- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (266 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (216 opinii)
- 3 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (29 opinii)
- 4 W majówkę ruszają linie sezonowe (56 opinii)
- 5 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (173 opinie)
- 6 Napad na bank miał być żartem (137 opinii)
Rekordowa kolejka TIR-ów w gdańskim porcie. Kierowcy bez toalety i z mandatami
Kolejka TIR-ów do terminalu masowego GBT w gdańskim porcie.
Kierowcy ciężarówek skarżą się na fatalne warunki socjalne przed terminalem masowym na Przeróbce. Nie ma toalety, pryszniców, normalnego parkingu, w nocy podchodzą dziki, a policja wlepia mandaty. Niestety, w podobnych warunkach czekają także kierowcy przed innymi terminalami w Gdańsku i w Gdyni.
Ciężarówki w Nowym Porcie na szczęście zniknęły, ale pozostawiły po sobie rozjeżdżone drogi.
Chętnych na transport towarów jest tak wielu, że kolejka aut przed terminalem liczyła w czwartek rano prawie 500 aut, po południu ich liczba spadła do ok. 400. To jednak nie ogromna kolejka najbardziej przeszkadza kierowcom, lecz warunki, w jakich w niej stoją.
Zobacz terminal masowy GBT. Film z 2013 r.
Na wezwania kierowców i mieszkańców zmęczonych zablokowanymi ulicami reaguje też policja. Z racji tego, że na drodze do terminalu, gdzie stoją ciężarówki, jest zakaz zatrzymywania się, policja zmuszona jest wystawiać mandaty - 100 zł i 2 punkty karne. Część kierowców odmawia ich przyjęcia.
- Przez kilka dni padał deszcz, a w takich warunkach nie mogliśmy prowadzić przeładunku z barek na samochody. Teraz wznowiliśmy przeładunek, ale trochę czasu zajmie, zanim kolejka się rozładuje - tłumaczy Rafał Różański, prezes spółki GBT.
Dodaje, że jego firma pomaga kierowcom, jak może: - Wszystkim kierowcom, którzy potrzebują pomocy, pomagamy. Można z naszym terminalem skontaktować się przez telefon lub przez radiostację CB.
Władze GBT przypominają, że udostępniły kierowcom toaletę, która znajduje się na terenie terminalu. Wcześniej należy jednak w portierni pobrać klucze. Co na to kierowcy?
- Niech nie będą śmieszni. Mam biec pół kilometra z kolejki do toalety i jeszcze wcześniej klucze pobierać? Takie udogodnienia mogą sobie darować - macha ręka pan Marcin, kierowca z Mławy.
Czy kierowcy czekający po kilkanaście-kilkadziesiąt godzin w kolejce nie mogą liczyć na to, że przed terminalem powstanie parking z sanitariatami?
- Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Rozmawiamy w tej sprawie z portem - przekonuje Rafał Różański.
Niemniej władze terminalu GBT obiecały, że będą dokonywały próbki przywożonych zbóż przez kontrolerów już wcześniej. Kierowcy utyskiwali, że często musieli odstać dobę przed terminalem, po czym po kontroli dowiadywali się, że np. pszenica, którą przewożą nie spełnia parametrów określonych przez terminal.
Władze Zarządu Portu Morskiego Gdańsk wiedzą o kłopotach przewoźników. - Docierają do nas sygnały o kłopotach kierowców. Problem w tym, że terminal leży w obrębie portu, lecz jest przedsięwzięciem prywatnym w wydzielonym umową dzierżawy terenie. Nie mamy więc żadnych możliwości, by poprawić sytuację kierowców. Uczciwie mówiąc, nie ma też pieniędzy na to, by wykonać tam jakąkolwiek infrastrukturę - wyjaśnia Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy portu.
Zarząd Portu Morskiego Gdańsk pobiera opłaty tonażowe dla statków wchodzących i wychodzących z portu oraz przepływających przez niego tranzytem. Wysokość opłaty oblicza się na podstawie pojemność brutto (GT).
