• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył przetarg na projekt Nowej Węglowej w Gdyni

Maciej Naskręt
27 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ulica Węglowa to na razie wąski i dziurawy dukt. Ulica Węglowa to na razie wąski i dziurawy dukt.

Gdyński magistrat ogłosił przetarg na projekt ul. Nowej Węglowej na północ od Śródmieścia wraz z tunelem drogowym pod magistralą kolejową do ul. Morskiej. Droga ma odkorkować centrum miasta. Dokumentacja ma być gotowa pod koniec 2014 r. i umożliwiać budowę drogi etapami, gdyby dofinansowanie z UE okazało się za małe.



Wstępna koncepcja skrzyżowania ul. Morskiej z tunelem pod magistralą kolejową w centrum Gdyni. Wstępna koncepcja skrzyżowania ul. Morskiej z tunelem pod magistralą kolejową w centrum Gdyni.
Ruszył przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do budowy ul. Nowej Węglowej. Droga ma połączyć dwiema jezdniami - każda po dwa pasy - ul. Jerzego Waszyngtona zobacz na mapie Gdyniul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Koszt przedsięwzięcia oszacowano na 1,9 mln zł. 75 proc. tych kosztów zostanie sfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza.

W ramach budowy ul. Nowej Węglowej powstanie wiele dróg dojazdowych. Zaplanowano m.in. rozbudowę - przedłużenie - ul. Waszyngtona z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego. Powstanie też ul. Nowa Władysława IV z połączeniem do ul. Nowej Węglowej.

Inwestycja zakłada także przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni oraz kolidującej infrastruktury naziemnej. Przy ul. Nowej Węglowej i prowadzących do niej dojazdów zostaną wybudowane ścieżki rowerowe.

Czy budowa ul. Nowej Węglowej jest niezbędna?

W ramach wspomnianego przedsięwzięcia powstanie także tunel drogowy pod magistralą kolejową z dojazdami. Będzie można nim swobodnie przejechać autem właśnie z ul. Nowej Węglowej do ul. Morskiej, nieopodal splotu z ul. Warszawską zobacz na mapie Gdyni.

- Zamówiony projekt budowlany zostanie opracowany tak, by można było go wykonać w części. Chodzi tutaj o wybudowanie choćby tylko jednej nitki ul. Nowej Węglowej, po której ruch może być w obu kierunkach - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.

Zobacz wstępną koncepcję przebiegu ul. Nowej Węglowej: Pobierz (PDF)

Budowa ul. Nowej Węglowej ma ruszyć w latach 2015-2020. Zakres inwestycji uzależniony jest od dofinansowania przedsięwzięcia z Unii Europejskiej. - Minimalne dofinansowanie, jakie powinniśmy otrzymać na to, by zrealizować ul. Nową Węglową to 50 proc. kosztów kwalifikowanych. Oczywiście będziemy zabiegać o wyższe dofinansowanie - tłumaczy Marek Stępa.

Prawdopodobnie na 1,5-kilometrową trasę o przekroju dwóch jezdni trzeba będzie wydać ok. 100 mln zł. Droga ma umożliwić rozwój północnej części gdyńskiego Śródmieścia, ale także wypchnąć z centrum ruch tranzytowy, zmierzający do, i z portu oraz stoczni.

Urzędnicy z gdyńskiego magistratu zakładają, że dokumentacja techniczna powinna być gotowa nie później niż pod koniec 2014 r. O wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu zdecyduje w 90 proc. najniższa cena i w 10 proc. czas, w jakim zostanie opracowana dokumentacja. Firmy zainteresowane zmówieniem mogą składać oferty do 3 kwietnia (a nie jak wcześniej informowaliśmy - marca).

Opinie (50) 3 zablokowane

  • kiedy jakiś tunel na chyloni lączący morską z hutniczą?

    • 5 0

  • Bardzo dobrze, krytykantom i malkontentom z Gdańska już dziękujemy (1)

    nie chcemy POlityki w Gdyni ani PiSu, najwazniejsza jest loklana Gdynia!

    • 29 14

    • oczywiście!

      ...bo krytykanci i malkontenci z Gdyni są "cool"

      • 0 0

  • Jeszcze w latach 60-tych ul Waszyngtona

    była połączona z ul Węglową. Później fragment od ul Św. Piotra zawłaszczyła Nauta.

    • 1 0

  • umożliwiać budowę drogi na pół gwizdka (1)

    "umożliwiać budowę drogi na pół gwizdka" hahahah no tak to jest to co oni potrafią najlepiej xD
    P.S Autor zmienił na >" budowę drogi etapami " :)

    • 18 6

    • Nowa wałowa

      Brawo za zapisanie dokumentu jako "nowa walowa" brawa za obeznanie w tematyce, jak zwykle. Nauczcie się wgłębiać w temat, wiedzieć o czym piszecie...

      • 0 0

  • ale się tego lotniska uczepiliście.... (1)

    Czy Wy naprawdę uważacie że będzie to lotnisko dla awionetek? że ruch liniowy wprowadza za 15 lat? i czy naprawdę sądzicie że ryzykują zarzut niegospodarności i swoje ciepłe posadki? NIE! Skoro instalują bramki, systemy bagażowe itp, to ruch zostanie wprowadzony szybko w przeciągu roku lub dwóch, a w czasie mgieł lądować będą tu maszyny z / do Rębiechowa... Dobrze wiecie że Budynioburg blokował te budowę, były kłótnie i szarpanie się za kasę, od tego zaczęły się spory między GD a GA, więc jest oficjalnie taka wersja i wszyscy są zadowolenie, a ruch na lotnisku wprowadzi się w ostatniej chwili - TO PO PIERWSZE.
    PO DRUGIE : jaka dzielnica prestiżu, a gdzie to niby jest? mieszkałem w Gdyni i jakoś okolice nowo budowanej ulicy nie nazwałbym PRESTIŻEM :D
    PO TRZECIE: nie ma funduszy na budowę OPAT i tuneli na Chyloni i w najbliższym czasie nie będzie, więc po co marudzicie? Dobrze że cokolwiek budują bo prawdą jest, że stan dróg w Gdyni to jedna wielka dziura - nie tylko budżetowa....

    • 1 7

    • Samo miasto deklaruje takie terminy!

      I to jest właśnie głupota - po co już dziś budować budynek i instalować w nim wyposażenie jeśli nie wiemy jakie standardy będą za 10 lat? Po co już dziś montować urządzenia którym skończy się gwarancja zanim zaczną pracować? W dodatku płyty postojowe i kołowania są przystosowane właśnie do awionetek! Ich dostosowanie do kodu C wymaga dalszej rozbudowy na którą nie ma nawet projektu - ostatnio przetarg na projekt wygrał Transprojekt Gdański. To teraz zobacz jaka jest droga od początku procesu projektowania po uzyskanie wszystkich uzgodnień i pozwolenia na budowę, dalej przetarg na wykonawstwo, wykonania, odbiory, certyfikacje ULC... jakby się sprężyli to minimum 3 lata. Zapraszam na stronę lotnictwo net pl do działu Gdańsk i wątku o lotnisku w Gdyni - wystarczy przeczytać 30 ostatnich stron aby wyrobić sobie swoje zdanie...

      • 4 2

  • Budimex Bubel zakleja już kopertę!

    • 1 0

  • Tunel to jest potrzebny w Chylonii a nie do strefy wątpliwego prestiżu

    sama nazwa świadczy już o problemach Gryzonia. Prestiż nie pojawi się tylko dlatego, że ktoś coś tak nazwie! Gryzoniu, oszczędź temu miastu! Odpuść sobie! Zapędziłeś się w ostatnich latach w ślepą uliczkę, póki co jeszcze miasto zipie, ale katastrofa jest kwestią czasu. Nie potrafisz sobie poradzić z kompleksami, nie potrafisz z nikim się dogadać - pora na emeryturę! Trójmiasto potrzebuje ludzie którzy będą współdziałać, którzy będą mieli szersze horyzonty niż własna ulica czy własne miasto. A propos własnej ulicy, to ciekawe czemu tylko na niektórych ulicach Wiczlina jest piękny asfalt...

    • 3 4

  • qba

    kibicuje dziadkom z BPBK to odwalaja swoja robote jak w latach 70 zeby stalo, nie zawalilo sie zeby wygladalo jako tako, ale projekt jest. Nie styropianowi, elewacja w odcieniach kawy z mlekiem, winda hydraulicznym, bo te czasy juz byly.

    • 1 0

  • A co sie szykuje na ul.WIELKOPOLSKIEJ??

    Dzis ustawiali znaki wzdłuz ulicy Wielkopolskiej w kierunku Gdyni ale narazie sa zasłoniete...jeden stoi przed Łowicka drugi przed Różową???

    • 2 0

  • Czy budowa ul. Nowej Węglowej jest niezbędna? (2)

    Każda nowa inwestycja drogowa jest na plus w mieście, oby więcej takich inwestycji!!

    • 20 8

    • uzasadnianie budowy tej drogi ułatwieniem tranzytu z/do portu to kpina

      na chwilę obecną myśli się o tym, aby centra załadunku tirów wypchnąć poza same porty.

      • 1 2

    • każda dobrze wykonana i przemyślana inwestycja jest na plus. w trójmieście mamy mnóstwo nowych, gotowych dróg. Niestety niektóre z nich wyglądają jakby projektowała je osoba bez prawa jazdy! inne dzielą miasto na części - jak np. nowa słowackiego w Gdańsku.
      Liczmy na to, że nowa Węglowa to będzie zmiana na plus:)

      • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane