Rowy dla pijanych rowerzystów to dobra rzecz.

      • 5 20

      • Pomysł nowych pasów rowowych nie podoba się mieszkańcom. (2)

        jeśli się było na tej debacie, to łatwo można było zauważyć, że protestowali radni i kilkoro mieszkańców, którzy chcą zostawiać samochody w pasie jezdni, mając do dyspozycji garaże i podwórka. reszta obecnych przyszła raczej posłuchać, a nie robić aferę nie na temat jak radni.
        sformułowania typu 'mieszkańcy uważają' są nadużyciem.

        • 18 4

        • (1)

          Widac że nigdy nie miałeś samochodu. Jaki normalny kierowca zostawi samochód na ulicy mając garaż czy podwórko? Na ulicy parkują ci, którzy już nie mają miejsca bliżej. Gdy na Wita Stwosza zniknie pas do parkowania, to na Kasprowicza, Tetmajera i innych zrobi się naprawdę ciasno. Już jest ciasno. Sam jeżdżę rowerem i zupełnie nie wiem, po co akurat na WS ścieżka? Przecież tam nic nie jeździ i spokojnie rowerem można śmigać po ulicy. Znów urzędnicy wiedzą lepiej, albo po prostu ktoś chce zarobić.

          • 8 11

          • samochód wyobraź sobie mam

            i gdy jadę wojska polskiego/wita stwosza przeszkadzają mi te samochody zaparkowane na zwykłym pasie ruchu(niestety zgodnie z prawem)- ograniczają widoczność. na ulicy parkują Ci, którzy mają kilka samochodów, używane- za śmieszne pieniądze(więc nie szkoda) i mają wyjście z klatki od strony ulicy- kilka metrów do samochodu zamiast kilkunastu/kilkudziesięciu na podwórko- lenistwo to straszna rzecz.
            na rowerze też jeżdżę i widzę, ze przydałaby się tu prawdziwa ścieżka, ale pas rowerowy też może być.
            po co ścieżka? dojazd do UG, rekreacyjnie do parku oliwskiego i w ciągu kilku lat do przystanku PKM. a obecnie mało kto tam jeździ, bo zaparkowane samochody ograniczają widoczność i zmuszają do zjeżdżania na lewy pas, a poza tym jest tam masa dziur- nic przyjemnego, gdy jedzie się na rowerze.

            • 5 0

    • Weź dzieciaka na rowerku i pojedź sobie po takiej ścieżce wzdłuż drogi gdzie pędzą samochody... (6)

      • 19 12

      • (1)

        Bo masz ścieżkę rowerową wzdłuż Al. Grunwaldzkiej, więc na Wita Stwosza będzie po prostu zdublowana.

        • 9 11

        • własnie o tym mówiono

          na zebraniu- że ta wzdłuż grunwaldzkiej w godzinach szczytu robi się niewydolna i trzeba ją odciążyć. poza tym będzie to dojazd do ug, do parku oliwskiego i do przystanku kolei metropolitarnej. za to fakt, ze powinna to być zwykła ścieżka w miejsce jednego z pasów jezdni.

          • 9 5

      • Z dzieciakiem możesz jechać po chodniku.

        A co z tymi, którzy chcą jak najszybciej dojechać z punktu A do punktu B? Takie rozwiązania są stosowane od dawna na zachodzie i u nas też powinny wyprzeć standardowe ścieżki rowerowe, które służą chyba tylko do rekreacji (jakże skutecznej przy ruchliwych ulicach). Bo na pewno nie do wygodnej komunikacji.

        • 15 8

      • dziecko do lat dziesięciu i opiekun lub opiekunka takiego dziecka

        mają prawo poruszać się po chodniku. Samochody nie mają pędzić, nawet jakby tam nie było pasa dla rowerów

        • 11 2

      • Ostatnio widziałem taką sytuację o 15.00 na skrzyżówaniu z Bażyńskiego

        Zero problemu.

        • 3 0

      • sieci rowerowej daleko do sieci dróg

        Dla niektórych rower to wyłącznie rekreacja i lubią sobie pojeździć krętymi ścieżkami. Ścieżkami po których często chodzą sobie piesi, albo na których dochodzi do wymuszania pierwszeństwa przez kierowców bo widoczność jest często beznadziejna.
        Pasy rowerowe są wbrew pozorom bezpieczniejsze bo zapewniają dużo lepszą widoczność. Trzeba przyzwyczaić kierowców, że miasto to nie tor wyścigowy.
        A z dzieckiem to już wiesz, że możesz sobie powolutku jechać chodnikiem.

        Według doświadczeń innych krajów (tych na które się powołujemy, że tam mają super drogi) to Wita Stwosza powinna mieć właśnie takie pasy rowerowe.

        • 8 0

    • ODP. (6)

      1) Tam i tak jest tylko 1 pas, więc to mieszkańcy którzy tam parkują są jedynymi przeciwnikami
      2) Śmieszy mnie ta rowerowa rewolucja:
      Ludzie czy wy naprawdę sądzicie, że w naszym klimacie poniżej 10*C rano przez 8 miesięcy w roku gdy ludzie jadą do pracy ruch miejski będzie podporządkowany rowerom? Rozwala mnie to jak piszą to wyznawcy rowerów i zdrowego trybu życia ubierający się w bieliznę termoaktywna i śmigający rowerami w każdą pogodę, deszcz, mróz, a każde argumenty torpedują ''tak się da ja tak robię!''. To tak jakby zapytać o opinię pasjonata amerykańskich Mus.Car do jakiej pojemności ograniczyć silniki w autach spalinowych poruszających się w mieście. DO 5,9litra!!

