Fakty i opinie

stat

RDOŚ: Trasy Słowackiego i Sucharskiego nie zagrażają środowisku

Most wantowy nad Martwą Wisłą - jedyny istniejący element Trasy Sucharskiego w Gdańsku
Most wantowy nad Martwą Wisłą - jedyny istniejący element Trasy Sucharskiego w Gdańsku fot. Wojtek Jakubowski /KFP

Urzędnicy z RDOŚ zgodzili się na budowę Trasy Sucharskiego oraz Trasy Słowackiego. Aby rozpocząć inwestycję potrzebna jest jeszcze zgoda na budowę wydaną przez Wojewodę Pomorskiego.



Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku wydała zgodę na realizację dwóch wielkich inwestycji drogowych na terenie Gdańska: Trasy SłowackiegoTrasy Sucharskiego. Teraz ich inwestor, czyli miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, może rozpocząć kolejny etap prac nad inwestycją.

- Składamy wniosek do Wojewody Pomorskiego o tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowych - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.

Trasa Słowackiego umożliwi dojazd autem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Nową trasą pojedziemy w 2013 r. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia składającego się z czterech zadań to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Projekt Trasy Sucharskiego obejmuje między innymi budowę dwujezdniowej drogi od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Inwestycja przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku przystani promowej na Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto ok. 660 mln zł. Ok. 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r.

Zobacz, jak będzie wyglądać Trasa Słowackiego w 2014 r.

Opinie (201) ponad 10 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.