• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont SKM Cisowa wreszcie na ukończeniu

Patryk Szczerba
13 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Większość prac na stacji SKM Cisowa została wykonana i w końcu dworzec przybiera zaprojektowany wcześniej kształt. Większość prac na stacji SKM Cisowa została wykonana i w końcu dworzec przybiera zaprojektowany wcześniej kształt.

Kiedy zakończy się trwający od jesieni 2014 roku remont przystanku SKM Cisowa zobacz na mapie Gdyni? Terminów było już kilka, żadnego nie udało się dotrzymać, bo teren nie został wcześniej zinwentaryzowany. Wszystko wskazuje na to, że latem wreszcie uda się go zakończyć.



Jak oceniasz stan wyremontowanych stacji SKM?

O remoncie przystanku SKM Cisowa pisaliśmy już kilkukrotnie. Po raz pierwszy we wrześniu 2014 roku, kiedy Szybka Kolej Miejska pochwaliła się planowanym remontem, pokazując przy okazji, jak stacja będzie wyglądała po zakończeniu prac, które miało nastąpić w kwietniu 2015 roku.

Brakowało pozwoleń

Gdy sprawdziliśmy, jak postępują prace, okazało się, że właściwie w ogóle się nie zaczęły. Na peronie udało się rozebrać jedynie pochylnię. Na prace rozbiórkowe co prawda pozwolenie było, ale na budowlane już nie.

Jak tłumaczyli przedstawiciele wykonawcy, firmy INEX, pozwolenia na budowę nie można było uzyskać, bo działki, gdzie miały trwać prace albo nie są objęte planem miejscowym, albo niedawno go zmieniono. Urzędnicy musieli więc wydać decyzje lokalizacyjne pozwalające na "realizację inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym". Przewoźnik nie zaprzeczał, a kolejnym obowiązującym terminem zakończenia prac stała się jesień 2015 roku.

W listopadzie ponownie zajrzeliśmy na stację, gdzie prace, zgodnie z obietnicami, powinny się już kończyć. Tymczasem pełną parą ruszyły dopiero kilkanaście dni wcześniej, co oznaczało kolejne przesunięcia.

- Inwestycja jest realizowana w systemie "zaprojektuj i wybuduj" i z tego powodu nie było też gotowej dokumentacji dla tej inwestycji. Jej stworzenie zajęło więcej czasu, niż było w planach - bronili się przedstawiciele SKM, dodając, że opóźnienia wynikają też z problemów z montażem windy.
Do wykończenia pozostał przede wszystkim tunel i dojścia do peronu.  Do wykończenia pozostał przede wszystkim tunel i dojścia do peronu.
Nikt dokładnych terminów tym razem nie chciał podawać, ale pierwszy kwartał, jak przekonywała Szybka Kolej Miejska, to termin realny dla zakończenia prac.

- Mamy maj, a końca remontu nie widać. Pytałem, czy SKM zna termin zakończenia prac. Otrzymałem nieoficjalną odpowiedź, że nie są w stanie takiej daty podać - zauważa pan Paweł, jeden z pasażerów.
Za dużo beneficjentów prac?

W oficjalnych wypowiedziach przedstawiciele przewoźnika przyznają, że problemem był brak pozwolenia na budowę i uzgodnień dokumentacji wykonawczej branży teletechnicznej.

- W trakcie realizacji prac wykonawca "natknął się" na niezinwentaryzowane utrudnienia występujące w obszarze tunelu i torowiska, które spowodowały potrzebę dodatkowych prac projektowych oraz pozyskania uzgodnień, m.in. z gestorami sieci - wyjaśnia Sławomir Pijet, specjalista ds. marketingu SKM. - W obszarze peronu występuje kilku beneficjentów prac modernizacyjnych, to jest m.in. PKP PLK S.A. Gdynia, Zarząd Dróg i Zieleni, co spowodowało potrzebę przeprowadzenia szeregu uzgodnień i pozyskania akceptacji dla zaproponowanych rozwiązań z ramienia tych instytucji - dodaje.
Na peronie prace zostały właściwie zakończone. Na peronie prace zostały właściwie zakończone.
Przewoźnik zapewnia, że prace budowlane są na ukończeniu - 90 proc. z nich zostało wykonanych. Najbardziej prawdopodobnym terminem zejścia z placu budowy robotników są miesiące letnie - czerwiec lub lipiec. Końcowa data zakończenia prac wciąż nie jest jednak ustalona.

- Pozostały do wykonania drobne prace wykończeniowe w przejściu podziemnym i na peronie, takie jak elementy balustrad i pochwytów, balustrada na końcu peronu, prace związane z zagospodarowaniem terenu, m.in. tłuczeń na międzytorzu oraz prace związane z uruchomieniem Systemu Informacji Pasażerskiej, związane z wykonaniem instalacji i zabudową urządzeń w nastawni Gdynia Cisowa - dodaje Pijet.
Przypomnijmy, że w ramach prac wymieniano oświetlenie tunelu. Zaplanowano oczyszczenie, odmalowanie i uszczelnienie wiaty na peronie, który zyskał już nową nawierzchnię. Całości inwestycji miało dopełnić nowe oświetlenie na peronie oraz system nagłaśniający, a także monitoring i ekrany z godzinami odjazdów pociągów.

Remont wart 3,6 mln zł jest finansowany z budżetu SKM, Funduszu Kolejowego i środków miasta.

Miejsca

Opinie (67)

  • (1)

    Dzielnica patoli , moment jak zdewastują

    • 10 4

    • chyba Ty człowieku jesteś patolem!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

  • Oddajcie zejście/wejście od strony ulicy Piaskowej!!!

