- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (208 opinii)
- 2 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (79 opinii)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (138 opinii)
- 4 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (88 opinii)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (292 opinie)
- 6 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (118 opinii)
Ruszyła budowa linii tramwajowej na Morenę
Prace przygotowawcze pod budowę linii tramwajowej na Morenę.
Ruszyły prace przy budowie 3,6-kilometrowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę w Gdańsku. Niebawem ruszy przebudowa instalacji podziemnych. Całość ma być gotowa pod koniec września 2015 r.
- Aktualne prace przy budowie linii prowadzone są w zależności od warunków atmosferycznych. Została już wycięta część drzew przy Pętli Siedlce, trwają też prace ziemne praktycznie na całym odcinku planowanej linii - wyjaśnia Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Do tej pory wykonawcy udało się odsłonić pas przyszłego torowiska między jezdniami, począwszy od budowanej stacji PKM Brętowo do wysokości ul. Bulońskiej i niewielki kawałek nieopodal stacji paliw Neste. Co ciekawe, grunty organiczne pochodzące z pasów zieleni, na którym zaprojektowano linię tramwajową, nie są wywożone na składowisko poza miasto. Wykonawca gromadzi je w odległości kilkuset metrów - na pasie zieleni przy ul. Bulońskiej.
Przed wykonawcą teraz mozolne prace związane z przebudową sieci podziemnych. Jeśli tej zimy nie będzie trzaskających mrozów, z pewnością uda się wykonać założenia.
Nowa linia z Siedlec na Morenę przebiegać będzie od Pętli Siedlce wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku PKM Brętowo, na którym pasażerowie będą mogli wsiadać do kolejki w kierunku lotniska lub Wrzeszcza. W późniejszym etapie budowa linii tramwajowej obejmie także odgałęzienie od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej (rejon ul. Myśliwskiej).
Przystanek PKM Brętowo będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych, gdzie motorniczy będzie kończył bieg podobnie jak pociąg i zmieniał kabinę, aby po przejechaniu rozjazdów między torami powrócić w kierunku Siedlec.
Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to znacznie przesiadki pomiędzy tymi środkami transportu.
Niewątpliwie jednak najważniejszym obiektem, który należy zbudować, by mówić o połączeniu tramwaju z koleją, będzie estakada, którą pobiegnie właśnie budowana linia tramwajowa. Przeniesie ona ruch tramwajów nad jezdnią ul. Rakoczego w kierunku Niedźwiednika i równolegle wepnie się w przystanek PKM Brętowo.
Planowany termin zakończenia budowy nowej linii tramwajowej to 30 września 2015 r. W tym czasie powinny już kursować składy pociągów PKM.
Miejsca
Opinie (204) 4 zablokowane
-
2013-11-26 08:00
światło ulicy i pasów zieleni
hmmm. nie wiedziałem, że na Morenie ulice i pasy zieleni świecą.... napromieniowane jakieś, czy to naturalna ich właściwość?
- 8 8
-
2013-11-26 07:57
I już się zaczyna,wiecznie marudzące smutne twarze w natarciu.
Malkontenci i nieudacznicy życiowi którym wszystko przeszkadza.
Nic nie robią to źle, budują coś pożytecznego jeszcze gorzej.
Powinno się was wszystkich spakować i wystrzelić w kosmos bo zatruwacie ziemską atmosferę.- 19 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.