Skoro port zarabia także na statkach pływających do terminalu GBT, to może powinien wyasygnować kwotę, która pokryłaby wykonanie jakiejkolwiek infrastruktury dla korzystających z niego kierowców?
Sytuacja kierowców ciężarówek w trójmiejskich portach staje się coraz trudniejsza. W fatalnych warunkach na wjazd czekają kierowcy ciężarówek przed terminalem promowym w Nowym Porcie.
Kilka dni temu natomiast w Gdyni stanęła w korku niemal cała ul. Janka Wiśniewskiego . To przez ciężarówki, które od kilku godzin oczekiwały na załadunek w porcie. Wtedy najbardziej utyskiwali kierowcy samochodów osobowych - dziwili się, że nie zadbano o odpowiedni parking.
Jednak spoglądając na wydarzenia sprzed lat, związane ze stojącymi w kolejkach do spichlerzy przy ul. Chodeckiego kierowcami ciężarówek z Nowego Portu, pozostaje mieć nadzieję, że ktoś zajmie się tym problemem. Przy współdziałaniu m.in. Zarządu Portu Morskiego Gdańsk i Zarządu Dróg i Zieleni przeniesiono kolejki ciężarówek z ul. Wyzwolenia na drogę i portowy parking w ciągu ul. Handlowej .
Miejsca
Opinie (138) 3 zablokowane
-
2014-04-12 08:55
Tirowki moglby rozladowac napiecie!
- 2 0
-
2014-04-12 08:53
Przez tych pajacow tirowcow autobus 138 jezdzi nie punktualnie,ludzie na Fosfory i do Portu do pracy sie spozniaja.Wlepiac mandaty przepis jest przepis
- 0 1
-
2014-04-12 08:41
w Gdyni setki ciężarówek ze zborzem też
zobaczyć rozjeżdzone rondo i chodniki na wysokość pomnika ofiar grudz. 70
- 0 0
-
2014-04-12 07:00
jaka firma taka jakość obsługi
Jakość dotyczy całego procesu sprzedaży i obsługi klienta którym również jest przewoźnik.
Widać firmy nie stać na wynajęcie zestawu sanitarnego. ......- 1 0
-
2014-04-12 00:10
?
i dalej dwa punkty,słaba redakcja
- 1 0
-
2014-04-11 23:45
to wstyd, że taki terminal , nie potrafi postawic zwyczajnego toja na swój koszt
- 1 0
-
2014-04-11 23:42
szansa dla tirówek
nie raz korzystałem, kobity zarobek czeka
- 0 0
-
2014-04-11 08:27
Pan prezes GBT zmyśla (1)
że to sytuacja chwilowa wynikająca z pogody...
Setki ciężarówek okupują ten teren od roku. GBT robiło sobie "magazyn na kołach"- 14 1
-
2014-04-11 23:41
Magazyn
Magazyn na kołach robią właściciele towaru, a nie Terminale.
- 0 0
-
2014-04-11 20:44
Litewskie tiry!
Może ktoś by się zajął tymi litwinami w tirach, którzy po Elbląskiej zapierdzielają jak szaleni, a Miałki Szlak rozjechali jak masło. Pobocze również!
- 1 1
-
2014-04-11 14:46
TIR? (1)
Panie reporterze bój się Pan Boga! Nigdy nie powinno pisać się na pojazd ciężarowy TIR bo TIR to umowa tranzytowa a nie środek transportu !!!
- 2 1
-
2014-04-11 20:15
TIR to nie umowa tylko konwencja międzynarodowa ,może być stosowana jako umowa
ale do końca nią nie jest, ma za zadanie unormowanie pewnych zjawisk. W tym przypadku reguluję pewne zasady w poruszaniu się samochodami ciężarowymi na określonym terenie np. kontynent, różni się od umowy tym że nie trzeba nic podpisywać można do niej przystąpić i czerpać korzyści z niej wynikające lub z niej wyjść i zrobić sobie pod górkę
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.