      • 5 7

      • śmieszy cię ? to już postęp (4)

        najpierw będą was ignorować,
        potem będą was ośmieszać,
        potem będą z wami walczyć,
        aż w końcu dojdą do wniosku, że mieliście rację i zwyciężycie

        • 4 2

        • (1)

          nie śmieszy mnie to, to jest zbyt żałosne.
          Rowerzyści zabierają przestrzeń pieszym, zabierają przestrzeń samochodom, a niedługo będą zabierali przestrzeń sami sobie. Już teraz szybsi rowerzyści wypychają słabszych a będzie jeszcze gorzej.

          • 2 6

          • Spoko

            na razie to jeszcze automobil rulezz. Długo jeszcze asfalt będzie rządził. Nie martw się.

            • 2 0

        • STRASZNE (1)

          1) Kalasz słowa Wielkiego Człowieka używając ich do mało znaczącej sprawy co jest obrzydliwe. Z kim ty się porównujesz? Z walczącymi o Prawa Człowieka, Wolność?
          2) Nic Wam nie zakazuję, ale wmawianie ludziom że rowery zastępują w każdym przypadku, w każdą porę roku, każdy możliwy środek transportu miejskiego i prywatnego (spalinowy) to burżujstwo, kłamstwo i obłąkanie w jednym.

          • 0 5

          • sprawa nie jest mało znacząca

            chodzi o sposób rozwiązywania problemów transportowych w całym mieście. Nie wmawiamy ludziom, że rowery wszystkie problemy rozwiążą, tylko przesuwamy granicę kompromisu - jak na razie miasto jest dostosowywane do ruchu samochodów, na czym tracą piesi, rowerzyści i generalnie mieszkańcy. Chodzi o efektywniejsze wydawanie środków na infrastrukturę rowerową i odejście od zasady, że drogi dla rowerów muszą powstawać wyłącznie poza przestrzenią jezdni.

            • 1 0

      • nie do 5,9

        tylko do 7 tak na wszelki wypadek

        • 0 2

  • Jak najwięcej ścieżek rowerowych,już jest lepiej w tym temacie,ale budujcie,a zobaczycie ,że ludzie zaczną śmigać na rowerku aż (2)

    ...,a zimą zrobimy na ścieżkach rowerowych trasy narciarskie:)

    • 91 26

    • Cichy. Jak to budujcie? Zamkną jeden pas, wymalują linię i symbol rowerka...

      ...wezmą za to jak za nową drogę i PO kłopocie. A biedota będzie się cieszyć z BieDonki.

      • 18 14

    • Kiedy takie rozwiązanie na Kieleckiej w Gdyni

      ... bo pseudo ścieżka rowerowa w połączeniu z chodnikiem dla pieszych jest idiotyzmem. A Kielecka jest nadwymiarowo szeroka.

      • 4 2

  • Ścieżki muszą być. Muszą być w Oliwie. Taka poszła "instrukcja" z Warszawy. (4)

    • 22 73

    • warszawy srawy (2)

      debile siedzą w radzie miasta, oliwianie zapamiętają te popierdo.ne pomysły do najbliższych wyborów. Wita Stwosza jest jak ser szwajcarski, wydadzą kilka milionów na ulice i 860tys na zamalowanie 2 pasów ruchu czerwoną farbą. Odcinek Obrońców Westerplatte - Derdowskiego nie będzie miał ścieżki bo:
      1) Wprowadzają tam płatne parkowanie
      2) Mieszka tam radny Gorecki, który z oszczędności nie chce wymieniać okien bo mu głośno z ulicy tylko wprowadza 30km/h

      I pojawia się pytanie po jakiego kija dwie ścieżki idące tą samą trasą oddalone od siebie o max 300m ???

      • 10 16

      • sama ściezka w tamtej okolicy jest dobrym pomysłem (1)

        ,lecz powinni ją wytyczyć wzdluż chodnika, po jednej ze stron Wita Stwosza.

        I jak najbardziej kosztem "zieleńców" ogródków działkowych i tych chaszczy? :D

        • 12 11

        • ktoś pierdzący w stołek podjął decyzję i będzie wprowadzona, boli mnie jako mieszkańca bezradność nowo powstałych rad dzielnic, które nie mają prawa sprzeciwu. Decyzja o objęciu płatnym parkowaniem ulic gdzie nie wjeżdża nikt poza mieszkańcami jest wprowadzeniem podatku od samochodu i pewnie czeka w przyszłości każdego mieszkańca gdańska. Płacenie za parkowanie w kwadracie ulic : Opacka, Polanki, Derdowskiego, Grunwaldzka jest najbardziej poronionym pomysłem tej rady miasta i na 100% odbije się to spadkiem poparcia w wyborach. Zobaczycie jak ulice wokół strefy będą pozapychane przez mieszkańców ze strefy

          PS: nie kosztem ogródków działkowych, tylko kosztem zieleni pomiędzy chodnikiem a ulicą

          • 6 9

    • Nie z Warszawy tylko z Brukseli

      A nasi polytycy jak zwykle chcą byc świętsi od papieża.Zróbta wszędzie progi zwalniające.Po co karetka z chorym na sygnale ma zap...skoro można powolutku...a ekipa remontowa ze sprzętem niech po wyjściu z tramwaju wskoczy na rowerki i dalejże do klienta pod górkę

      • 4 5

  • fajnie ale nie kosztem ulic! (47)

    • 135 66

    • MIASTA SĄ DLA LUDZI (43)

      co tu dużo mówić, trend w całej Europie(szczególnie kraje wysoko rozwinięte- skandynawskie) mówi o zwężaniu ulic, wyrzucaniu samochodów z miast, zamykaniu jezdni na ruch kołowy, zastępowaniu pasów chodnikami i ścieżkami rowerowymi. MIASTA SĄ DLA LUDZI, nie dla samochodów, na szczęście niektórzy i w POLSCE zaczynają to rozumieć.

      • 39 34

      • idiota (2)

        Przejdź się na ul. Wita Stwosza i zobacz tę "katastrofę" samochodową na własne oczy a nie bredź. Wita Stwosza to ostatnia ulica w Trójmieście która potrzebuje wprowadzania takiego absurdu. Jesteś kolejnym oszołomem, który nie potrafi logicznie myśleć.

        • 41 19

        • Wita Stwosza to wielki parking (1)

          Prawy pas i tak jest nieużywalny do jazdy.

          • 26 5

          • A i tak lewy pas wystarcza, by nigdy nie było korków

            Nawet na Polanki jest luźno

            • 2 3

      • dokładnie.. polskie lenie na forum skutecznie takie komentarze będą negować (2)

        lenie, lenie, lenie i wygodnisie!

        do tego nie psioczcie, że kryzys mamy, skoro was stać na drogie paliwo.. które i tak jeszcze zdrożeje, ale i tak dalej będziecie jeździć samochodami leniuchy!

        co do drogi w tym miejscu.. ruch jest mały i jeden pas spokojnie wystarczy w jedna stronę dla samochodów

        • 20 28

        • (1)

          Tym bardziej nie ma sensu wytyczać ścieżki rowerowej. Zwłaszcza za 800 tyś zł!

          • 1 4

          • taką kwotę należałoby przeznaczyć na inne potrzebne cele, a nie na bzdety

            • 0 2

      • w samochodach też są ludzie! (4)

        • 20 18

        • (1)

          którzy równie dobrze mogą poruszać się komunikacją miejską czy rowerami i nie mówię tu o całych rodzinach, gdzie często trudno pogodzić funkcjonowanie z brakiem auta (odwożenie dzieci do szkoły, na zajęcia itp) ale w większości aut podróżuje tylko jedna osoba, która wozi swoje grube 4 litery korkując i zanieczyszczając miasto.

          • 21 22

          • Akurat kierowców

            najmniej obchodzi środowisko

            • 7 5

        • średnio 1,2 na samochód

          • 10 1

        • w zaparkowanych samochodach ludzie bywają bardzo rzadko

          a takie samochody zabierają przestrzeń innym ludziom, którzy chcą się poruszać. nie ma prostych rozwiązań, są tylko inteligentne wybory

          • 15 5

      • miasto to nie wieś, żeby po nim rowerem jeździć! (1)

        • 24 27

        • gostek ktory tak sie raczyl wypowiedziec stracil stolek w pol roku :-))

          • 9 9

      • (8)

        negowanie tego typu postów pokazuje gdzie jest nasze społeczeństwo. Dokładnie w latach 60'tych w Kopenhadze rozpoczęto wdrażanie wielkiego projektu zamykającego ulice dla ruchu kołowego. Wtedy również wzbudziło to wśród lokalnej ludności fale krytyki i protesty, dopiero po paru latach takiego funkcjonowania zrozumiano i dziś patrzy się już z aprobatą na tego typu pomysły.
        Dziś jesteśmy dokładnie w tym samym punkcie gdzie byli Duńczycy w latach 60'-70' i jestem pewien, że nasze dzieci będą żyły już w innych realiach. Jeśli komuś nie pasuje, jest wschodnia granica, tam takie zmiany dojdą, za kolejne 20-30 lat.

        • 23 21

        • Mój drogi. (4)

          W skandynawi, o której piszesz, komunikacja miejska funkcjonuje w taki sposób, że nie opłaca się jeździć samochodem. Punktualna, komfortowa, szybka. Co mamy w Gdańsku? Pytanie retoryczne. Więc nie wmawiaj na siłę ludziom, że mają zostawić auta w domu tylko stwórz im alternatywę.

          • 30 16

          • I Hate My Username (2)

            Większość Polaków jest tak przyszyta do siedzeń swoich samochodów, że nawet gdyby benzyna kosztowała 20 zł, a komunikacja kursowała co do sek. i była darmowa, to większość i tak się nie przesiądzie. Nie jestem naiwny. Nie do mnie te gadki. Znam swój naród. Jestem przecież jednym z nich.

            • 20 25

            • Ja piszę o tym co jest (1)

              nie o tym co by było gdyby, bo w przeciwieństwie do Ciebie nie jestem jasno... a właściwie czarnowidzem. Mam odmienne zdanie o swoim narodzie.

              • 10 9

              • To co jest zacznie się zmieniać,

                gdy my zaczniemy zmieniać swoje własne zachowanie. Przykładowo, jeśli się nie napijesz wódki, to nie będziesz miał kaca. Czyż to nie logiczne???

                • 6 1

          • jest sposób aby komunikacja jeździła punktualnie:

            wystarczy zabrać jeden pas na każdej ulicy dla komunikacji miejskiej. Samochody będą stały w korku. Trzeba tylko Policję ustawić i zbierać mandaty...

            • 11 5

        • No niestety nie masz racji - nie zamknięto tam ulic dla samochodów ... (2)

          i dobrze bo nie lubię sztucznych ograniczeń - ma być wolność wyboru środka lokomocji.

          • 15 9

          • Obawiam się, że niestety Ty nie masz racji, trochę na ten temat wiem. Mieszkałem w Kopenhadze parę lat, w latach 80'
            Powolny proces przywracania miasta pieszym rozpoczął się 1962roku. Pierwsze eksperymentalne działania władze Kopenhagi podjęły na STRØGER- długim handlowym ciągu komunikacyjnym w centrum miasta. W listopadzie tego roku strefa ta została wyłączona z ruchu samochodowego.

            • 11 7

          • wiele ulic w Kopenhadze przekształcono w strefy piesze lub pieszo-rowerowe

            z warunkowym dopuszczeniem samochodów, które nie są tam blokowane przez inne samochody, tak jak w innych miastach, gdzie takich zmian nie wprowadzono

            • 11 1

      • Owszem, są dla ludzi. Nie dla rowerów. Te dwa obiekty nie mogą koegzystować. (15)

        Jedno musi odejść w cień. Przewagę liczebną mają ludzie. Mniej liczni od rowerzystów są tylko tacy, którzy chcieliby kanałów, by w drodze do pracy używać kajaka.

        Twój tekst jest wielkim d*powłastwem. A gdyby w Skandynawii jedli żywe kocięta na śniadanie, też byś to lansował? Skandynawowie zawsze byli osobliwi. Nic mnie nie zmusi by tam pojechać. Nie chcę żyć w kraju obowiązkowej ascezy.

        • 17 23

        • Matematyku, do tego kierowco, M i Antysocjopato w trójcy jedyny (2)

          Widzę, że powoli wracasz na łono narzekaństwa, a długo ciebie nie było. Nie mógłbyś się przenieść do Szanghaju i zamieszkać w mrówkowcu z widokiem na wolność gospodarczą i się uszczęśliwić?

          • 13 11

          • A to nie Ty będziesz decydował (1)

            kto gdzie on ma mieszkać. tak samo jak nikt wam nie powoli powoływać Rady Komisarzy Rowerowych, żeby w imieniu garstki decydowała o życiu wszystkich.

            Musi to w Eurolandzie, a u nas jak kto chce.

            • 2 10

            • marcin

              Wyjedź z Eurolandu do Chin. Tam jest wolność gospodarcza i nie ma lewaków, komuny, cyklistów, ekologów i Żydów i gejów. Ja tylko proponuję twojemu koledze aby wyjechał do Chin, bo tam z mrówkowca może oglądać wolność gospodarczą, a nie mu każę. Po twojej agresywnej wypowiedzi widać, kto optuje za samochodami. Zresztą a to twój następny nick matematyku, co liczyć nie umie.

              • 8 1

        • aleś ty mądry ... Skandynawowie nie są osobliwi, to ty jesteś osobliwy (9)

          z całym tym Wschodem.

          • 10 9

          • E (3)

            Dla mnie przykładem są Chiny i Hong-Kong. Tam jest wolność gospodarcza i nikt nie patyczkuje się z cyklistami

            • 6 11

            • Chiny i Hong-Kong? (2)

              Jaki to przykład dla Ciebie, skoro tam jeździ multum rowerów?

              • 5 1

              • Zły przykład daje ten portal. Nie rejestrując ksywek. (1)

                Niczego takiego nie mówiłem.

                • 0 6

              • Mówiłeś, mówiłeś

                Nie udawaj

                • 2 0

          • Oceniasz ludzi wedle współrzędnych geograficznych? (2)

            Najdziwniejsza forma dyskryminacji...

            Skandynawowie jak lubią ascezę, niech sobie w ascezie żyją. Polak lubi wygodę. To nasze prawo.

            • 3 11

            • Matematyku, do tego kierowco, M i Antysocjopato w trójcy jedyny

              Widać, że nie byłeś w Skandynawii. Jedź do Chin do twojej wolności gospodarczej, którą tak chwalisz. Tam na pewno nie żyją w ascezie. Matematyk, a liczyć nie umie.

              • 6 0

            • Każdy lubi wygodę :)))

              Chińska matematyka...

              • 1 1

          • Matematyk dał Tobie świetną ripostę.

            Tak dobrą, że nie byłeś w stanie odpowiedzieć niczego konstruktywnego, a tylko klasyczne "jezdeś gupi". To najepszy dowód , kto optuje za rowerami.

            • 2 11

          • Nie będziemy czegoś robic tylko dlatego że Szwecja to robi. Absurd.

            • 1 4

        • samochody już odchodzą

          tylko ty masz kłopoty z rozumieniem procesów

          • 5 2

        • ludzie i rowery mogą doskonale koegzystować

          dużo trudniejsza jest koegzystencja ludzi i samochodów - zwłaszcza skłonnych do nadmiernej prędkości

          • 1 1

      • MIASTA SA DLA LUDZI:) (3)

        A nie dla ROWERÓW ;)

        • 12 8

        • ahh ale musisz być ucieszony ze swojego komentarza, teraz to dałeś popalić.

          • 5 7

        • Podstawową i odwieczną formą przemieszcznia się jest chodzenie. (1)

          Rowerem to sobie można - prostatę załatwić ;)

          • 3 11

          • samochodem załatwisz serducho

            i borżomi nie pomoże, kiedy nerki wysiądą

            • 3 0

      • Do Bebe

        Jak mawiał Sokrates to że większośc tak robi czyli według twojej relacji, cała Europa zmniejsza ulice, nie znaczy że jest to lepsze rozwiązanie. Po drugie nie uważam abyśmy we wszytskim musieli małpowac resztę Europy bo nie znaczy to że robią oni dobrze. Ciekawe jak w zimnie w Szwecji, w temperaturze minus 20 będziesz popylał na rowerku, chciałabym to zobaczyc! O ile samochody nie mają przeważnie wjazdu do ścisłego centrum bez przepustek, i u nas też tak jest, o ile nie popadajmy w jakąś chwilową modę, bo nie każdy ma ochotę codziennie poruszac się na rowerze, czy deszcz, czy śnieg, czy grad. Bo o ile w wakacje do celów rekreacyjnych jest to przyjemnie, nie wyobrażam sobie codziennych "wycieczek" rowerowych.

        • 1 5

    • tam i tak jest tylko jeden pas dostępny więc jest fajnie (bez ale)

      • 1 2

    • zamiast inwestować w ścieżki rowerowe na Wita Stwosza czyli: zakup białej farby

      by wymalować linię zwężającą ulicę, może by ten "mózg" od planowania obmyślił jak przywrócić kierowcom zabrany im wcześniej pas na Podwalu, który teraz szumnie nazywa się buspasem i którego przekroczenie grozi zapisem na kamerze zainstalowanej na pobliskim słupie a w konsekwencji mandatem

      • 0 6

    • ulice zostają, tylko stają się bardziej kompletne

      dla ludzi, a nie tylko lub głównie dla samochodów

      • 1 1

  • (9)

    dobry żart

    • 41 19

    • (1)

      Dobry żart to zdjęcie z 5 do Oliwy, sprzed ok. roku.

      • 2 4

      • Właśnie - przecież tramwaj nr 5 już do Oliwy nie jeździ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • 1 1

    • A dlaczego żart. (6)

      W wielu skandynawskich miastach to normalne rozwiązanie. Samochody i tak bardzo niechętnie jadą przy prawej krawędzi jezdni, pomimo że mamy ruch prawostronny.

      • 9 5

      • Ale my nie jesteśmy w Skandynawii tylko w Polsce!!!!!!!!!!!!!!! (5)

        I trzeba się dostosować do polskich realiów i zasad, a nie, że coś tam skandynawskich miastach jest bądź czegoś tam nie ma.

        • 4 8

        • nie podrabiaj nicka (2)

          sensowne zasady ze Skandynawii można stosować w Polsce.

          • 7 3

          • No to je zastosuj zamiast sie mądrzyć!!!!!!!!!!!!!! (1)

            O jakim znowu nicku mówisz... nikt czego nie podrabia, a jeśli już to sensowne rozwiązania można podrobić, nic poza tym

            • 1 5

            • no właśnie, pasy na jezdni dla rowerów to sensowne rozwiązanie

              • 1 1

        • Ale co to znaczy? (1)

          Nie chcesz rozbudowy autostrad poza miastami? Nie chcesz sprawnej komunikacji w miastach?
          Nie, Ty po prostu dobierasz argumenty do swojego wożenia tyłka samochodem i smrodzenia innym ludziom.

          • 4 2

          • Nie mam samochodu i nie wożę tyłka autem mądralo z blachosmrodu!!!!!!!!!!!!!!!

            • 2 2

  • na jaskowej dolinie (4)

    samochody tez staly w zatoczkach przy ulicy. po zlikwidowaniu zatoczek kierowcy zaczeli wstawiac swoje samochody na swoje posesje .... czyli to bylo lenistwo, to samo jest pewnie na wita stwosza, no kolo kolobrzeskiej w blokach maja malo miejsca, ale czy ktos musi stac pod sama klatka ? maja nozki niech chodza. a co do polaczenia osowy z maitem to chyba wazniejsze niz malowanie paskow na drodze wzdluz ktorej jest sciezka rowerowa. zawsze mozna zjechac te pare metrow do grunwaldzkiej .

    • 81 27

    • dla klientów jak nie było miejsc tak nie ma (2)

      Skończ pierdoły opowiadać o lenistwie, bo tu chodzi o głupotę urzędników i zarabianie na miejscach parkingowych, otwórz oczy.

      • 2 6

      • miasto nie jest od darmowych parkingów (1)

        • 6 2

        • No i miasto to nie parking. Jak masz problem to sprzedaj samochód. Same zyski! :)

          • 2 1

    • taki szczegół

      na jaśkowej dolinie zatoczki zlikwidowano przy domkach jednorodzinnych, a na wita stwosza są też wielorodzinne, nie wszystkie z możliwością parkowania na podwórku!

      • 0 2

  • Zgadzam sie (26)

    jeden pas Wita jest i tak nie do uzytku przez zaparkowane samochody. Ulice powinny byc do jezdzenia, nie parkowania. A rowery to tez pojazdy.

    • 97 47

    • A rowery to tez pojazdy. (8)

      Tylko rowerzyści to bezmózgie istoty żądające samych praw. Wprowadzić karty rowerowe i obowiązkowe OC.

      • 26 40

      • Ja to bym jeszcze zakazał ustawowo cyklizmu w Polsce (7)

        • 6 17

        • Matematyk, do tego kierowca (6)

          Czyli jednak bezmózgie istoty...Wy nie chcecie być uczestnikami ruchu/ bo obowiązują zasady ?/tylko być bożkami. A to jednak rowerzyści w razie kolizji są najbardziej poszkodowani. Każdy kto ma rower jest zwolniony od znajomości przepisów(?), może jeździć jak chce i gdzie chce? Bez kasków, bez oświetlenia, bez ubezpieczenia...Matematyku, jak prowadzisz auto to stosujesz się do zasad a jak wsiądziesz na rower to nagle głupiejesz i nie liczysz się z tym, że możesz mieć wypadek bo po prostu nie widać Cię ? Albo możesz spowodować szkodę? I co, wtedy uciekasz ? Jeszcze bym kamizelki odblaskowe dołożył - dla ochrony bo czynią cyklistę bardziej widocznym.

          • 5 6

          • Dlatego (5)

            zakazałbym cyklizmu w Polsce ustawowo. Wszyscy powinni jeździć samochodami i to po jednej osobie w aucie, bo taka jest wola większości. Poza tym my kierowcy płacimy podatki, to wymagamy.

            • 5 14

            • Lepiej wprowadzić zakaz jazdy samochodami, bo taka jest wola większości!!! (4)

              • 6 5

              • Samochody generują zysk i nakręcają gospodarkę (3)

                i dają pracę poprzez zwiększone wydobycie ropy naftowej, a rowery powodują bezpłodność i recesję

                • 4 11

              • Samochody smrodzą i zanieczyszczają środowisko!!! (2)

                Blachosmrody - dobrze powiedziane :)))

                • 7 3

              • znam takich

                znam takich jak ty, jak tylko zakupią/dostaną/pożyczą auto od razu im się punkt widzenia zmienia i zanika chęć do pedałowania

                • 2 6

              • Nieprawda

                To że samochody zatruwają środowisko to mit wymyślony przez lewaków z Brukseli. Spaliny nie są wcale szkodliwe.

                • 1 3

    • załamka (10)

      a kto broni rowerom jeździć po Wita Stwosza??? Czy tam jest jakiś problem z tym? NIE, to po cholerę wywalać kasę na taki absurd? Ogłupieliście wszyscy do reszty??? Na Wita Stwosza wszystko działa super, mały ruch, rowery bez problemu jeżdżą bezpiecznie, a mieszkańcy mogą wygodnie parkować - dlaczego wam to przeszkadza? Dlaczego tak łatwo wam mieszać w nie swoim miejscu i niszczyć coś, co jest bez zarzutu?

      • 28 19

      • rowery mogą przejechać bezpiecznie zwłaszcza w okolicach przystanków.. Większość kierowców nie przejedzie za rowerzystą 50 m. tylko na zwężeniu próbuje często nieudolnie go wyminąć...

        • 15 9

      • (7)

        popieram!!!!!!!!!!!!!!! jeszcze ta cena 800 tyś za wymalowanie pasów??? To jakiś absurd tym bardziej, że " tzw modernizacja sygnalizacji" na tym odcinku to kłamstwo- tylko na skrzyżowaniu Bażyńskiego i Wita Stwosza jest sygnalizacja, której nie trzeba korygować!!! Ja te pasy namaluję za 50 tyś i jeszcze na wakacje pojadę z dzieckiem!!!!Złodzieje!!!! A tak jak piszesz, rowery mogą tam się poruszać bardzo bezpiecznie. Acha, jeszcze jedno najwazniejsze- Lisicki na spotkanie z rowerzystami przyjechał AUTEM!!!!!!!!A gdzie te rowery z magistratu za kilkadziesiąt tysięcy??? To dopiero bezczelność i ignorancja!!!!!!!!Jestem rowerzystą ale zaczynam nienawidzić rowerzystów walczących tak uparcie o te niby prawa!! Przykład- ul. Łostowicka- chodnik dla pieszych ma szerokość ok 1 metra- kosztem drogi dla rowerów o szerokości ok 3,5 m- czy to normalne???? Dlaczego rowerzyści nie poruszają się szosą, drogą??? Zostawcie pieszych i pojazdy w spokoju!!!! Można żyć tak żeby nikomu nie utrudniac zycia!!! Rowerzyści apeluję!!! Przesiądźcie się do komunikacji miejskiej tak zachwalanej przez was, porzućcie rowery!!!!!

        • 12 18

        • (6)

          Kolego, uspokój się trochę, bo wprowadzasz nie potrzebny zamęt.

          • 15 10

          • (1)

            Nie uspokoję się!!! Rowerzyści apeluję!!! Proszę jeździć po chodnikach!!! Jezdnie zostawcie autokarom!!!

            • 7 13

            • kolego nie podszywaj się proszę pod mój komentarz- Kris- podpisz się swoim imieniem!!!

              • 3 0

          • (3)

            Co do zamętu- może on właśnie jest potrzebny żeby nauczyć Ciebie i wielu innych myślenia o innych mieszkańcach miasta a nie tylko o sobie- rowerzyści stają się pomału egoistami, chcąc wyrzucić pieszych z chodników a pojazdy z jezdni. Nie mam nic do równych praw i przywilejów ale dla wszystkich a nie dla jednej tylko grupy osób! Rozumiem że można zamknąć Stare czy Główne Miasto dla ruchu kołowego ale nie całą aglomerację przy obecnym stylu życia- odwieź dzieci do szkół, później na czas do pracy- kto zdąży załatwić to wszystko rowerem?? dzieci zabierzecie na ramę???? a zimą jak rowerem??? A kiedy jest się chorym???? Znam jeżdżenie po mieście rowerem ( codziennie) ale też jestem pieszym i użytkownikiem samochodu! Nie przyszło mi do głowy tępić pieszych czy rowerzystów jadąc autem.....Żyjmy razem a nie wbrew sobie a te pieniądze zostawmy na rzeczy naprawdę potrzebne a nie dublujmy dróg rowerowych itp...

            • 9 15

            • (1)

              Ja też uważam, że wszyscy powinni żyć w zgodzie.

              • 7 0

              • cieszę się że chcemy tego wspólnie :)

                • 4 1

            • bo przepisy są dla sprawiedliwych

              a ci co leją na przepisy są ponad prawem i leją na przepisy i koło się zamyka. nie kumasz tak prostej zasady ? Wjeżdżajac w strefę zakazu mam gleboko w powazce wasze zakazy, one są dla was, tak pieknie sie nimi ekscytujecie.

              • 1 3

      • nie niszczyć, ale przesuwać granice kompromisu

        zgodnie z interesem mieszkańców Gdańska, nie tylko tych kilku mających problemy z wyobraźnią

        • 3 0

    • Rowery to przede wszystkim zabawki. Dla tych, co nie mogą mieć prawka. Czas dorosnąć. (5)

      Pojazd kipiący od wad, zaczynając od żałosnej wydajności nie ma prawa aspirować do miana innego niż zabawki.

      • 8 24

      • Matematyku, do tego kierwco, M i Antysocjopato w trójcy jedyny

        A o bezpłodności i impotencji nic nie piszesz? I nic o wycinaniu lasów trójmiejskich?

        • 13 5

      • (3)

        idioto widziałem tę wydajność w lecie na drodze z Gdyni do Pucka kiedy pokonałem ją szybciej niż samochodem więc nie piernicz waść głupot większość rowerzystów ma także prawo jazdy więc te twoje gadki są zwyczajnie niczym kulą w płot

        • 11 4

        • Atak osobisty to porażka przez dyskwalifikację. Świadczy o tym, który z nas dwóch jest dżentelmenem. (2)

          Masz w życiu inne ambicje poza zmianą miejsca z punktu A do punktu B? Ile bagażu miałeś w tej zabawce? Jakieś radio? Ochroniła cię przed żywiołami? W ogóle przed czymkolwiek? Zachowała prawidłową pozycję bez pomocy operatora?

          Może większość rowerzystów ma prawko. Ale w duszy wciąż są dziećmi. Żaden wstyd. Byle nie dręczyli tym sposobem większości.

          • 1 12

          • jak niżej

            i po co karmicie trola ?

            • 2 0

          • Matematyku, do tego kierowco, M i Antysocjopato w trójcy jedyny

            Tym samym przyznałeś swojemu adwersarzowi rację.

            • 3 0

  • nietrafiona inwestycja (3)

    Mieszkam w tym rejonie i często jeżdżę Wita Stwosza. Jest szeroko, ruch niewielki, nie ma potrzeby wytyczania dróg rowerowych, zwłaszcza, jeśli nie będzie remontu nawierzchni i przebudowy ulic w Starej Oliwie tak, by każdy deszcz nie zawalał piachem długich odcinków jezdni.
    Lepiej byłoby zrobić coś "piętro wyżej" czyli na bardziej ruchliwej a węższej i niebezpiecznej ul. Polanki. Ścieżkę do Osowy tez popieram.

    • 111 26

    • Lepiej byłoby zrobić coś "piętro wyżej" czyli na bardziej ruchliwej a węższej i niebezpiecznej ul. Polanki. (2)

      Polanki ma po jednym pasie w każdą stronę. Gdzie tam chcesz zrobić ścieżkę dla rowerów ?

      • 11 11

      • estakadą

        i od razu ze 2 pasy

        • 6 4

      • utrudnienia dla zbyt szybkiej jazdy (na Derdowskiego się dało)

        plus parę udogodnień przy wjazdach do parku i na chodniki przy skrzyżowaniach. Nie chodzi o wydzieloną ścieżkę tylko o lepsze warunki do jazdy rowerem w normalnym ruchu ulicznym. Oczywiście jakiś człowiek powie, że to ulica "przelotowa" - niech sobie oszacuje (o ile wie co to jest średni czas przejazdu) ile sekund traci się na jeździe z normalną prędkością zamiast hipotetycznie maksymalnie bezpieczną tam do uzyskania.

        • 2 0

  • i bardzo dobrze (4)

    Akurat na Wita Stwosza (i Wojska Polskiego) jest dużo miejsca żeby wszystkich pogodzić

    • 38 49

    • tylko po co (3)

      czy ktoś sprawdził dla kogo będzie ta ścieżka. Studencki na UG jeżdżą wzdłuż Grunwaldzkiej (na całej długości od Wojska Polskiego jedzie się bez żadnych problemów i udziwnień) ta opcja w porównaniu do Wita Stwosza jest krótsza.

      Kto z komentujących jeździł będzie nową trasą???

      Pomysł na wytyczenie drogi rowerowej w tym miejscu jest bez sensu.

      Co z Kołobrzeską, tu niech oficer się wykaże!!!

      • 3 10

      • to kolejny pokaz że cos robią niech pokażą i udowodnia że po wdrożeniu tego zarąbistego systemu sterowania ruchem za 200 baniek będę mógł legalnie na rowerze pokonac skrzyżowanie bez czekania aż pojawi się auto i załączy cykl zielonego np na bocznej ulicy podporządkowanej do głównej bo z tego co obserwuję pracę tzw inteligentnych świateł to mam wrażenie że ktos mało inteligentny je zaprojektował

        • 1 1

      • jeżdżą wzdłuż grunwaldzkiej (1)

        bo po wojska polskiego i wita stwosza beznadziejnie się jeździ- masa dziur, a do tego większość wydziałów dopiero przenosi się na kampus z różnych dziwnych lokalizacji w całym trójmieście.

        • 1 1

        • argument o UG? - na każdym skrzyżowaniu jest wjazd na teren UG

          po co student/wykładowca miałby jechać wzdłuż Wita Stwosza zamiast po terenie UG. Raczej ważniejsze są dla niego dojazdy - od wschodu można z Grunwaldzkiej od zachodu można od Wita Stwosza/Bażyńskiego, Wita Stwosza/Abrahama lub Polanki/Macierzy.
          Co do nawierzchni - remont byłby bez sensu bo ciągle są budowy. Można by trochę skontrolować ten sprzęt, wyznaczyć trasy by trzymać pod kontrolą zakres zniszczeń i ew. zebrać kasy od UG. Ale generalnie miasto ma rację by nie remontować teraz.

          • 0 1

  • Typowa budyniowa bezsensowana "inwestycja" (11)

    Na Wita Stwosza jest tak mały ruch iż nieprawdą jest jakoby
    cyt "pomysł podoba się rowerzystom". Nie podoba się...

    Tanim kosztem Budyń chce wykazać że jest "rowerową stolicą?"
    Nie jest

    • 104 28

    • A1 ty mówisz że nie .A tu sie mylisz biedy człowieku

      • 5 14

    • Swoje kompleksy to lecz u psychiatry ... (4)

      ewentualnie weź się wypłacz Szczurkowi w rękaw i powiedz, żeby zaczął na śladować Gdańsk, bo jak na razie jedyne inwestycje prorowerowe w Gdyni to przepłacona estakada do nikąd i ścieżka nadmorska ze schodami.

      • 5 16

      • (3)

        a wytyczanie na siłę dróżek rowerowych nie jest szkodnictwem?Rowe rto pojazd taki sam jak motocykl czy auto i powinien jeździć drogami zabieranie pieszym chodników czy ograniczanie na ulicach prędkości do 30 km/h przez lobby rowerowe powoduje tylko narastanie animozji i konfliktów

        • 10 8

        • ograniczanie na ulicach prędkości do 30 km/h (2)

          powoduje zmniejszenie konfliktów między kierowcami, a także poprawia jakość życia mieszkańców - między innymi obniża hałas. I tak na głównych osiach prędkości w wyniku zakorkowania w godzinach szczytu nie bywają większe. Sprawdziło się w historycznych dzielnicach śródmieścia Gdańska, sprawdzi się i w Oliwie i we Wrzeszczu. Jak wyłączysz silnik i włączysz myślenie, to może coś zrozumiesz.

          • 7 2

          • do przeciwnika płytkich uogólnień: (1)

            właśnie zastosowałeś całą gamę płytkich i w dodatku nieprawdziwych uogólnień:
            1. ograniczenie prędkości do 30 km/h z pewnością nie zmniejszy, a raczej zwiększy konflikty. Im więcej bezsensownych, a nawet i czasem sensownych ograniczeń, tym irytacja rośnie, więc i o konflikty łatwiej.
            2. Jakość życia mieszkańców - większość to są kierowcy! Oni nie są z kosmosu, mieszkają tam gdzie jeżdżą! - zdecydowanie się nie poprawi, jeżeli będą spędzać dużo więcej czasu w samochodzie, a będą! Jak do tej pory nie ma alternatywy, żeby dojechać do pracy, zawieźć dzieci do szkoły, zrobić zakupy, załatwić różne sprawy na mieście i żadne PŁYTKIE UOGÓLNIENIE typu: rower, autobus, hulajnoga, lektyka tego nie zmieni. Przynajmniej na dzień dzisiejszy.
            3. Prędkości na głównych osiach w wyniku zakorkowania rzeczywiście są małe, ale korki trwają 2 do 4 godzin na dobę. W pozostałych godzinach można się wciąż przemieszczać szybko i sprawnie . Nie należy UOGÓLNIAĆ tej prędkości na całą dobę, a ograniczenie sprawi, że będziemy jeździć jak w korku przez cały czas. O to chodzi?
            Człowieku! kierowcy są mieszkańcami tego miasta i mają takie samo prawo do życia w maksymalnie dobrych warunkach jak i Ty. Żyj i daj żyć innym.
            I jeszcze jedno: jak WŁĄCZYSZ silnik, to może włączy Ci się również myślenie i coś zrozumiesz.

            • 2 6

            • nawet poza godzinami korków samochody poruszają się często

              z prędkością mniejszą niż 30 km/h, bo bez świateł byłyby stałe konflikty. W korku się stoi a nie jedzie, poszerzanie ulic ich nie likwiduje, tylko przesuwa gdzie indziej. Dawno nie byłeś zagranicą, gdzie to już dawno przećwiczyli, warto byś się jednak zastanowił. Dawno więcej rzeczy zrozumiałem niż jesteś w stanie sobie wyobrazić.

              • 4 1

    • dokladnie, tak to na kazdym skrzyzowaniu przyciski do wciskania dla rowerzystow (1)

      by tylko uskutecznic zniechecenie jazdy pzrez ciagle zatzrymywanie sie

      jesli polityka rowerowa ma byc skuteczna to i ciagi powinny byc plynne

      samochody nie maja guzikow do wciskania na skrzyzowanaich ;/

      • 15 6

      • niestety tego lisicki nie widzi g... mi po pasach rowerowych na starym wyżłobionym i popękanym asfalcie kiedy przebudowuje się sygnalizacje świetlne w sposób niezgodny z prawem i zaleceniami ustawy prawo o ruchu drogowym

        • 4 3

    • to że Gdańsk nie jest rowerową stolicą, to nie znaczy, że nie warto by taką był (2)

      miasta prawdziwie rowerowe są przyjazne dla mieszkańców, przyjezdnych i inwestorów, ale jak ktoś nie potrafi się poruszać inaczej niż samochodem do pracy, to ma trudności ze zrozumieniem tej prostej prawdy.

      • 8 3

      • (1)

        Nasi rowerzyści chcą miasta przyjaznego dla siebie. Resztę społeczeństwa mają w głębokim poważaniu i wcale się z tym nie kryją.

        • 1 7

        • przedstaw argumenty a nie tylko swoje emocje

          • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane