- 1 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (87 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (254 opinie)
- 3 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (71 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 5 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (319 opinii)
- 6 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (11 opinii)
Tak minął rok na ulicach Trójmiasta. Tunel, parkowanie i paliwo
Kierowcy poruszający się po Trójmieście powinni być zadowoleni z mijającego, 2016 roku. Otwarto tunel, który odkorkował centrum Gdańska. Miasta zaczęły malować miejsca postojowe w strefach płatnego parkowania, zlikwidowano sobotnie opłaty za postój, a kieszeni nie drenowały ceny paliw na stacjach.
Tunel na początek
Zacznijmy od najważniejszego wydarzenia - otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą . Obiekt ma 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia była miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zainkasowała 885 mln zł.
Choć budowa trwała ponad 4 i pół roku, czyli o 1,5 roku dłużej, niż zakładano, to warto na nią było poczekać, bowiem zrewolucjonizowała jazdę po dolnym tarasie Gdańska. Mieszkańcy Przymorza, Brzeźna, Zaspy, czy Nowego Portu szybciej docierają na Południową Obwodnicę Gdańska.
Efekt otwarcia tunelu był już widoczny w pierwszym miesiącu jego funkcjonowania. Inżynierowie ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku oraz pracownicy Politechniki Gdańskiej przeprowadzili badania ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Wyniki mówiły, że natężenie ruchu w centrum Gdańska spadło o 15-18 proc.
Po kilku miesiącach od otwarcia tunelu zwiększono dopuszczalną prędkość na obwodnicy południowej z 70 km/h do 100 km/h.
Malowanie miejsc postojowych
Od początku 2014 r. obowiązuje nowelizacja rozporządzenia ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, dotycząca pobierania opłat za postój pojazdów w strefie parkowania. Z rozporządzenia wynika, że tylko podwójne oznaczenie miejsca znakiem pionowym i poziomym powoduje, że można pobierać za to opłaty.
Struktura własnościowa wewnątrz strefy jest różnorodna, a władze miasta mogły pobierać opłaty za postój pojazdów jedynie w pasie drogi publicznej. W rzeczywistości niektórzy płacili za postój, choć wcale nie musieli tego robić, bowiem stali na prywatnym terenie.
Do 2016 r. miasta nie przywiązywały do nowych zapisów uwagi. Ich respektowania domagali się natomiast mieszkańcy. Gdynia była pierwszym miastem, które zdecydowało się pomalować miejsca postojowe w strefie płatnego parkowania, ale wcześniej wymagało to procesu sądowego, a także pisma wojewody pomorskiego "zachęcającego" do zmian.
Pod koniec 2016 r. na zmiany zdecydował się także Gdańsk, ale ostateczny efekt tej decyzji zobaczymy dopiero wiosną przyszłego roku.
Soboty wolne od opłat parkingowych
Ten rok to także walka prokuratorów z tymi samorządami, które pobierały opłaty za postój w strefie płatnego parkowania, oprócz dni powszednich, także w soboty. Jednym z nich jest Sopot.
Po wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który unieważnił przepisy dotyczące pobierania przez wspomniane miasto opłat za parkowanie w mieście w soboty, Rada Miasta Sopotu przyjęła na początku listopada nową uchwałę dotyczącą stref płatnego parkowania - nie przewiduje ona pobierania opłat w soboty.
2016 rok pod znakiem taniego paliwa
Na koniec, to co często najbardziej martwi kierowców, czyli ceny paliw. W mijającym roku nie mieliśmy na co narzekać. Paliwo na stacjach przez większość roku kosztowało podobnie. Płaciliśmy od 3,90 do 4,50 zł za litr oleju napędowego i od 3,95 do 4,60 zł za litr benzyny.
Trzeba jednak podkreślić, że ostatnimi dniami to się zmienia, co jest efektem topniejących zapasów wydobytej ropy, a także wzmocnienia dolara wobec złotówki.
Sprawdź aktualne ceny paliw na stacjach w Trójmieście.
Opinie (114) 9 zablokowanych
-
2016-12-27 15:58
do app
polecam pojezdzic po "farszafce",czy Krakowie,wtedy stwierdzisz że u nas nie ma korków!!!!!!!!
- 5 0
-
2016-12-27 06:15
Parkingi w Gdańsku... (7)
Nr 1 to płatne parkingi w Gdańsku nad morzem... w końcu obywatele PO.gonili pana budynia, który z podwiniętym ogonkiem wycofał się ze stref płatnego parkowania przydzielonych zaprzyjaźnionemu towarzyszowi.
- 68 30
-
2016-12-27 15:34
ciesz się, że masz Adamowicza
Bo jak byś miał Kaczora albo jego wybranka to z niczego by ci się nie wycofali.
- 2 4
-
2016-12-27 13:14
pogonili, pogonili
I za darmo parkuja 3km od plazy, bo wszystkie miejsca zajete
- 1 1
-
2016-12-27 13:03
Gonili i pogonią skutecznie każdego kto będzie próbował golić mieszkańców i turystów.
A winny całej afery tj. Piotr Grzelak dalej chodzi uśmiechnięty, bo go Budyń nie odwołał. WSTYD!
- 2 3
-
2016-12-27 10:45
Największa bekę mam z tych tłumów zwiedzających tunel (2)
Artykuł to laurka dla budynia który nic nie zrobił oprócz budowy niebezpiecznych dróg rowerowych. Drogi jak byly tak są dziurawe i zakorkowane. Tunel opóźnienie 5 lat. Płatne parkingi oddane kolesiom wcale nie zniknęły. Istnieją tam gdzie jest mniejszy szum i w lato będzie przyjaciel królika zbierał kasę.
- 5 9
-
2016-12-27 12:16
jak szaleć to szaleć (1)
opóźnienie tunelu o 20 lat
- 5 3
-
2016-12-27 12:56
Jak dla TVPis to bez Kozery 50
- 5 4
-
2016-12-27 09:48
podobno sam Misiewicz z towarzyszem Piotrowiczem gonił
- 9 3
-
2016-12-27 14:29
Mieszkańcy północnej Gdyni na bank są zadowoleni z 2016 roku
... szczególnie z cyrków na przełomie listopada i grudnia. Zapyziały, wypalony Szczur do gazu.
- 5 2
-
2016-12-27 13:39
Budyń weź miotłe i pozamiataj piach na ulicach
zima przyszła w listopadzie i ten piach będzie teraz leżał do wiosny bo nikomu się nie chce go uprzątnąć, taka Pełowska procedura
- 2 5
-
2016-12-27 07:11
Mogą byc tunele, nowe drogi, autostrady, parkingi, i inne udogodniena, (3)
jeśli jednak nie będzie kultury na drodze, i życzliwości, choćby dla rowerów, to wszystko o kant d... rozbić.
- 50 16
-
2016-12-27 10:19
Rowerzyści absolutnym priorytetem. (1)
- 5 5
-
2016-12-27 13:13
priorytetem bezpieczeństwo i komfort pieszych
przejścia przed Dworcem PKP na poziomie jezdni a nie w tunelu!
- 3 2
-
2016-12-27 07:13
Ja bym wolał życzliwość dla rowerzystów
Zamiast dla rowerów ;)
- 23 5
-
2016-12-27 13:13
Jak dobrze, ze nie mieszkam juz w Gdyni
W latach 90tych za Cegielskiej to bylo nowoczesne miasto. Po prawie 5 kadencjach Szczurka jeden wielku inwestycyjny marazm, a ludzie stad uciekaja
- 5 0
-
2016-12-27 09:36
(2)
Jedno jest niezmienne. Dziury w jezdniach! Nawet na głównych drogach. W Gdyni na Al. Zwycięstwa, od Wielkopolskiej do PPNT to tragedia. Równiej jest w górach.
- 16 1
-
2016-12-27 13:07
Oj zmienne, zmienne. Przeciez z roku na rok dziur w Gdyni coraz wiecej
- 3 0
-
2016-12-27 10:53
a co od wsi wymagac?
- 3 1
-
2016-12-27 08:10
u nas w Gdyni zero inwestycji drogowych. w 2017 r miasto więcej wyda na muzeum emigracji niż na remonty dróg:(! (2)
- 23 4
-
2016-12-27 13:03
Szczurek woli na Pr i imprezki wydawac
- 4 0
-
2016-12-27 08:52
A remont estakady?
Przecież przez wiele miesięcy remontowali w Gdyni "Estakadę Kwiatkowskiego".... do dzisiaj pamiętam wiele godzin, które mile spędziłem w korkach :-). A i tak mogę pozazdrościć tym z ul Chylońskiej, Hutniczej, Morskiej.... stania w korkach ;-). Całe szczęście że żadnych wiaduktów i tuneli Gdynia nie planuje bo nie daj boże by się to skończyło.....
- 14 0
-
2016-12-27 07:13
A afera parkingowa? (2)
- 26 9
-
2016-12-27 13:00
Wyciszyli. Jak to w Gdyni
- 3 0
-
2016-12-27 11:10
A afera z remontem estakady?
- 3 0
-
2016-12-27 06:47
Wow jak duźo, cudownie jest w 3miescie (3)
- 9 22
-
2016-12-27 09:22
A jak (2)
w Gdyni nawet kupili dodatkowy zapas białej farby i będą intensywnie malowali dziury w drogach i strefy w ramach rewitalizacji miasta z morza
- 14 1
-
2016-12-27 09:48
oj zazdrościsz bolkowiaczku (1)
- 1 7
-
2016-12-27 12:58
Tylko ze nie ma czego
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.