• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę odkorkowania Witomina. Niebawem rozbudowa Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
1 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni coraz bliżej. Do 31 sierpnia urzędnicy czekają na oferty wykonawców prac pozwalających na uspokojenie przejazdu na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka. Gdy powstanie obwodnica Witomina, zniknie stamtąd ruch tranzytowy.



Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni będzie finansowana w dużej mierze z rządowego programu Polski Ład. Gdynia otrzymała w październiku na ten cel 30 mln zł, bo na tę inwestycję miała już gotową dokumentację projektową przygotowaną przez firmę Transprojekt Gdański. Miasto zapłaciło za nią 1,2 mln zł.

Dodajmy, że na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Rozbudowa Chwarznieńskiej w Gdyni i droga rowerowa na ul. Rolniczej



Kilka dni temu ogłoszono kolejny przetarg na prace budowlane.

Przebudowa Chwarznieńskiej: zaplanowane prace

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od wyniesionego skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.


Po ich zakończeniu droga biegnąca przez Witomino ma zostać odciążona. Rowerzyści zyskają drogę wzdłuż ul. Rolniczej.

Władze miasta podkreślają, że rozbudowa łączy się z zakończonym 1,5 roku temu remontem ul. Hodowlanej połączonym z utworzeniem zbiornika retencyjnego. Obecnie trwają prace nad zaprojektowaniem obok boiska i placu zabaw - zwycięskich inwestycji z budżetu obywatelskiego.

- Koszt wykonanych do tej pory prac to niemal 25 mln zł. Drugi etap to szeroko zakrojona przebudowa infrastruktury drogowej, która uwzględni szereg rozwiązań dla pieszych i rowerzystów - w tym oczekiwane odcinki dróg rowerowych, a także całkowicie nowy charakter głównego skrzyżowania dzielnicy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Po przebudowie ul. Chwarznieńska pozostanie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna.

Wzdłuż jezdni zostaną wykonane chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa pojawi się poza pasem jezdni.

Na oferty Gdynia czeka do 31 sierpnia. Prace mają potrwać 10 miesięcy od podpisania umowy.

Kryteria oceny ofert

  • cena oferty brutto 60 proc.,
  • okres udzielonej gwarancji 20 proc.,
  • doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.

Rozbudowa Chwarznieńskiej: historia inwestycji



- Całkowicie przebudowana infrastruktura docelowo, z kolejnymi nakładami inwestycyjnymi, zmieni charakter przestrzeni, który obecnie zdominowany jest przez ruch tranzytowy - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Kolejne nakłady finansowe, o których mówi prezydent Gdyni to środki na obwodnicę Witomina.

Obwodnica Witomina: uzgodnienia środowiskowe problemem



W połowie lipca informowaliśmy, że dokumentacja branżowa dla tej inwestycji jest już uzgodniona. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Nie ma natomiast ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych, bo wpłynęło odwołanie.

W 2019 r. zakładano, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku budowy parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.

Wciąż nie wiadomo też, czy ta inwestycja otrzyma zewnętrzne dofinansowanie. Według gdyńskich urzędników prace mają potrwać 1,5 roku.

Obwodnica Witomina: prace, terminy, daty



Opinie (134) 7 zablokowanych

  • Uspokojenie ruchu (1)

    Ja mój ruch już bardzo uspokoiłem, jak mam jechać z rodziną do restauracji jadę do Gdańska, Sopotu nawet Rewa fajna, nie zapycham moim autem centrum Gdyni, dużo znajomych też tak ma, czy restauratorzy też uspokojeni już ?

    • 15 3

    • Ja podobnie. Nie robię też już zakupów i nie korzystam z usług w Gdyni. A niech mają spokój.

      • 7 0

  • Nie wiem Po jakich h on chce remontowac Chwarznieńska na witominie który i tak nic nie zmieni jeżeli nie będzie dwujezdniowej obwodnicy przez las wybuduj tą obwodnicę a wtedy ci wszyscy w obcisłych gaciach na rowerze nie będą musieli mieć ścieżek rowerowych będą mogli chce jeździć po całym witominie

    • 11 0

  • A po co czekać... (1)

    ...na oferty skoro i tak "wygra" MTM?

    • 11 0

    • Dla ściemy siwy weźmie kogoś innego żeby nie psuć ważniejszych układów z deweloperami

      • 0 0

  • (1)

    Może któryś z dziennikarzy policzy ile miasto dało firmom projektowym kasy dla mnie trochę to śmierdzi tym razem pójdzie w sumie 2,6mln , park Europy 8, basen,lodowisko its i nic nie powstało i nie powstanie

    • 14 0

    • Park Europy to wal żeby przyjaciel siwego deweloper miał za darmo parking podziemny

      • 1 0

  • Będzie jak Kwiatkowskiego. Urzędnicze łby poszerzą i dodadzą bus-pasy.

    • 9 0

  • "Here we go again!" - chcialoby sie napisac.

    Za pierwszym razem zrezygnowano z remontu, bo byl za drogi i wymyslono obwodnice - z wycena z d.py skoro budowa miala byc tansza niz oferty na remont Chwarznienskiej. Pewnie dla zmydlenia oczu.

    Teraz dostana 30 mln - oficjalnie zrezygnuja z obwodnicy, oferty remontu beda zbyt wysokie i bedzie jak jest.

    Zaoszczedzone pieniadze wlozy sie w rozbudowe parkingu dla AB.

    • 16 0

  • Na spokojnie

    Tytuł artykułu sugeruje że coś się zmieni na lepsze ale z treści wynika coś innego. Jakiś czas temu był remont od witawy której nie było do lasu i był paraliż. Teraz korek rozpoczyna się koło ciapkowa ale jak będzie gorzej a czasem bywa to zapcha rondo i skrzyżowanie koło Statoil

    • 10 0

  • Kadencyjność

    To że dopiero teraz jest ograniczenie do 2 kadencji prezydentów miast to zbrodnia, przykład Gdyni pokazuje do czego prowadzą rządy przez docelowo ponad ćwierćwiecze, inna rzecz że wyborcy tak głosują, szacun dla Wojciecha że tak wygasił oczekiwania i wymagania, a ludzie żyją w Matrix jakimś

    • 15 1

  • Da się spokojniej niż jest obecnie? Tam wszystko ledwo się rusza przecież..

    • 8 0

  • Kiełba wyborcza

    Wybory za 1.5 roku, lewusy z UM obecnie udają że inwestują, farba i delfinki w ruch. Remont Chwarznieńska prawdopodobnie dojdzie do skutku, jest to w miarę "tanie". O obwodnicy Witomina zapomnijmy, pod rządami samorządności nie powstanie nigdy. Co najwyżej jakieś hamaki powieszą i przysiadaki czy inny badziew postawią, to jest ich poziom i możliwości

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane