• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM może zaoszczędzić 16 mln na remontach peronów "stoczniowych"

Michał Brancewicz
22 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (81)
Najnowszy artykuł na ten temat Za dwa lata oba perony SKM stocznia będą jak nowe
Peron SKM Gdańsk Stocznia od lat czeka na remont. Wygląda na to, że w końcu się doczeka. Peron SKM Gdańsk Stocznia od lat czeka na remont. Wygląda na to, że w końcu się doczeka.

Sześć firm złożyło oferty na zaprojektowanie i przeprowadzenie remontów peronów SKM Gdańsk Stocznia i SKM Gdynia Stocznia. Budżet obu inwestycji to w sumie ponad 42 mln zł. Większość propozycji mieści się w ustalonych kwotach.



Warto jest wybierać najtańszą ofertę?

Oba przystanki od lat wymagają pilnej przebudowy, chociaż dzisiaj nie korzysta z nich już tak wielu pasażerów jak kiedyś.

Szybka Kolej Miejska zdecydowała się ogłosić jedno postępowanie dla oby przystanków, gdyż ich parametry są bardzo podobne, tak samo jak zakres prac. Podzielono go jednak na dwa zadania.

Wybrani wykonawcy będą musieli zaprojektować, a potem wykonać przebudowę peronów SKM Gdańsk Stocznia oraz SKM Gdynia Stocznia - Uniwersytet Morski.



Oferty na SKM Gdańsk Stocznia

  1. Porr - 13 098 270 zł
  2. Colas Rail Polska - 13 810 440 zł
  3. Torhamer - 16 357 493 zł
  4. Rajbud - 17 460 268 zł
  5. Konsorcjum dwóch spółek Mosty Gdynia - 19 039 785 zł
  6. Konsorcjum spółek Roverpol - 21 734 100 zł

Budżet SKM - 19 926 000
Podobnie przystanek SKM Gdynia Stocznia, tutaj również już na pierwszy rzut oka widać, że remont jest niezbędny i jest szansa, że wkrótce się rozpocznie. Podobnie przystanek SKM Gdynia Stocznia, tutaj również już na pierwszy rzut oka widać, że remont jest niezbędny i jest szansa, że wkrótce się rozpocznie.
Oferty na SKM Gdynia Stocznia

  1. Porr 13 090 890 zł
  2. Colas Rail Polska - 15 370 080 zł
  3. Rajbud - 15 807 568 zł
  4. Torhamer - 17 218 494 zł
  5. Konsorcjum dwóch spółek Mosty Gdynia - 21 119 309 zł
  6. Konsorcjum spółek Roverpol - 25 411 800 zł

Budżet SKM - 23 001 000

Najtańsze oferty pozwolą zaoszczędzić 16 mln zł



W obu przypadkach najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Porr. A oferty spółek Roverpol są jedynymi, które nie mieszczą się w budżetach.

Jeśli wybrane zostaną najtańsze oferty, SKM wyda na prace ponad 16 mln zł mniej, niż planowało.

Wybrani wykonawcy będą mieli w sumie dwa lata na uporanie się z pracami. Z tego pierwszych 10 miesięcy przeznaczonych będzie na prace projektowe.



SKM Stocznia Gdańsk - zakres prac:

  • wymiana konstrukcji krawędzi peronowych i nawierzchni,
  • budowa pełnowymiarowego zadaszenia wiat po obydwu stronach kładki,
  • montaż windy na peron,
  • wymiana szyn wzdłuż peronu,
  • konserwacja sieci trakcyjnej,
  • montaż wiatrołapów, przysiadaków i ławek.


SKM Stocznia Gdynia - zakres prac:

  • rozbiórka peronu i budowę nowego o wysokości blisko 100 cm,
  • przebudowa schodów,
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronu o długości 21 m i 117 m oraz wysokości 3,5 m - zlokalizowanych po dwóch stronach kładki,
  • wymiana szyn wzdłuż peronu, który będzie dodatkowo doświetlony,
  • montaż windy przy kładce po północnej stronie,
  • montaż przysiadaków, wiatrołapów i ławek,
  • konserwacja sieci trakcyjnej.

Miejsca

Opinie (81) 1 zablokowana

  • a ja mam pomysł na oszczędzenie 42mln - nie robić nic;)

    • 2 0

  • Zamieszają, pochachmęcą, a resztę zwiną do kieszeni. Tyle w temacie.

    • 1 0

  • Mogli by zrobić perony i linię do Nowego Portu. (8)

    Reaktywacja lini to jedyny sposób na rozładowanie korków.

    • 22 6

    • (3)

      mogliby, ale tego nie zrobią, bo... bo jest tramwaj, bo są autobusy... po co dublować, #niedasie

      • 2 1

      • Można ale po co

        Powiedz ile tam osób mieszka 100.000, że potrzebują specjalną własną linie SKM.

        • 1 2

      • Do Ziobry to zgłosić.

        Temu musi się przyjrzeć prokuratura.
        Jak to możliwe, że się nie da?
        Kto w tym palce maczał by to zlikwidować?
        Ile na tym zyskał?

        • 2 0

      • Tramwaj jeździ rzadko

        Autobusu brak tylko wiate widmo na Letnickiej posadowili

        • 0 0

    • To linia nigdy nie była własnością SKM. (3)

      Należała do pkp plk. Można teoretycznie rozważyć reaktywację odcinka do Letnicy, ale to miasto musiałoby tego chcieć. A nie chce. Zdaniem szefa ZTM Gdańsk miasto ogarnie to autobusami i tramwajami. Czy ma rację, czas pokaże.

      • 3 0

      • (1)

        A na Nowej Letnicy osiedli mieszkaniowych przybywa.Wszyscy mieszkańcy muszą autkami jeździc,bo dzielnica jest obecnie wykluczona komunikacyjnie.Przypominam,że PiS obiecał reaktywację kolejki SKM.

        • 0 0

        • Program przystankowy owszem pod warunkiem że miasto zadeklaruje przewozy

          Ale to miasto się wypieło na to, nawet coś tam konsultowali ale generalnie nie bo nie

          • 0 0

      • Autobus nie jezdzi

        Tramwaje też miały wozić kibiców na Euro

        • 0 0

  • akurat tych przystanków nie powinni remontować bo mają niezwykły klimat.
    Konserwator zabytków powinien wkroczyć.

    • 1 0

  • No świetnie..... (3)

    A co z remontem kładki na przystanku Gdańsk Stocznia, miasto wyremontowało swoją część kładki, a co zresztą zrobi PKP.

    • 3 0

    • Miasto nic nie wyremontowało. (2)

      Na razie tylko SKM zrobiła schody.

      • 1 0

      • (1)

        te schody są po remoncie?!?!

        • 1 0

        • Tylko te schody od strony ul. Jana z Kolna

          Tam każdy element inny właściciel :)

          • 0 0

  • PORR to dobra firma

    PORR to dobra firma. Ogranie to z łatwością.

    • 0 0

  • (1)

    Ten cały przystanek Gdańsk Stocznia wygląda jak z trzeciego świata. Rzadko jeżdzę kolejką od kiedy jestem na emeryturze, ale 13 maja br, jechałam na trasie Gdańsk Śródmieście-Wejherowo-Gdańsk śródmieście i nie ma gorszej/brzydszej stacji niż własnie Gdańsk STocznia, przystanek Gdynia Stocznia nie wygląda dużo lepiej

    • 2 0

    • Dlatego jest to ostatni remont do wykonania na tej trasie

      Pozostałe były remontowane w ostatnich latach

      • 0 0

  • Peron skm stocznia to historia polski i powinien byc

    Nietkniety!!! Gdzie jest konserwator zabytkow???

    • 0 0

  • Czym oddycha PORR?

    PORRnosem :)

    • 1 0

  • (1)

    A może lepiej wybrać ofertę, która wygrywa jakością a nie ceną? Czy jednak lepiej po taniości?

    Słaby artykuł. Autor sugeruje, że oszczędność to strona, w którą powinno iść SKM, a potem będą artykuły o tym, że zbudowano szajs i bez sensu wydane pieniądze.

    • 18 2

    • Nigdy nie wygrywała tylko cena.

      Każda firma, żeby wystartować w przetargu musi wykazać się odpowiednim doświadczeniem, kadrą i środkami finansowymi. Dopiero wtedy liczy się cena.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane