• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni powiedzieli "tak" tunelowi pod Pachołkiem i Drodze Zielonej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Transparenty rozwieszone przez mieszkańców podczas sesji.
  • Transparenty rozwieszone przez mieszkańców podczas sesji.

Niespodziewanie, dzięki radnym z PiS-u, udało się przegłosować przystąpienie do sporządzania dokumentacji niezbędnej dla starań o dofinansowanie unijne budowy Nowej Kielnieńskiej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej, inwestycji wycenianej na prawie 2 mld zł. "Za" głosowało 14 radnych, "przeciw" 13, dwoje radnych wstrzymało się od głosu.



Czy radni miasta głosują dla dobra miasta?

Dyskusja na temat zasadności budowy Nowej Kielnieńskiej, tunelu pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej trwa w mediach od kilku tygodni. To efekt porozumienia Sopotu i Gdańska ws. wspólnego przygotowania dokumentacji do tzw. decyzji środowiskowej. Sopot jeszcze w lipcu głosował nad przekazaniem na ten cel pół miliona złotych, a w czwartek zrobiła to gdańska Rada Miasta.

W głosowaniu wzięło udział 29 radnych, z czego 14 poparło uchwałę, 13 było przeciwko niej, zaś dwoje radnych wstrzymało się od głosu. Choć Paweł Adamowicz w imiennych listach namawiał radnych do poparcia decyzji forsowanej przez władze miasta, przeciwko zagłosowało aż sześcioro radnych PO.

Swoje zdanie w sprawie budowy tunelu pod Pachołkiem zmieniło natomiast dwoje radnych PiS, którzy podczas wcześniejszego posiedzenia Komisji Zrównoważonego Rozwoju zaopiniowali projekt uchwały negatywnie: Łukasz Hamadyk (głosował na sesji RMG "za") oraz Jacek Teodorczyk (wstrzymał się od głosu).

Tak swoją woltę tłumaczył radny z Nowego Portu:

- Przed posiedzeniem komisji nie miałem okazji rozmawiać z tymi, których problem dotyczy. Po głosowaniu przychodziły do mnie pielgrzymki mieszkańców. We wtorek odbyłem ponadgodzinne spotkanie z przedstawicielami rad dzielnic. Nie ukrywam, że dla mnie bliższą kwestią był przebieg Drogi Zielonej w pasie nadmorskim. Otrzymałem zapewnienie, że informacje o ekranach akustycznych w tym miejscu to plotki, a nie fakty, i mieszkańcy dzielnic nadmorskich nie mają powodów do obaw - wyjaśniał zmianę postawy w czasie głosowania Łukasz Hamadyk.
  • List prezydenta Pawła Adamowicza skierowany do radnych miasta.
  • List prezydenta Pawła Adamowicza skierowany do radnych miasta.
Przed czwartkową sesją Rady Miasta aż trzy komisje opiniowały uchwałę w sprawie wyłożenia pół miliona złotych na dokumentację dla tej inwestycji. Oprócz Komisji Zrównoważonego Rozwoju, projekt uchwały negatywnie opiniowała także Komisja Polityki Gospodarczej i Morskiej. Pozytywnie o niej wyraziła się jedynie Komisja Zagospodarowania Przestrzennego. (rozkład głosów w komisjach i podczas sesji Rady Miasta prezentujemy w ramce pod tekstem)

Podczas sesji inwestycji bronił zastępca prezydenta Gdańska Andrzej Bojanowski.

- Nie wiemy dziś, czy budowa tunelu pod Pachołkiem będzie kosztowała 800 mln czy miliard zł. Nie wiemy też, czy zbudujemy dwie jezdnie w obszarze nadmorskim, czy tylko jedną. Pewne jest, że ucywilizujemy, a na pewno zabezpieczymy tę przestrzeń [pas nadmorski - dop. red.] środowiskowo. Teraz nie ma tam odwodnienia, są za to elementy infrastruktury w spadku po poprzednim systemie. Obrona obecnych układów [drogowych - red. red.] jest działaniem na szkodę środowiska - przekonywał podczas sesji Andrzej Bojanowski.
Zastępca prezydenta wielokrotnie podkreślał w toku dyskusji, że decyzja o wyborze konkretnego wariantu drogi zapadnie nie wcześniej niż za 1,5 roku - 2 lata, gdy miasto dojdzie do etapu projektowania.

- Ale już teraz musimy się do tego przygotowywać, bo gdybyśmy nie przygotowali się wcześniej na nową perspektywę europejską, nie wybudowalibyśmy tramwaju na Piecki-Migowo, zbiorników retencyjnych i wód opadowych, dojazdów do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nawet nie wybudowaliśmy samej PKM-ki, gdybyśmy nie zaczęli wcześniej jej projektować - przypominał Bojanowski.
Czytaj też: Tramwaj na Morenę już gotowy

Do tej pory Sopot i Gdańsk wydały już ok. pół miliona złotych (Sopot i Gdańsk złożyły się po 250 tys. zł) na tzw. Studium Techniczno - Ekonomiczno Środowiskowe (STEŚ), które wskazało niektóre rozwiązania techniczne i potwierdziło zasadność budowy połączenia drogowego obwodnicy z trasą Słowackiego na wysokości Brzeźna.

Planowany zakres inwestycji obejmuje: Nową Kielnieńską od obwodnicy metropolitalnej (wcześniej pomijano ją w dyskusji o projekcie), Nową Spacerową z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogę Zieloną do al. Hallera. Planowany zakres inwestycji obejmuje: Nową Kielnieńską od obwodnicy metropolitalnej (wcześniej pomijano ją w dyskusji o projekcie), Nową Spacerową z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogę Zieloną do al. Hallera.
Podczas sesji Rady Miasta obecni na sali mieszkańcy Gdańska rozwiesili dwa transparenty: w jednym protestowali przeciwko "autostradzie w pasie nadmorskim", w drugim apelowali, by zamiast budować szeroką arterię dla aut, wyznaczono buspas na ul. Spacerowej.

Odpowiedziała im radna z Osowy Małgorzata Chmiel (PO), przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego.

- Przez wiele lata rozpatrywano różne możliwości udrożnienia dojazdu do ul. Spacerowej. I okazało się, że nie jest problemem poszerzenie ul. Spacerowej nawet do 10 pasów, czy wycięcie połowy lasu i wstawienie buspasów. Problemem są dwa węzły, które blokują ruch na tej ulicy: jeden w Osowej, drugi w Oliwie.
Zdaniem Małgorzaty Chmiel budowa tunelu pod Pachołkiem (szacunkowy koszt: 900 mln zł, czyli czteroipółkrotność budowy trasy tramwajowej na Morenę wraz z kupnem pięciu nowych tramwajów) nie powinna budzić żadnych kontrowersji. Jej zdaniem dyskusyjna może być jedynie budowa Drogi Zielonej w pasie nadmorskim. W opinii radnej na tym odcinku powinna ona mieć przekrój jednojezdniowy, dwupasmowy, a nie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Urzędnicy zapewniają, że nowym układem drogowym nie będzie się utrudniało ruchu pieszych czy rowerzystów. Nz. przejście na wysokości al. Jana Pawła II Urzędnicy zapewniają, że nowym układem drogowym nie będzie się utrudniało ruchu pieszych czy rowerzystów. Nz. przejście na wysokości al. Jana Pawła II
Wątpliwości radnych

Radni zwrócili uwagę, że choć inwestycję ma sfinansować Gdańsk z Sopotem, to skorzystają na niej także inne gminy, leżące za obwodnicą (temat poruszył Piotr Borawski z PO).

Odpowiedź miasta: istnieje szansa, że inwestycja powstanie za zaledwie 10 proc. wszystkich kosztów (wymagałoby to dofinansowania z UE na poziomie 90 proc. kosztów), "o ile wszystkie zainteresowane strony dojdą do porozumienia".

Z kolei Piotr Czauderna (PiS) zwracał uwagę, że kierowanie ogromnego strumienia pieniędzy na nowy układ drogowy może odbić się na dzielnicach bardziej zaniedbanych, m.in. na Oruni, która nie może się doczekać wielokrotnie tańszego tunelu pod torami kolejowymi.

Odpowiedź miasta: bezkolizyjny przejazd na Oruni ma szansę na realizację przy okazji budowy przedłużenia torów SKM do planowanego od kilkudziesięciu lat węzła przesiadkowego Czerwony Most.

Urzędnicy zapewnili, że wkrótce opublikują całe kalendarium działań podjętych na rzecz budowy tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej, aby uzmysłowić mieszkańcom, na jakim etapie jest ta inwestycja oraz przekazać podstawowe informacje na jej temat.

Głosowanie w sprawie "przystąpienia wspólnie z Gminą Miasta Sopotu do przygotowania kolejnego etapu przedsięwzięcia polegającego na realizacji układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 (ul. Kielnieńską) z Trasą Słowackiego".

ZA: Dunajewska Beata (PO), Kaźmierczyk Lech (PO), Stybor Wojciech (PO), Błaszkowski Wojciech (PO), Wasilewska Teresa (PO), Hamadyk Łukasz (PiS), Chmiel Małgorzata (PO), Dzik Piotr (PO), Dulkiewicz Aleksandra (PO), Geryk Żaneta (PO), Bumblis Marek (PO), Zdanowicz Mirosław (PO), Gorecki Jarosław (PO), Oleszek Bogdan (PO).

PRZECIW: Czauderna Piotr (PiS), Koralewski Kazimierz (PiS), Falandysz Jaromir (PiS), Borawski Piotr (PO), Gierszewski Piotr (PiS), Jankowiak Beata (PO), Wirska Anna (PiS), Olek Magdalena (PO), Strzelczyk Grzegorz (PiS), Ryś Przemysław (PO), Dudek Dorota (PiS), Nieroda Adam (PO), Owczarczak Agnieszka (PO).

WSTRZYMALI SIĘ: Lodzińska Emilia (PO), Teodorczyk Jacek (PiS).

Głosowanie projektu uchwały w Komisji Zrównoważonego Rozwoju:

PRZECIW: Nieroda Adam (PO), Magdalena Olek (PO), Hamadyk Łukasz (PiS), Teodorczyk Jacek (PiS).

Głosowanie projektu uchwały w Komisji Zagospodarowania Przestrzennego:

ZA: Chmiel Małgorzata (PO), Aleksandra Dulkiewicz (PO), Zdanowicz Mirosław (PO), Bumblis Marek (PO).

PRZECIW: Owczarczak Agnieszka (PO), Falandysz Jaromir (PiS).

WSTRZYM.: Lodzińska Emilia (PO).

Głosowanie projektu uchwały w Komisji Polityki Gospodarczej i Morskiej:

ZA: Dzik Piotr (PO), Stybor Wojciech (PO).

PRZECIW: Strzelczyk Grzegorz (PiS), Koralewski Kazimierz (PiS), Borawski Piotr (PO).

Opinie (491) ponad 20 zablokowanych

  • dziwię się Krzysiu że temat podjąłeś (1)

    zwykle takie tematy grobowe to Naskręt lubi

    • 10 3

    • zaokrąglił się na buzi łobuz

      • 0 1

  • czyli tramwaj przez obrońców wybrzeza i dalej ktoredy ? Przez park ? (3)

    • 0 3

    • w prawo do stadionu i w lewo do pętli w Jelitkowie, nie przez park tylko wzdłuż istniejącej drogi

      • 7 0

    • Po istniejącym pasie drogowym zostawionym od lat pod DZ.

      • 7 0

    • przez park

      • 1 5

  • Autostrada (8)

    Jak ktoś uważa ulice 2x2 (taką jak Słowackiego, Rzeczypospolitej, Chłopska, Pomorską) za autostradę, znaczy nigdy nie opuszczał Gdańska.

    • 30 15

    • (7)

      Chłopska i Pomorska mimo układu 2x2 są jeszcze normalne,z przejściami dla pieszych w poziomie jezdni,bez ekranów akustycznych,z dość częstymi skrzyżowaniami itp.Projektowana droga ma być podobna do Nowej Słowackiego,czyli ekrany,tunele dla pieszych ,praktycznie bez skrzyżowań,więc będzie to bliższe obwodnicy,albo nawet autostradzie,która skutecznie rozdziela dany obszar na to co jest "przed" i "za",podobnie jak rzeka.

      • 11 6

      • (6)

        Po pierwsze - nikt jeszcze tej ulicy nie projektuje.
        Po drugie - opisujesz jakieś prywatne abstrakty, bo nie ma nawet żadnej decyzji definiującą założenia dla tej ulicy.
        Po trzecie - zobacz jak wygląda proces inwestycyjny, zamiast się tak podniecać bzdurnymi wizjami.
        Po czwarte - obecny Czarny Dwór i Dąbrowszczaków też ma ograniczoną ilość przejść i skrzyżowań.
        Po piąte - Słowackiego nie jest żadną autostradą, ma normalne skrzyżowania i normalne przejścia dla pieszych.

        • 6 11

        • (5)

          1 - standardem w tym mieście jest mówienie "nikt tego jeszcze nie projektuje, nic nie jest przesądzone", a potem płynne przejście do "przecież to konsekwentna realizacja planów, które znane były już za Gierka",
          2 - kowal odnosi się do konkretnych przykładów, a nie do abstraktów,
          3 - dziękujemy za merytoryczny głos w dyskusji,
          4 - zgadzamy się, że na Czarnym Dworze jest za mało przejść?
          5 - Słowackiego ma podziemne przepusty dla zwierząt, a nie "normalne" przejścia dla pieszych. Zastosowano rozwiązanie droższe w budowie, nieporównanie droższe w eksploatacji, a do tego pogarszające warunki życia mieszkańców.

          • 7 2

          • (4)

            1 - za "Gierka" nie było ekranów akustycznych a droga 2x2 np. Rokosowskiego jest droga miejska.
            2 - do czasów decyzji administracyjnych wskazujących uwarunkowania wszystko co pisze się jest abstraktem.
            3- pisanie o 2 mld zł, albo o autostradach to przejaw braku podstawowej wiedzy o procesach inwestycyjnych
            4- Po co więcej przejść?
            5- idź na Słowackiego i policz ile jest przejść dla pieszych podziemnych i ile naziemnych, ile jest skrzyżowań bezkolizyjnych i zobacz iż tam nie ma żadnych świateł.
            A jeżeli jest jednak tak, iż przejść dla pieszych naziemny jest więcej niż podziemnych, jeśli brak jest węzłów bezkolizyjnych i jeżeli są normalne skrzyżowania sterowane sygnalizacja świetlna to może przyznasz iż Słowackiego nie jest żadną autostradą, tylko normalna miejska ulicą

            5a - jeżeli dla Ciebie normalny tunel dla pieszych jest aż tak zły iż nazywasz go przejściem dla zwierząt, to znaczy, iż nie przechodzisz tunelami pod torami kolejowymi (bo to jest taki sam tunel jak pod ulicą(. Tyle, ze to się nazywa fobia

            • 1 7

            • jak się przechodzi pod torami kolejowymi, często widać światło po drugiej stronie (3)

              TL - to czy ulica jest autostradą czy nie, to jest oczywiście dyskusyjne.
              Problemem jest to, że niektórzy kierowcy próbują z niej korzystać jak z autostrady i nie dają szansy jadącym zgodnie z przepisami lub przechodzącym przez jezdnię.

              Jak na razie dostajesz ode mnie medal za jednostronność reprezentowania opcji prosamochodowej.

              Wyobraź swoją wnuczkę idącą tunelem pod ulicą miejską w okresie jesienno - zimowym, może coś skojarzysz.

              • 4 1

              • (2)

                Słowackiego na odcinku miejskim na ograniczenie do 50 km/h. Cóż autostrada.

                Cóż, zgodnie z Twoją i nie tylko Twoją teorią każdy tunel jest zły, ten kolejowy (Oliwa, Wrzeszcz (stacja), Żabianka, Gdańsk) musisz więc omijać szerokim łukiem.
                Współczuję....

                Z ciekawości, ile km pokonałeś rowerem w tym roku, bo ja ponad 1000.

                • 1 3

              • jeździsz rowerem a przeginasz jak typowy prosamochodowy d*pek (1)

                nie każdy tunel jest zły, jeśli ułatwia dostęp do stacji SKM to jak najbardziej jest dobry, ale gdyby z obu stron było widoczne w nim światło, byłby jeszcze lepszy.

                Złe jest projektowanie miasta z myślą głównie lub wyłącznie o potrzebach ludzi chcących jeździć samochodem bez skupienia uwagi potrzebnej przy jeździe normalną ulicą miejską.

                Jak jadę rowerem nie liczę kilometrów tylko godziny jechania: w tym roku osiągnąłem przeciętnie dziennie ponad godzinę (na dojazd do stacji SKM i odjazd od niej), w weekendy ponad 4 godziny.

                Czas wykorzystuję bardziej na cieszenie się życiem, a nie próby udowadniania czegokolwiek komukolwiek.

                • 1 1

              • Typowa hipokryzja - tunel dobry bo idzie się nim do SKM. Ale tunel zły, gdy idzie się nim bezpiecznie na drugą stronę ulicy.
                I tu i tu tunel, taki sam konstrukcyjnie.

                Ale przecież nie o tunel chodzi, ale o ideologię. Te wszystkie nawoływania o Słowackiego jakoby była autostradą, o tych "złych" tunelach, choć na Słowackiego więcej jest przejść ze światłami to wszystko tylko chora ideologia.

                Używasz roweru/SKM ale nie zmuszaj innych do tego. I ani Słowackiego, ani żadna inna ulica CI nie przeszkadza używać dalej SKM/ roweru.

                Jeżdżę rowerem/ samochodem/ tramwajem/ autobusem i czasami SKM. Mam wybór, ale nikogo nie zmuszam, nie uważam też, iż ktoś jest pokrzywdzony, bo buduje się ulice.
                Owszem, nie spełnia się pomysłów garstki ideologicznie nastawionych lewaków, którzy pragną zawłaszczyć miasto dla swoich chorych wizji.

                • 2 0

  • (18)

    Lepiej obwodnicę zmodernizować.

    • 119 40

    • Megalomański projekt ze względu na koszty może nigdy nie wejść do realizacji..

      i nie będzie niczego..

      • 2 1

    • informacje o ekranach akustycznych to plotki

      To lepszy ciagly halas?!!
      Mieszkancy dzielnic Nadmorskich obudzcie sie.
      A i dla turystow wypoczywajacych w Parku Reagana halas od przelotowki z tranzytem bedzie prawdziwym urozmaiceniem...:(

      • 3 1

    • auchan

      Trzeba by zmodernizowac wyjazd z auchana na starej spacerowej tak aby byl bezkolizyjny, zlikwidowac swiatla i korki by zniknely

      • 1 2

    • (7)

      2,5 mld zł będzie kosztowało zaprojektowanie i wybudowanie całego kujawsko-pomorskiego odcinka drogi ekspresowej S5 (128 km)

      • 8 6

      • Gdyby tak porównywać, to nie powstałby tunel pod Wisłą i pewnie parę innych inwestycji (6)

        Uważam, że Gdańsk potrzebuje domkniętego "ringu", a do tego droga zielona jest niezbędna. Jest to dużo potrzebniejsza i bardziej perspektywiczna inwestycja, niż pomysły na poszerzanie w nieskończoność ulic w centrum, kosztem wyburzanych budynków.

        • 11 16

        • Z Gdańska nie ma dróg ewakuacjynych (4)

          Wystarczy zobaczyć co się dzieje po 16. Drogi wylotowe z miasta i możliwość opuszczenia głównych arterii powinna być brana pod uwagę przy planach zagospodarowania przestrzennego. Zrobienie bus pasów tu nie pomoże. Tylko większa siatka dróg wylotowych a następnie modernizacja obwodnicy

          • 6 10

          • niby tak, ale (3)

            1. Po co ewakuować nagle całą, prawie milionową aglomerację (elektrowni atomowych u nas niet)
            2. Nawet jeśli, to od ewakuacji są koleje i autobusy, które znacznie szybciej ewakuują duże masy ludzi niż własne auta (patrz co się dzieje na Wszystkich Świętych pod cmentarzami, gdy wszyscy jadą na raz w jednym kierunku)
            3. Co ci po drogach w Gdańsku, jak za miastem trafisz na dwie jednopasmówki i koniec (ewakuacja 400 tys ludzi przez rondo w Żukowie, to by było coś).

            argument obalony.

            • 20 3

            • taaa

              Tak podstawia ikarusy i stare ogorasy. Które też potrzebują dróg wylotowych z miasta. Jeden się zepsuje i d*pa. Tylko gęsta siatka dróg wylotowych pomoże rozładować korki w centrach i na obrzeżach. Nie musi być elektrowni atomowej by ewakuować ludność. P.S. w Gdańsku nie ma miliona osób nawet jak dodasz do tego Sopot. Modernizacja obwodnicy jest konieczna. Już teraz jest nie drozna. Bus pasy to tylko dobre są w centrum a nie jako wylotowki z miasta.

              • 2 3

            • łostowice (1)

              Od kiedy jest Armii Krajowej ani razu nie miałem problemu z zaparkowaniem oraz dojazdem na cmentarz Łostowicki dzidku.

              • 7 4

              • to jedź do Oliwy

                • 3 1

        • ring służy do boksowania

          a nie do rozwiązywania problemów komunikacyjnych aglomeracji.

          Proponowany ring pogłębia podział między Gdańskiem a Sopotem i jest ringiem tylko dla Gdańska.

          Na północ od Gdańska nie widzę pustyni, tylko dalszy ciąg miasta.
          Może warto kupić okulary radnym Gdańska i internautom optującym za tezą, że budowa udogodnień wyłącznie dla samochodów nie pogarsza warunków ruchu pieszych i nie dzieli miasta na kawałki?

          • 8 5

    • Obwodnica nie należy do miasta ale to racja, że potrzeba trzeciego pasa (4)

      • 34 4

      • 3 pas i węzły (3)

        3 pas jest potrzebny od Kowali aż do Gdyni Karwiny, dalej nie trzeba. Koniecznie trzeba jednak zmodernizować węzły w Kowalach (przy budowie Nowej Świętokrzyskiej), Szadółkach (przy budowie nowej Jabłoniowej), Matarnii, Osowie (przy budowie powyższej trasy) no i w Karwinach też może. I skrzyżowanie Obwodnicy z Morską na końcu, nawet jeżeli nie powstanie OPAT.

        • 25 4

        • (2)

          Przebudowa Obwodnicy sparalizuje miasto. Pamiętacie, co sie działo przy budowie Karczemek? Najpierw jest potrzebna.droga.alternatywna OMT, a potem, za 10 lat, można myśleć o.3 pasie

          • 3 4

          • popieranie inwestycji służących jedynie ruchowi samochodów (1)

            paraliżuje miasto.

            Miasto powinno myśleć przede wszystkim o wysoko produktywnych inwestycjach dającym mieszkańcom możliwość rezygnacji z samochodu: dotarcie do codziennych celów podróży bez marnowania przestrzeni miejskiej.

            Władze Gdańska realizują politykę zrównoważonego rozwoju na pół gwizdka, z jednej strony inwestując w PKM i rozbudowę linii tramwajowych, z drugiej strony próbując opowiadać bajki, że poszerzenie dróg było najważniejszym/ jedynym sposobem redukcji korków w mieście w ostatnich latach.

            Jak się wierzący w te bajki podatnicy wyprowadzili na peryferie lub poza miasto, trudno się dziwić, że myślący tunelowo użytkownicy aut nie widzą żadnej alternatywy brnięcia w realizację prosamochodowych iluzji, bo często nadal tkwią w korkach, które sami tworzą.

            • 15 4

            • OMT i Obwodnica (póki co) to poletko Gdaki, a nie Gdańska, drogi wspaku.

              • 1 1

    • Nie zupełnie

      Co z tego jeżeli przejazd obwodnicą będzie krótki, jeżeli będziesz stał w korku, żeby z niej zjechać (np. do Oliwy), albo do niej dojechać

      • 5 0

    • Proponuję nazwę "Tunel Gdańskich Pachołków"

      • 25 10

  • Nie ! No nie wierzę !!!! (6)

    Panie Koprowski ! Można jednak pisać obiektywnie i merytorycznie? Można !!
    Po Pańskich ostatnich dwóch artykułach na temat tunelu myślałam że to już nie możliwe. Nawet wspomniał Pan o Unijnym dofanansowaniu, No no !!!

    • 76 38

    • (2)

      Dokładnie, poprzednie dwa artykuły bardzo stronnicze

      • 2 4

      • było chyba ze 100 artykułów, które prezentowały temat tunelu pod pachołkiem wg (1)

        wizji miasta czyli Twojej. Powstały 2 teksty prezentujące inną opinię, a Ty krzyczysz, że to brak obiektywizmu....

        Ręce opadają....

        • 2 0

        • to już ich nie podnoś

          • 1 1

    • Bo przeczytał mój wczorajszy koment pod artykułem K

      • 0 2

    • (1)

      Jak piszą dobrze, to obiektywnie. Ja piszą źle, to banda oszustów. Typowa logika polityka-urzędnika.

      • 23 13

      • kogo tak uprzejmie określasz - Alę?

        twój tekst lepiej adresować do oszołomionych benzyną internautów/przedpiśców, którzy uważają, że budowa arterii drogowych jest jedynym/ najważniejszym/ głównym czynnikiem sprzyjającym poprawie jakości życia miejskiego.

        • 4 4

  • (2)

    Tani populizm na galerii RM, tani populizm w komentarzach.
    DZ z tunelem jest bezwzględnie potrzebna dla poprawy także komunikacji miejskiej w Gdańsku/Sopocie.

    DZ konieczna jest też do rozwoju nadmorskiego pasa.

    Szczególnie iż bzdurą jest pisanie iż odcina kogokolwiek od morza. To tak, jakby napisać iż Grunwaldzka odcina kogoś od lasów TPK.

    • 20 17

    • populizm (1)

      jakie masz argumenty? "bezwzględnie potrzebna", "konieczna", "bzdura"

      • 3 4

      • Mam dwa
        Jeden iż dziś Oliwa stoi i bez tunelu stać będzie. Populizm typu pasy dla autobusów czy Osowanie na rowery nie rozwiąże problemu Oliwy.

        A drugi - w przyszłym roku płacz mieszkańców Wrzeszcza, Zaspy i Przymorza, po części Żabianki i Brzeźna.
        Chyba, iż populiści nie widza nowego tunelu i potoków samochodów nim jadących.

        • 3 1

  • Przyłączyć Sopot i Gdańsk do Osowy

    • 6 5

  • Obawiam się że inwestycja nie powstanie

    bo w kasie miejskiej zabraknie pieniędzy.

    • 3 7

  • tak, jeśli Koprowski pisze artykuł to coś jest narzeczy

    • 8 1

  • Stop (9)

    Najpierw bezkolizyjny przejazd przez tory na Oruni,na który nie ma pieniędzy, a potem tunel pod pacholkiem

    • 108 47

    • Ile osób potrzebuje tego tunelu na Oruni 3 tysiące? (8)

      Tunelu chce jakieś 30x więcej

      • 13 31

      • (2)

        Na budowie tunelu zyska Osowa i Oliwa. Mieszkańcy Przymorza, Zaspy i Żabianki raczej będą przeciwni. Reszta mieszkańców Gdańska będzie raczej ostrożnie podchodzić do tej inwestycji bo będzie musiała ją sfinansować.

        Osobna kwestia to sens tej inwestycji. Aby rozprowadzić ruch z tunelu pod Martwą Wisłą należałoby dokończyć Trasę Słowackiego i zbudować Nową Politechniczną jako przedłużenie Marynarki Polskiej (z tunelem pod torami kolejowymi). Koszt byłby podobny (jeśli nie mniejszy) a ułatwiłby komunikacje wielu dzielnicom a nie tylko Osowej.

        • 16 3

        • czy wy planujecie polityke 1 mieszkaniec = 1 samochod

          Tunel pod Martwa Wisla ma przede wszystkim sluzyc wyprowadzeniu trazytu ciezarowego ze Srodmiescia. Wszystko z Portu / Stoczni do Tunelu na Sucharskiego i POG.

          Przy okazji moga tamtedy jezdzic osobowki. Poza tym, dzisiaj Gdansk jakos funkcjonuje, a jest N drog. Po zdbudowaniu 2xN nagle trzeba dobudowac 3xN, aby "jakos rozprowadzic ruch"?

          Czyli ewidentnie budowa kolejnych drog tylko pogarsza sytuacje, skoro nowa droga nie rozwiazuje problemu, a tworzy nowy.

          Kilka pytan:
          1. Czy Gdansk ma drogi w dobrym stanie. Odpowiedz: NIE
          2. Czy Gdansk moze przeznaczac wiecej na utrzymanie drog. Odpowiedz: Nie powinien. Miasto juz przeznacza 1/3 budzetu na drogi
          3. Czy zbudowanie nowych drog (na ktore nie bedzie pieniedzy, aby utrzymac je w nalezytym porzadku) to rozsadny pomysl. Odpowiedz: poroniony.

          Dodatkowo - ta droga nie jest dla Gdanszczan!
          2mld zlotych, aby 20-40 tys ludzi nie stalo w korku? Za te pieniadze SKM i PKM oraz tramwaje moga przez 10 lat jezdzic w takcie co 2 minuty. Nie mowiac, ze mozna by wreszcie rozbudowac siec tramwajowa w ralacjach wschod-zachod (Wzdluz JP2 i Kolobrzeskiej), czyli tam gdzie ludzie chca dojezdzac, a nie tylko tam gdzie mieszkaja.

          • 7 2

        • na budowie tunelu zyskają w krótkim okresie tylko niektórzy mieszkańcy Osowej i Oliwy

          w długim okresie stracą wszyscy mieszkańcy Trójmiasta, zwłaszcza mieszkający wzdłuż głównych, przewymiarowanych arterii drogowych.

          • 6 2

      • robiłeś badania? (4)

        • 12 4

        • tak (3)

          W Chwaszczynie wszyscy są za tunelem

          • 6 7

          • To prawda, jakby Chwaszczyno było przed tunelem, to wszyscy w Chwaszczynie byli by przed tunelem, a tak to Chwaszczyno jest za tunelem, więc wszyscy w Chwaszczynie są za tunelem. tylko ze tunelu nie ma. ylko co ma Chwaszczyno do.tego, jak Gdańsk wydaje jaką? Niech się Chwaszczyno odrzuci do rachunku! No hajs, no fribis!

            • 8 1

          • czyli gdańsk jest za tunelem na orunii a ludzie spoza gdańska za tunelem pod pachołkiem (1)

            • 16 0

            • z Żukowa nie jeździ się przez Orunię

              to jest problem internetu gdzie o Trakcie wypowiadają się mieszkańcy Pruszcza, o Podwalu Elbląga, o Słowackiego Banina, o WZ Żukowa, a o tunelu pod Pachołkiem Chwaszczyna oni mają w nosie potrzeby mieszkańców oni chcą ich tylko wydymać dla swojej wygody

              a ja wprowadziłbym ankietę co budować wraz ze składanym PITem w gdańskich urzędach skarbowych, wtedy okazałoby się że ludzie chcą tramwajów i remontów dróg lokalnych, a nie dojazdówek z Kaszub

              • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane