• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza remont ul. Okopowej. Na docelową przebudowę musimy poczekać

Maciej Naskręt
13 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ulica Okopowa do końca kwietnia zyska płaską jak stół nawierzchnię, ale będą to jedynie powierzchowne prace. Ulica Okopowa do końca kwietnia zyska płaską jak stół nawierzchnię, ale będą to jedynie powierzchowne prace.

Rusza weekendowa naprawa ul. Okopowej w Gdańsku. Drogowcy wyremontują 5 tys. m kw. nawierzchni. Niestety, na kompleksową przebudowę tej ulicy kierowcy muszą poczekać do chwili rozpoczęcia robót związanych z zabudową Targu Siennego i Rakowego.



Koncepcja przebudowy targów Rakowego i Siennego w Gdańsku. To od realizacji tego projektu zależy duża przebudowa ul. Okopowej. Koncepcja przebudowy targów Rakowego i Siennego w Gdańsku. To od realizacji tego projektu zależy duża przebudowa ul. Okopowej.
W piątek ok. godz. 20 rozpocznie się naprawa najbardziej zniszczonych fragmentów ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Drogowcy naprawią nawierzchnię na odcinku od Parku Konopnickiej do Urzędu Wojewódzkiego. Płaską jak stół jezdnię zyskają obie nitki ulicy oraz prawoskręt w al. Armii Krajowej.

W piątek wieczorem ekipy remontowe wyłączą z ruchu najpierw lewy, a potem - w sobotę i niedzielę - prawy pas jezdni w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Jeśli pozwoli na to aura, to w nadchodzący weekend naprawione zostaną też zjazdy z ul. Okopowej w kierunku wiaduktu nad torami kolejowymi przed wlotem na al. Armii Krajowej i z al. Armii Krajowej w kierunku ul. Okopowej.

Jeśli nie będzie możliwości wykonania tych prac, roboty przeniesione zostaną na kolejny weekend (20-22 kwietnia). Natomiast podczas ostatniego weekendu kwietnia naprawiany będzie fragment ul. Okopowej na odcinku od Urzędu Wojewódzkiego do ul. Św. Trójcy - jezdnia w kierunku centrum.

- Ponieważ ul. Okopowa to główny ciąg komunikacyjny i prowadzenie na niej prac w dni powszednie może powodować poważne zatory i w konsekwencji zakorkowanie miasta na długie godziny, łatanie trwać będzie przez cały weekend, w dzień tylko wtedy, jeśli nie będzie powodować to zatorów. Główne prace przeprowadzimy w nocy - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który zleca naprawę nawierzchni w ciągu ul. Okopowej.

Czy z powodu fatalnej nawierzchni omijałeś ul. Okopową?

Drogowcy na bieżąco obserwować będą sytuację na drodze. Jeśli ocenią, że prace w dzień - mimo weekendu - są przyczyną dużych utrudnień w ruchu, przerwą łatanie dziur i wrócą na ten fragment jezdni wtedy, kiedy ruch się zmniejszy. Właśnie z tego powodu Zarząd Dróg i Zieleni nie może określić dokładnie terminu zakończenia prac. My szacujemy, że w bardziej optymistycznym wariancie prace zakończą się po dwóch weekendach prac.

Prace zaplanowane na trzy najbliższe weekendy to tylko lifting. W szufladach gdańskiego ZDiZ znajduje się projekt kompleksowej przebudowy ul. Okopowej. Plan, który w czasie weekendowych prac nie będzie realizowany, zakłada m.in. dobudowanie lewoskrętu w ul. Toruńską, a przystanki autobusowe wraz z zatokami mają być przesunięte o kilkadziesiąt metrów w stronę Huciska. Na całej długości przebudowywanej nitki pojawi się droga dla rowerów.

Zmodernizowana ulica ma zostać dostosowana do planowanej przebudowy Targu Siennego i Rakowego, którą ma zrealizować firma Multi Development. Prace jak dotąd się jeszcze nie rozpoczęły. To główny powód, dla którego od 2010 r. inwestycja nie może doczekać się przebudowy.

Zobacz frezarkę do asfaltu, która pracowała na al. Grunwaldzkiej.

Przypomnijmy: pierwszy termin przebudowy ul. Okopowej wyznaczono na lato 2010 r. Ostatecznie uznano, że okres wakacji to za mało czasu, by przebudować arterię w centrum Gdańska. Obawiano się, że jeśli remont potrwa do września, to sparaliżuje on Trójmiasto. Wtedy w ZDiZ wskazano nowy termin: wakacje 2012 r., czyli po Euro 2012.

Teraz, niestety, wiadomo, że kierowcy będą musieli poczekać na lepszą przepustowość głównej arterii do chwili rozpoczęcia robót związanych z zabudową Targu Siennego i Rakowego. Kiedy to ma nastąpić? Nie wiadomo.

- Umowę z firmą Multi Development powinniśmy podpisać na przełomie kwietnia i maja. Dopiero wtedy będzie można określić harmonogram rozbudowy Targu Rakowego i Siennego, a wraz z nimi ul. Okopowej - wyjaśnia Magdalena Kuczyńska z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Tymczasem trwają prace przy przebudowie Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. 1,5-kilometrowy odcinek, stanowiący obwodnicę dzielnicy św. Wojciech, ma być gotowy w maju i pochłonie 3,8 mln zł. Prace wykonuje Strabag. Inwestorem jest gdański ZDiZ.

Zakończono natomiast łatanie dziur na ul. Zaroślak zobacz na mapie Gdańska, al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska oraz ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (115)

  • A co z planami przebudowy całego węzła śródmieście? (2)

    Może zostanie przebudowany w rok po przebudowie Okopowej?

    • 2 1

    • może zerwijmy asfalt i zalejmy budyniem

      • 2 1

    • a może

      doczekamy się tej przebudowy tak jak odbudowy Wyspy Spichrzów za ileś lat? Ile to już minęło od wojny? Nie chce mi się liczyć, jest takich miejsc więcej?

      • 0 0

  • A dlaczego ładnej drogi nie zrobi to Multi coś tam ???

    Tylko my im zrobimy ładnie pod oknami ...

    • 2 1

  • A W NOCY TO NIE MOZNA ??

    tak jak za cudowną granicą ??

    • 2 0

  • PIĘKNE CENTRUM A PRZY URZĘDZIE "MIEJSKIM" GDAŃSKA SLAMSY!!! BRAWO

    • 2 1

  • a co bedzie jak drogowcy nie zdaza (1)

    i Euro zaskoczy drogowcow?

    • 5 1

    • G ó * n o będzie : P

      • 1 0

  • "Zakończono natomiast łatanie dziur na ul. Zaroślak"

    Chyba w innym mieście - jechałem przed godz. 10 i nawierzchnia na skrzyżowaniu z ul. Brzegi jest wycięta/zfrezowana ale nowej nawierzchni jak nie było od wtorku to nie ma do dziś - bo i po co.....kiedyś "się zrobi"

    • 3 1

  • W końcu!!

    Dobrze, że piszą szczerze i nazywają to "powierzchownym" remontem. Na krótki okres wystarczy. Jest git. Kół nam urywać nie będzie:)
    Pzdr

    • 1 1

  • PROPOZYCJA (1)

    Zamknijmy MIASTO dla aut i zróbmy gruntowny remont wszystkich ulic, bo tu wszyscy narzekają!!!
    miasto wyremontuje w ciągu roku wszystkie ulice i uliczki a kierowcy będą pieszo chodzić, skm i zkm (tramwaje) oraz sklepy z rowerami zarobią!!!
    i WRESZCIE WSZYSCY BĘDĄ SZCZĘŚLIWI ZE MAJA DROGI GŁADKIE JAK STÓŁ

    • 3 3

    • Tu nie chodzi o to że są korki itp

      W listopadzie 1998 r. wymieniano przejazdy tramwajowe na gumowe na Hucisku przy mrozach do -20, by po pół roku remontować te przejazdy ponownie.
      Nieco wcześniej te same przejazdy gumowe zakładano na Wałach Piastowskich.
      Wały Jagiellońskie i Podwale grodzkie remontowano ponad pół roku z 1-o kierunkowym ruchem na 3 Maja. Słowackiego od ponad roku jest rozkopana itd.
      kierowcy zniosą wszystko ale w zamian oczekują treści a nie tapety.
      ten remont (rzekomy) to tylko nałożenie świeżej warstwy asfaltu i nic więcej. Utrudnienia będą, potem pojeździ się przez kilka miesięcy, przyjdzie zima, mróż a później odwilż i będzie to samo co teraz. Jeśli9m ma być zmarnowanych 5, 10 baniek to lepiej dołożyć drugie tyle by starczyło na lat 10, bo naprawy i łatania przez te 10 lat i tak dorównają tej wyższej ceny + odszkodowania płacone użytkownikom drogi.
      Zanim się cos napisze, trzeba nieco pomyśleć.
      Przecież działalność obecnej ekipy, nie ma nic wspólnego z działaniem na rzecz miasta a szczególnie jego mieszkańców, bo to oni (czyli My) tworzą miasto, nie urzędnicy anio inwestorzy. Ci ostatni usadawiają się tu by zarobić, więc sądzenie że robią to z zwykłego altruizmu jest oznaką albo niewiedzy albo choroby umysłowej.

      • 2 1

  • co z JP II ? (1)

    2012-04-13 09:25 Ludzie co z Jana Pawła II

    Co z Jana Pawła II ???
    Jak można było wyciąć drogę w kierunku morza i z jednokierunkowej w kierunku
    torów kolejowych zrobić dwukierunkową . To zakrawa na Bareję .Za komuny
    projektowano 2 x 2 pasy a teraz usunięto problem metodą eliminacji .Wszędzie
    na świecie jest tak że ludziom się ułatwia życie u nas odwrotnie . Na sztucznie
    zamkniętym odcinku widoki jak po wojnie atomowej usypane kopce ,betonowe zapory ???? co to jest , kto jest odpowiedzialny za to partactwo ?? dlaczego
    teraz wjazd (w ten zamknięty odcinek jest tak nie ergonomiczny , jak ktoś
    tam zginie w wypadku drogowym to pamiętajcie zwracałem na to uwagę )
    Nie można zaoszczędzić na życiu i kto jest odpowiedzialny za projekt ??
    Czy "Trojmiasto" może to wyjaśnić . Przecież każdy widzi ten absurd a oficjalnie problemu nie ma zamknięto i koniec .

    Pozdrawiam licząc na odrobinę rozsądku .

    Jak żyć ?

    • 4 2

    • To pamiętny Wojewoda ...

      ... sprzedał połowę drogi prywatnej firmie.

      I tak! Takie rzeczy tylko w PL ...

      • 0 0

  • Oszczedzajmy

    a będzie nam dane długo jeździć po dziurach!!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane