- 1 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (53 opinie)
- 2 Finał sprawy z przypiętym rowerem (40 opinii)
- 3 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (344 opinie)
- 4 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (49 opinii)
- 5 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (92 opinie)
- 6 Tym muszą zająć się nowe władze Gdańska (288 opinii)
Rozbudowa Kwiatkowskiego: pasy dla autobusów, koniec prac w styczniu
Prace na ul. Kwiatkowskiego są zaawansowane w 60 procentach
Trwająca od lutego rozbudowa ul. Kwiatkowskiego Gdyni zakończy się w styczniu. Obecnie stan zaawansowanie prac to 60 proc. I najważniejsze: władze miasta przyznały, że dobudowywane pasy poszerzanej ulicy zostaną przeznaczone dla autobusów.
Będą nowe chodniki, a wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo. Rowerzyści pojadą jednak tylko po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.
Najwięcej emocji wywoływały od początku zapowiadane buspasy. Przez długi czas władze miasta nie informowały konkretnie na ich temat, udzielając wymijających odpowiedzi na temat tego, które pasy z dwóch budowanych w każdą ze stron zajmą autobusy.
Autobusy na prawym pasie w każdą ze stron
Sprawa właśnie się wyjaśniła.
- Zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Obłuża prawe pasy będą buspasami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji informuje, że prace nie zakończą się w planowanym terminie, czyli w październiku.
- Na dziś umowa przewiduje zakończenie robót w styczniu 2022 r. Ze względu na prace, które realizuje jednocześnie w tej lokalizacji OPEC, termin umowy zostanie wydłużony - tłumaczy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.
60 proc. prac wykonanych
W zakresie inwestycji ściśle drogowych udało się zbudować m.in. ok. 560 m prawej jezdni ok 420 m lewej, łącznicę zjazdową na ul. Unruga, bypass buspasa na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i ul. Płk. Dąbka, chodnik i ścieżkę rowerową przy łącznicy zjazdowej do ul. Unruga i częściowo ścieżki rowerowe.
- Do wykonania pozostała jezdnia prawa ok. 310 m, łącznica wjazdowa z ul. Unruga, chodnik wzdłuż jezdni prawej na całej długości, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni lewej na odcinku ok. 600 m. - opowiada Marek Łucyk.
Gotowy jest podziemny zbiornik retencyjny. Dodatkowo wykonano kanalizację deszczową i sanitarną na łącznicy zjazdowej do ul. Unruga.
Do wykonania pozostała kanalizacja deszczowa w jezdni lewej oraz połączenie jej ze zbiornikiem retencyjnym.
Wizualizacja, którą na rozpoczęcie budowy pokazywały władze Gdyni
Buspasy na Trasie Kwiatkowskiego (16 opinii)
Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (437) 9 zablokowanych
-
2021-08-06 09:54
na wizualizacji droga nie jest tak kręta jak w rzeczywistości
- 0 0
-
2021-08-06 10:27
(1)
Trudno uwierzyć, że coś w najbliższych wyborach może się zmienić. Moja znajoma pracuje w sklepie w którym wykładany jest tygodnik Ratusz. Gdy rzadko zdarza się opóźnienie z dostawą nowego wydania bardzo dużo zawiedzionych zwłaszcza starszych pań odchodzi od stoiska. W organie Ratusz są same sukcesy Prezydenta Szczurka i Samorządnosci.
- 2 0
-
2021-08-06 10:42
Dlatego powinna się, jak niegdyś, ukazywać gazeta opozycyjna
Z artykułami otwierającymi oczy tym zaślepionym propagandą Ratusza.
- 0 0
-
2021-08-06 16:58
Najdroższe buspasy w polsce.
Budują 2 buspasy na odcinku nie całego kilometra za ponad 22 bańki to chyba żart.
- 1 0
-
2021-08-07 00:32
Artykul
Wyglada na to ze na zyczenie wladz Gdyni artykul zostal zakopany w wiadomosciach. Cyzby prawda w oczy kole pana Kucyka
- 0 0
-
2021-08-07 02:17
Buspas dla jednej linii xD
Nie można tego nazwać inaczej, gdyż 128 jedzie co 20 minut w szczycie (i kończy kursowanie o 19), a wiele kursów K jest przez Bosmańską.
Niektórzy w magistracie nie myślą i to jest bolesne, mieszkam na obłużu i tutaj to widać jak na dłoni. Gdy pracowałem w Orłowie, a woziłem córkę do żłobka na Porębskiego, w sytuacji gdy auto stało w warsztacie mój przejazd do pracy od chwili wyjścia z domu wydłużył się z 55-60 minut do 2h. Auto nie jest tu (północna Gdynia) luksusem a koniecznością.
Skm lub pkm powinna dojeżdżać do lotniska Kosakowo już od kilku lat, a nie za kilka lat. A budowa buspasa za 22 mln nie zmieni wiele tak długo jak na wysokości Maciejewicza będzie wąskie gardło.
Władze Gdyni wyraźnie sobie nie radzą...- 1 0
-
2021-08-07 10:15
zmienić władze w gdyni
Apeluje aby przy wyborach głosować na nowe osoby z poza układu Szczurka.Łucyk już wyczuł krew i robi wszysko aby to On został nowym prezydentem.Jesli tak bedzie to w Gdyni nic sie nie zmieni.Zostaną stare uklady i kolesiostwo.
- 0 0
-
2021-08-07 11:12
UM
Ten Łucyk chyba na innym świecie żyje. A poszerzenie wiaduktu kolejowego to ch....? Korek będzie tam właśnie się zaczynał. To jest ten drażliwy punkt.
- 0 0
-
2021-08-07 21:29
Szczurek i platforma do widzenia
- 1 1
-
2021-08-08 07:51
Upośledzenie myślowe władzy !
Mam wrażenie że władze miasta mają wrażenie że każdy mieszkaniec chce dojechać tylko do Centum miasta. Rozumiem takie rozwiązania przy tej opcji ale 90% osób tu mieszkających nie zmierza do centrum Gdyni. Mamy tu duży konflikt bo utrudnia się w znaczący sposób komunikację dzielnicy wskazując na transpot publiczny który w tym.przypadku zmierza w 95% w kierunku centrum !!! PS. Bus pas dla jednej linii autobusowej. Dodatkowo brak zatoki autopjsiwej , kuriozum, przecież tym pasem będą mogły się poruszać elektryki i taxi które nie wyminą autobusu po górę.
- 0 0
-
2021-08-10 15:47
Ehh
Bus pas dla linii 2 autobusów
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.