- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (231 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (256 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (808 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (78 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (108 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (162 opinie)
Rozbudowa Kwiatkowskiego: pasy dla autobusów, koniec prac w styczniu
Prace na ul. Kwiatkowskiego są zaawansowane w 60 procentach
Trwająca od lutego rozbudowa ul. Kwiatkowskiego Gdyni zakończy się w styczniu. Obecnie stan zaawansowanie prac to 60 proc. I najważniejsze: władze miasta przyznały, że dobudowywane pasy poszerzanej ulicy zostaną przeznaczone dla autobusów.
Będą nowe chodniki, a wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo. Rowerzyści pojadą jednak tylko po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.
Najwięcej emocji wywoływały od początku zapowiadane buspasy. Przez długi czas władze miasta nie informowały konkretnie na ich temat, udzielając wymijających odpowiedzi na temat tego, które pasy z dwóch budowanych w każdą ze stron zajmą autobusy.
Autobusy na prawym pasie w każdą ze stron
Sprawa właśnie się wyjaśniła.
- Zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Obłuża prawe pasy będą buspasami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji informuje, że prace nie zakończą się w planowanym terminie, czyli w październiku.
- Na dziś umowa przewiduje zakończenie robót w styczniu 2022 r. Ze względu na prace, które realizuje jednocześnie w tej lokalizacji OPEC, termin umowy zostanie wydłużony - tłumaczy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.
60 proc. prac wykonanych
W zakresie inwestycji ściśle drogowych udało się zbudować m.in. ok. 560 m prawej jezdni ok 420 m lewej, łącznicę zjazdową na ul. Unruga, bypass buspasa na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i ul. Płk. Dąbka, chodnik i ścieżkę rowerową przy łącznicy zjazdowej do ul. Unruga i częściowo ścieżki rowerowe.
- Do wykonania pozostała jezdnia prawa ok. 310 m, łącznica wjazdowa z ul. Unruga, chodnik wzdłuż jezdni prawej na całej długości, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni lewej na odcinku ok. 600 m. - opowiada Marek Łucyk.
Gotowy jest podziemny zbiornik retencyjny. Dodatkowo wykonano kanalizację deszczową i sanitarną na łącznicy zjazdowej do ul. Unruga.
Do wykonania pozostała kanalizacja deszczowa w jezdni lewej oraz połączenie jej ze zbiornikiem retencyjnym.
Wizualizacja, którą na rozpoczęcie budowy pokazywały władze Gdyni
Buspasy na Trasie Kwiatkowskiego (16 opinii)
Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (437) 9 zablokowanych
-
2021-08-22 13:09
Totalna pomyłka jak zwykle w Gdyni
Cała ta przebudowa jest bez sensu i niczego nie zmieni. Projektant tej inwestycji to chyba z Zakopanego przyjechał, nie miał pojęcia jakie są realne potrzeby tej części miasta. Buspasy jak najbardziej potrzebne, ale rozbudowa powinna być na tyle szeroka, aby zmieścić i buspasy i po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Tym bardziej, że jest tu na wszystko miejsce. Przede wszystkim powinien być oddzielny pas na skręt w prawo w Dąbka, samochody jadące Dąbka w stronę Kosakowa powinny mieć swój oddzielny pas na jazdę prosto. Samochody skręcające z Dąbka od strony Kosakowa w prawo powinny mieć swój niezależny pas na prawoskręt. Nie wiem po co 2 chodniki z obu stron, bo to jest bardzo rzadko uczęszczana część przez pieszych. Wystarczylby jeden chodnik, za to powinny być bezpieczne przejścia dla pieszych zapewnione, Dobrze oświetlone i widoczne. Dopóki nie będzie porządnie rozwiązane skrzyżowanie z Dąbka i rozbudowany most na torami na granicy z Kosakowem, to niczego nie poprawią. Jako mieszkanka chciałabym też aby były tu spowolnienia dla pojazdów, bo wieczorami kierowcy urządzają sobie tutaj rajdy i strach przechodzić po tych ciemnych przejściach dla pieszych.
- 1 1
-
2021-08-22 13:16
szkody w okolicy rozbudowy
Pewnie niewiele mieszkańców wie, że ta rozbudowa spowodowała poważne szkody w okolicznych budynkach na Perłowej i Jantarowej popękały ściany i sufity. Miasto po tchórzowsku schowało głowę w piasek, uważając że najlepiej to przemilczeć. Spółka prowadząca nadzór inwestorski w imieniu władz miasta Biuro Obsługi Inwestycji Inwest Wybrzeże Sp. z o.o. z Gdyni nie zabiera głosu a Strabag z pozycji siły nas wszystkich wyrolował. Żadnego wsparcia ze strony miasta, każdy mieszkaniec prowadzi swoją własną sprawę przeciwko Strabagowi, wiadomo z tak dużą firmą nikt nie wygra. Podobno gdy spadł ten blok betonowy na przejeżdżający samochód też się wykpili. A ja się pytam gdzie są włodarze tego podobno tak świetnego miasta??????!!!!!!! Do wymiany od zaraz!!!!
- 0 0
-
2021-09-09 22:24
X
W tym kraju przez 45 lat nic ciekawego nie wymyślili i nie wymyślą a jak wymyślą to sie nie dożyje
- 0 0
-
2021-10-30 10:34
Grażyna
Absurd. Znaczy to bowiem, że dalej będziemy stać w korkach samochodowych a bus pasy będą stały niemal puste.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.