• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont przejścia pod al. Niepodległości w Sopocie

Krzysztof Koprowski
26 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie
  • Planowane do remontu przejście pod al. Niepodległości na wysokości ul. Boh. Monte Cassino.
  • Planowane do remontu przejście pod al. Niepodległości na wysokości ul. Bohaterów Monte Cassino.
  • Planowane do remontu przejście pod al. Niepodległości na wysokości ul. Bohaterów Monte Cassino.
  • Pobliskie wyremontowane przez PKP przejście pod torami kolejowymi.
  • Pobliskie wyremontowane przez PKP przejście pod torami kolejowymi.
  • Pobliskie wyremontowane przez PKP przejście pod torami kolejowymi.

Sopot przygotowuje się do remontu tunelu pieszego pod al. Niepodległości zobacz na mapie Sopotu na wysokości "Monciaka". Obok schodów pojawią się nowe windy, a wnętrze przejścia zostanie odświeżone. Zdaniem urzędników, wyznaczenie przejścia naziemnego jest niemożliwe ze względu na pobliski przystanek autobusowy i zwartą zabudowę, zaś na realizację pochylni brakuje miejsca.



W jaki sposób najczęściej pokonujesz al. Niepodległości w Sopocie?

Obecnie ogłoszono przetarg na wykonawcę dokumentacji, która pozwoli na rozpisanie przetargu na realizację prac budowlanych jeszcze w tym roku (przypuszczalnie w III kw.).

Wykonawca dokumentacji projektowej będzie musiał uwzględnić w niej m.in.:
  • budowę wind po obu stronach tunelu,
  • zjazdy dla wózków dziecięcych oraz szyny do prowadzenia rowerów,
  • remont ścian, murów i stropów przejścia podziemnego,
  • wymianę oświetlenia, montaż nowego monitoringu oraz analizę zmian odwodnienia.

Remont przejścia podziemnego jest wynikiem głosowania w ostatniej edycji sopockiego budżetu obywatelskiego. Na etapie składania wniosku koszt realizacji inwestycji oszacowano na 2 mln zł.

Dla porównania, w Gdańsku szacunkowy koszt wyznaczenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska wraz z korektą układu pasów ruchu oraz peronów tramwajowych, oszacowano w 2018 r. na kwotę ok. 800 tys. zł.

Przejście naziemne niemożliwe do realizacji



Czy zatem nie lepszym, tańszym i wygodniejszym rozwiązaniem dla pieszych byłaby budowa przejścia naziemnego przez al. Niepodległości?

- W Sopocie nie ma takiej możliwości z uwagi na ukształtowanie terenu. Brakuje miejsca i widoczności ze względu na bliskość budynków, są zbyt wąskie chodniki. Ponadto nawet przy likwidacji tunelu brakuje miejsca na przeniesienie istniejącego przystanku autobusowego (komunikacja miejska dla nas bardzo ważna i ciągle ją rozwijamy), dla którego trzeba zorganizować pełnowymiarową zatokę postojową. Przystanek ten jest bowiem obsługiwany przez znaczną liczbę linii i jest niezbędny w tym miejscu z uwagi na cele podróży pasażerów: dojście do ul. Bohaterów Monte Cassino, sądu, uniwersytetu czy Opery Leśnej - wyjaśnia Tomasz Kamiński, zastępca dyrektora ds. eksploatacji w Zarządzie Dróg i Zieleni w Sopocie.

- To mieszkańcy w powszechnym głosowaniu w budżecie obywatelskim wybrali taki zakres inwestycji, czyli dostosowania istniejącego przejścia podziemnego dla potrzeb osób niepełnosprawnych. To wola mieszkańców sprawiła, że zostanie ono zmodernizowane - podkreśla Maciej Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Jako miasto bardzo dużo robimy, aby Sopot był przyjazny dla ruchu pieszego: m.in. doświetlamy i wynosimy przejścia dla pieszych.

Brak miejsca na pochylnie, dwa tunele obok siebie



Jak przekonują urzędnicy, niemożliwe jest zastąpienie wind i schodów pochylniami. Podyktowane jest to brakiem miejsca zarówno po stronie tzw. Małego Monciaka, jak i ul. 1 Maja.

Pod uwagę nie brano również budowy podziemnego połączenia planowanego do modernizacji tunelu z wyremontowanym już przejściem pod torami kolejowymi.

To oznacza, że piesi na krótkim, ok. 150-metrowym odcinku, nadal będą musieli czterokrotnie korzystać ze schodów lub wind, by przedostać się z rejonu ul. Boh. Monte Cassino/Obrońców Westerplatte do ul. 1 Maja.

Miejsca

Opinie (108) 5 zablokowanych

  • Niby kurort, a argumenty jakby to była jakiś Terespol. Wszystko byle tylko nie ułatwić życia pieszym.

    • 13 1

  • Proszę zróbcie zjazd dla wózków oprócz windy!!! (4)

    Jestem mieszkanką Sopotu, mając małe dziecko w wózku często nie mogłam używać drugiego tunelu bo winda była nieczynna albo bardzo brudna. Jeżeli już zrobicie windę to zróbcie również alternatywę i zjazd dla wózków przy schodach, poproszę!!!!

    • 26 3

    • Nic ci nie zrobia, ludzie z PO nie interesują się (2)

      Zwykłymi ludźmi, tylko tym gdzie jest kasa. Jakbyś wybrała PiS, to byś miała zjazd. A tak to masz zjazd do bazy :)))

      • 4 4

      • Akurat. jakbyś wybrała pis, to byś miała to samo, albo figę z makiem. (1)

        • 2 0

        • Akurat od trzydziestu lat,

          rządzi ta sama mafia, zamieniają się wyłącznie miejscami (opozycjarząd).

          • 0 0

    • Niestety, masz rację.

      Windy są non-stop dewastowane przez meneli. Windy stały się miejscami noclegowymi, na twoim miejscu chodziłbym ul. Podjazd. Wiem, trochę dalej, ale niewiele dalej.

      • 0 3

  • Czy bedzie bezkolizyjny przejazd dla rowerow ? (1)

    Uwielbiam pedałowac a mam juz dosyc zsiadania z roweru przy tunelu.

    • 9 6

    • Czesto podjezdzsm rowerem do skmki od tej strony.

      Mam dosyc tych samochodow kopciuchow

      • 3 2

  • Natychmiast wywalic niekompetenych urzedasów z Pracy niema najmniejszego problemu by tam zrobic przejscie naziemne

    Przy ulicy jest to tanie i na dodatek bardzo proste .utrudnienie jest przy torach naturalnie .Przystanek tu w cale nie przeszkadza bo to przejście nie musi być szerokie . A przejście dla ludzi bezpośrednio z i na przystanek jest dla nich najbardziej wygodne.
    Kolejny przykład wyraźnej niechęci dla potrzeb mieszkańców a jednocześnie niedostosowania miasta do standardów zachodnioeuropejskich .

    • 10 15

  • zablokowane dla nowych urzytkowników, łapka góra -dół. a czemu to tak?

    • 4 4

  • Atrapy wind są tańsze!

    Po co montować windy skoro nie działają lepiej i taniej zamontować atrapy .

    • 14 1

  • (1)

    Zrobią windy i będzie OK.Powinien być monitoring tego przystanku i ukaraniu ty meneli co ciągle **gają na tym przystanku tak ze nie mozna usiąść.

    • 7 3

    • tak zatrudnią specjalnie dla ciebie policjanta 24 na dobę bedą pilnowac:)

      • 0 0

  • Remont

    Dziwię się że remont będzie kosztował 2 mln. zł powinien kosztować 4 mln. zł

    • 4 2

  • Pochylnie (1)

    Pochylnie są możliwe, ale droższe.

    • 6 1

    • mozliwa to jest twoja głupota ,ale najpierw niech ktos ci wytłumaczy czym jest pochylnia:)

      • 0 0

  • Tak wygląda "kurort" od 20 lat pod rządami jednej ekipy (Karnowski i Sp-ka)!!! Wiocha, że aż wstyd! (1)

    Wystarczy zejść z Monciaka i oczom ukazuje się prawdziwe oblicze "kurortu", mniej więcej takie jak na zdjęciach. Poza tym fakt, że nie chcą zrobić pochylni mówi sam za siebie - trzeba by zabrać trochę miejsca samochodziarzom (parking po drugiej stronie tunelu), ale samochód / przepustowość / tranzyt to przecież święta sprawa - przejeżdżający przez miasto są ważniejsi niż mieszkańcy... Ech, czy tak bogata gmina jak Sopoćkowo niemogła by wpuścić samochodów do tunelu (pod aleją Niepodległości) zamiast pieszych?!

    • 8 7

    • Chyba nie wiesz jaki jest koszt takiej inwestycji.

      Tunel kosztuje, a Sopot to mała mieścina. Dochód mamy duży na statystycznego mieszkańca, ale mieszkańców niewielu.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane