• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Nowowiczlińskiej. Lepsze połączenie Karwin z Dąbrową

Patryk Szczerba
11 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.
  • Obecnie na ul. Nowowiczlińskiej są korki, bo trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Kolejne utrudnienia będą związane już z samą przebudową ulicy.

Gdynia szuka wykonawcy przebudowy ul. NowowiczlińskiejMapka, gdzie za obwodnicą powstanie m.in. buspas, który połączy się z realizowanymi pasami dla autobusów w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Inwestycja jest częścią zmian związanych z przebudową węzła Karwiny.



Jak oceniasz zaproponowane zmiany na Nowowiczlińskiej?

Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Na odcinku 1 ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:

  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.
Na odcinku 2 ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:

  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

Zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:

  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.

- To dobra wiadomość dla mieszkańców, którzy codziennie korzystają z komunikacji miejskiej - wprowadzenie nowoczesnego zeroemisyjnego taboru, ale i powstające buspasy zwiększają jakość i komfort podróży. Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Co na Trasie Kaszubskiej zyskają piesi?



Władze miasta przekonują, że całą inwestycję trzeba rozsądnie etapować.

- Węzeł integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic - została przez nas podzielona na etapy. Wiązało się to również z koniecznością przyjęcia spójnych rozwiązań i wkomponowania w zmiany wynikające z budowy Trasy Kaszubskiej. Dzięki realizacji osoby poruszające się rowerem sprawnie dojadą z centrum dzielnicy Dąbrowa do Karwin czy Wielkiego Kacka - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Gdynia na oferty w przetargu czeka do 9 sierpnia.

Kryteria oceny ofert

  • Cena - waga: 60 proc.
  • Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.
  • Czas wykonania - 10 proc.
  • Czas udzielonej gwarancji - 10 proc.

Oferowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 11 miesięcy od daty podpisania umowy.

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (111) 5 zablokowanych

  • Dobra wiadomość dla mieszkańców

    Ha ha ha. Dobry żart. Mieszkańcy od dwóch lat stoją w niebotycznych korkach i mają stać kolejne lata. Wyborna wiadomość.

    • 6 0

  • no to Dąbrowa bedzie zakorkowana

    na kolejne 3 lata

    • 5 0

  • Wielkopolska to abstrakcja (2)

    Właśnie wróciłem z 3 tygodniowych wakacji z nadzieją, że ruszyły się prace na ul Wielkopolskiej przez firmę mtm..a tu niespodzianka widać też mieli urlop bo nic się nie zmieniło! Wszystko rozkopane i kompletny burdel.. nie wiem jak można dopuszczać do takich sytuacji. To jest jakiś dramat. Kompletny brak odpowiedzialności za nasze pieniądze jeszcze...

    • 14 0

    • Bo pracują od poniedziałku do piątku od 8 (1)

      Do 16

      • 3 0

      • Z przerwa 2godzinna

        • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    I jeszcze wiecej sygnalizacji (15)

    To sygnalizacje świetlne są przyczyną korków. Oczywiście są potrzebne ale dobrze zsynchronizowane. Przy obecnych pracach i zwężeniach po co działają te przy Górniczej i Myśliwskiej? Cały korek jest przez wzajemnie blokujące się sygnalizacje co 50m. A teraz na Nowowiczlińskiej mają być kolejne co 50m.

    • 105 12

    • (2)

      A chcesz jako pieszy przechodzić przez dwa pasy ruchu bez sygnalizacji? Może każ swoim dzieciom by codziennie tam przechodziły gdy światła będą wyłączone

      • 6 19

      • obecnie nie ma tam sygnalizacji i nie ma problemu przejścia nawet dwuetapowo

        • 1 0

      • Tam nie ma teraz dwóch pasów ruchu. Jest zwężenie i wszyscy stoją lub wolno jadą. Naprawdę nie ma problemu aby spokojnie przejść.

        • 14 4

    • Obecne prace przy TK kończą się we wrześniu, więc zanim rusza powyższa inwestycja to już nie będzie wspomnianych problemów (6)

      Zaś sygnalizacje w mieście to normalna rzecz. Nie spodziewam się by generowały nowe korki przy dobrej synchronizacji.

      • 0 8

      • Nie ma szans na koniec we wrześniu, kolejna bajeczka.

        • 5 0

      • kończą się we wrześniu? A którego roku?

        • 11 0

      • (3)

        Słowo klucz: dobra synchronizacja.

        • 14 0

        • Podłączą do Tristara i powinno hulać. Obecnie wygląda to słabo, bo pewnie na czas remontu jest ustawione ręcznie ,,na oko''. (2)

          • 0 4

          • Cala Wielkopolska i Chwaszczyńska są ustawione ręcznie (1)

            Od 5-6 do 22-23 działa tutaj jeden schemat świateł+blokujące światła Górnicza, które zapalają co chwilę na czerwone przez co z zielonego z innych kierunków dojeżdża się praktycznie zawsze na czerwone i to z każdego kierunku. Tutaj sygnalizacja powoduje największy problem i brak synchronizacji. Ta ulica nie powinna mieć tak wysokiego priorytetu.

            • 10 2

            • Ok. Skoro Wielkopolska jest tak ustawiona to nie mam pytań.

              • 0 0

    • sygnalizacja świetlna jest potrzebna (2)

      Ludzie nie umieją jeździć na znakach, nie wiedzą co to zasada prawej ręki etc. Kto pierwszy ma pojechać...

      To właśnie dla takich ludzi są sygnalizacje.

      • 2 2

      • To wiem ale tu chodzi o czas remontowy a ruch jest w większości prosto na tych dwóch skrzyżowaniach. Z Górniczej mało aut wyjeżdża a Mysliwska jest ślepa więc jeszcze mniej aut jedzie. Piesi mają zmianę przepisów i kierowca musi stanąć więc jest łatwiej przejść.

        • 0 1

      • Dokładnie tak, jakby kierowcy potrafili bez sygnalizacji to by jej było mniej. Każda nowa sygnalizacja oznacza "wiemy że inaczej nie umiecie".

        • 3 1

    • Ja myślałem, że nadmiar pojazdów. (1)

      • 0 5

      • Wiem, że to fajny stereotyp ale tu chodzi o organizację ruchu. To można naprawdę zrobić fajnie, logicznie i sensownie bez utrudniania komukolwiek ruchu, czy kierowcom, pieszym czy rowerzystom.

        • 5 1

  • Zakończcie jeden bałagan, a potem zaczynajcie kolejny. Ta dzielnica to horror, brak możliwości wyjazdu w jakimkolwiek kierunku !

    Rozgrzebaliście wszystko na raz wraz z trasą kaszubską, zero harmonogramu, nic się tam nie dzieje od 6 mcy. Mieszkańcy Dąbrowy mają świętą cierpliwość, że w końcu nie wezmą się za was i tych wykonawców od siedmiu boleści.

    • 8 0

  • Ladies and gentelments, the winner is MTM....jak w prawie wszystkich gdyńskich inwestycjach drogowych.

    • 3 0

  • Dlaczego oni nie pracują w nocy lub na dwie zmiany? O co chodzi?

    • 6 0

  • tylko MTM

    • 3 0

  • I koniecznie

    I koniecznie postawcie znaki zakazu, aby rowerzyści nie jeździli chodnikami przeznaczonymi dla pieszych. To koszmar, ci rowerzyści na chodnikach!

    • 6 0

  • Ten skandal zostanie oprotestowany! (5)

    Nie po to 2 lata się męczymy i stoimy w korkach przy budowie nowego węzła, żeby teraz szczur z przystawką praktycznie uniemożliwili korzystanie z niego w wygodnego sposób na rzecz toru dla rozrywki kilku rowerzystów i 100 świateł.

    • 20 1

    • (4)

      mówisz "kilku rowerzystów" ale własnie dlatego jest ich mało bo nie ma porządnej drogi rowerowej, jak będzie to i rowerzystów będzie więcej.

      • 2 7

      • Bzdura (3)

        Brak ścieżek jest jednym z ostatnich powodów, dla których ludzie w miażdżącej większości nie chcą jeździć rowerkami. Prędkość, wygoda, ładowność, bezpieczeństwo, czystość, wszechstronność, ogrzewanie, dach nad głową to tak na start. Pomijając kondycję fizyczną, odległość dojazdu itp.

        • 6 1

        • GRR gadasz głupoty (2)

          Na całym świecie spełnia się zasada, jeśli zbudujesz infrastrukturę rowerową, to rowerzyści będą. Nie mierz wszystkich swoją miarą, to że ty jesteś na rower nie wsiądziesz, nie znaczy, że inni tego nie zrobią...

          • 1 5

          • a najbardziej sie sprawdza w plaskiej Holandii

            to przecież musi też działać wśród gdyńskich wzniesień

            • 4 0

          • Nieprawda

            Nigdzie nie sprawdza się taka zasada, ona istnieje tylko w głowach bicykloterrorystów. Namalowana ścieżynka nie spowoduje, że nie pada na mnie deszcz i śnieg, no litości, kto w te bzdury wierzy?

            • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane