• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Kwiatkowskiego: pasy dla autobusów, koniec prac w styczniu

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Prace na ul. Kwiatkowskiego są zaawansowane w 60 procentach

Trwająca od lutego rozbudowa ul. KwiatkowskiegoMapka Gdyni zakończy się w styczniu. Obecnie stan zaawansowanie prac to 60 proc. I najważniejsze: władze miasta przyznały, że dobudowywane pasy poszerzanej ulicy zostaną przeznaczone dla autobusów.



Przypomnijmy, że rozbudowę ul. Kwiatkowskiego wykonuje od lutego firma Strabag, która zainkasuje za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze prowadzi prace na odcinku od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka.

Będą nowe chodniki, a wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo. Rowerzyści pojadą jednak tylko po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Najwięcej emocji wywoływały od początku zapowiadane buspasy. Przez długi czas władze miasta nie informowały konkretnie na ich temat, udzielając wymijających odpowiedzi na temat tego, które pasy z dwóch budowanych w każdą ze stron zajmą autobusy.

Autobusy na prawym pasie w każdą ze stron



Sprawa właśnie się wyjaśniła.

- Zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Obłuża prawe pasy będą buspasami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji informuje, że prace nie zakończą się w planowanym terminie, czyli w październiku.

- Na dziś umowa przewiduje zakończenie robót w styczniu 2022 r. Ze względu na prace, które realizuje jednocześnie w tej lokalizacji OPEC, termin umowy zostanie wydłużony - tłumaczy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.

60 proc. prac wykonanych



W zakresie inwestycji ściśle drogowych udało się zbudować m.in. ok. 560 m prawej jezdni ok 420 m lewej, łącznicę zjazdową na ul. Unruga, bypass buspasa na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i ul. Płk. Dąbka, chodnik i ścieżkę rowerową przy łącznicy zjazdowej do ul. Unruga i częściowo ścieżki rowerowe.

- Do wykonania pozostała jezdnia prawa ok. 310 m, łącznica wjazdowa z ul. Unruga, chodnik wzdłuż jezdni prawej na całej długości, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni lewej na odcinku ok. 600 m. - opowiada Marek Łucyk.
Gotowy jest podziemny zbiornik retencyjny. Dodatkowo wykonano kanalizację deszczową i sanitarną na łącznicy zjazdowej do ul. Unruga.

Do wykonania pozostała kanalizacja deszczowa w jezdni lewej oraz połączenie jej ze zbiornikiem retencyjnym.

Wizualizacja, którą na rozpoczęcie budowy pokazywały władze Gdyni

09:56 5 SIERPNIA 21

Buspasy na Trasie Kwiatkowskiego (16 opinii)

Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (437) 9 zablokowanych

  • Buspasy na Kwiatkowskiego (1)

    A dlaczego tylko po jednym pasie w każdą stronę? Proponuję iść na całość, obydwa zrobić buspasami, a samochodziarze niech się walą, poboczami chyłkiem, a reszta - chodniki i trawa dla rowerów. Czas już wielki, aby tej władzy już podziękować.

    • 28 4

    • Bus pasy na Kwiatkowskiego

      To jeszcze przed nami️

      • 0 0

  • Grażyna

    Absurd. Znaczy to bowiem, że dalej będziemy stać w korkach samochodowych a bus pasy będą stały niemal puste.

    • 0 0

  • X

    W tym kraju przez 45 lat nic ciekawego nie wymyślili i nie wymyślą a jak wymyślą to sie nie dożyje

    • 0 0

  • Co za głupota (38)

    Po co było to robić jak praktycznie nic ta trasą nie zmieni skoro dalej będzie jeden pas a drugi będzie buspasem.
    Czas zmienić władzę w Gdyni coraz gorzej rządzą i przestają myśleć racjonalnie.

    • 319 50

    • Zmieni sie bardzo dużo (19)

      Jakaś połowa użytkowników tej drogi (czyli wszyscy pasażerowie komunikacji miejskiej) nie będzie praktycznie w ogóle stała w korkach.

      • 42 26

      • Gdynianka (16)

        Pasażerowie komunikacji miejskiej na tej drodze to użytkownicy jednej linii 194 . I nie jest ich połowa tylko 1/4. Bo ta linie nie jest w stanie przewieść więcej osób zamieszkałych na Pogórzy. Propagandę to proszę sobie siać w UM . Mieszkańcy Pogórza w nią nie uwierzą.

        • 28 22

        • wymiotować się chce od czytanie takich bredni (3)

          buspasy w Gdyni są niezbędne - to jedyny sposób na odkorkowanie tego miasta

          • 5 5

          • (2)

            Tylko jest pytanie czy te buspasy muszą byc całodobowe , czy tak jak na ulicy Chwarznieńskiej uruchamiane od sytuacji kadego dnia czyli ruchu drogowego w danej chwili

            • 1 1

            • Po godzinach szczytu ruch jest niewielki

              i w zupełności wystarczy jeden pas. Przynajmniej na Kwiatkosia bo o tym jest dyskusja.

              • 0 0

            • W innych miastach na swiecie tak robia, a nawet przestawiaja slupki/murki na ulicach aby zmienic dany pas w odpowiednim kierunku.
              W tym przypadku tez moglo by to pomoc, 3 pasy /1 pas w odpowiednich godzinach.

              • 0 0

        • Kłamiesz (8)

          Linii dziennych są 3, (194, 128 i K). Sama 194 w szczycie jezdzi co 6 minut, wiec jest to bardzo dobra oferta.

          • 19 6

          • (1)

            To znaczy, że nawet w szczycie prawy pas będzie się marnował pusty żeby raz na 6 min przejechał jeden autobus. Głupota.

            • 1 2

            • Chyba nie rozumiesz istoty dzialania bus pasa.

              • 0 0

          • (5)

            128 tylko do góry i co 15 minut a K jeżdżą dwa dziennie. Ty kłamiesz trollu. A 194 jeździ co 10 minut a nie co 6. Mieszkam na pętli Pogórze Górne i wiem najlepiej jak często jeżdżą autobusy i ile ich jest.

            • 9 8

            • (3)

              Klamiesz - w szczycie co 7 min. Stoi jak wol w rozkladzie.

              • 6 4

              • Gdynianka (2)

                To zapraszam do komunikacji miejskiej na Pogórzy trolle. Przekonacie się jaki to luksus.

                • 4 10

              • Hola hola (1)

                To co ile jezdzi populistyczny trollu? Czy co 7 czy co 10 to jest nadal bardzo dobra częstotliwość, usprawiedliwiająca istnienie buspasa

                • 5 4

              • A ja dodam ze @Gdynianka niepamieta czasów z lat 80-tych czy 90-siatych gdzie linia 194 była nabita na maxa i ludzie byli sciśnieci jak śledzie w betce. A autobusy to były ikarusy i matki z wózkami mu7siały prosić ludzi żeby pomogły wózek wstawic o 2 metry do góry a póznuiej na własciwim przystanku wystawiać A ścisk był miedzy przystankami wezeł ofiar grudnia a starym obłużem.

                • 6 1

            • K jezdzi 18 razy dziennie, a nie 2

              Tyle prawdy w Twoim gadaniu, przyspawany do fotela swojego wypierdzianego passata za 2000 pln trollu

              • 6 2

        • tylko 1/4 ?

          czyli nadal za dużo jeździ tam samochodów!!!

          • 8 1

        • (1)

          To widocznie powinny byc dwie linie, skoro tam sie tak ludnosc mnozy, a pewnie i jakas ekspresowa.

          • 11 1

          • taki to za 500+ to i dziecko z łapanki przygarnie

            • 1 5

      • 22 miliony dla jednego autobusu (1)

        Nie połowa tylko jeden autobus 194, bo 128 jeździ tak rzadko że nie warto go liczyć .

        • 5 3

        • Człowieku jakby nie te 128 to byś w lini jechał jak sardynka w puszce .Bo każdy kurs 128 odbiera pasażerów jadących na ulice Kwiatkowskiego/podgórska i na płk. Dąbka.

          • 1 0

    • zastanów się nad kryteriami racjonalności które stosujesz (2)

      Opisywane działania to bardzo umiarkowana forma zmiany kierunku przesuwania kompromisu między oczekiwaniami różnych grup mieszkańców. Przez wiele lat dbano wyłącznie o interes kierowców, teraz nieśmiało próbuje się poprawić warunki ruchu autobusów. to wszystko jest za słabym lekarstwem na podstawową bolączkę miasta: nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na niewielkie odległości.

      • 5 2

      • sąsiad już nawet wyprowadza psa samochodem (1)

        podjeżdża nim 300 m obok parku; pies narobi w trawę, ten wypala papierosa i wraca z nim z powrotem

        • 3 3

        • Poza tym patrz niedzielna msza - sami parafianie, mogliby przyjsc, ale nie. Kosciol obstawony samochodami i nie sa to samochody staruszek :)

          • 4 3

    • (4)

      było 0 buspasów teraz będzie jeden.

      Marzenie jest aby na obwodnicy zrobić to samo.
      Janusze w puszkach w korku jak zawsze, a komunikacja uruchomiona na obwodnicy punktualnie

      • 19 11

      • czyste polactwo - jak dokuczyc rodakowi.... (3)

        te male radosci dla januszy z komunikacji miejskiej i rowerowej....

        • 9 16

        • rodakom najbardziej dokuczają inni rodacy przyspawani mentalnie do samochodów (1)

          w dobrze zarządzanych miastach samochód naprawdę nie jest jedynym preferowanym sposobem poruszania się po mieście.

          • 9 10

          • no chyba nie myślisz o Gdyni

            • 2 0

        • Po pierwsze, tylko i**ota uzywa imion jako inwektyw. Po drugie, to ty chcesz, zeby ludzie wybierajacy racjonalny srodek transportu po miescie mieli tak samo zle jak ty.

          • 15 8

    • Zmieni się. Po prostu by to zauważyć będziesz musiał zrezygnować z samochodu. (6)

      • 16 15

      • Ale to skończy się tym (5)

        że ludzie zrezygnują z miasta, zaczenie się wyludniać. Wtedy władze obudzą się z ręką w nocniku.

        • 12 7

        • (2)

          Już teraz się wyludnia, obecnie chyba tylko 1/4 mieszkań jest zajęta przez mieszkańców, reszta to wynajem.

          • 7 5

          • A jaka jest różnica między wynajmującym mieszkanie a właścicielem jeśli chodzi o kwestię przemieszczania się.

            • 1 1

          • LOL, chyba troszke ci sie przesadzilo? moze w jakims budynku w pasie nadmorskim tak jest, ale nie w calym miescie.

            • 6 1

        • miasta się wyludniają ponieważ władze miast od wielu lat boją się jawnie i wyraźnie zakwestionować (1)

          rolę samochodów w centralnych obszarach miast dobrze skomunikowanych transportem szynowym (SKM) a jakość serwisu lokalnej kolei nie jest podnoszona tak zdecydowanie jak rozbudowa sieci dróg pseudoszybkiego ruchu.

          • 8 1

          • Do co drugiej eskaemki musze biec, bo jest tak krotka, ze mozna do niej wsiasc tylko w centralnej czesci peronu. Na lotnisko praktycznie nie da sie dojechac z Gdyni PKM, bo czestotliwosc odjazdow to kpina. I tak dalej...

            • 8 0

    • Przemyślano racjonalnie

      • 0 1

    • To jezdzij autobusem

      • 5 1

    • mieszkaniec

      Wreszcie niech stoją w korkach - sam kierowca z 5 metrową gablotą " a autobusy mają wolne miejsca siedzące i będą śmigać " !!!!!

      • 11 16

  • szkody w okolicy rozbudowy

    Pewnie niewiele mieszkańców wie, że ta rozbudowa spowodowała poważne szkody w okolicznych budynkach na Perłowej i Jantarowej popękały ściany i sufity. Miasto po tchórzowsku schowało głowę w piasek, uważając że najlepiej to przemilczeć. Spółka prowadząca nadzór inwestorski w imieniu władz miasta Biuro Obsługi Inwestycji Inwest Wybrzeże Sp. z o.o. z Gdyni nie zabiera głosu a Strabag z pozycji siły nas wszystkich wyrolował. Żadnego wsparcia ze strony miasta, każdy mieszkaniec prowadzi swoją własną sprawę przeciwko Strabagowi, wiadomo z tak dużą firmą nikt nie wygra. Podobno gdy spadł ten blok betonowy na przejeżdżający samochód też się wykpili. A ja się pytam gdzie są włodarze tego podobno tak świetnego miasta??????!!!!!!! Do wymiany od zaraz!!!!

    • 0 0

  • Totalna pomyłka jak zwykle w Gdyni

    Cała ta przebudowa jest bez sensu i niczego nie zmieni. Projektant tej inwestycji to chyba z Zakopanego przyjechał, nie miał pojęcia jakie są realne potrzeby tej części miasta. Buspasy jak najbardziej potrzebne, ale rozbudowa powinna być na tyle szeroka, aby zmieścić i buspasy i po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Tym bardziej, że jest tu na wszystko miejsce. Przede wszystkim powinien być oddzielny pas na skręt w prawo w Dąbka, samochody jadące Dąbka w stronę Kosakowa powinny mieć swój oddzielny pas na jazdę prosto. Samochody skręcające z Dąbka od strony Kosakowa w prawo powinny mieć swój niezależny pas na prawoskręt. Nie wiem po co 2 chodniki z obu stron, bo to jest bardzo rzadko uczęszczana część przez pieszych. Wystarczylby jeden chodnik, za to powinny być bezpieczne przejścia dla pieszych zapewnione, Dobrze oświetlone i widoczne. Dopóki nie będzie porządnie rozwiązane skrzyżowanie z Dąbka i rozbudowany most na torami na granicy z Kosakowem, to niczego nie poprawią. Jako mieszkanka chciałabym też aby były tu spowolnienia dla pojazdów, bo wieczorami kierowcy urządzają sobie tutaj rajdy i strach przechodzić po tych ciemnych przejściach dla pieszych.

    • 1 1

  • Ehh

    Bus pas dla linii 2 autobusów

    • 0 0

  • Upośledzenie myślowe władzy !

    Mam wrażenie że władze miasta mają wrażenie że każdy mieszkaniec chce dojechać tylko do Centum miasta. Rozumiem takie rozwiązania przy tej opcji ale 90% osób tu mieszkających nie zmierza do centrum Gdyni. Mamy tu duży konflikt bo utrudnia się w znaczący sposób komunikację dzielnicy wskazując na transpot publiczny który w tym.przypadku zmierza w 95% w kierunku centrum !!! PS. Bus pas dla jednej linii autobusowej. Dodatkowo brak zatoki autopjsiwej , kuriozum, przecież tym pasem będą mogły się poruszać elektryki i taxi które nie wyminą autobusu po górę.

    • 0 0

  • Szczurek i platforma do widzenia

    • 1 1

  • Jak zawsze (55)

    Wizualizacja piękna i kłamliwa, ot cały obóz władzy gdyńskiej, to było więcej niż pewne, że powiedzą o 2 pasach, ludzie pomyślą, że korki się skończą, a tu cyk będą buspasy i dla ruchu samochodowego nie zmieni się nic o ile nie będzie gorzej bo trudniej będzie skręcać w prawo. Czas na zmiany w magistracie

    • 372 39

    • Magistrat

      Pandemia wykazała ,że połowa bandy siedzącej w UM jest nie potrzebna. Wniosek prosty, na zieloną trawkę natychmiast.

      • 0 0

    • całe stado trolli komentujących różne działania dotyczące zmian sieci drogowej Gdyni (43)

      nie rozumie prostej prawdy, że budowa dodatkowych pasów jazdy nie rozładowuje korków w mieście tak jak popuszczanie pasa nie jest lekarstwem na nadwagę lub otyłość. Tylko radykalna poprawa jakości transportu zbiorowego (najlepiej szynowego - SKM i PKM) może coś pomóc, o ile towarzyszyć temu będzie planowe działanie na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do przystanków SKM i PKM. Buspasy są jakimś elementem działania w dobrym kierunku, ale problemu korków nie rozwiążą: trolle będą miały pole do popisu przez długie lata.

      • 16 37

      • (3)

        Skoro jesteś taki mądry, napisz dlaczego miasto Gdynia tanim kosztem nie uruchomiła skm do dzielnicy Obłuże ? Fani kolei pokazali władzą miasta, że można po istniejącej infrastrukturze kolejowej przejechać. Bez sensu pakować 22 mln zł w buspas.

        • 5 2

        • Człowieko m. Gdynia (2)

          nie może wyręczać PKP. Człowieku ogarnij się !!!

          • 0 1

          • Niestety

            To wszyscy dookoła muszą wyręczać miasto Gdynia

            • 0 0

          • Gdynia jest udzialowcem SKM, sam sie ogarnij!

            • 4 2

      • To wytłumacz mi mistrzu mądrości logistyki. Dlaczego przy wyjeździe z estakady po zwężenie do jednego pasa za Korkowało się (19)

        • 14 8

        • (8)

          Bo sie 200% musialo zmiescic z dnia na dzien w rurke o przepustowosci 100%. Czego nie rozumiesz?

          • 5 4

          • (7)

            Na tym właśnie polega zwężanie dróg - ze 100% robisz 50%, i jak widzisz nie zmniejsza to korków, wręcz przeciwnie.
            Czego nie rozumiesz?

            • 5 4

            • (6)

              Co nie znaczy, ze poszerzenie drogi dla transportu indywidualnego likwiduje korki. Kazdy, kto mieszkal na Zachodzie, wie, ze dziala to moze pol roku, poniewaz natychmiast w miejscu z troche lepszym dojazdem rusza boom na inwestycje mieszkaniowe.

              • 4 9

              • Ogarnij się (2)

                Porblem w tym że ta trasa to nie dojazdówka - tylko dalej jeden z podstawowy trakt przejazdu na północ i powinien być również rozbudowany od skrzyżowania w lewo do mostku (i razem z mostkiem) - dla wszystkich.

                Wytlumacze Ci to tak -> przewęż sobie jedną z głównych tętnic w organiźmie i karz krwi zapinkalać innymi "środkami transoprtu" bo może takbędzie zdrowiej... zobaczymy co się stanie i jak szybko.

                Wsparcie transportu zbiorowego jak najbardziej - ale w mądry sposób i na solidnych podstawach. A to co przezntują jest po prostu "bardzo nie mądrym" rozwalaniem podstaw. Jasne że czasem sam rozbudowa drogi przesunie tylko korki - ale nie mając dobraj bazy (czytaj sieci dróg) nie rozładujesz i nie znormalizujesz w mądry sposób przepływu pojazdów, nie zmienisz też nawyków ludzi tylko ich wkurzysz.

                • 7 2

              • (1)

                Wkurzenie ma to do siebie, ze szybko mija samoistnie, nieznajomość ortografii - niestety nie. Analogia z układem krwionośnym jest absurdalna. Jeżeli na odcinku X autobus będzie jechał szybko dzięki buspasowi, który wchodzi w jego skład, a alternatywą będzie wielokrotnie dłuższy czas w korku na tymże odcinku, to konkretna liczba kierowców skorzysta z autobusu. Nie ci, którzy jada z Sopotu do Pierwoszyna, ale podróżujący kilka przystanków juz tak.

                • 2 8

              • Buspasy miałyby sens, gdyby autobusy dowoziły mieszkańców Kosakowa do Gdyni. Ale tego nie robią (a przynajmniej nie tą trasą). Na Kwiatkowskiego ogromna ilość aut ma numery GPU, bo mieszkańcy nie mają alternatywy i jadą samochodami. Reasumując - przy obecnym stanie komunikacji miejskiej, ta inwestycja nie ma sensu, chyba że powstaną linie autobusowe z Kosakowa.

                • 1 0

              • (2)

                Inwestycje mieszkaniowe ruszają również tam, gdzie jest słaby dojazd, i to nie tylko na mitycznym Zachodzie, czyli trzeba ograniczać deweloperów i poszerzać drogi, a tymczasem my robimy odkładnie na odwrót, a aktywiści jeszcze się cieszą

                • 9 3

              • Tylko w Polsce tak jest, bo mamy nienormalny popyt na mieszkania. Zaden indywidualny transport az do srodmiescia nie rozwiaze problemu transportu ludzi zza obwodnicy. Nie da sie az tak poszerzyc drog.

                • 2 0

              • A co, jeszcze jest za tanio na Pomorzu, ze chcesz ograniczac deweloperow?

                • 2 0

        • korkuje się bo jest za dużo samochodów (9)

          jak zrobisz nawet 3 pasy na Kwiatkowskiego to tylko przesuniesz korek na Dąbka albo jeszcze dalej, do tego zachęcisz kolejne osoby do wyprowadzki do Kosakowa i dokorkujesz jeszcze kilka innych ulic

          • 16 16

          • To dlaczego um rejestruje po kilka aut na głowę?

            Zmienić prawo, bo ze zmianą przyzwyczajeń, mentalnością i nakazem zmiany pracy z Gdanska na Gdynię tak łatwo nie pójdzie.

            • 3 2

          • Co ty za brednie opowiadasz (7)

            Czyli jeżeli w miastach portowych gdzie jest duży Przeładunek towarowy z węży się ulice do jednego pasa to nie będzie więcej korków tak chłopie ile ty miałeś wyniku na teście ravena?

            • 16 10

            • (6)

              Z portow towar wywozi sie transportem szynowym.

              • 9 13

              • Gdynianka

                Taaaa , szczególnie w Gdyni. Oj trolle , trolle co wy wiecie o mieszkaniu blisko portu w Gdyni.

                • 2 3

              • ta a tiry to sa na szynach??? (2)

                • 12 4

              • w szwajcarii jakoś mogą

                czemu nie w kaczolandii+?

                • 2 3

              • Tiry na tory!

                • 8 2

              • Tramwajami w siatkach (1)

                • 3 0

              • Jak runie estakada i wolumen pojdzie do Gdanska, to moze i tramwajami w siatkach...

                • 4 0

      • No wlasnie. (1)

        Trolem internetowym niestety sam jestes.Malo tego slepym.
        Podstawowym problemem tej dzielnicy jest wlasnie plynnosc ruchu.
        Nic tak jej nie poprawi jak dodatkowe pasy ruchu dla samochodow.Miejsca jest dosc tyle ze panuje glupia moda na buspasy ktorymi przejezdza 1 autobus na 15 min lub nawet czasami co 20 min.
        Dlaczego nie mozna rozwiazac problemu wzorem Hisxpanskich miast?
        Autobus na prawym padie ma pierwszenstwo poruszania sie bus pasami oraz wlanczania sie na kazdy z pasow .
        W momencie braku autobusu auta moga sie poruszac bus pasem rowniez!
        Malo tego komunikacja zbiorowa w czasie pandemi jest glupota!!!
        Lucyk nadaje sie do wywalenia.

        • 3 2

        • Coza srdeniowieczne myslenie... Nie, dodatkowe pasy dla samochodow nic nie poprawia - przyciagna jeszcz iecej samochodow. Tak jest na calym swiecie, otrzezwij i wyjrzyj poza swoj grajdol z parawanem!

          • 1 3

      • Nie filozofuj! Nie zawsze ma się 30, 40 lat (2)

        Zdaję sobie sprawę, że sześdziesięcioletkowie w oczch młodych to banda wstrętnych matuzalemów, którym na złość przyplątaly się dolegliwości zwiazane m.in. z przebywaniem w wilgotnym i chłodnym (sorry, naszym) klimacie takie jak: zwyrodnienie stawów czy reumatoidallne zwyrodnienie stawów i, nie daj Bóg, osteoporoza skutkująca łamaniem się kończyn.

        • 2 0

        • (1)

          Tak, bo wszyscy kierowcy to emeryci z osteoporoza, nie? Nikt nie mowi o zakazie jazdy samochodem. Chodzi o to, zeby ci, ktorzy moga, przesiedli sie na komunikacje publiczna w obrebie miasta. Tymczasem w Trojmiescie jest 8 samochodow na kazde 10 osob i kazdy chcialby jechac bez korkow i jeszcze za darmo parkowac. Nawet amerykanskie autostrady sa na to za waskie...

          • 2 3

          • Nie mierz wszystkich swoją miarą.

            • 1 2

      • Lepiej popuszczać pasa niż się dławić i wymiotować (8)

        Tylko i wyłącznie transport szynowy (skm, pkm, a najlepiej metro) może być alternatywą dla samochodu. Tworzenie buspasów to prowizorka, to tylko przyznanie się władz do tego, że stworzona przez nich infrastruktura nie daje rady, więc zabierzemy jednym a damy innym, żeby sami się pokłócili między sobą. Dziel i rządź. I jak władze na danej trasie zrobią prowizorkę zwaną buspasem, to nie oczekuj na niej prawdziwego rozwiązania problemu - SKMki czy metra.

        Swoją drogą, to sam jesteś trollem.

        • 11 3

        • (7)

          Absolutnie nieprawda. kołowy publiczny transport naziemny ma o wiele wieksza przepustowosc niz indywidualny.

          • 5 6

          • transport indywidualny to nie tylko prywatne samochody (2)

            ruch pieszy (na odległość do 1 km, dalej SKM) i rowerowy (na odległość 5-7 km) to także transport indywidualny: na podane odległości w mieście konkurencyjny wobec samochodu. Na dalsze w połączeniu z SKM jak znalazł. Inaczej mówiąc: podniesienie częstotliwości SKM do 5 minut i poprawa jakości dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM to lepszy sposób na rozwiązywanie problemów komunikacyjnych i zdrowotnych gdynian niż poszerzanie dróg.

            • 3 3

            • Pogórzanka

              No ja mam z Pogórza do najbliższej SKM , 11 km i co Ty na to.

              • 1 0

            • Gdynianka

              A gdzie to SKM w dzielnicach północnych ??????????????????

              • 9 0

          • (3)

            Bzdura. Tak by było, jakby jechał autobus za autobusem, a nie co kilka czy kilkanaście minut. Oprócz tego trzeba dojść na przystanek początkowy, dojść z przystanku końcowego, zazwyczaj też trzeba się przesiąść (a to dodatkowe czekanie) no i autobus zatrzymuje się na każdym przystanku, a samochód nie. Więc jak liczymy przepustowość, to licz od startu do celu, a nie na jednym skrzyżowaniu, i to jeszcze zakładając, że przejedzie tyle samo pełnych autobusów co samochodów.

            • 11 4

            • (2)

              Samochody nigdy nie sa pelne - sam kierowca to standard. Polacy nie posiedli umiejetnosci dzielenia samochodu. Kazde stadlo, ktore na to stac, ma zaraz drug samochod, bo "wygodniej". No to jak wygodniej i szybciej, to stoj w korku. Zakorkowane drogi maja mikroskopijna przepustowosc w stosunku do autobusow na buspasie.

              • 5 8

              • (1)

                "autobusU", nie "autobusÓW". Masz jeden autobus na kilka(naście) minut vs samochody jadące jeden za drugim. Masz większe zagęszczenie ludzi/m2 w autobusie niż w samochodzie, ale co z tego jak masz tylko 1 autobus na kilka czy kilkanaście minut? Mógłbyś mieć i 10 buspasów, ale i tak nikt nie może się nimi przemieszczać oprócz tego 1 autobusu. Tymczasem, przez te kilkanaście minut przez skrzyżowanie przejedzie samochodami więcej osób niż w tym jednym autobusie. I to wszystko zakładając że jest korek, a autobus jest zapełniony do ostatniego miejsca stojącego. Im dalej od tych założeń, tym większa przewaga samochodu. Dlatego autobus NIE jest alternatywą dla samochodu, a buspas to marnowanie przestrzeni. Tylko SKM i metro mogą mieć przewagę nad samochodem, a te są ostatnio zwijane.

                • 6 2

              • Autobus powinien jechac tam co 3 minuty, skoro sa az takie korki.

                • 5 0

      • Zgłoś to Horale (2)

        bo jakoś nie słychać nic w sprawie głównej drogi, która by odciążyła Kwiatkowskiego czyli OPAT. Dlaczego Gdynianie utrzymują drogę którą następnie niszczą TiR-y i inne związane z ruchem należącym do strategii państwa

        • 10 2

        • Horała załatwił dofinansowanie do rozbudowy Kwiatkowskiego (1)

          Prezydent Gdyni mówił, że nie jest zainteresowany drogą czerwoną

          • 6 5

          • bo jak ma być zainteresowany skiri to nie ma byc droga gminna czy powiatowa

            NIE dla przeładowanych tirów na lokalnych gdyńskich drogach. Mieszkańcy znów sprzeciwiają się wielkim ciężarówkom, które codziennie dojeżdżają do portu i z portu, a Horała wraz z PiS-em obiecywał dwie kadencje temu, że rozwiąże problem poprzez OPAT i ludzie temu kłamcy uwierzyli i na niego zagłosowali. Czy znowu i kolejną już pikietę na ulicy należy zaplanować bo na dziś to chyba jedyne rozwiązanie.

            • 4 1

      • Tak szczególnie było to widać po zwężeniu estakadę do jednego pasa po awarii dylatacji

        Tak szczególnie było to widać po zwężeniu estakadę do jednego pasa po awarii dylatacji

        • 12 4

      • Napisał troll.

        • 3 3

    • To niech ZKM zapłaci

      • 0 0

    • (1)

      Mieskzancy Kossakowa niech sobie jezdza naookolo albo przesiada sie w autobusy

      • 6 4

      • Mieszkańcy Gdyni niech nie jeżdżą Obwodnicą

        Tylko przesiądą się na SKM

        • 3 2

    • (4)

      więcej pasów nie odkorkuje tego odcinka bus pas i droga rowerowa zmieści znacznie więcej ludzi, niż nawet po 4 pasy

      • 21 18

      • To wytłumacz mi dlaczego po wyłączeniu jednego pasa na estakadzie (3)

        Doszło do zakorkowania praktycznie całego Trójmiasta

        • 31 7

        • jak można porównać estakadę przy Morskiej do tego odcinka? (2)

          przecież tam na górce to jeździ mniej niż połowa samochodów z tego co przy Morskiej, a co najciekawsze to korki największe generuje skrzyżowanie z Unruga bo właśnie tam większość skręca, jak się już pojedzie w górę to jest nieco lepiej

          • 4 14

          • Ograniczony człowieku spójrz na mapę (1)

            Ograniczony człowieku spójrz na mapęJaką inną trasą można dostać się na wszelkie sposoby do części północnych chociażby do całego pasa od Kosakowa aż po Rewe albo do Pucka jeżeli nie jedziesz przez Redę? Jeżeli wysiądziesz z autobusu i zaczniesz sam odpowiadać za kierunek twojej jazdy to zobaczysz że alternatyw nie ma wcale dużo

            • 24 5

            • jest alternatywa

              zacznij hodować kaczki - one nie toną!

              • 3 4

    • Korki i tak by się nie skończyły, bo władze Gdyni zawsze byli krótkowzroczni - co z tego, jakby zrobili dwa pasy dla samochodów na ulicy Kwiatkowskiego, skoro mniej niż kilometr dalej jest strategiczne zwężenie na mostku, a następnie światła całkowicie tamujące ruch.

      • 32 1

    • PILNE !

      • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane