- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (108 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (32 opinie)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (183 opinie)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (106 opinii)
SKM anulowała mandat za zbyt drogi bilet
Szybka Kolej Miejska anulowała mandat nałożony na naszego czytelnika, który w ubiegłym miesiącu został ukarany opłatą dodatkową za skasowanie zbyt drogiego biletu, wycofanego kilka miesięcy wcześniej ze sprzedaży. Nasz czytelnik jednocześnie zwraca uwagę na potrzebę zmian w systemie dystrybucji biletów.
Mimo to kontrolerzy wręczyli mu wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej (mandat), ponieważ bilety za 6 zł wycofano ze sprzedaży wraz z kwietniową podwyżką cen wszystkich biletów (bilet za 6 zł zastąpiono nowym za 6,50 zł).
Nasz czytelnik złożył odwołanie do Szybkiej Kolei Miejskiej, zwracając uwagę m.in. na:
- brak informacji o ważności biletu w momencie kasowania (np. kasowniki w Warszawie informują o nieważnym bilecie)
- brak graficznego rozróżnienia między starymi a nowymi biletami (bilety nowe nie różnią się niczym od starych poza kwotą nominału)
- niedostateczną informację o zmianach cen biletów na przystankach i w pociągach
Kolejarze "w drodze wyjątku" przychylili się do argumentacji naszego czytelnika i zapowiedzieli zwrot opłaty za wystawiony mandat.
Ponadto poinformowali czytelnika, że wywiązują się z ustawowego obowiązku w zakresie umieszczania aktualnych cenników w kasach biletowych, siedzibie spółki, gablotach na przystankach oraz na stronie internetowej SKM, zaś komunikat o zmianie cen biletów podali do publicznej wiadomości 10 marca.
- Myślę, że publikacja na portalu Trojmiasto.pl bardzo pomogła mojej sprawie i cieszę się, że przewoźnik uznał moje argumenty. Uważam jednak, że tak istotna w Trójmieście firma, jaką jest SKM, mogłaby przeanalizować zawiłe regulaminy i sposób informowania o zmianach, a także unowocześnić sposób dystrybucji biletów oraz ich kasowania dla dobra pasażerów, budżetu spółki oraz jej wizerunku - podsumowuje nasz czytelnik.
Miejsca
Opinie (161) 7 zablokowanych
-
2017-07-11 12:01
Łaski nie robią......wstyd.Kropka.
- 24 0
-
2017-07-11 12:00
Nasza "komunikacja miejska" to absolutne średniowiecze.
Działająca zgodnie ze staropolską zasadą znależć klienta i maksymalnie wydy**ć, bo i tak nie ma wyjscia i będzie musiał czyms jeździć do roboty.
Do tego kilkoro róznych operatorów, brak jednego biletu na cały system, niezsynchronozowane rozkłady, awarie, skomplikowane i drogie taryfy, etc, etc
Dlatego jezdze do roboty autem - szybciej, wygodniej i - o dziwo ! - taniej.- 43 0
-
2017-07-11 11:59
Absurdalne tłumaczenie
Tytuł tego artykułu powinien brzmieć nie "SKM anulowała mandat za zbyt drogi bilet", tylko "Niedorzeczna odpowiedź SKM na reklamację czytelnika". Mandat anulowali tylko ze względu na wasz artykuł, a w piśmie do pasażera po prostu bezczelnie go jeszcze połajali jak małego Jasia. Absurd niczym w PRL.
- 62 1
-
2017-07-11 11:45
bydlęce wagony won Gluszek!!!
- 36 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.