- 1 Były wiceprezydent Gdańska skazany (139 opinii)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (536 opinii)
- 3 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (73 opinie)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (92 opinie)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (334 opinie)
- 6 Kredkami w kierowców przy przejściu (92 opinie)
Ruszyła walka o pieniądze na rozbudowę Węzła Szadółki. Potrzeba 160 mln zł
Zobacz warianty rozbudowy Węzła Szadółki.
Gdański oddział GDDKiA złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla rozbudowy Węzła Szadółki. Natomiast władze Gdańska zabiegają o włączenie inwestycji do ministerialnego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2015-2023, ale bez wsparcia projekt nie ma szans na realizację przed 2020 r.
W kolejnych latach postępowała rozbudowa obwodnicy, zmieniały się przepisy dotyczące kształtu dróg, a Węzeł Szadółki pozostawał nadal niezmieniony. Groziło to nawet jego zamknięciem ze względów bezpieczeństwa. Na szczęście w 2005 r. udało się uzyskać zgodę na odstępstwo od warunków technicznych i zachowanie tego węzła ze względu na jego strategiczne znaczenie. Ówczesny minister ds. transportu nakazał jednak władzom Gdańska i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podjąć wspólne działania zmierzające do przystosowania obiektu do obecnych standardów - chodzi o pozyskanie gruntu, opracowanie dokumentacji (co należało do miasta) i realizację przedsięwzięcia (zadanie gdańskiego o. GDDKiA).
- Współpraca z miastem przebiega w sposób zadowalający. Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla realizacji tej inwestycji na podstawie właśnie dokumentacji przygotowanej przez biuro projektowe na zlecenie urzędników z Gdańska - wyjaśnia Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA
Drogowcy z GDDKiA chcą wykonać inwestycję według wariantu pierwszego - droższego. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy). Mają one prowadzić do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy .
Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne. Z nich powinni ucieszyć się najbardziej mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej. Zapewnią one im ciszę.
W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.
Cała inwestycja ma pochłonąć wstępnie ok. 160 mln zł. Drugi wariant - tańszy o ok. 30 mln zł - zakłada poprawę przebiegu dotychczasowych zjazdów i dodatkowo przełożeniu pod obwodnicą drugiej jezdni ul. Jabłoniowej.
Skąd wziąć tak duże pieniądze na budowę Węzła Szadółki? Władze miasta złożyły wniosek do ministra ds. transportu o wpisanie wspomnianej inwestycji do projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2015-2023 podczas jego konsultacji. - Jeśli projekt rozbudowy Węzła Szadółki trafi na listę rezerwową przedsięwzięć to jest szansa, że zostanie zrealizowany z oszczędności jakie mogą powstać w czasie realizacji inwestycji z listy podstawowej - uważa Marszałek.
Na tej ostatniej liście znajduje się m.in. Trasa Kaszubska, czy droga ekspresowa S7 między Gdańskiem a Elblągiem. Sęk w tym, że razem z Gdańskiem złożono 37 podobnych wniosków. Z naszych informacji wynika, że nie ma wsparcia wśród lokalnych polityków dla tej inwestycji. Co za tym idzie? Nie ma szans na realizację ważnego dla kilkunastu tysięcy mieszkańców projektu przed 2020 r.
Nadmieńmy, że Gdańsk w najbliższych pięciu latach planuje budowę o przekroju dwóch jezdni ul. Nowej Jabłoniowej, która zastąpi ul. Jabłoniową. Po ukończeniu nowej drogi Węzeł Szadółki stanie się wąskim gardłem.
Opinie (165) 1 zablokowana
-
2015-03-30 10:21
Mafia działa. (1)
Wszystkie mafie partyjno-rządowe posługiwały się inwestycjami finansowanymi z budżetu do wyprowadzania pieniędzy do kieszeni prywatnych poprzez inwestycje rzekomo niezbędne. Przy okazji osiągano cele polityczne. Tak robili Hitler (autostrady), Putin (olimpiada w Soczi). Tak zrobił Tusk (autostrady, stadiony). Nie dziwi więc rozmiar i ilość węzłów które powstają w Gdańsku. Powstają bo mogą - są rezerwy terenu. Tylko co z tego wynika jak węzły są połączone kiepskimi, zatłoczonymi drogami? Ale drogi nie powstają bo nie ma możliwości znaczącego zwiększenia siatki w mieście. A poza miastem to deweloperom się nie chce już budować bo trzeba inwestować w infrastrukturę.
- 2 4
-
2015-03-30 10:35
Buahahahha, dzięki, tym porównaniem ubawiłeś mnie na resztę dnia. Jutro wrzuć jeszcze kilka porównań do dyktatorów, np. Genralissumusa F. Delano R. i jego zbrodniczy system Interstate. Jedynym demokratą był Kaczy, bo nie tylko nie budował dróg,ale i torpedował już podpisane umowy (A1).
- 2 1
-
2015-03-30 13:24
wężły gdańskie ? nie , gordyjskie (1)
Czy ktoś pomyślał o tych co próbują z tych węzłów korzystać ? Oznakowanie prawie żadne albo tak niejasne, że człowiek bez doświadczenia formalnie się błąka po Chełmie, Oruni, Suchaninie itp. Robi w nerwach dodatkowe kilometry wkurzając się na tworzące się korki. Czy naprawdę nie można czytelnie i widocznie umieścić jednoznaczne wskazówki gdzie i jak skręcać na tych pierniczonych węzłach ?
- 2 4
-
2015-03-30 21:57
Oznaczenia są niezrozumiałe, ale na szczęście - tylko dla niepełnosprytnych. Do Warszawy pojedź, tylko gpsa nie zapomnij.
- 0 0
-
2015-03-30 14:35
Beznadziejne
Jedno i drugie ...
Dlaczego?
Kupa kolizyjnych skrzyżowań ... !!!- 4 2
-
2015-03-30 15:00
a kiedy basen powstanie dla rodzin betonow ? CO ?
- 1 2
-
2015-03-30 17:59
a po kij to, ważniejsza jest Świętokrzyska
j.w.
a i z basenem się zgodzę.
Czemu w super szkole na Ujeścisku nie ma basenu ?
Ogólnie to niedługo nasze dzieciaki w szkołach w gdańsku południe będa chodziły na 3 zmiany do szkół.
masakra
p h... te wszystkie drogi ,
żyć się nie da .
na ulicy mam dzieciaka wykształcić ?
Co w życiu jest ważniejsze - może żeby dobrze dojechać do lotniska i stąd spie..... za granicę.- 1 0
-
2015-03-30 19:05
Sobieszewo
Może tak władze miasta wezmą pod uwagę budowę mostu przez Wisłę w Sobieszewie zanim dojdzie do tragedii.Tyle już było emocji w tym temacie.Znowu będzie przebudzenie z ręką w nocniku.
- 2 0
-
2015-03-30 22:54
Panie Prezydencie, błagam o logiczne myślenie
przepraszam to po co była przeprowadzana ankieta z 5 rozwiązaniami tego węzła, gdzie logiczny był tylko wariant 4 i 4a ??? a w życie wejdzie jeden z najgorszych, Tradycyjnie w Polsce nie można zrobić nic od razu dobrze !!! w k...wia mnie to do bólu żył. Przecież w okolicy tego węzła planowana jest budowa dużego centrum handlowego. Za parę lat przeczytam, że korki na nowym węźle szadółki są, bo badania ruchu nie wykazały, że wzrośnie ruch na tym węźle. Szadółki, Kowale, Matarnia, to kierunek przesuwania się centrum Gdańska i nie trzeba mieć badań ruchu wystarczy odrobina wyobraźni... odrobina, nic więcej.
- 5 0
-
2015-03-30 23:22
Dodatkowe 2 pasy na obwodnicy (1)
Za parę lat obwodowa będzie sie korkować jeszcze bardziej tak więc 2 pasy są nieuniknione ale zrobić betonowe na 70 lat nie na 5 :)
- 1 0
-
2015-03-31 14:23
nie nie będzie
to by było zbyt proste i tanie.
Nie o wygodę mieszkańców tu chodzi ale o stołki i przetargi.- 1 0
-
2015-03-31 01:04
Rozbudowa węzła drogowego zaledwie w cenie dwu nowych portów lotniczych?
To ile tym razem Unia sypnie i kto tym razem Unię przekona, że jednak Trasa Kaszubska lub S7 są zbędne?
- 1 0
-
2015-03-31 14:21
a ekran (1)
smrodochronne będą? bo oczy łzawią i pieką jak się tamtędy przejeżdża
- 1 0
-
2015-04-03 10:07
taaa
jak sie po jajkach grzebie to sie nie przeciera oczu potem
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.