- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (107 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (91 opinii)
- 3 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (147 opinii)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (58 opinii)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (110 opinii)
- 6 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (33 opinie)
Rozbudowa Kwiatkowskiego: pasy dla autobusów, koniec prac w styczniu
Prace na ul. Kwiatkowskiego są zaawansowane w 60 procentach
Trwająca od lutego rozbudowa ul. Kwiatkowskiego Gdyni zakończy się w styczniu. Obecnie stan zaawansowanie prac to 60 proc. I najważniejsze: władze miasta przyznały, że dobudowywane pasy poszerzanej ulicy zostaną przeznaczone dla autobusów.
Będą nowe chodniki, a wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo. Rowerzyści pojadą jednak tylko po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.
Najwięcej emocji wywoływały od początku zapowiadane buspasy. Przez długi czas władze miasta nie informowały konkretnie na ich temat, udzielając wymijających odpowiedzi na temat tego, które pasy z dwóch budowanych w każdą ze stron zajmą autobusy.
Autobusy na prawym pasie w każdą ze stron
Sprawa właśnie się wyjaśniła.
- Zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Obłuża prawe pasy będą buspasami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji informuje, że prace nie zakończą się w planowanym terminie, czyli w październiku.
- Na dziś umowa przewiduje zakończenie robót w styczniu 2022 r. Ze względu na prace, które realizuje jednocześnie w tej lokalizacji OPEC, termin umowy zostanie wydłużony - tłumaczy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.
60 proc. prac wykonanych
W zakresie inwestycji ściśle drogowych udało się zbudować m.in. ok. 560 m prawej jezdni ok 420 m lewej, łącznicę zjazdową na ul. Unruga, bypass buspasa na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i ul. Płk. Dąbka, chodnik i ścieżkę rowerową przy łącznicy zjazdowej do ul. Unruga i częściowo ścieżki rowerowe.
- Do wykonania pozostała jezdnia prawa ok. 310 m, łącznica wjazdowa z ul. Unruga, chodnik wzdłuż jezdni prawej na całej długości, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni lewej na odcinku ok. 600 m. - opowiada Marek Łucyk.
Gotowy jest podziemny zbiornik retencyjny. Dodatkowo wykonano kanalizację deszczową i sanitarną na łącznicy zjazdowej do ul. Unruga.
Do wykonania pozostała kanalizacja deszczowa w jezdni lewej oraz połączenie jej ze zbiornikiem retencyjnym.
Wizualizacja, którą na rozpoczęcie budowy pokazywały władze Gdyni
Buspasy na Trasie Kwiatkowskiego (16 opinii)
Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (437) 9 zablokowanych
-
2021-08-05 19:29
Hahaha
Nie ma to jak odświeżyć kawałek drogi. Przynajmniej autobus przejedzie szybciej, a reszta niech stoi dalej ;)
- 1 0
-
2021-08-05 19:34
wszyscy zauwazyli bus pas a nie zauwazyli ze bedzie zwezenie na końcu/poczatku estakady do jednego pasa i
i to jeszcze nie na wprost a faliscie.
- 3 0
-
2021-08-05 19:40
Brawo
d**ilizmów gdyńskich ciąg dalszy.Amen
- 4 0
-
2021-08-05 19:51
W tym temacie można przytoczyć tzw. Paradoks Downsa-Thomsona (2)
Za Wikipedią: "Obserwacja mówiąca, że średnia prędkość transportu indywidualnego (podróży samochodem osobowym) jest determinowana przez średnią prędkość od drzwi do drzwi odpowiadającej jej podróży transportem zbiorowym" - jeżeli transport zbiorowy posiada wydzielone torowisko lub buspasy. I dalej: "Obserwuje się, że wzrastająca przepustowość dróg nie zawsze prowadzi do wzrostu płynności ruchu, a może prowadzić do znacznego spowolnienia. Zjawisko występuje, gdy podróżujący rezygnują z transportu publicznego na rzecz prywatnego, co może skutkować pogorszeniem częstotliwości kursowania transportu publicznego. W efekcie stymuluje to dalsze decyzje o rezygnacji z transportu zbiorowego aż do osiągnięcia nowego stanu równowagi, w którym tempo podróży jest gorsze od wyjściowego"
- 3 6
-
2021-08-05 21:34
Autobus nic tu nie da. Tylko kolej. Bo az do rewy mieszka kilkaja tysiace ludzi (1)
Nie mowiac o pucku
- 0 0
-
2021-08-05 23:03
a po co
Gdynia jest mała. Jeżeli mieszkasz na Rewie to tam siedź. Musisz jeździć codziennie do Gdyni???
- 0 2
-
2021-08-05 19:59
Jaki styczeń?!?!? Zgodziłem się i płace za październik!!
- 0 0
-
2021-08-05 20:25
u kucyka i gryzonia (1)
widać pisowskie geny kłamstwa fałszu i obłudy ale PR na najwyższym poziomie
- 3 3
-
2021-08-05 23:53
To nie ma nic wspólnego z żadną partią, a z brakiem umiejętności zarządzania,
Naśladowaniem pomysłów Grigorija Potiomkina i nachalną autoreklamą. Pandemia obnażyła lichość takiego gospodarzenia. Symbolami niegdyś wytwornego miasta stały się wściekle błękitne plastikowe delfiny. I pustostany na Świętojańskiej. Oraz wielkie rozczarowanie gdynian.
- 1 0
-
2021-08-05 20:42
PIK
Przecież to jedyna droga w stronę Oksywia, Obłuża , Pogórza i Kosakowa. Po co było ładować takie pieniądze w ulicę, która nic nie zmieni, a tylko utrudni jazdę w tych kierunkach. Czy nikt z jaśnie urzędników nie widzi, co się tutaj dzieje w godzinach popołudniowych. Czas najwyższy zmienić te bezmyślne władze naszego urzędu!!!!!!!
- 7 2
-
2021-08-05 20:58
to było do przewidzenia
Mądry się domyślał, że w trakcie prac okaże się, że jeden pas jest dla busów ;D
- 1 0
-
2021-08-05 21:23
Nic nie zmieni poki (1)
Nie zostanie zosrzerzona droga na wysokości mostku koło bp....
- 2 0
-
2021-08-05 21:37
Nic sie nie zMieni puki nie wywala obecnej ekipy
- 0 0
-
2021-08-05 21:36
A buspasami pojedzie kilka busów z pandemicznymi limitami
To koszmar
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.