    Wyburzyliście rampę i zrobiliście na złość wykop! Co to k*rwa za debil wymyślił?!
    Zrobienie takiego przejścia jak na Zaspie jest zbyt skomplikowane dla was tępe ch***?

    • 8 1

  • Pozdrawiam patologie z Cisowej co (2)

    z 10 lat temu kradła na stacji Jet

    • 7 1

    • Cisowa pozdrawia ciecia z Jeta

      • 0 0

    • 18 lat temu była lepsza

      • 0 0

  • (1)

    Przecież tam pracuje 7-8 osób Góra więc nie dziwota , ze zajęło im to tyle czasu...
    z resztą... raz montuja po dwie poręcze , potem jedna z nich usuwaja następnie pozostań otwory w kamiennych schodach. Ze ścianami wcale lepiej - poloza kafle i zaraz zrywają , bo cos trzeba dorobić, podobnie z innymi rzeczami.. organizacji brak. Klapa totalna.

    • 7 0

    • Masz 100% rację

      To prawda

      • 0 0

  • skm "probuje" sie wypromowac

    a prawda jest niestety inna.po prawie 50 latach kupili 2 sklady i sie tym dumnie ciesza,gdzie w kolejach mazowieckich dawno o pafawagu juz zapomniano.ponadto skm trojmiejskie nagminnie sie spoznia.dluzsze przystanki na chyloni czy w redzie to nie nowosc tylko codziennosc.na koncow skladow zawsze pija stoczniowcy ze stoczniowych spolek.nieraz nie dwa nawet pala.co robi skm?nic.zero interwencji.stoczniowcy juz wychodzacy ze skladu od razu zapalaja fajki na peronie.co robi z tym skm??dalej nic.skmki najczesciej przyjezdzaja przegrzane.jak sie wchodzi do skladu to prawie cieplo nie odbija spowrotem do wyjscia.co robi z tym skm??nic.zeby to 21 km z gdyni glownej do wejherowa jechac ponad 30 minut??smiechu warte.ale jedno "sobie" jak zawsze sm zrobilo dobrze.swoj wlasny przystanek pracowniczy.kazda kolejka sie zatrzymuje zabierajac oczywiscie czas podrozy pasazerom ale co tam....naprawde ciezko z trojmiejskim skm.zebym mial mozliwosc dojezdzalbym regionalnym.szkoda ze aurat na moim przystanku sie nie zatrzymuja.dopoki w ten sposob skm bedzie myslec.nigdy w trojmiescie nie bedzie dobrze.

    • 13 1

  • (5)

    Za to przystanki GD Chylonia I GD.Leszczynki wyglądają jak stacje trzeciego Świata,gorzej niż w Indiach i Afryce.Po co dbać o te dzielnice gdzie mieszka najwięcej ludzi,grunt że w Centrum buduje się Plazy,Waterfronty ,Mercury,Si Tawery i podobne gó...a z nazwami dla niemieckich turystów.Widzieliście kiedyś w Niemczech chociaż coś nazwane po Polsku...nie bo tylko nasi włodarze wszystkim wchodzą w du...ę bez honoru za parę eurocentów.

    • 14 1

    • Podziękuj panu Prezydentowi. Nie da się :)!

      • 4 0

    • Nie. Wyglądają jak w Nowym Jorku. (2)

      Wszystkie przystanki metra nowojorskiego spośród tych, które są pod gołym niebem wyglądają tak a nawet gorzej. Są megabanalne. A co za tym idzie tanie. Dlatego metro nowojorskie ma najwięcej na świecie stacji. Około 469. Nie wydają pieniędzy na głupstwa.

      Byłoby więcej przystanków i linii, gdyby nie spaczony gust mieszkańców Trójmiasta, dla których wszystko musi wyglądać jak budynki w Jetsonach. Zwiedźcie trochę świata.

      • 1 0

      • Tak. Wyglądają jak w Nowym Jorku. (1)

        Ale dlaczego ma być to dla nas wzorem. U nas ma być pięknie, schludnie i czysto. O wiele lepiej niż w tej megametropolii. Piękne ekologiczne Trójmiasto!

        • 1 1

        • To marnotraststwo wielkich pieniedzy.

          PKM kosztowała około miliarda złotych. Gdyby stacje były banalne, kosztowałaby o 1/4 mniej. A za różnicę można było zbudować więcej torów, więcej przystanków. Którędy to? To odrębny temat.

          Gdy stacje są banalne, jest więcej szmalu na to aby było ich w większej liczbie dzielnic i torów do nich. W Nowym Jorku to pojęli. Nie wydają pieniędzy na głupstwa. Dlatego nikt ich nie przebije w liczbie stacji wynoszącej 469!!!!!!!!

          • 0 0

    • A Grabowek?

      W ruinie - nie remontowany chyba nigdy....

      • 1 0

  • Fajnie :)

    • 1 0

  • Kanarinios

    Ostatnio pojechałem z 6 miesięcznym dzieckiem do Sopot Kamienny Potok w Oliwie winda nie działa wysiadam na Kamionce winda nie działa jak wracałem to myślę wysiade na Zabiance skoro winda na Oliwie nie działa i się przejdę i co hehe na dół winda działa a do góry wózek pod pache i po schodach

    • 4 0

  • Jeszcze nie skończone a już graffiti namalowali, to po góra 3 dniach będzie wyglądać jakby nie było wyremontowane.

    • 4 1

  • wandale

    Szkoda tylko że już ściany są pomazanie przez tych jelopow którym sprawia przyjemność niszczenie

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane