- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (294 opinie)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (248 opinii)
- 3 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (58 opinii)
- 4 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (35 opinii)
- 5 W majówkę ruszają linie sezonowe (58 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (118 opinii)
Rozbudowa dróg i linii kolejowych do portu nabiera tempa
5 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat)
Pod koniec 2020 r. towary i pracownicy dojadą szybciej do portu w Gdańsku. Trwa tam budowa nowego układu drogowego i torów, w tym wiaduktu nad linią kolejową przy ul. Kontenerowej. Obiekt zaczął wyłaniać się z ziemi.
W ramach inwestycji rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty. Do prac, wykonawca zużyje łącznie 130 tys. ton stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tys. m sześc. betonu.
Najbardziej widowiskowe prace toczą się obecnie przy wiadukcie przy ul. Kontenerowej. Obiekt, jakiś czas temu wyszedł z ziemi, a obecnie trwa zbrojenie przęsła. Niebawem ruszy jego betonowanie. Na pozostałych odcinkach inwestycji trwają głównie prace ziemne.
Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł). Inwestycja jest finansowana przez Zarząd Portu Morskiego w Gdańsku ze wsparciem z unijnego budżetu. Wykonawcą jest sopocka firma NDI.
Drogowe-kolejowe "drzwi" do portu będą gotowe w 2020 r.
Warto zaznaczyć, że rozbudowywane zostają m.in. ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT.
Całość prac ma być gotowa pod koniec 2020 r.
Dodajmy jednak, że to nie koniec inwestycji w porcie. Niebawem ma zostać rozstrzygnięty przetarg na rozbudowę stacji Port Północy na Przeróbce. Informowaliśmy też o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.
W przyszłości ma być także realizowany Port Centralny w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (157) 2 zablokowane
-
2019-03-05 12:41
Myslałem że cała ta sucharskiego do dojazd do portu
a tu kolejne labirynty. Strasznie komplikują ten układ drogowy... hekatary zajęte, dziwnie to wszystko zaplanowane
- 11 12
-
2019-03-05 12:31
W Wejherowie zaraz będą 3 tunele pod torami kolejowymi ....
a w Gdyni.... policzmy...... szlabany policzmy :-)
- 37 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.