• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja. Kosmiczne skrzyżowanie Łostowickiej z Kartuską

Michał Brancewicz
28 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Za dwa lata ruch na skrzyżowaniu ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie będzie pokierowany zupełnie inaczej. Za dwa lata ruch na skrzyżowaniu ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie będzie pokierowany zupełnie inaczej.

Przebudowa ul. Łostowickiej spowoduje rewolucję w ruchu na skrzyżowaniu z ul. Kartuską i Nowolipie. Choć nie będzie wymarzonych przez wielu estakad, kierowcy i tak nie powinni narzekać.


Rozbudowa ul. Łostowickiej istotnie zmieni organizację ruchu na całym skrzyżowaniu. Rozbudowa ul. Łostowickiej istotnie zmieni organizację ruchu na całym skrzyżowaniu.

Nowe skrzyżowanie zaprojektowali inżynierowie z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. Zrobili to na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która od kilkunastu miesięcy przebudowuje ulicę Łostowicką. Udrożnienie samej ulicy zakorkowałoby całe skrzyżowanie, więc zmiany były niezbędne.

Co się zmieni? Zjeżdżający ul. Łostowicką będą mieli dla siebie aż cztery pasy, z czego dwa środkowe poprowadzą na wprost, w ul. Nowolipie, a skrajne pozwolą włączyć się do ruchu w ul. Kartuską w obu kierunkach. Jednak chcący pojechać w stronę Obwodnicy będą musieli najpierw objechać wyspę (dopiero powstanie), a dopiero za nią włączą się do ruchu w tym kierunku.

Auta zbliżające się do skrzyżowania od strony Moreny także będą miały dla siebie cztery pasy (dziś są trzy). Prawoskręt w ul. Kartuską będzie wydzielonym pasem ruchu, który w pewnym momencie odłączy się od pozostałych.

Rozwiązanie zaproponowane w projekcie:


Jednak największe zmiany czekają kierowców jadących na wprost ul. Kartuską. Wjeżdżając na skrzyżowanie od strony Sródmieścia odbiją do góry, w ulicę, która dzisiaj umożliwia jedynie wjazd w ul. Nowolipie w kierunku Moreny. Jednak po przebudowie, lekkim łukiem powróci ona do Kartuskiej już po drugiej stronie skrzyżowania.

Takie rozwiązanie spowoduje również zmianę organizacji ruchu w drugą stronę. Przed skrzyżowaniem od strony Obwodnicy pojawią się dwa pasy: lewy do skrętu w ul. Nowolipie i do jazdy prosto, oraz prawy, do skrętu w prawo i jazdy prosto.

Projekt przewiduje także przebudowę istniejącej ul. Struga, która obecnie jest drogą gruntową. Natomiast na przeciwko miejsca, gdzie ul. Pana Tadeusza łączy się z Łostowicką powstanie ul. Nowa Struga.

- Ta ulica w przyszłości połączy się z ul. Kartuską. Jednak na razie nie otrzymaliśmy odpowiednich środków by ją ukończyć – przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Co ciekawe, wykonawca będzie musiał w obrębie skrzyżowania położyć fragment torów linii tramwajowej, która w nieodległej przyszłości pobiegnie z pętli na Siedlcach na Morenę. Na całym przeprojektowywanym odcinku powstaną także chodniki i ścieżki rowerowe.

- Na początku listopada wystąpimy o pozwolenie na budowę. Powinniśmy uzyskać je w ciągu półtora miesiąca. Przetarg na budowę powinniśmy ogłosić na przełomie roku – mówi dyrektor Bartosiewicz.

W przetargu zostanie wyłoniony wykonawca na dwa odcinki ul. Łostowickiej (środkowy i dolny) które teraz, dzięki zdobyciu dofinansowania, traktowane są jako jedna inwestycja.

Jeszcze w tym roku wyburzonych zostanie kilka obiektów w dolnej części ulicy. Chodzi o dwa niskie, ceglane budynki i szopę po prawej stronie ulicy (patrząc w dół) i lokal pod nr 19 z lewej strony.

Opinie (306) 7 zablokowanych

  • NA KAZDYM PLANIE CZY MAPIE ZAZNACZA SIE POLNOC ! (2)

    kto ma szkole ten ma lzej :):)

    • 9 3

    • a jak polnoc nie jest oznaczona to mapa jest orientowana... (1)

      znaczy ze północ jest u góry...

      • 1 0

      • Ty to wiesz i ja to wiem, ale reszta ? ;)

        • 0 0

  • Czyli bedzie jedno wielkie guano!! (1)

    Choć by nawet zrobili 10 pasów na 50 m przed skrzyżowaniem to ciągle będzie kolizyjne skrzyżowanie generujące korki. Cały pic polegał na tym aby był wiadukt upłynniający ruch. Pochlapią troszkę asfaltu utrudnią przemieszczanie się na rok i myślą, że to rozwiązanie komunikacyjne. To kosmetyka tylko tak jak Spacerowa której "remont" przyniósł więcej strat niż pożytku bo co z tego, ze "nowa nawierzchnia" jak i tak w korku się stoi.

    • 26 2

    • święte słowa , swięte słowa

      no cóż... trza sie zawijać po mału ...

      • 0 1

  • Założę się...

    że puszczenie ruchu na kartuskiej estakada nie byłoby drozszeod tego przekombinowanego projektu.... Panowie projektanci poprosimy o uzasadneinie biznesowe.

    • 13 2

  • Gyby rządziło PIS w tym miejscu była by estykada juz 10 lat temu (7)

    • 14 26

    • estakada (2)

      tak,i droga prostodoTorunia

      • 2 2

      • a byłoby warto, bo Toruń szybciej się rozwija niż Gdańsk

        • 5 2

      • po-pis

        Drogę do Torunia PIS zaczał, PO właśnie kończy.

        • 1 0

    • Nie byłoby juz miasta...

      Może powstałoby inne, którego włodarze mieliby oczy i wyobraźnie !

      Straszna qpa z tego projektu :-(

      • 2 1

    • DZIALO BY SIE LOGICZNIEJ

      • 2 0

    • ??

      sządziło i coooo nic zmieniła się jedynie garderoba :) na większy rozmiar:)

      • 0 0

    • Może nie 10 lat temu, ale od kilku lat napewno.

      Poza tym PiS nie dyskryminuje ateistów i ludzi innych wyznań, dlatego także oni powinni dla własnego dobra głosować na kandydatów Prawa i Sprawiedliwości, a nie kolegów nowego szefa Klubu Parlamentarnego PO Grzesia Schetyny, co to "zapomniał" o swoich spotkaniach z Rysiem od hazardu.

      • 0 2

  • głupi skandal

    No ile mozna czekac na wbicie głupiej łopaty. tam się nic nie dzieje od miesięcy. palcem nie kiwną. Rozumiem, że budowa autostrad przekracza kompetencję kolejnych rządów. Ale budowa kilkuset metrów centrum średniego miasta to chyba nie jest takie kosmiczne wydarzenie w XXI w. w centrum Europy. Może czas panowie Adamowicz i kumple na rezygnację? Bo jak sie nie ma kompetencji do zarządzania stodołą, to się nie powinno pchać na salony. Za wysokie progi kompetencyjn e

    • 10 4

  • Kompletna porażka

    Proste rozwiązania są najlepsze, a to do prostych nie należy. Jest tam miejsce na duże rondo, ale po co myśleć, lepiej zbudować mnóstwo dziwacznych mini skrzyżowań żeby nikt, oprócz miejscowych, nie mógł się połapać o co chodzi. Bardzo droga i nic niedająca tymczasówka. Brawo radni! Duża inwestycja - więcej kasy wpadnie do kieszeni. Zresztą Kartuskiej już nic nie pomoże, bo miasto niedawno zmniejszyło jej przepustowość.

    • 13 1

  • ESTAKADA (2)

    MYSLE ZE PRZEPUSTOWOSC NAPEWNO POLEPSZY WYBUDOWANIE ESTAKADY Z UL. LOSTOWICKIEJ W KIERUNKU CARREFURA!!

    • 14 1

    • a tramwaj?

      ale jak planuja tramwaj na Morene , to nie do konca estakada to jest dobry pomysl?

      • 0 2

    • ICH ADAMOWICZ NAJCHETNIEJ USPRAWNIA DOJAZDY DO HIPERMARKETOW

      DOSTANIE BONY NA SWIĄTECZNE ZAKUPY

      • 1 0

  • Tylko wiadukt nad Kartuską jest dobrym rozwiązaniem !!! (2)

    Już gołym okiem widać, gdzie teraz się będą tworzyć korki. Do tego pewnie światła drogowe o wolnym cyklu (ponoć bezpiecznym) i będzie tak jak na rondzie Potokowa-Słowackiego, czyli korki i zajeżdżanie sobie drogi. Ciekawe, że nikt nie doszedł do tego, że główny ruch, który należy usprawnić to ciąg w dół Łostowickiej na Morenę.
    Wiadukt to intuicyjne rozwiązanie, aż się o niego prosi, do tego to skrzyżowanie z tramwajem, nie chciałbym być motorniczym, który będzie tam jeździł. Przejazdy tramwaju to dodatkowy cykl, może być gorzej, nic się nie usprawni.

    • 23 1

    • Tylko ślepy...

      tego nie widzi, że Kartuska, która aktualnie jest zwężona do jednego pasa powinna pójść estakadą - bardzo proste rozwiazanie i nie sądzę, że droższe od tego galimatiasu.

      • 0 3

    • "do tego to skrzyżowanie z tramwajem, nie chciałbym być motorniczym, który będzie tam jeździł"

      Dzwonek, wycieraczki i do przodu...

      • 0 1

  • Zenada

    Głupota głupota głupota... a reszta jest tylko milczeniem...

    • 11 2

  • Co nam da estakada?

    Skoro nie ma szerokich zjazdów do Śródmieścia i do Wrzeszcza?

    Korki przeniosą się z Łostowickiej na:
    - Słowackiego (i tak jest tam megakorek)
    - Jaśkową Dolinę (korek często aż do ronda na górze)
    - Sobieskiego (i tak zatłoczona, w dodatku dziurawa)
    - Kartuską (chyba nie trzeba wspominać)
    - Jarową/Smoluchowskigo (też zapchana z rana).

    Potrzebne jest globalne myślenie. Rozwiązanie jednego skrzyżowania nie rozładuje korków w mieście.
    Zwróćcie uwagę, że na Okopowej jest trzypoziomowe skrzyżowanie, a i tak są korki.

    • 11 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane