- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (54 opinie)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (59 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (151 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (92 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (109 opinii)
Ruszył przetarg na projekt Nowej Węglowej w Gdyni
Gdyński magistrat ogłosił przetarg na projekt ul. Nowej Węglowej na północ od Śródmieścia wraz z tunelem drogowym pod magistralą kolejową do ul. Morskiej. Droga ma odkorkować centrum miasta. Dokumentacja ma być gotowa pod koniec 2014 r. i umożliwiać budowę drogi etapami, gdyby dofinansowanie z UE okazało się za małe.
Ruszył przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do budowy ul. Nowej Węglowej. Droga ma połączyć dwiema jezdniami - każda po dwa pasy - ul. Jerzego Waszyngtona z ul. Janka Wiśniewskiego . Koszt przedsięwzięcia oszacowano na 1,9 mln zł. 75 proc. tych kosztów zostanie sfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza.
W ramach budowy ul. Nowej Węglowej powstanie wiele dróg dojazdowych. Zaplanowano m.in. rozbudowę - przedłużenie - ul. Waszyngtona z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego. Powstanie też ul. Nowa Władysława IV z połączeniem do ul. Nowej Węglowej.
Inwestycja zakłada także przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia oraz kolidującej infrastruktury naziemnej. Przy ul. Nowej Węglowej i prowadzących do niej dojazdów zostaną wybudowane ścieżki rowerowe.
- Zamówiony projekt budowlany zostanie opracowany tak, by można było go wykonać w części. Chodzi tutaj o wybudowanie choćby tylko jednej nitki ul. Nowej Węglowej, po której ruch może być w obu kierunkach - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.
Zobacz wstępną koncepcję przebiegu ul. Nowej Węglowej: Pobierz (PDF)
Budowa ul. Nowej Węglowej ma ruszyć w latach 2015-2020. Zakres inwestycji uzależniony jest od dofinansowania przedsięwzięcia z Unii Europejskiej. - Minimalne dofinansowanie, jakie powinniśmy otrzymać na to, by zrealizować ul. Nową Węglową to 50 proc. kosztów kwalifikowanych. Oczywiście będziemy zabiegać o wyższe dofinansowanie - tłumaczy Marek Stępa.
Prawdopodobnie na 1,5-kilometrową trasę o przekroju dwóch jezdni trzeba będzie wydać ok. 100 mln zł. Droga ma umożliwić rozwój północnej części gdyńskiego Śródmieścia, ale także wypchnąć z centrum ruch tranzytowy, zmierzający do, i z portu oraz stoczni.
Urzędnicy z gdyńskiego magistratu zakładają, że dokumentacja techniczna powinna być gotowa nie później niż pod koniec 2014 r. O wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu zdecyduje w 90 proc. najniższa cena i w 10 proc. czas, w jakim zostanie opracowana dokumentacja. Firmy zainteresowane zmówieniem mogą składać oferty do 3 kwietnia (a nie jak wcześniej informowaliśmy - marca).
Opinie (50) 3 zablokowane
-
2013-02-28 10:05
kiedy jakiś tunel na chyloni lączący morską z hutniczą?
- 5 0
-
2013-02-27 21:21
Bardzo dobrze, krytykantom i malkontentom z Gdańska już dziękujemy (1)
nie chcemy POlityki w Gdyni ani PiSu, najwazniejsza jest loklana Gdynia!
- 29 14
-
2013-02-28 09:59
oczywiście!
...bo krytykanci i malkontenci z Gdyni są "cool"
- 0 0
-
2013-02-28 09:43
Jeszcze w latach 60-tych ul Waszyngtona
była połączona z ul Węglową. Później fragment od ul Św. Piotra zawłaszczyła Nauta.
- 1 0
-
2013-02-27 21:02
umożliwiać budowę drogi na pół gwizdka (1)
"umożliwiać budowę drogi na pół gwizdka" hahahah no tak to jest to co oni potrafią najlepiej xD
P.S Autor zmienił na >" budowę drogi etapami " :)- 18 6
-
2013-02-28 08:59
Nowa wałowa
Brawo za zapisanie dokumentu jako "nowa walowa" brawa za obeznanie w tematyce, jak zwykle. Nauczcie się wgłębiać w temat, wiedzieć o czym piszecie...
- 0 0
-
2013-02-28 08:13
ale się tego lotniska uczepiliście.... (1)
Czy Wy naprawdę uważacie że będzie to lotnisko dla awionetek? że ruch liniowy wprowadza za 15 lat? i czy naprawdę sądzicie że ryzykują zarzut niegospodarności i swoje ciepłe posadki? NIE! Skoro instalują bramki, systemy bagażowe itp, to ruch zostanie wprowadzony szybko w przeciągu roku lub dwóch, a w czasie mgieł lądować będą tu maszyny z / do Rębiechowa... Dobrze wiecie że Budynioburg blokował te budowę, były kłótnie i szarpanie się za kasę, od tego zaczęły się spory między GD a GA, więc jest oficjalnie taka wersja i wszyscy są zadowolenie, a ruch na lotnisku wprowadzi się w ostatniej chwili - TO PO PIERWSZE.
PO DRUGIE : jaka dzielnica prestiżu, a gdzie to niby jest? mieszkałem w Gdyni i jakoś okolice nowo budowanej ulicy nie nazwałbym PRESTIŻEM :D
PO TRZECIE: nie ma funduszy na budowę OPAT i tuneli na Chyloni i w najbliższym czasie nie będzie, więc po co marudzicie? Dobrze że cokolwiek budują bo prawdą jest, że stan dróg w Gdyni to jedna wielka dziura - nie tylko budżetowa....- 1 7
-
2013-02-28 08:25
Samo miasto deklaruje takie terminy!
I to jest właśnie głupota - po co już dziś budować budynek i instalować w nim wyposażenie jeśli nie wiemy jakie standardy będą za 10 lat? Po co już dziś montować urządzenia którym skończy się gwarancja zanim zaczną pracować? W dodatku płyty postojowe i kołowania są przystosowane właśnie do awionetek! Ich dostosowanie do kodu C wymaga dalszej rozbudowy na którą nie ma nawet projektu - ostatnio przetarg na projekt wygrał Transprojekt Gdański. To teraz zobacz jaka jest droga od początku procesu projektowania po uzyskanie wszystkich uzgodnień i pozwolenia na budowę, dalej przetarg na wykonawstwo, wykonania, odbiory, certyfikacje ULC... jakby się sprężyli to minimum 3 lata. Zapraszam na stronę lotnictwo net pl do działu Gdańsk i wątku o lotnisku w Gdyni - wystarczy przeczytać 30 ostatnich stron aby wyrobić sobie swoje zdanie...
- 4 2
-
2013-02-28 08:12
Budimex Bubel zakleja już kopertę!
- 1 0
-
2013-02-28 07:54
Tunel to jest potrzebny w Chylonii a nie do strefy wątpliwego prestiżu
sama nazwa świadczy już o problemach Gryzonia. Prestiż nie pojawi się tylko dlatego, że ktoś coś tak nazwie! Gryzoniu, oszczędź temu miastu! Odpuść sobie! Zapędziłeś się w ostatnich latach w ślepą uliczkę, póki co jeszcze miasto zipie, ale katastrofa jest kwestią czasu. Nie potrafisz sobie poradzić z kompleksami, nie potrafisz z nikim się dogadać - pora na emeryturę! Trójmiasto potrzebuje ludzie którzy będą współdziałać, którzy będą mieli szersze horyzonty niż własna ulica czy własne miasto. A propos własnej ulicy, to ciekawe czemu tylko na niektórych ulicach Wiczlina jest piękny asfalt...
- 3 4
-
2013-02-28 07:53
qba
kibicuje dziadkom z BPBK to odwalaja swoja robote jak w latach 70 zeby stalo, nie zawalilo sie zeby wygladalo jako tako, ale projekt jest. Nie styropianowi, elewacja w odcieniach kawy z mlekiem, winda hydraulicznym, bo te czasy juz byly.
- 1 0
-
2013-02-27 23:39
A co sie szykuje na ul.WIELKOPOLSKIEJ??
Dzis ustawiali znaki wzdłuz ulicy Wielkopolskiej w kierunku Gdyni ale narazie sa zasłoniete...jeden stoi przed Łowicka drugi przed Różową???
- 2 0
-
2013-02-27 21:07
Czy budowa ul. Nowej Węglowej jest niezbędna? (2)
Każda nowa inwestycja drogowa jest na plus w mieście, oby więcej takich inwestycji!!
- 20 8
-
2013-02-27 23:37
uzasadnianie budowy tej drogi ułatwieniem tranzytu z/do portu to kpina
na chwilę obecną myśli się o tym, aby centra załadunku tirów wypchnąć poza same porty.
- 1 2
-
2013-02-27 21:27
każda dobrze wykonana i przemyślana inwestycja jest na plus. w trójmieście mamy mnóstwo nowych, gotowych dróg. Niestety niektóre z nich wyglądają jakby projektowała je osoba bez prawa jazdy! inne dzielą miasto na części - jak np. nowa słowackiego w Gdańsku.
Liczmy na to, że nowa Węglowa to będzie zmiana na plus:)- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.