- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (189 opinii)
- 2 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (24 opinie)
- 3 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (50 opinii)
- 4 Coraz więcej domów pływających na wodzie (48 opinii)
- 5 Tylko w 7 dzielnicach Gdyni wybrano radnych (64 opinie)
- 6 Powinny być alerty RCB o sinicach? (49 opinii)
Rozbudowa Kwiatkowskiego: pasy dla autobusów, koniec prac w styczniu
Prace na ul. Kwiatkowskiego są zaawansowane w 60 procentach
Trwająca od lutego rozbudowa ul. Kwiatkowskiego Gdyni zakończy się w styczniu. Obecnie stan zaawansowanie prac to 60 proc. I najważniejsze: władze miasta przyznały, że dobudowywane pasy poszerzanej ulicy zostaną przeznaczone dla autobusów.
Będą nowe chodniki, a wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo. Rowerzyści pojadą jednak tylko po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.
Najwięcej emocji wywoływały od początku zapowiadane buspasy. Przez długi czas władze miasta nie informowały konkretnie na ich temat, udzielając wymijających odpowiedzi na temat tego, które pasy z dwóch budowanych w każdą ze stron zajmą autobusy.
Autobusy na prawym pasie w każdą ze stron
Sprawa właśnie się wyjaśniła.
- Zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Obłuża prawe pasy będą buspasami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji informuje, że prace nie zakończą się w planowanym terminie, czyli w październiku.
- Na dziś umowa przewiduje zakończenie robót w styczniu 2022 r. Ze względu na prace, które realizuje jednocześnie w tej lokalizacji OPEC, termin umowy zostanie wydłużony - tłumaczy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.
60 proc. prac wykonanych
W zakresie inwestycji ściśle drogowych udało się zbudować m.in. ok. 560 m prawej jezdni ok 420 m lewej, łącznicę zjazdową na ul. Unruga, bypass buspasa na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i ul. Płk. Dąbka, chodnik i ścieżkę rowerową przy łącznicy zjazdowej do ul. Unruga i częściowo ścieżki rowerowe.
- Do wykonania pozostała jezdnia prawa ok. 310 m, łącznica wjazdowa z ul. Unruga, chodnik wzdłuż jezdni prawej na całej długości, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni lewej na odcinku ok. 600 m. - opowiada Marek Łucyk.
Gotowy jest podziemny zbiornik retencyjny. Dodatkowo wykonano kanalizację deszczową i sanitarną na łącznicy zjazdowej do ul. Unruga.
Do wykonania pozostała kanalizacja deszczowa w jezdni lewej oraz połączenie jej ze zbiornikiem retencyjnym.
Wizualizacja, którą na rozpoczęcie budowy pokazywały władze Gdyni
Buspasy na Trasie Kwiatkowskiego (16 opinii)
Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (437) 9 zablokowanych
-
2021-08-05 12:58
Co za bzdura
Jeśli dobrze widzę to na projekcie nie są przewidziane nawet zatoczki dla tych autobusów , czyli w momencie jak autobus stoi to nawet taxi czy coś nie przejdzie , to jest jakaś mega bzdura do oni tu wyprawiaja , dramat !
- 6 4
-
2021-08-05 13:21
czyli korki będą dalej ale zkm zyska na paliwie za autobusy hehe
dramat
- 8 1
-
2021-08-05 13:28
Zachęcić do komunikacji miejskiej czy zmusić?! Co na to konstytucja wyborcy?! Gdzie referendum!?
- 8 2
-
2021-08-05 13:32
W Łomży są lepsze drogi niż we wiosce Gdyni! Po drodze na wakacje... hehehe
- 11 1
-
2021-08-05 13:36
Obłuże piękne ale... (1)
To, że będą tam buspasy to od początku było wiadomo. Dlatego zdumiewa mnie to zdziwienie za każdym razem kiedy wałkowany jest ten temat. Natomiast, Obłuże -piękna, lecz niestety zaniedbana pod względem infrastruktury dzielnica, potrzebuje pilnie rozwiązania, które pozwoli zniwelować ruch tranzytowy sygnowany tablicami "GPU" na kwiatkowskiego. Niestety, nowobogaccy budują się na obrzeżach a pracują W Trójmieście i zawalając swoimi Hybrydowymi Toyotami trasę dość mocno utrudniają codzienne funkcjonowanie mieszkańcom Obłuża. Jedynym rozwiazaniem jest wypuścić bezpośrednio z Kosakowa jakąś nitkę - obawiam się, że w okolicach serpentyny to musi być estakada - do ulicy Puckiej/Hutniczej i stamtąd wymodelować połączenie z obwodnicą. Niezbędne jest też doprowadzenie tam PKM/SKM.
- 9 4
-
2021-08-05 13:41
Może tobie było wiadomo o buspasach. Pewnie jesteś jednym z tych miejskich urzędniczych nierobów.
Żyjących za nasze podatki. Bez naszych podaktków zechll i byście z głodu paja ce.
- 2 3
-
2021-08-05 13:44
NIe jestem za pis-em ale jedno dobre co wprowadzili - kadencyjniość prezydentów. (1)
W końcu uwolnimy się od tego szkodnika gdyńskiego. Inna rzecz, ile jeszcze zrobi złego zanim oderwie się od koryta.
- 13 1
-
2021-08-06 00:04
Niech powrócą do poprzednich opłat za parkowanie.
Bo wywołali złość i podzielili ludzi. Z centrum wyprowadzają się najemcy. Pojadą do miejsc ościennych. Stracą wynajmujący i kupcy, bo mniej sprzedadzą. Stracą żarłoczni kapitaliści z urzędu i trzymający ich na muszce deweloperzy.
Wydawało się przez lata pieniądze na prawo i lewo, pora pójść po rozum do głowy i odstąpić od pomysłu dzikich podwyżek.- 2 0
-
2021-08-05 14:16
A niby Szczury sa inteligetne
Podobno szczury to mądre stworzenia ale po naszym Asie tego nie widać, czas Szczurze pakować swoje zabawi i Wypierd....c z Gdyni.
- 7 2
-
2021-08-05 14:31
Buspasy tak, ale nie kosztem pasów ogólnodostępnych! Co daje taka rozbudowa, kiedy "zwykli" kierowcy nic z tego nie mają?!!!
- 9 3
-
2021-08-05 14:44
Paranoji gdyńskiej... (1)
...ciąg dalszy, bo na tym odcinku kursuje tylko jedna linia autobusowa, tzn. 194.
- 5 3
-
2021-08-05 23:40
Paranoi
- 0 0
-
2021-08-05 14:50
Przywrócić Gdynię mieszkańcom !!!!!!!
Wystawić wszędzie szczurołapy !!!
- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.